Το attack του Ateca

Post date:

Author:

Category:

 

Ισπανικό όλε με το δίλιτρο αποκλειστικά τετρακίνητο TDI 4Drive. Το τελευταίο είναι ο κωδικός του…

Tι λέει το 4Drivers: το πρώτο SUV με τα σήματα της Seat τη βγάζει, επιτέλους, απ΄τη ”νάρκη” της VW σε μια κατηγορία που πουλάει σα ζεστό ψωμί. Ασφάλτινο, σπορτίφ, όμορφο και σε σωστή τιμή

Oh yes: ροπή (34.7 kgm απ’ τις 1750 – 3000 rpm), μικρές κλίσεις, πρόσφυση, χώροι, εργονομία, τιμή, εξωτερικά details σχεδίασης

Sorry, no: διάσταση τροχών (225/45/19), μέτρια κύλιση σε κακό οδόστρωμα (λόγω μικρού προφίλ ελαστικών), τάση να σβήνει σχετικά εύκολα στις χαμηλές rpm αν δεν είσαι συγκεντρωμένος 

Απέναντι:  VW Tiguan, Peugeot 3008,  Ford Kuga, Honda CR-V

Bitch, better have my money: από €27.650 (€31.600 για το αυτοκίνητο δοκιμής)

 

”Πώς σας φάνηκε, λοιπόν;” με ρωτά ο ευγενέστατος κύριος στη Seat Βελμάρ, στο Γέρακα, από όπου γίνεται συνήθως η παραλαβή / παράδοση των δημοσιογραφικών αυτοκινήτων.  

 

Προσπάθησα να απαντήσω στον ιδανικό πωλητή που ‘χα απέναντί μου και που θα ‘θελε κάθε εταιρεία στο showroom της (καθαρός, χαμογελαστός χωρίς δήθεν, άψογα ενημερωμένος) με μια παρόμοια ακεραιότητα.

 

”Κοιτάξτε, αν σκεφθεί κανείς πως μόλις τώρα έγινε επιτρεπτό απ΄τα κεντρικά της Γερμανίας να μπει η Seat στην αγορά των SUV και πως επί χρόνια κρατήθηκε χωρίς ιδιαίτερη ταυτότητα (για φτηνό τα Skoda, για ακριβό τα Audi και για τη μέση τα VW – άρα πού τα Seat;), το Ateca είναι η μεγάλη στιγμή της εταιρείας στο σήμερα”. Κάτι σαν μεγάλο attack.

 

Δεν του ‘πα το υπόλοιπα αλλά θα τα διαβάσετε εδώ, εν συντομία.

 

Το Ateca, λοιπόν, έχει την πλατφόρμα MQB την οποία μοιράζονται πολλά και διάφορα στο group. Την είχαμε πρωτοδηγήσει στην αρχική της εκδοχή στο VW Passat, κάπου στην Αιδηψό. Έριχνε τουλούμια στην επιστροφή. Η εθνική είχε γίνει Βενετία. Μαζί με το συνάδελδφο  του 4D, Δημήτρη Θεοχάρη, επιστρέφαμε ανακαλύπτοντας πόσο προοδευτικό, φιλικό και ασφαλές είναι αυτό το σασί για τον μέσο (και άνω) οδηγό, παρέα με τέσσερα φρέσκα λάστιχα. Με απαγορευτικές ταχύτητες…

 

Fast forward στο βροχερό ”ποτάμι”, μια εβδομάδα πριν.

Το Ateca, όπως και γενικότερα τα SUV, δεν έχουν φτιαχτεί για να τα οδηγείς επιθετικά. Είναι ο πλεονάζων όγκος, το υψηλό κέντρο βάρους, τα 1.530 kg, η ίδια τους η λογική.

 

Μέσα στο υπεράνετο περιβάλλον του Ateca χάνεται ο χαρακτηρισμός ”μικρομεσαίο”. Πέντε άνθρωποι χωράνε κανονικότατα, το κατώφλι του πορτμπαγκάζ είναι ανύπαρκτο, το μπες-βγες για τους πίσω γίνεται χωρίς να σκύβεις αν δεν είσαι ντερέκι και μπορείς να στριμώξεις πολύ πράμα στα 485 lt του.

 

Εκεί, λοιπόν, σε ένα άδειο Κηφισό τας πρωινάς ώρας, με την υγρασία να σε ”πουλάει” αν δεν προσέξεις στην είσοδο της δεξιάς παρατεταμένης του Σ.Ε.Φ., το Haldex 5ης γενιάς και η επιπλέον ακρίβεια των πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, με βοήθησαν να αντιληφθώ ξανά το σπορτίφ pedigree που θέλησαν να προσδώσουν οι Ισπανοί.

 

Απόλυτα ακριβές, στιβαρό, με μέτρια μεν (ως συνήθως με τα δεδομένα του group) αίσθηση τιμονιού αλλά να, εκεί που λόγω ροπής βγάζει ένα κλικ παραπάνω τάσης υποστροφής, μειώνεις μερικά χιλιοστά το γκάζι και η τροχιά κλείνει άψογα.

 

Αντίστοιχη συμπεριφορά συναντάται ακόμα και σε πιο πιεσμένα σημεία, ενώ στις υψηλές ταχύτητες εμπνέει τεράστια εμπιστοσύνη και ευκολία χειρισμού. Προφανώς και δεν είναι σπορ. Αλλά είναι σπορτίφ SUV. Στη γραμμή κατεύθυνσης του Kuga, που επίσης μας αρέσει

 

Είναι σχεδόν ”εκνευριστική” η ευκολία που μπορεί μια οικογένεια να καταπίνει χιλιόμετρα μέσα σε μια MQB πλατφόρμα. Ανεξαρτήτως τοποθέτησης. 

 

Τα φρένα ικανοποιητικά, με σφιχτή διαδρομή, το χειροκίνητο εξάρι, σαφές, ενδεχομένως λίγο πιο δύστροπο εντός του gate απ΄όσο θα θέλε μια γυναίκα οδηγός – το ασθενές φύλο αγαπά τα SUV.

 

Δύο σημειώσεις: η πρώτη, πως οι πολλαπλοί σύνδεσμοι είναι προνόμιο αυτής, της δίλιτρης (και αποκλειστικά τετρακίνητης) έκδοσης. Παρά το πλεονέκτημά τους, έναντι του ημιάκαμπτου, οι τροχοί των 19 ιντσών είναι η φυσική παραφωνία του αυτοκινήτου δοκιμής. Έβγαζαν ”γρέζι” σε μέτριο οδόστρωμα όπως και θόρυβο κύλισης. Αφήστε τους απ΄”έξω”. Και θα γλιτώσετε και κάποια επιπλέον €850.

 

Η δεύτερη και πιο φαρμακερή, πως η Seat μπορεί να μην έγινε το ”μεσογειακό αντίστοιχο της Alfa Romeo, όπως αυτίκοες έχουμε ακούσει από διεθνή εταιρικά χείλια στο παρελθόν, αλλά, ευτυχώς, άφησαν τους Ισπανούς, να διαφοροποιηθούν μερικά ”τσικ”. Κι αυτό το κάνουν στα settings της ανάρτησης. Το Ateca σε σχέση με ένα Tiguan είναι ελαφρώς πιο συμμετοχικό και με σφιχτότερο έλεγχο του roll.

 

Είναι, επίσης, φτηνότερο για να διατηρηθεί η ισορροπία εντός του μεγαλύτερου ευρωπαίου κατασκευαστή. Σε σχέση με τον ομόσταυλο ”αδελφό” του δεν έχει, αν θέλετε, αυτό το κάπως πιο πλούσιο ”λούστρο” σε επίπεδο φινιρίσματος στο εσωτερικό του που δικαιολογεί στο Tiguan τη διαφορά τιμής.

 

Ο κινητήρας είναι γεμάτος και κινεί με ιδιαίτερα ζωηρό τρόπο το αμάξωμα ενώ αν τον δουλέψεις στην περιοχή της ροπής του ”κατεβάζεις” κατανάλωση. Η μέση που είδαμε ήταν κάπιοια 7.9 lt/100 km που δεδομένου του όγκου και του χαρακτήρα ενώ οι επίσημες επιδόσεις μιλούν για 0-100 km/h σε 9.0” και τελική 196 km/h.

 

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η Xcellence της οποίας η ενδεικτική λιανική είναι €31.600 και με ένα πλούσιο επιπλέον εξοπλισμό του οποίου οι χρεώσεις είναι απολύτως λογικές.

 

Κάποια €280 για το Seat Sound System, €1.200 για την Πανοραμική ηλιοροφή ή κάποια €230 για το Connectivity box wireless charger. Επί του προσωπικού, δεν θα βάζαμε δερμάτινα (€1.000), είναι μάλλον σκληρά σε υφή ενώ την προτίμησή μας στο ”ύφασμα” (ή αλκαντάρα…), την έχουμε καταθέσει στο 4Drivers για πολλούς και διάφορους οδηγοκεντρικούς λόγους.

 

Όπως φαίνεται και στη φωτό, μαζί με το αυτοκίνητο μας παραδόθηκε και μια εκτύπωση των στοιχείων του αυτοκινήτου με τις τιμές του προαιρετικού εξοπλισμού. Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο αλλά γενικότερα δεν συνηθίζεται και, βέβαια, περιττό  να ειπωθεί πόσο διευκολύνει τη δουλειά μας την ώρα του γραψίματος. Σωστή κίνηση, από μια άψογη αντιπροσωπεία. 

 

Το σύνολο κλέβει βλέμματα. Ιδιαίτερα ως εξωτερική σχεδίαση είναι όμορφο και, όσο χρειάζεται η κατηγορία, επιθετικό χωρίς να γίνεται υπερβολικό. Σύμφωνοι, περί ορέξεως ουδείς λόγος αλλά έρχεται σαν μια μικρή επιβεβαίωση της ”πράσινης κάρτας” που έχει αρχίσει να δίνεται με μεγαλύτερη γενναιοδωρία απ΄ τα κεντρικά στο Wolfsburg

 

Το λοιπόν. Σπορτίφ, με όλο το pedigree ουσίας, σούπερ safe χωρίς να γίνεται fuckring boring και, κυρίως, με μια τιμή που σου δίνει ”πολύ και καλό αυτοκίνητο” για τα δεδομένα χρήματα. Ateca attack.

 

Photo: 4Drivers / Seat

 

 

 

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει