Το Ranger Raptor δεν είναι ακριβώς το pick-up που έχουμε μάθει με το σχετικό όρο. Είναι άγριο, ικανό και, παραδόξως, για την κατηγορία, ενδιαφέρον οδηγικά. Και τόσο «αλήτικο» που για κάποιους που γουστάρουν περιπέτεια, θα μπορούσε να είναι το κύριό τους αυτοκίνητο
Κάποια 2,500 κιλά σε ρόλο θωρηκτού πόλης. Ή και εκεί που αυτή τελειώνει
Κινητήρας | 2,0 lt πετρελαιοκίνητος, τούρμπο |
Ισχύς | 213 PS |
Ροπή | 500 Nm |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,5'' |
Τελική ταχύτητα | 170 km/h |
Μέση κατανάλωση | 9,8 lt/100 km |
Βάρος | 2,585 kg |
Τιμή | Από €58,555 |
Ο όγκος του επιβάλλεται. Ενστικτωδώς. Με 5,374 μέτρα μήκους, 2,028 πλάτους και 1,873 ύψους, μέσα στο Ford Ranger Raptor σχεδόν βλέπεις στα ίσα τους επιβάτες των λεωφορείων δίπλα σου
Είναι τεράστιο, «κακό» και θέλει προσοχή.
Ειδικά όταν στρίβεις με όλα αυτά τα μέτρα στης πόλης τα στενά, καλό είναι να τσεκάρεις τον καθρέφτη σου για να μη ξηλώσεις τίποτα. Ψυχολογία νταλίκας.
Το Raptor δεν το βλέπεις συχνά στο δρόμο. Το μάτι δεν εθίζεται, δε γίνεται μαϊντανός.
Το οπτικό αποτέλεσμα ξενίζει ακόμα περισσότερο τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Ή αυτά που βλέπουν ένα θωρηκτό Ποτέμκιν να γεμίζει τον εσωτερικό τους καθρέφτη
Σκαρφαλώνεις για να μπεις στην καμπίνα
Το κάθισμα φαρδύ και γαλαντόμο σε ρυθμίσεις. Βλέπεις τα πάντα. Και αν δεν τα βλέπεις, σε βλέπουν αυτοί.
Βρίσκεσαι μέσα σε ένα κόκπιτ που, μερικά χρόνια πριν, θα ζήλευαν πλούσια εξοπλισμένες κατασκευές.
Και ναι, ταξιδεύεις. Δεν κοπανιέσαι, δε βλαστημάς. Με κάποια 140 km/h έχεις ταχύτητα ταξιδίου.
Ο diesel κινητήρας των 213 ίππων δε «σκοτώνει» ως απόλυτη ισχύ. Είναι όμως υπεραρκετός για να κινείσαι σβέλτα.
Ή και παραπάνω από σβέλτα, αν μπορείς να προσαρμοστείς στο σχετικό όγκο, υπολογίζεις τις, φυσιολογικά, μεγαλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης και δεν το φοβάσαι.
Η ροπή των 500 Nm από τις 2,500 rpm καλύπτει αυτά που θες. Όμως αυτά που θες δεν είναι φυσιολογικά με το Ranger Raptor
Ασέλγειες εν κινήσει. Έβγα έξω
Στο φυσικό περιβάλλον του Ranger Raptor.
Εκεί όπου αναδεικνύεται το πιο σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου.
Από στεγνή οδηγική άποψη; Η ανάρτηση είναι όλα τα λεφτά. Αγωνιστικές υδραυλικές μπουκάλες που κάνουν το Raptor να «ρουφάει» τα πάντα. Και όταν λέμε «τα πάντα», βάλτε ό,τι κακοτράχαλο χωράει η φαντασία σας
Χωρίς μετατοπίσεις πίσω, χάρη στον άξονα Watt, χωρίς ανασφάλειες μη σπάσει.
Αντέχει ανελέητα και σε πλαισιώνει με πρωτόγνωρη αυτοπεποίθηση να πειραματιστείς σε άγνωστες χωμάτινες διαδρομές.
Το τέλειο όχημα για να περάσεις από τις ειδικές του Ακρόπολις τώρα που έπεσε η σκόνη; Με στοίχημα
Μπορείς επίσης να βουτήξεις σε νερά βάθους 850 χιλιοστών, να ξεκολλήσεις από ζόρικες καταστάσεις.
Το κιβώτιο
Το 10-τάχυτο κιβώτιο δεν είναι τόσο άμεσο στο kick down και κλέβει ένα μέρος από την πληθωρικότητα της ανάρτησης και των διαφορικών.
Συνολικά, ωστόσο, καταφέρνει ωστόσο να διατηρεί τη ροπή πυκνή στο εύρος των στροφών.
Ταυτόχρονα, δύο ευμεγέθη (τι άλλα;) paddles πίσω από το μεγάλης διαμέτρου τιμόνι είναι εκεί για να περάσεις στη χειροκίνητη λειτουργία.
Τις περισσότερες φορές, ωστόσο, είναι προτιμότερο να το αφήσεις να κάνει τη δουλειά μόνο του. Και, εξ ορισμού, στο «πετρέλαιο» δεν έχει και τόσο νόημα καθώς η επόμενη αλλαγή σχέσης έρχεται σαφώς πιο γρήγορα απ΄ό,τι στη «βενζίνη»
Οι επιλογές μετάδοσης (πίσω κίνηση, τετρακίνηση, «κοντό» και κλείδωμα του πίσω διαφορικού) είναι εδώ για να σου χτίσουν την εμπιστοσύνη.
Ή και την ελευθερία για πλαγολίσθηση on demand εκεί όπου ο συντελεστής πρόσφυσης είναι χαμηλός.
Το Terrain Management System
Υπάρχουν 6 διαφορετικές λειτουργίες, όπου η κάθε μία βελτιστοποιεί τις εντυπωσιακές δυνατότητες του οχήματος σε μία μεγάλη ποικιλία εδαφών.
Κανονική λειτουργία, σπορ, λειτουργία για γρασίδι, χαλίκι και χιόνι, λειτουργία για λάσπη και άμμο, και λειτουργία για βράχους.
Για μια άγρια εμπειρία εκτός δρόμου, επιλέγεις τη λειτουργία Baja. Ναι, από το γνωστό αγώνα το βάφτισαν οι αθεόφοβοι.
Και; Πώς είναι στην πόλη;
Ο ορισμός του απόλυτα ξεάγχωτου τρόπου μετακίνησης. Αυτό είναι. Είπαμε, εξαιρούνται τα κολωνάκια στις γωνίες.
Προφανώς το πεντάλ του φρένου δεν έχει τη γραμμικότητα ενός Fiesta ST και το σύστημα διεύθυνσης έχει αρκετές στροφές απ΄άκρη σ΄άκρη αλλά με δυνατή επαναφορά για να σε βοηθά να το μαζεύεις.
Το γνωστό σύστημα infotainment της Ford, το SYNC3, είναι ξανά εδώ και δε σου λείπει ουσιαστικά κάτι.
Η δε κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλή. Με μέση δοκιμής οριακά κάτω από τα 10 lt/100 km, συναντάς μια ευχάριστη έκπληξη
«Ειδικό» αυτοκίνητο διά πάσαν χρήσην; Ακούγεται αντιφατικό; Διευκρινίζουμε.
Ταξιδεύεις με κάποια 140 km/h στο χαλαρό, έχεις τις ηλεκτρονικές ευκολίες, ρολάρεις χωρίς κραδασμούς και, ταυτόχρονα, ψάχνεις τις ξεχασμένες χωμάτινες διαδρομές (ναι, υπάρχουν στην Αττική) για να ανακαλύψεις το αγωνιστικό με «κοστούμι» επαγγελματικού.
Ωραία περίπτωση. Επαγγελματική και «αντρική». Χωρίς παρεξήγηση το τελευταίο, ε; Οι δικαιωματιστές κυκλοφορούν ανάμεσά μας
Κινητήρας | 2,0 lt πετρελαιοκίνητος, τούρμπο |
Ισχύς | 213 PS |
Ροπή | 500 Nm |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,5'' |
Τελική ταχύτητα | 170 km/h |
Μέση κατανάλωση | 9,8 lt/100 km |
Βάρος | 2,585 kg |
Τιμή | Από €58,555 |
Info/Photo: ford.gr / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.