BMW 1 Series. Η τελευταία πισωκίνητη

Post date:

Author:

Category:

BMW 1 Series

 

Τι λέει το 4Drivers: μηχανολογικό υπόβαθρο σε ιδιόμορφης αισθητικής hatchback. Διχάζει στην όψη, πείθει στην πράξη

 

Oh yes: κινητήρας case study, άψογη απόσβεση στους ελληνικούς δρόμους, κατανάλωση, αυτοματο κιβώτιο 8 σχέσεων, απουσία θορύβων

 

Sorry, no: ακριβά extra, σχετικά μονοδιάστατη συμπεριφορά για πισωκίνητο

 

Απέναντι: Audi A3, Mercedes A-Class

 

Bitch, better have my money: aπό €26.200

 

Δεν θα ανακαλύψουμε τον τροχό με τη δοκιμή αυτή. Η 1 Series έχει περάσει από πολλά χέρια και άπειρα πληκτρολόγια μέχρι σήμερα. Οπότε δεν έχει, θεωρούμε, νόημα να διυλίζουμε το πασιφανές. 

 

Απλά και ξεκάθαρα: απ’ τη στιγμή που ετοιμάζεσαι να δώσεις από €26.200 για τη βασική έκδοση της 118i ξέρεις δυο πράγματα πριν καν κλειδώσεις την εξώπορτα.

Το πρώτο: είσαι ο 100% premium πελάτης. Ο ”γαμπρός”.

 

Το δεύτερο: αν θες να έχεις ένα αυτοκίνητο σαν αυτό της δοκιμής ετοιμάσου να φτάσεις εύκολα τα €30.000. Βάλε αυτόματο 8άρι, Μ Packet (τροχοί, ανάρτηση, καθίσματα, body kit και ένα κάρο διαβολικά προσεγμένες λεπτομέρειες) συν μερικά ακόμα ψιλά προαιρετικού εξοπλισμού και έχεις ανέβει ψηλά. Πολύ.

 

Εκ του πρώτου τώρα, εκπορεύεται η διακλάδωση: πρακτικά, ως premium γαμπρός, έχεις δυο ακόμα υποψήφιους. Το Audi A3 και την Mercedes A-Class.

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους δεν υπάρχει ακόμα άλλος κατασκευαστής που να μπαίνει σφήνα.  Η αγία τριάδα είναι αυτή.

Αγνό, παρθένο γερμανικό ντέρμπι. Γνήσια παιδιά της θείας Angela, ναι, αυτής που βρίζεις αλλά που όταν οδηγείς την ”μπέμπα” ψηλώνεις δέκα πόντους.

 

 

Πώς είναι, λοιπόν, η 118i με τον τρικύλινδρο  των 1,5 λίτρων; Πώς να ‘ ναι; Προβλέψιμα πολύ καλή. Σχεδόν άψογη.

Αν εξαιρέσεις τους χώρους που βελτιώθηκαν σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αλλά ακόμα είναι σχετικά περιορισμένοι για τους πίσω και τη σχεδίαση που εξακολουθεί να διχάζει, ελάχιστα πράγματα θα βρεις να σε ενοχλήσουν.

 

Έχει ένα μοτέρ αναφοράς (καλύτερο σε χροιά λειτουργίας, τουλάχιστον,  από το αντίστοιχο του A3) άψογο ζύγισμα, το καλύτερο αυτόματο στην κατηγορία και κυρίως ένα ά-ψο-γο damping.

 

Σχετικά με το τελευταίο μιλάω τουλάχιστον γι αυτό που είχα την τιμή να δοκιμάσω.

Η πολιτική της BMW δεν αποκαλύπτει προμηθευτές αλλά θα έβγαζα το καπέλο σε όσους συνεργάστηκαν μαζί τους για να πετύχουν το τέλειο: απόκριση ανάρτησης, ενδοτικότητα στις ανωμαλίες, απορρόφηση κραδασμών, πληροφορία, τέλειο rebound, κύλιση. Ακόμα και με τα run-flat ελαστικά που η BMW βάζει παντού εκτός από τα γνήσια M μοντέλα της.

 

Τόσο καλή λοιπόν που ζήτησα από την BMW περισσότερες πληροφορίες από το, φειδωλό ωστόσο, τεχνικό τμήμα στη Γερμανία και τον υπεύθυνο κύριο Kai Lichte. 

Καλά μέχρι εδώ; Ωραία.

 

Απο ‘κει και πέρα η 1 Series έχει σχεδιαστεί σαν ένα μαζικό hatchback. Μην ακούτε περί πισωκίνητης διαφοροποίησης και σπορτίφ αναμασημάτων λες και θα μπείτε σε ένα RWD που θα σκορπάει χαμόγελα στην κάθε καμπή.

 

Επειδή ως αγορά αναγκαζόμαστε να ”παίζουμε” με εκδόσεις που στην αλλοδαπή αποτελούν τον προθάλαμο, μπήκαμε σε μια διαδικασία να βαφτίζουμε ”σπορ” τα ψίχουλα αδρεναλίνης; Να καταλάβω.

 

Αφενός ούτε η δύναμη είναι τέτοια για να αξιοποιηθεί η κλασική διάταξη, αφετέρου το σασί είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να σημαδεύεις με το πολύ καλό μπροστινό και να ”περνάς”.

 

Σύμφωνοι, αν έρθεις με όλη τη φόρα σου και το ”ρίξεις” στην καμπή κάτι θα γίνει αλλά αν είναι να αγγίξεις το 95% της φυγόκεντρου για να αισθανθείς την συμμετοχικότητα του πίσω μέρους τότε το σημείο συζήτησης έχει μετατοπιστεί.

 

Στο ίδιο πνεύμα κινείται και ο ”μαϊντανός” για το τιμόνι που παραμένει ανεπηρέαστο από τις αντιδράσεις των μπροστινών τροχών σε φάση επιτάχυνσης σε σχέση με τον μπροσθιοκίνητο ανταγωνισμό. 

 

Οι ηλεκτρικές κρεμαγιέρες έχουν προκαταβολικά αυτό το ”πλεονέκτημα – μειονέκτημα – πέστε το όπως θέλετε”: φιλτράρουν πολύ τις αντιδράσεις του συστήματος διεύθυνσης.

 

Από αυτό τώρα σαφώς πιο ωφελημένα είναι τα προσθιοκίνητα που είχαν να λύσουν το πρόβλημα του torque steering. Η A – Class, για παράδειγμα, έχει με διαφορά το καλύτερο τιμόνι από τα τρία.

 

Όπως και σαφώς λιγότερο ευνοημένα είναι τα πισωκίνητα που η ξεκάθαρη πληροφορία μιας καλής υδραυλικής έπεσε στο βωμό των διοξειδίων.

 

Άρα: η 116i M δεν είναι τόσο σπορτίφ συνολικά σε αίσθηση όσο μπορεί να φαντασιώνεται ο άγουρος πισωκίνητος ”γαμπρός”. Για να μη σας πω ότι ο τελευταίος δεν θα πάρει καν χαμπάρι.

 

Οι διαφορές είναι μικρές. Και το κάθε ένα μέλος της αγίας γερμανικής τριάδας έχει τα πλεονεκτήματα του. Εξαρτάται από το που δίνετε ως αγοραστές την έμφαση. 

 

Ωστόσο, παρά τους περιορισμούς του concept (μαζικό, ευκολοδήγητο, entry level hatchback) καταφέρνει να εκπέμπει μια άρτια μηχανολογικά αίσθηση.

 

Το εισπράτεις από τη συνολική αίσθηση που παραμένει αλώβητη ακόμα στα 10/10 μέχρι την μπαταρία τοποθετημένη στο πορτμπαγκάζ για καλύτερη κατανομή βάρους. 

 

Ναι, είναι το πιο ”σπορτίφ” hatchback της Angela. Eιδικά με το άτιμο το ”Μ” πακέτο. 

 

Kινητήρας: 1,598 cc

Καύσιμο: Βενζίνη

Μετάδοση: RWD

Ισχύς: 136 PS / 4,400 rpm

Ροπή: 22,4 kgm / 1,350 rpm 

Βάρος: 1,370 kg

0-100: 8.7 ”

Τελική: 210 km/h

Επίσημη Κατανάλωση: 5.8 lt /100 km (μέση μικτή), 8.4 (μέση δοκιμής)

Τιμή: από €23.100 (€21.827 με απόσυρση)

Info: bmw.gr

 

Photo: 4Drivers

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει