Μόλις 500 αντίτυπα της πιο οδηγοκεντρικής έκδοσης του Fiesta, του ST Edition, θα κατασκευαστούν συνολικά. Και όλα στο χρώμα που βλέπετε, το Blue Azur. Εξ όσων μάθαμε, μόλις 12 είναι προορισμένα να έρθουν Ελλάδα. Ένας αναγνώστης του 4D, ψαγμένος, επουδενί «ευθειάκιας», κάτοχος τελευταίας γενιάς Type R, το οδήγησε και μας μεταφέρει την οδηγική εμπειρία
Μαύρες λεπτομέρειες που κάνουν αισθητική διαφορά, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, διαφοροποιημένη γεωμετρία, ελαφρείς τροχοί (κατά 2 κιλά σε σχέση με του Fiesta ST που γνωρίζουμε), εννοείται μπλοκέ, πλήκτρο ”S” στο τιμόνι για άμεση σύνδεση με το πρόγραμμα ”Sport” και ο συνήθης ύποπτος, ο 3-κύλινδρος των 200 ίππων. Ειδικά για μερακλήδες στα €30,500. Κύριε Konstantinos Blougourás, έχετε το λόγο
Σε μιαν άλλην εποχή, λιγότερο αλωμένη εκ των έσω, θα προξενούσε ίσως εντύπωση που το εμφανισιακά ταπεινό πλην τα μάλα οδηγοκεντρικό Fiesta ST Edition, κοιτάει κατάματα στα «λίγα» και στα «μέτρια» το εμφανισιακά πληθωρικό και πολλάκις παρασημοφορεμένο γυρολογιακά Type-R FK8
Μα η συγκριτικά μικρή του μάζα του ST, με τις αντίστοιχα μικρές του διαστάσεις, μα τα πράματα και θάματα που έχουν τελέσει οι εμπνευσμένοι μηχανικοί και οι μερακλήδες δοκιμαστές του στο στήσιμο, στη μετάδοση και στο φιλότιμο μοτέρ του, το έχουν καταστήσει ένα μηχανολογικό σύνολο που προσφέρει (οριακά μεν, αισθητά δε) καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση, αμεσότητα του μπροστινού του σε σχέση με το μπαρουτοκαπνισμένο Honda. Μέχρι και σε λελογισμένους ρυθμούς…
*Ενημερωτικά μπορείτε να δείτε πώς στάθηκε η συγκεκριμένη έκδοση του Fiesta απέναντι στο GR Yaris. Ναι, υπάρχει έκπληξη από τους Pistonheads στο βίντεο που εμπεριέχεται στο σύνδεσμο που ακολουθεί.
Μία κατηγορία «πάνω»
Ε, φυσικά, από ‘κει και πάνω, όταν οι ρυθμοί ξεφεύγουν (πιο πολύ κι από τη ζωή μέσα από τα χέρια μας τον τελευταίον καιρό), μα τα μεγαλύτερα μεταξονο-μετατρόχια του Type R, μα η προσεγμένη αεροδυναμική του υποστήριξη, μα τα Double Axis Struts του, ηρεμούν τα, ούτως ή άλλως, υπερ-άκαμπτα πλαίσιο και υποπλαίσιό του και ξυραφιάζουν την αίσθησή του στο έπακρο.
To καθιστoύν δε προηγμένο τακτικό μαχητικό πολλαπλών ρόλων. Κουβαλάει ανομολόγητα χιλιόμετρα στο ταλαίπωρο apex και αποζητά ακρίβεια δεύτερων λεπτών μοίρας στο τιμόνι του, καθώς γραπώνει τη μουσούδα στο εσωτερικό της στροφής πιο πεισματικά κι από γατί σε μάλλινο πουλόβερ.
Όπως ακριβώς, δηλαδή, κάνει και το σπάνιο Fiesta ST Edition της πλήρως ρυθμιζόμενης ανάρτησης και των ελαφριών τροχών, με δύο-τρία «κλικ» κάτω στο ρυθμό.
Που και πάλι, λελογισμένο ρυθμό δεν το λες…
Λες, όμως, το Edition από αρκούντως παιχνιδιάρικο ως αρκούντως βιδωμένο στην άσφαλτο, ανάλογα με τη ρύθμιση που θα κάνεις στην σοφιστικέ ανάρτησή του, που, για να σε βοηθήσει η Ford, σου δίνει και κάποιες προτάσεις της για «κυνήγι» ή πίστα, ώστε να κάτσεις να μαθητεύσεις και να πειραματιστείς
Πολυδιάστατο το μαυρο-γάλαζο, μ’ άλλα λόγια, σε στήσιμο. Κάτι για το οποίο το πισταδόρικα μονολιθικό «τσιμεντί» θα δυσκολευόταν να κομπάσει
Τώρα, βέβαια, και τα δυο τους, βασιλιάδες ή μη στις κατηγορίες τους, ψάχνουν να βρουν κατά πού να κάνουν για να γλυτώσουν από τις κάθε είδους φωτιές που αφήσαμε να μας ανάψουν στα μπατζάκια μας.
Αυτές που αφήσαμε να μας ανάψουν άλλοι στα μπατζάκια μας.
Photo: ford.gr / Αρχείο Konstantinos Blougourás
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.