«Αεροπλάνο» ξηράς. Οδηγώντας τη Mercedes-AMG GT S των 522 ίππων

Post date:

Author:

Category:

Το υπεραυτοκίνητο απ΄τη Στουτγάρδη, η πανέμορφη Mercedes-AMG GT S, είναι οδηγικά τόσο εντυπωσιακό όσο δείχνει. Αυτή είναι η σύντομη εμπειρία από ένα αυτοκίνητο που ξέρει να προκαλεί χτυποκάρδια. Είτε κοιτώντας το απ΄έξω, είτε, ακόμα καλύτερα, οδηγώντας το

Mercedes AMG GTS δοκιμή

Χαμηλή, με μακρύ καπό, διθέσια, πισωκίνητη και με τον 4λιτρο V8 twin-turbo των 522 PS και 671 Nm ροπής έτοιμο να καταπιεί τον ορίζοντα. Σεβασμός και μόνο απέναντι σε ένα αυτοκίνητο που ξέρει να μεταμορφώνεται από διηπειρωτικό gran turismo σε άγριο καθαρόαιμο


Η επαφή ήταν σύντομη. Μερικές ώρες. Αλλά ήταν αρκετή για να πάρεις τη γεύση

Παίρνεις το κλειδί και ο κινητήρας με τον κωδικό Μ178 ξερνά το θυμό του. Ακόμα και στο ρελαντί. Θέλω τη μαμά μου.

- Διαφήμιση-

Δεσμεύομαι πως δεν θα σας κουράσω με το προφανές. Με το ότι η Mercedes-AMG GT S ανήκει στην κατηγορία του λεγόμενου «jaw-dropping». Στα αυτοκίνητα εκείνα, δηλαδή, που κρεμούν σαγόνια απ΄όπου κι αν περάσει.

Αυτό το κουπέ επιβάλλεται με την παρουσία του και μόνο. Πριν καν το ακούσεις να γουργουρίζει υπόκωφα, πριν καν το οδηγήσεις, Δε βλέπεις, άλλωστε, συχνά μία GT S να κυκλοφορεί δίπλα σου. Το θέαμα σπανίζει.

Η διαφοροποίηση της GT S

Για να μη χαθούμε με την ονοματολογία, η Mercedes-AMG GT S διαφοροποιείται από τη GT ως μία ακόμα πιο σπορ έκδοσή της.

Για την ακρίβεια, αποδίδει 53 περισότερους ίππους και επιπλέον 41 Nm ραπής την «απλή» GT – θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου. Τι «απλή» και αηδίες.

Πέρα απ΄την αυξημένη απόδοση, η S έχει, επίσης, μερικά καλούδια με ιδιαίτερη σημασία για την ουσία της οδήγησης.

Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ξηρό κάρτερ για να μην μένει από λάδι ο κινητήρας στις απότομες εναλλαγές και δύο επιπλέον επιλογές σ’ αυτό το υπέροχο περιστροφικό χειριστήριο με τις χαρτογραφίσεις.

Τα «Race Mode» και «Race Start» στο AMG Dynamic Select, δίνουν αυτήν την επιπλέον διαφοροποίηση σε τιμόνι, γκάζι, ανάρτηση και ήχο. Κλικάρεις, εξερευνάς, μετράς τις δυνάμεις σου.


Στο πρόγραμμα Race, ο V8 αφηνιάζει. Ακόμα κι αν απλώς ρολάρεις με την κίνηση γύρω σου. Το παραμικρό άφημα του γκαζιού είναι ικανό να αφήσει απ΄τα κλαπέτα της AMG Performance εξαγωγής έναν άναρχο βρυχηθμό. Μιλάμε για δυνατά, τώρα. Αγωνιάρικα, υπόκωφα, άγρια

Mercedes AMG GT S δοκιμή

Η GT S δεν κάνει για κρυφά ραντεβού. Νόμος

Είμαι ακόμα στη ροή της πόλης και αισθάνομαι ότι όλοι με κοιτούν. Όχι εμένα – το αυτοκίνητο. Αλλά ήδη νιώθω άβολα.

Περιστρέφω τον άκρως βολικό διακόπτη, κάτω δεξιά στο τιμόνι, στη θέση Comfort και επανέρχομαι στην τάξη. Τουλάχιστον δεν ακούγομαι ότι θέλω να κατασπαράξω το περιβάλλον.

Ταυτόχρονα, μέσω του AMG Ride Control Adaptive Suspensive System, έχω επιλέξει την ανάρτηση στην μαλακή ρύθμιση.

Ακόμα και σ΄αυτήν τη θέση, η Mercedes-AMG GT S κινείται επιθετικά, καθαρόαιμα. «Διαβάζει» το σαγρέ της ασφάλτου, η κύλιση είναι μικρομετρική. Είσαι συντονισμένος με το ανάγλυφο.

Οι θηριώδεις τροχοί των 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω ρολάρουν με σπορ ακρίβεια στο ελληνικό γκρι. Η καμπίνα σε απορροφά. Το κόκπιτ τυλίγεται γύρω σου.

Η AMG GT S είναι μία άξια αντίπαλος της 911 Carrera. Πιο δυνατή σε απόλυτες τιμές, με άλλη διάταξη, κλασικό «κινητήρας μπροστά-κίνηση πίσω» αλλά εξίσου σπορ.

Βγαίνω προς τα έξω. Πατώντας πιο βαθιά το γκάζι, δοκιμάζω την ώθηση. Είναι, διάολε, τα κυβικά, το βάθος λειτουργίας του V8, τα δύο τούρμπο που είναι τοποθετημένα ανάμεσα στους κυλίνδρους για ελάχιστο lag.

Ποιο lag, είπες; Κάθε στιγμιαίο πάτημα στο δεξί πεντάλ μεταφράζεται σε ακαριαία ώθηση. Αν έχεις το τιμόνι «καρφί» ευθεία, χωρίς ίχνος κλίσης, το υπεραυτοκίνητο εκσφενδονίζεται. Με κάποια 0-100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα και την ώθηση να σου κολλά το στομάχι στο σφιχτό μπάκετ.


Αν έχεις μία υπόνοια μοιρών στο μπρούτο βολάν, θα νιώσεις την ουρά να γλιστρά ηδονικά. Η GT S είναι δισυπόστατη. Οπτικά πιστεύεις πως είναι ένα κουπέ μεγάλου τουρισμού, κάτι σαν Maserati GranTurismo. Ε, καμία σχέση

Mercedes AMG GT S δοκιμή

Ναι, δείχνει ότι μπορεί να το κάνει κι αυτό. Να διασχίζει διηπειρωτικά την Ευρώπη.

Αλλά, κυρίως, είναι καθαρόαιμο με σμόκιν. Κι αν έχεις το θάρρος να μειώσεις την παρέμβαση του ESP, σου δείχνει ότι απαιτεί «χέρια» και εμπειρία.

Εξαπίνης με τη GT S

Τι μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση;

Να σας πω αμέσως. Κρίνοντάς την απ΄έξω, με όλο αυτό το σχεδόν φαλλοκρατικό καπό να εκτείνεται επί μέτρα μπροστά απ’ το κόκπιτ, κάτι σαν μετανσάρκωση της Jaguar E-Type, θα ανέμενα ένα κλικ αδράνειας στην είσοδο της καμπής


Οπτικά δημιουργείται μία οφθαλμαπάτη. Η Mercedes-AMG GT S σού δείχνει πως κάθεσαι σχεδόν στον πίσω άξονα. Ότι απέχεις μέτρα απ΄τον μπροστινό. Κι ως γνωστόν, ο παραπάνω συνδυασμός δεν ευνοεί την αμεσότητα. Όμως η GT S σε πιάνει εξαπίνης. Γυρνάς λίγες μοίρες το τιμόνι και, σαν ακαριαία μαγνητική βελόνα, το μπροστινό υπακούει ακαριαία

Mercedes AMG GT S δοκιμή

Ανοίγεις το καπό και βλέπεις την ερμηνεία. Ο V8 είναι σε διάταξη front mid-engine – βαθιά χωμένος πίσω απ΄το νοητό άξονα των εμπρόσθιων τροχών.

Το δε σασί και αμάξωμα είναι από κράμα αλουμινίου. Το καπό από μαγνήσιο. Βάλε στην εξίσωση και την ελαφρύτερη μπαταρία λιθίου και έχεις τη συνταγή του εκρηκτικού κοκτέιλ.

Πειραματίζεσαι με τις ρυθμίσεις του κιβωτίου, νιώθεις την πρόσφυση της ελληνικής ασφάλτου να δείχνει λίγη, εκπαιδεύεσαι να διαχειρίζεσαι χειρουργικά το δεξί πεντάλ.

Κάθε καμπή μπορεί να μεταμορφωθεί σε απολαυστική αφορμή υπερστροφής. Χρειάζεται σεβασμός, οικονομία στα πίσω ελαστικά, λογική.

Μέσα στο κόκπιτ

Μέσα στο κόκπιτ νιώθεις βαθιά χωμένος.

Προσωπικά, καθώς κάθομαι αρκετά κοντά στο τιμόνι, δεν με βόλεψε τόσο η θέση των διακοπτών της κονσόλας όπου αναγκαζόμουν να κοιτάζω σχετικά πίσω για να επιλέξω κάποιες ρυθμίσεις – τύπου ESP.

Α, ναι. Και το γόνατο έβρισε στην κονσόλα. Λεπτομέρειες ψυχαναλυτικές. Το ομολογώ. Όπως και η κατανάλωση που μπορεί εύκολα να σκαρφαλώσει στα 18 lt/100 km, αν έχεις τη διάθεση να αξιοποιήσεις τη δύναμη.

Το πακέτο είναι οδηγοκεντρικό. Βαθύ μηχανολογικά, με ένα μπλοκέ που μπορεί να σε κάνει αλήτη και με ένα παλμαρέ συμπεριφοράς που μπορεί να σε εξελίξει οδηγικά.

Το ομολογώ πως έπιασε αδιάβαστο. Την περίμενα πιο «GT». Με έβαλε σε φάση προσπάθειας. Σφιχτή, απρόσμενα ακαριαία, drift car κατά βούληση, λαίδη για βραδυνές, classy εξόδους.


Mercedes AMG GT S δοκιμή

Η Mercedes έχει κάνει εδώ και καιρό το άλμα. Μπήκε στην κατηγορία GT3, έβαλε ψυχή, χαρακτήρα, προκάλεσε την τύχη της, μη αφηνόμενη στη σιγουράτζα του λεγόμενου «premium», και σημάδεψε στο δόξα πατρί τον «άρρωστο» Πραγματικό Οδηγό. Και πέτυχε διάνα


Καθαρόαιμο πολλαπλών ρόλων η GT S. Χώνεσαι μέσα της, οδηγείς, απολαμβάνεις, πληρώνεις. Με όποια σειρά προτιμάτε τα παραπάνω ρήματα.

Η ώρα πέρασε. Πρέπει να την επιστρέψω στα κεντρικά της Α. Ισμαήλος, στη Λ. Βουλιαγμένης.

Κάπου εκεί οφείλω τον αποχαιρετισμό της. Στο Race, με τα κλαπέτα ορθάνοιχτα, τον πολεμικό ήχο και κάμποσα μέτρα ακριβής silica στην αθηναϊκή άσφαλτο. Αμάξαρος. Respect. Με όλο το θάρρος.


Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ δοκιμή

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει