2ο χέρι: Toyota MR2 (ZZW30)

Post date:

Author:

Category:

Πισωκίνητο, κεντρομήχανο, φτηνό. Τι πρέπει να ξέρεις προτού βγεις για ψώνια.
Τι λέει το 4Drivers: Απ’ τα πιο εστιασμένα RWD, με τηλεπαθητικό, ακαριαίο ”μπροστινό”, αξιοπιστία (αν ψάξεις τα σωστά σημεία), ξεχασμένη αίσθηση συμμετοχικότητας, 1.8 lt και 140 PS που δεν βάζουν φωτιά στο δρόμο αλλά λόγω χαμηλού βάρους δείχνουν και είναι ζωντανοί
Oh yes: Αμεσότητα, χαμηλό βάρος, δυσκολία ”να το πας” στο όριο, χαμηλή κατανάλωση, κεντρομήχανη διάταξη, στάνταρ μπλοκέ διαφορικό, χαμηλές τιμές
Sorry, no: Απουσία χώρων, όχι μεγάλη πληθώρα ανταλλακτικών, περιορισμένα καλά ”κομμάτια” στην αγορά μεταχειρισμένων, λιγότερο προβλέψιμες αντιδράσεις στο όριο σε σχέση με τον ανταγωνισμό (γιά κάποιους αυτό μπορεί να αποτελεί πλεονέκτημα ως επιθυμητή δυσκολία ”κατάκτησης”).
Τι να προσέξω: Η όποια κακιά φήμη έχει δημιουργηθεί για σπασμένα μοτέρ οφείλεται κυρίως στην ιδιαιτερότητα του συστήματος εξαγωγής όπου φιλοξενεί δύο προκαταλύτες πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής.
Με τη διαρροή λαδιού από τα ελατήρια των πιστονιών, κυρίως σε προ-facelift μοντέλα, και την πρόσπτωσή τους στους προκαταλύτες, συχνά οι τελευταίοι θρυματίζονται και με τυχόν αναρρόφηση σε κάποιο ”άσε” του γκαζιού περνούν στο θάλαμο καύσης με επακόλουθο την χάραξη των εσωτερικών τοιχωμάτων και τη διαρροή μεγάλης ποσότητας λαδιού.
Αν δεν το αντιληφθείτε έγκαιρα, το μοτέρ στεγνώνει από λάδι και το παίρνετε στο χέρι.
Aftermarket ή custom χταπόδια είναι θετικό να υπάρχουν, αρκεί να αλλάχτηκαν πριν παρουσιαστεί η βλάβη.
Ενδεικτικό της πολιτικής της Toyota είναι ότι πολλά μοτέρ έχουν αλλαχτεί στην αντιπροσωπεία και μετά το πέρας της εγγύησης.
Τσέκαρέ το και αν υπάρχουν τα παραστατικά από μια τέτοια αντικατάσταση, προφανώς είναι θετικό στοιχείο.
Ένας έλεγχος στα λάδια μπορεί να δείξει την φροντίδα του ιδιοκτήτη είτε από την στάθμη είτε από το χρώμα. Αν έχει και βιβλιαράκι ακόμα καλύτερα. Αλλαγή λαδιών κάθε 5000χλμ ή έστω κάθε 7500χλμ.
Διαρροή λαδιού από τον τεντωτήρα του ιμάντα χρονισμού είναι πολύ πιθανή και όχι ανησυχητική.
Τσέκαρε την κεραία αν ανεβαίνει και κατεβαίνει κάθε φορά που ανοίγει το ράδιο από τη θέση ”on” του αντίστοιχου διακόπτη. Το πιθανότερο να είναι κομμένη και να ακούς το μοτεράκι της μόνο. Πρόκειται για μπελαλίδικη αντικατάσταση καθώς πρέπει να βγάλεις τροχό και να λύσεις το θόλο.
Το hardtop είναι δυσεύρετο και πανάκριβο, οπότε αξίζει, αν υπάρχει.
Η κουκούλα, πάντως, είναι από βινύλιο (όχι ύφασμα), χωρίς προβλήματα στη λειτουργία της, με εύκολο άνοιξε-κλείσε και χωρίς διαρροές νερού ή χωρίς φουσκώματα στο ταξίδι. Διαθέτει θερμαινόμενο πίσω τζάμι και όχι ζελατίνα.
Οι τριγμοί στο εσωτερικό είναι αναμενόμενοι για cabrio αλλά και για τη σχετική ηλικία. Όχι όμως σε επίπεδο κουδουνίστρας καθότι Toyota.
Τα silent block πολύ πιθανόν να έχουν ξεραθεί ή να είναι έτοιμα να κοπούν λόγο πολυκαιρίας. Θέλουν τσεκάρισμα όπως και οι δύο βάσεις του μοτέρ.
Τσέκαρε, επίσης, αν δουλεύει ο θερμοστάτης ή αν έχει κολλήσει ανοιχτός. Γενικά, αργεί να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ειδικά τις κρύες μέρες, λόγω των 8 λίτρων ψυκτικού. Μοτέρ πίσω – ψυγείο μπροστά!
Το 6άρι κιβώτιο δεν έχει πιο σφιχτές σχέσεις σε σύγκριση με το 5άρι, απλά έχεις και μια 6η για ταξίδι. Αλλά μετράει.
Υπάρχει και το αυτόματο SMT – κατά την γνώμη μας δεν ταιριάζει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου κι ας έχει σειριακή λειτουργία που όμως δείχνει αναχρονιστικά αργή.
Πόσο να πληρώσω: Για προ facelift από €3000-€5000. Για το facelift από €4000-€7000. Γενικότερα, το κόστος συντήρησης και χρήσης κρίνεται αρκετά χαμηλό .
Κατανάλωση: ρεαλιστική μέση κατανάλωση στα 9,4 lt/100km
Εκδόσεις: Προ-facelift (2000-2003) : τροχοί 15 ιντσών μπροστά-πίσω, 5άρι μηχανικό κιβώτιο, πιο απόλυτο και απότομο
Μετά-facelift (2003-2007) : τροχοί 15 ιντσών μπροστα, 16 ιντσών πίσω, κιβώτιο 6 σχέσεων, λιγότερο παιχνιδιάρικο, πράσινα ημιαξόνια και επιπλέον δεσίματα στο πάτωμα για μεγαλύτερη ακαμψία, βελτιωμένα ελατήρια πιστονιών για αποφυγή διαρροής λαδιού στην εξάτμιση.
Insider’s tips: Κάποια δεσίματα- roll bar ή ο,τιδήποτε ενισχύει την ακαμψία είναι καλοδεχούμενο αν ”το στρίβετε” συχνά πυκνά ή ακόμα περισσότερο αν προορίζεται για ευκαιριακό track car. Αλλιώς, δεν σας χρειάζονται.
Ωστόσο, μια μπάρα θόλων μπροστά θα εξαφανίσει πολλούς τριγμούς από το πάνω μέρος του παρμπρίζ και θα κάνει το μπροστινό ακόμα πιο άμεσο.
Απέναντι: Προφανώς, MX-5. Ανεξαρτήτως γενιάς. Το Mazda είναι πιο φιλικό, με κλασική διάταξη, περισσότερο ραφιναρισμένο, πιο εμπορικό και για πολλούς πιο όμορφο.
Το BMW Z3 είναι άλλου τύπου πρόταση, πιο πολιτισμένη και πιο ”πιασάρικη” στην αγορά ενώ ξεχνάτε το παρτάλι -αλλού πατάω κι αλλού βρίσκομαι- που λεγόταν MG F/MG TF.
Συμπέρασμα
Οδηγοκεντρική περίπτωση με ατόφια αίσθηση σε τιμή ευκαιρίας. Αν ξέρεις τι ζητάς δεν θα το μετανιώσεις.
Photo: Google
#toyotamr2 #toyotamr2τιναπροσέξω

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει