Δοκιμή: Οδηγώντας το έξοχο Volvo EC40 των 252 ίππων

Post date:

Author:

Category:

Σικάτο, με κουπέ φόρμα, πισωκίνητο, γρήγορο, ραφιναρισμένο και με απόσβεση ιδανικά σεταρισμένη για τους ελληνικούς δρόμους. Αν σας αρέσουν τα ηλεκτρικά SUV, το Volvo EC40 έχει το δικό του εκλεπτυσμένο τρόπο να σας πείσει για μία δοκιμή. Οδηγούμε την έκδοση Single Motor Extended Range και επιχειρούμε να το γράψουμε διαφορετικά. Δηλαδή, σε αντιστοιχία με το ίδιο το αυτοκίνητο

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Σκανδιναβικό ύφος για το Volvo EC40 Electric Single Motor Extended Range. Οδηγώντας κάτι διαφορετικό

Τι λέει το 4DΟμοιογενές κουπέ SUV που ξεχωρίζει διακριτικά. Τόσο αισθητικά όσο, κυρίως, οδηγικά
Μας αρέσειΜινιμαλιστική σχεδίαση, εργονομία για σεμινάριο, άψογη απόσβεση, επιδόσεις, μόνωση καμπίνας, πολιτισμός χωρίς να γίνεται «κλινικά» αδιάφορος, υποδειγματική ευκολία χρήσης
Όχι και τόσοΠεριορισμένη ορατότητα προς τα πίσω
Τιμήαπό €56.10 (έκδοση Single Motor)

Από €58.280 (έκδοση δοκιμής Single Motor Extended Range)

«Less is more». Δεν είναι θεωρητικό τσιτάτο αλλά τηρείται στην πράξη στην περίπτωση του Volvo EC40. Σύμφωνοι, όχι μόνον αυτού, αλλά γενικότερα της φίρμας

Γιατί; Διότι έχει σχεδιαστικό στυλ που δεν το συγχέεις με κάτι άλλο, δεν κουβαλά στοιχεία στυλιστικού εντυπωσιασμού και μπαίνεις μέσα σε μία καμπίνα που είναι ξεκάθαρη και μινιμαλιστική.

Εντός υπάρχει ένα μείγμα από μαλακά πλαστικά, ειδικές επενδύσεις και ένας διακριτικός φωτισμός που δείχνει όμορφο το βράδυ. Επίσης η Volvo δεν το ντύνει με δερμάτινα. Δεν είναι θέμα χρημάτων, είναι θέμα (ορθής) άποψης – και δεν είμαι vegan. Επίσης, αν θέλετε μία πολύ γρήγορη σύγκριση, το περιβάλλον δείχνει πιο συμπαγές και πιο σωστά συναρμολογημένο από, για παράδειγμα, ένα Tesla Model Y ή ένα Mercedes EQA

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Στο δε κέντρο του ταμπλό, τουλάχιστον για τα προσωπικά μου δεδομένα αντίληψης (παρακαλώ, μη γελάτε), υπάρχει η πιο ευχάριστη, εύληπτη λειτουργία οθόνης στην κατηγορία. Ναι, βαριέμαι να ψάχνω σε ψηφιακούς λαβύρινθους. Άσε που η απόσπαση σκοτώνει. Χειρότερα κι από τσιγάρο

Εδώ, λοιπόν, βρίσκεις γρήγορα αυτό που θες, ενώ διατηρούνται στη μνήμη πολλές από τις επιλογές σου αφού κατέβεις από το αυτοκίνητο.


Δε γράφω «αφού το σβήσεις»…

…Γιατί το EC40 απαλάσσει το κοινό της κατηγορίας που απευθύνεται από κάθε διαδικασία.

Πάρκαρες, βάζεις το ”P” και φεύγεις. Δεν πατάς μπουτόν απενεργοποίησης. Δεν κλειδώνεις, δεν κάνεις τίποτα. Κινητό, πορτοφόλι και go. Το αντίστροφο για να μπεις

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Αυτή η αίσθηση απλοποίησης σε ένα υπερβολικά πολύπλοκο κόσμο του δυτικού πολιτισμού είναι μια κάτι σαν ξεάγχωτη ανάσα. Μπαίνεις, μονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον, είσαι στην ποιοτική κάψουλα. Αυτό, ξέρετε, ηρεμεί μετά από μία δύσκολη μέρα


Το Volvo EC40 είναι το ίδιο με το Volvo C40 Recharge;

Ναι. Είναι το ίδιο αυτοκίνητο.

Η αλλαγή ονόματος αντιπροσωπεύει τη θέση του στη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volvo. Πάμε παρακάτω;


Απευθύνεται το EC40 σε βενζινοαίματους;

Σαφώς όχι.

Όμως ακόμα κι ένας τέτοιος υπάρχουν φορές που θέλει ένα ριλαξαρισμένο περιβάλλον εργασίας.

Αυτό δεν σημαίνει νωθρό. Όπως και δεν σημαίνει ότι το Volvo EC40 είναι αργό. Το αντίθετο μάλιστα.

Επιταχύνει σε 7,3 δευτερόλεπτα από στάση και αυτό που νιώθεις κυρίαρχα είναι η άπλετη ροπή.

Κάτω από το βαρύ αμάξωμα υπάρχει ένα σημαντικό απόθεμα 420 Nm από τον ηλεκτροκινητήρα. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού ανταποκρίνεται ακαριαία σε συνδυασμό με ένα γενικότερο ομοιογενές σετάρισμα. Θα επανέλθω επί του τελευταίου

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Τα ηλεκτρονικά του EC40 δεν σε κόβουν άγαρμπα, ενώ νιώθεις τη μικρή μετατόπιση του πίσω άξονα. Αν μάλιστα το ξεγελάσεις με λίγο μεγαλύτερη γωνία τιμονιού στην είσοδο της καμπής παίζοντας με το γκάζι στα όρια του ESP, θα έχεις και το ελαφρύ σου γλίστρημα


Παρένθεση (βλ. wow)

Όπως διάβαζα στο Reuters τις προηγούμενες ημέρες, η επαναπροσδιορισμένη στρατηγική της Volvo επιβεβαιώνεται θετικά και στα νούμερα πωλήσεων.

Παρά τους πρόσθετους αμερικανικούς δασμούς και το σκληρό ανταγωνισμό, η εταιρεία το τελευταίο διάστημα κινείται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι αναμενόταν και, παρά την επιβράδυνση στην κατηγορία των ηλεκτρικών στην Ευρώπη, πηγαίνει εντυπωσιακά καλά.

Όπως είπε αυτές τις μέρες ο CEΟ της Volvo, Χόκαν Σάμιουελσον, «αυτό που βλέπουμε τώρα είναι γουάου». Ναι, δε συνηθίζεται η φράση σε CEO, όμως ο 74χρονος Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Volvo Cars Corporation AB, το εξέφρασε έτσι ακριβώς για να αποδώσει ότι η εταιρεία «κινείται πιο γρήγορα από ό,τι νομίζαμε και πιο γρήγορα από ό,τι είχαμε σχεδιάσει»

Ο Χόκαν Σάμιουελσον, CEO της Volvo, με το προσωπικό του Volvo 1800 S (1967). Κάτι σαν τον «Άγιο» της Volvo


Κάποιοι φίλοι που μπήκαν μέσα στο Volvo EC40 έριξαν την αιχμή

Eνημερωμένοι για τα δρώμενα, ανέφεραν την κινεζική ιδιοκτησία της Geely

Λοιπόν, κοιτάξτε, πως έχει το πράγμα.

Αφ’ ης στιγμής κάποιος βάζει τα χρήματα και σε αφήνει να το φτιάξεις όπως θέλεις, διατηρώντας την έδρα σου στη Σουηδία και τον τρόπο που ξέρεις ως Σκανδιναβός να το κατασκευάζεις, δε βλέπω πουθενά να «κλωτσάει» το σχήμα

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Το προϊόν κρίνεται στην πράξη. Οδηγώντας και ζώντας μαζί του

Αυτό που εισπράττει ο οδηγός και υπόλοιποι επιβάτες από το Volvo EC40 είναι ένα ολιστικά προσεγμένο, σωστά συναρμολογημένο, αψόγως εργονομικό και oλοκληρωμένo premium SUV.

Η θέση οδήγησης είναι ρυθμισμένη με σωστές γωνίες γεωμετρίας και ευρύ φάσμα για να βρεις ακριβώς τη θέση που θέλεις.

Η οθόνη των 12,3 ιντσών με τα λιτά γραφικά είναι πολύ εύκολο να διαβαστεί. Έχει ένα απλοποιημένο σχεδιασμό των μενού ενώ υπάρχουν φυσικά μπουτόν για τον κλιματισμό.

Οι δε φωνητικές λειτουργίες λειτουργούν σωστά και αναγνωρίζουν τη φυσική ροή λόγου ενός ανθρώπου.

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Κατέβαινα μία πηγμένη Κηφισίας και δύσκολα φανταζόμουν κάποιο άλλο αυτοκίνητο που θα με έκανε να αισθανθώ τόσο άνετα, ξεκούραστα και χωρίς περισπασμούς μέσα σε δαιδαλώδη μενού του συστήματος πολυμέσων (infotainment)

Τιμόνι, ανάρτηση και κύλιση

Οδηγώντας το, το τιμόνι έχει σωστή γραμμικότητα γύρω απ’ τη θέση της ευθείας και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα δεν βαραίνει με τεχνητό τρόπο. Επίσης, έχει ισχυρή επαναφορά χωρίς να «χαζεύει».

Υπάρχουν δύο προγράμματα ρύθμισης του τιμονιού.

Αντίθετα με το στερεότυπο, η Normal χαρτογράφιση είναι προτιμότερη από τη Sport. Πιο φυσική.

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Με το EC40 εξομαλύνεται η συντριπτική πλειονότητα των εργολαβικών κακουργημάτων της πόλης. Νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο το οποίο σχεδόν ξεχνά τις ιδιοτροπίες του γνωστού τάπητα που υπάρχει γύρω μας σε περισσότερες από 50 αποχρώσεις του γκρι. Δυνατό στοιχείο του Volvo EC40. Δώστε μου σωστή απόσβεση και μπορούμε να αρχίσουμε να συζητάμε

Last but not least, ειδικά για τη Volvo, είναι τα συστήματα ασφαλείας.

Σαφώς εδώ υπερέχουν, με μία Volvo που είναι άλλωστε αφοσιωμένη στην προστασία των επιβατών και έχει συνδέσει το όνομα της με αυτήν.

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Ελαφριές κλίσεις που αναπνέουν με το οδόστρωμα, άψογη μόνωση, ποιοτική απορρόφηση στα εγκάρσια. Κεντρικά χαρακτηριστικά του Volvo EC40


10 πράγματα που μας αρέσουν στο νέο Volvo EX30

Υπάρχει ένα μειονέκτημα – πάντα υπάρχει

Η διαμόρφωση της πίσω κολώνας είναι τέτοια που, όπως συνηθίζεται αυτό το είδος τα σχήματα, υπάρχει κάποιο σχετικό τίμημα για την προς τα πίσω ορατότητα.

Εντάξει, αυτό το γνωρίζετε. Τέτοια σχήματα το έχουν αυτό.

Απ’ την άλλη, υπάρχει εδώ μία ακριβής στην απεικόνισή της κάμερα οπισθοπορείας. Σε συνδυασμό με σωστά τοποθετημένους αισθητήρες παρκαρίσματος, η διαδικασία γίνεται πολύ εύκολα. Πραγματικά μπορείς να το φέρεις στο χιλιοστό.

Με εξαίρεση αυτό και, αν θέλετε, τον ελαφρώς μικρότερο χώρο αποσκευών (480 lt), το σύνολο χωράει άνετα τέσσερις και αποσκευές.

Βεβαίως υπάρχει και το μπροστινό πορτμπαγκάζ, το γνωστό frunk, που χωρά 31 λίτρα. Δεν είναι τεράστιο αλλά μια χαρά για να ρίχνεις εκεί τα καλώδια φόρτισης.


frunk

Λοιπές χωροταξικές λεπτομέρειες. Αλήθεια, τις διαβάζει κανείς;

Καθώς τα μπροστινά τα καθίσματα είναι τοποθετημένα λίγο πιο ψηλά υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών κάτω απ’ αυτά.

Επίσης για τους πίσω υπάρχουν ποτηροθήκες στο κεντρικό υποβραχιόνιο και δίχτυα αποθήκευσης στο πίσω μέρος των εμπρόσθιων καθισμάτων.

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Τελικό γενικό σχόλιο

Αν με ρωτούσε κάποιος ποια είναι η πρώτη εταιρεία που μου ‘ρχεται στο μυαλό να την ταυτίσω μ’ ένα ευρωπαϊκής φιλοσοφίας ηλεκτρικό SUV, είναι η Volvo.

Είναι συνειρμικό πλέον αυτό, τουλάχιστον στο δικό μου το μυαλό.

Δοκιμή Volvo EC40 Single Motor

Για όποιον δεν αρέσκεται σε σχεδιαστικούς βερμπαλισμούς αλλά θέλει τον ορισμό της διακριτικά γρήγορης και άνετης μετακίνησης, το EC40 έχει σοβαρό υλικό να δείξει. Γιατί να το κρύψω; Μου άρεσε αυτό το Volvo. Υπηρετεί τη διαφορετικότητα σε fast forward

Ωραία περίπτωση. Ανεξαρτήτως «στρατοπέδων». Δεν πηγαίνετε για μία δοκιμή; Εδώ.

Database
Volvo EC40 Single Motor Extended Range
Κινητήρας1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 82 kWh (ονομαστική χωρητικότητα)
Κιβώτιο1 σχέσης
ΜετάδοσηΣτον πίσω άξονα
Ισχύς252 PS
Ροπή420 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 7,3''
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση14,2 kWh (μέση δοκιμής)
ΑυτονομίαΈως 778 km (πόλη)

Έως 581 (μικτή)
ΦόρτισηΤριφασική 16Α: 8 ώρες (0-100%)

DC 200 kW: 28 λεπτά (10%-80%)
Μεταξόνιο2.702 mm
Βάρος2.095 kg
ΤιμήΑπό €58.280

Info: volvocars.com/gr / Photo: Volvo / 4Drivers


Volvo EX60 ζώνη ασφαλείας

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει