Πώς είναι στην πράξη τα Nankang NS-2R; Υπέρ, κατά και απολογισμός μετά από κάμποσα αρχικά χιλιόμετρα, τοποθετημένα σε Mazda MX-5 1.5 (ND2)

Σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο, τα Nankang NS-2R κατηγοριοποιούνται για 50% χρήση δρόμου και 50% χρήση πίστας
Έβαλα τα Nankang NS-2R στο προσωπικό MX-5 για δύο λόγους: πρώτον, γιατί ήθελα να δω πώς είναι ένα «σέμι» (για την ακρίβεια, «ημί-σέμι») στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Η λογική μου είναι τύπου «ας το δούμε κι αυτό» για να ξέρουμε τι λέμε και γράφουμε
Δεύτερον, γιατί είναι φθηνό. Στην αγορά το βρίσκεις από €100 το τεμάχιο.
Βάλε και το κόστος της τοποθέτησης, συνοδεία μιας σωστής ζυγοστάθμισης [να θυμόμαστε, η κίτρινη βούλα στο πλάι, καθώς είναι το ελαφρύτερο σημείο του ελαστικού, πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένη με το σημείο της βαλβίδας] και έχεις ξεμπερδέψει.

Θεωρητικά το φθινόπωρο δεν είναι και η καλύτερη εποχή για να βάλεις ελαστικό με αραιή χάραξη. Ωστόσο, να μια έκπληξη, τα Nankang NS-2R είναι διαβαθμισμένα στην κατηγορία «Βρεγμένο» με την ένδειξη «Β». Καθόλου άσχημα για αυτό το είδος ελαστικού

Στην πράξη, όντως, καθώς πέρασα από στάσιμα νερά δεν φάνηκε κάποια ξαφνικά μειωμένη πρόσφυση. Θα φανεί με μεγαλύτερη σαφήνεια τους προσεχείς μήνες, καθότι Οκτώβρης και λιακάδα μόνο στην Ελλάδα – κάνει και ρίμα
Γενικώς
Ως γνωστόν, τα Nankang NS-2R δεν είναι «καθαρόαιμο» semi. Είναι κάτι σαν intermediate.
Καμία σχέση με τα, για παράδειγμα, Nankang CR-S, Yokohama AD08R ή τα γνωστά «8άρια» της Toyo κ.ο.κ.
Για να ‘μαι ειλικρινής, δε θα ‘βαζα κάτι τέτοιο «ακραίο» σε αυτοκίνητο για χρήση μόνο δρόμου, έστω γρήγορης βόλτας, όπως συμβαίνει με το συγκεκριμένο.
Επίσης, κανονικά, το Mazda MX-5 1.5 φοράει διάσταση 195/50/16 και αυτήν είχα υπόψιν. Όμως η συγκεκριμένη δεν ήταν διαθέσιμη, ούτε φαινόταν στο σύστημα της εταιρείας κάποιο άμεσο «παράθυρο».
Έτσι επιλέχθηκε η αμέσως επόμενη, με πιο φαρδύ πέλμα (205) και χαμηλότερο, αναγκαστικά, 45άρι προφίλ. Την επόμενη μέρα είχαν έρθει, τσακ-μπαμ.
Επίσης δεν θέλω να ανέβω διάσταση τροχού, παρότι η 17άρα δείχνει πιο όμορφη στο δίλιτρο MX-5. Εδώ όμως είναι το μικρό, το 1.5, και η κίνηση είναι περιττή. Όχι μόνο γιατί είναι λιγότερη η δύναμη, αλλά ήδη σε ψαγμένες μετρήσεις εξ Αμερικής ακόμα και το δίλιτρο είναι ταχύτερο με 16άρη τροχό. Πόσο μάλλον να «πνίξω» το 1.5 βάζοντας μεγαλύτερη ζάντα
Περί βάρους
Mιας και το ‘φερε η κουβέντα, ένα επιπλέον ζήτημα είναι το βάρος.
Ο 16άρης τροχός είναι ελαφρύς, όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτό.

Με τη ζυγαριά στο χέρι
Μ΄αυτά και με ‘κείνα βρέθηκα στο βουλκανιζατέρ με την ηλεκτρονική ζυγαριά υπό μάλης.
Απ’ την τουαλέτα, στο λαστιχάδικο. Με κοίταζαν περίεργα οι άνθρωποι… Ως γνωστόν, τα ελαστικά αυτού του τύπου χάραξης και σκελετού είναι πιο βαριά. Πόσο; Όσο δείχνει η παρακάτω φωτό (επάνω το OEM Yokohama, κάτω το βαρύτερο κατά δύο κιλά Nankang)

Εν προκειμένω, λοιπόν, θα πρέπει να συνυπολογιστεί ότι ένα NS-2R είναι κατά δύο κιλά πιο βαρύ από το Yokohama Advan Sport V105 που φορούσε ως στοκ τοποθέτηση το Mazda. Ίσως στην εργοστασιακή διάσταση (195/50) να ήταν μικρότερη η διαφορά; Φαντάζομαι ελάχιστη. Πάντως χοντρικά πρέπει να αθροίσετε περίπου 8 επιπλέον κιλά στη ζυγαριά, και δη σε μη αναρτώμενη μάζα
Για να μη σας τα ζαλίζω στη λεπτομέρεια, δεν πάμε στα Υπέρ και Κατά;
Υπέρ
- Πολύ άκαμπτο πλαϊνό. Πιέζεις και αντέχει. Πιέζεις περισσότερο και αντέχει ξανά. Σταθερή απόδοση (όταν ζεσταθεί) και ανθεκτικό μέχρι ασέλγειας
- Επιπλέον αίσθηση στο τιμόνι. Μικρή μεν, εμφανής δε. Καθώς η EPS του ΝD δεν έχει τη σπαρταριστή σε αίσθηση υδραυλική του NC, τα Nankang NS-2R προσέθεσαν ένα κλικ περισσότερης ευκρίνειας
- Πιο «ημι-αγωνιστική» αμεσότητα. Κυρίως στα πατημένα με πολλά χιλιόμετρα. Το νιώθεις ελαφρά πιο απόλυτο. Και είναι
- Ικανοποιητική πρόσφυση ακόμα και κρύα. Μάλιστα σε χαμηλό φάσμα θερμοκρασιών φάνηκε να μη χάνει το μικρό Mazda και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του
- Εμφάνιση. Σύμφωνοι, δεν είναι προτεραιότητα. Όμως όντως δείχνει πιο ωραίο. Πιο τετράγωνο «τακούνι», αραιή χάραξη, βάλε μέσα ότι είναι μία διάσταση «πάνω» και οι ωραίοι θόλοι του ND «γεμίζουν» λίγο περισσότερο. Πού να ‘μπαιναν και σε 17άρη τροχό [αλλά, είπαμε, δεν..]

Κατά
- Το νούμερο 1 μειονέκτημα στα NS-2R είναι ο θόρυβος κύλισης, ειδικά πίσω. Νομίζεις πως έχει χαλάσει κάποιο ρουλεμάν. Χαμήλωσα τη μουσική για να καταλάβω τι γίνεται
- Αισθητά μειωμένη άνεση. Πόσο; Θα ‘λεγα περίπου ένα 20 με 25%. Ήδη πρόσεχα πολύ και έκανα σλάλομ στα φρεάτια περνώντας αργά σαν κότα και διαγώνια (σ.σ. ένας τροχός για κάθε ανέβασμα) τα άφθονα εγκάρσια σαμαράκια (βλ. sleeping policeman) της περιοχής, τώρα ακόμα περισσότερο.
- Θέλουν ζέσταμα. Όχι απλώς το γνωστό, αλλά περισσότερο χρόνου και πραγματικής έντασης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα σημαντικό μέρος της τυπικής βόλτας γίνεται για να ανεβάσουν θερμοκρασία. Ανεβάζουν τελικά; Ναι. Θέλουν όμως υπομονή, χιλιόμετρα και άδειο δρόμο. Θέλω να κάνω και ένα Αθήνα-Τρίπολη για να δω πώς είναι.

Κάποια MX-5 ND που συχνάζουν σε πίστες της Ιαπωνίας (εκεί δηλαδή όπου η έκδοση με το 1.5 μοτέρ είναι η μόνη διαθέσιμη) τρέχουν με τα παραπάνω specs
Συμπέρασμα
Τα Nankang NS-2R είναι ένα έντιμο λάστιχο για τα χρήματα που κοστίζει.
Του αρέσει η πίεση, για αρχή τουλάχιστον, δείχνει ανθεκτικό και προσφέρει ένα πραγματικό σπορ «αέρα» συμπεριφοράς σε low budget κατηγορία.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί πως δεν τα ‘χω οδηγήσει σε άλλο αυτοκίνητο, ειδικά πιο βαρύ και δυνατότερο, στοιχεία που θα το βοηθούσαν να ζεσταθεί περισσότερο, πιο γρήγορα καθώς και να μην επηρεάζει σημαντικά την άνεση.
Είναι, βλέπεις, άλλη η απόδοση ενός ελαστικού σε roadster των 1.000 κιλών που ήδη είναι σχετικά αφιλτράριστο σε ΝVH (Noise / Vibe / Harshness) κι άλλη σε δυνατό πισωκίνητο με επιπλέον κιλά στη ζυγαριά ή πιο ποιοτική απομόνωση του οδικού ανάγλυφου

Επίσης, να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη στοκ διάσταση με 16άρη τροχό οι επιλογές δεν είναι πολλές. Μάλλον ελάχιστες.
Αν θα το ξανάβαζα; Μάλλον όχι
Το τίμημα της άνεσης και ο θόρυβος κύλισης είναι στοιχεία που πλέον τα προσμετρώ, ειδικά εφόσον το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν μπαίνει πίστα.
Τέλος, εκτιμώ πως ειδικά για το MX-5 4ης γενιάς, έτσι όπως είναι από το εργοστάσιο ρυθμισμένο αναρτησιακά, με έντονο body roll και τα σχετικά, ένα semi (ημί-semi ή πείτε το όπως θέλετε) θα ήταν λάθος επιλογή. Τραβεστί
Αν ωστόσο έχετε ήδη βάλει «πράγματα» στο αυτοκίνητό σας και έχει γίνει πιο στιβαρό και επιθετικά στημένο, τότε, ναι, έχει νόημα εφόσον είστε αποφασισμένοι προς τα θετικά του.
Αν έχω νεότερα, θα επανέλθω. Yours sincerely.
*Η Nankang συστήνει ρύθμιση αρνητικού κάμπερ μεταξύ 1-3 μοιρών. To ΜΧ-5 ήταν ήδη εντός τιμών
Photo: 4Drivers / mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.