Δεν κυκλοφόρησαν πολλά Twingo RS στην ελληνική αγορά. Καλύτερα. Όοο λιγότεροι το ξέρουν τόσο περισσότερο θα μείνει μικρό κόσμημα εν ανεπαρκεία
Όταν η οδηγάρα Tiιφ Νιντέλ του Fifth Gear το είχε επιλέξει επιλέξει σαν το αγαπημένο του μικρό, τότε κάτι καλό τρέχει με το καυτό Twingo. To Twingo RS ήταν το φθηνότερο εισιτήριο στο θαυμασμό κόσμο της RenaultSport. Αυτόν που τώρα τελείωσε όπως τον ξέραμε
Δεν του φαινόταν αλλά το Twingo RS ήταν ένα μικρό εργαλείο Πραγματικής Οδήγησης
Τι μας αρέσει
Οι 133 ίπποι του ατμοσφαιρικού κινητήρα, το χαμηλό βάρος και η άψογη ρύθμιση της ανάρτησης υπόσχονταν μια απρόσμενα ενδιαφέρουσα οδηγικά εμπειρία με λίγα.
Oδηγική συμπεριφορά που τιμά το όνομα RenaultSport, διακριτική επιθετικά εμφάνιση, φαρδύτερα κατά 40 mm μετατρόχια, απρόσκοπτο στροφάρισμα έως τις 6,750 rpm
Όχι και τόσο
Δε θα πάρεις το Twingo RS για να κάθεσαι σταυροπόδι πίσω, οι σφιχτές αναρτήσεις δεν είναι ό,τι καλύτερο για τα σφραγίσματα, δεν είναι τόσο γρήγορο. Όμως η χάρη του είναι στο handling, όχι στις επιδόσεις.
Στενό, ψηλό και αναλογίες περίπτερου. Αν μείνεις εκεί έχεις χάσει ένα από τα πιο εστιασμένα για γρήγορη οδήγηση μικρά αυτοκίνητα της αγοράς
Δάφνες σε ειδικές διαδρομές, εξαιρετικό πάτημα (προσοχή μόνο στις έντονες μεταφορές βάρους) και ανέλπιστο τσαγανό.
Τι να προσέξεις
Ρίξε μια ματιά στον κινητήρα για τυχόν διαρροές λαδιού και στο κιβώτιο για τραυματισμένο συγχρονιζέ 4ης και 5ης.
Επίσης διαρροές υγρασίας στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Συχνά χαλαρώνει και το αντίστοιχο πόμολο λόγω πιθανής σκουριάς.
Έλεγξε το αν οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων συνεχίζουν να είναι λαμπερές. Έχουν την τάση να ξεθωριάζουν με την πάροδο του χρόνου.
Οι πoλλαπλασιαστές επίσης θέλουν τσεκάρισμα. Αν ο κινητήρας δε δείχνει τόσο πρόθυμος, συνήθως οφείλεται σ’ αυτούς.
Ο ιμάντας εκκεντροφόρου πρέπει να έχει αλλαχτεί μέχρι τις 115,000 km. Μαζί με την τρόμπα νερού.
Τσέκαρε τις βάσεις του κινητήρα. Επιταχύνοντας απότομα ίσως ακούσεις κάτι που να προέρχεται από εκεί.
Τέλος, δε συμβαίνει συχνά αλλά η κρεμαγιέρα μπορεί να θέλει αντικατάσταση.
Κατανάλωση
Η Renault υπόσχεται 7 lt/100 km. Όταν το οδηγήσεις όμως όπως πρέπει, το πράγμα ξεφεύγει.
Εκδόσεις
Εκτός από την κανονική έκδοση του Twingo RS, στο τέλος της καριέρας τους εμφανίστηκε και η έκδοση Gordini με γαλάζιο χρώμα και τις χαρακτηριστικές go-faster άσπρες λωρίδες. Ένα όνομα μια ιστορία.
Ψαγμένο Cup
Εκτός από τη βασική έκδοση του Twingo RS υπήρχε -κατά παράδοση της παλιάς, καλής RenaultSport που ξέραμε, και η έκδοση Cup.
Πιο σφιχτές -κατά 10%- αναρτήσεις και χαμηλότερα -κατά 4mm- ελατήρια. Ναι, είναι κουραστικό αλλά αντέχει περισσότερη πίεση για τον απόλυτα συνειδητοποιημένο.
Επίσης, η έκδοση Cup ξεχωρίζει από τους στάνταρ τροχούς 17 ιντσών σε ανθρακί χρώμα σε σχέση με τους 16 ιντσών του «απλού» Twingo RS.
Η Cup παρουσιάσηκε το 2009 και πιστή στο δόγμα του less is more δεν είχε air condition, αυτόματα φώτα και διαιρούμενο πίσω κάθισμα.
Το 2012 παρουσιάστηκε το τελικό face lift με ελαφρώς μεγαλύτερη αεροτομή και το υπέροχο Liquid Yelllow στη γκάμα των RS.
Συμπέρασμα
Ένα χαρισματικό μικρό που προσφέρει αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του, απολαυστική οδήγηση.
Το κακό είναι ότι η μικρή του προσφορά κρατά τις όποιες τιμές ψηλά. Αν βρεις ένα Gordini ή ένα Cup, μην το συζητάς και πολύ, καπάρωσέ το
Photo: Γ. Κούτος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.