Αλήθειες και ψέμματα για το Audi S3

Post date:

Author:

Category:

Xωμένος στο μπάκετ του Audi S3. Με 301 ίππους κάτω απ’ το δεξί πεντάλ. Νιώθεις ανίκητος. Σχεδόν. Παρακαλάς να βρέξει. Για να φύγει το «σχεδόν»

Το προσόν του Audi S3 είναι ο πρακτικός, ξεάγχωτος, all weather καταπέλτης. Και για κάποιους, αυτό ακριβώς μπορεί να είναι το «πρόβλημα»


Κατεβαίνονας την άδεια Εθνική με πλησιάζει μια E-Class. Πηγαίνοντας ήδη με σταθερά 200, λέω να αμφισβητήσω τον έτερο γερμανό ηγεμόνα και να πατήσω πιο βαθιά το δεξί πεντάλ. Λίγο. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα προσθέτω άλλα 60 km/h στο ταχύμετρο

Δεν νιώθω κάτι απειλητικό. Καμία πλεύση, ανασφάλεια, ή ανατριχίλα. Δεν ακούω σχεδόν τίποτα εκτός απ’ το υπόκωφο αλλά διακριτικό μπάσο απ’ τις τετραπλές απολήξεις του Audi S3.

- Διαφήμιση-

Η Merc εξαφανίζεται απ΄τους καθρέφτες μου. Όπως και όποια τυχάρπαστη καγκουριά της εθνικής που θα τολμήσει να διανοηθεί να ακολουθήσει το πεντάθυρο Sportback.

Δεν του «το ‘χεις» του Audi S3. Δεν έχει αεραγωγούς σε μέγεθος toll, απορώ πώς ψύχεται τόσο έντεχνα ο δίλιτρος TFSI με τους 301 ίππους και το overboost ροπής. Φτάνω αρχαίο Ηραίο. Το S3 διαγράφει τις κλειστές καμπές καταπίνοντας τες με μηδενική απώλεια πρόσφυσης

Το Haldex -ως γνωστόν, το S3 έχει το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και όχι το Torsen άλλων προηγούμεων quattro στο Group- απομυζεί κάθε εκατοστό ασφάλτου με μια υπεροπλία που σε κάνει μάγκα.

Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα είναι γρήγορη, ακριβής και με ελάχιστη πληροφόρηση. Σημαδεύεις, περνάς, νιώθεις ανίκητος.

Μετά, αφού σου έχει χτιστεί ένα αίσθημα υπεροπλίας, παρακαλάς να βρέξει. Και κυρίως να συναντήσεις μια BMW 135i στο διάβα σου.

Που δε θα τη συναντήσεις γιατί ποιος τρελός παίρνει τρίλιτρο με αμφισβητούμενη αισθητική;

Αν όμως, λέω αν, τότε η εκ Βαυαρίας ορμώμενη αντίπαλος θα απαιτούσε έναν εξαιρετικό οδηγό στο τιμόνι της για να ακολουθήσει. Ειδικά στη βροχή. Η συνταγή του S3 χρόνια τώρα γαλούχησε μια γενιά οδηγών τύπου «σημαδεύω – περνάω – δεν σκέφτομαι – είμαι βασιλιάς»


Audi quattro

Το σασί του Audi S3 δείχνει ακλόνητο

Η μόνωση σε κάνει να νιώθεις πως είσαι μέσα στο Φορτ Νοξ. Στρίβεις με άπειρα σε ένα δικό σου WRC κόσμο με ψώνια απ’ το supermarket στο πορτμπαγκάζ.

Αφήνεις κόσμο με στόμα ανοιχτό, το tuning παραμονεύει για ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, τα μοτέρ της Audi έχουν δει το έργο της υπερτροφοδότησης εδώ και καιρό.

Επί χρόνια εκτελούν ό,τι κινείται από δύο μόλις λίτρα. Και ευτυχώς ήρθε η A35 της AMG για να υπάρξει τετρακίνητος αντίπαλος.

Το S3 εκφράζει τελειοθηρία στο έπακρον. Λογότυπα με σημασία, 380Νm ροπής και 0-100 σε 5.1”, ένας TFSI, γραμμικός και βελούδινος στα καλύτερα του. Στην υπηρεσία της ταχύτητας και του no stress. Για να «φύγεις» με το S3 πρέπει να έχεις εξαντλήσει την πρόσφυση και αυτή σε συνθήκες δρόμου δεν εξαντλείται. Για να «φύγεις» πρέπει να έχεις διαπράξει ασέλγεια με το boost εν δράσει, τα ηλεκτρονικά στο off και τη νοητική καθυστέρηση στο on

Πώς είναι;

Ένας καταπέλτης. Πώς νιώθεις; Ικανός να διαχειριστείς τα απρόοπτα με βουδιστική πρόβλεψη.

Πώς εξελίσσεσαι ως οδηγός; Σα να σε παίρνει απ’ το χέρι ένας από μηχανής θεός και σε κάνει σπρίντερ Ολυμπιάδας. Και κάπου εδώ θέλει προσοχή.

Αν έχεις μάθει έτσι, να στρίβεις σκεπτόμενος ελάχιστα, να παίζεις τάβλι με το δεξί όσο αλλάζεις με το αριστερό τα paddles στο εξατάχυτο S-Tronic, μπορεί να χτιστεί’ μέσα σου η μια ικανότητα που δεν έχεις.

Και όταν πας να οδηγήσεις ένα πιο συμμετοχικό αυτοκίνητο, ειδικά πισωκίνητο, να εκτεθείς ανεπανόρθωτα. Θα μου πεις, φταίει το S3; Φυσικά και όχι. Η φιλοσοφία του Group δεν ρισκάρει με ατυχήματα και υπερστροφές ισχύος. Ακόμα και το quattro του Group B πάλευε δραματικά λιγότερο από μια Lancia 037

Ερμειτικά κλειστός στην premium καμπίνα του S3 -αισθητά πιο μασίφ απ΄τον γερμανικό ανταγωνισμό-, ζεις μια ξεάγχωτη εμπειρία όσο καταβροχθίζεις χιλιόμετρα και εργολάβους.

Με αυστηρά κριτήρια είναι μια μονοδιάστατη εμπειρία. Ασφαλής και φτιαγμένη για να σε κάνει νικητή.

Το σασπένς είναι στην ταχύτητα. Αλλά μέχρι εκεί


Εργοστάσιο Lamborghini

Photo: audi.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει