Οδηγώντας το BMW 320i. Εννοείται, αυτόματο

Post date:

Author:

Category:

Ίσως, το καλύτερο all around σεντάν στην κλάση. Όπως οφείλει να είναι ένα δίλιτρο 3 Series 184 ίππων. Και, πλέον, χωρίς το δίλημμα ”χειροκίνητο ή αυτόματο;”

Τι λέει το 4Drivers: το 3 Series είναι το σημαντικότερο μοντέλο της BMW. Οφείλει να είναι εξαιρετικό, έστω και αν οι αποστάσεις από τον ανταγωνισμό έχουν μικρύνει όσο ποτέ. To πιο ολοκληρωμένο σεντάν της κατηγορίας για όποιον τον ενδιαφέρει σοβαρά το handling

Οh yes: μηχανολογκή πληρότητα, ζύγισμα, συμμετοχική οδική συμπεριφορά, 8άρι κιβώτιο, ποιότητα κατασκευής, σωστό μέγεθος, κατανάλωση, πιο ανάλαφρο πάτημα σε σχέση με αντίστοιχo 4 Series 

Sorry, no: σχεδίαση εσωτερικού που δεν έχει εξελιχθεί όσο μέρος του ανταγωνισμού, μέτρια απόσβεση σε έντονες ανωμαλίες

Απέναντι: Mercedes C-Class, Audi A4, Alfa Romeo Giulia, Jaguar XE

Πόσο πάει: Από €43,380

Η BMW δεν πειραματίζεται με τα 3 Series αφού αποτελούν την εταιρική της ραχοκοκαλιά. To 320i δεν έχει την άνεση ενός C-Class ή το αδιατάρακτο συμπαγές του Audi A4. Ή την, κατά τι, πιο ανάλαφρη αίσθηση της Alfa Giulia (που, ωστόσο, υπολείπεται ποιοτικά). Το σύνολο, όμως, παραμένει ένα κλικ πιο ολοκληρωμένο από τα παραπάνω. Ειδικά, για τον ενθουσιώδη οδηγό

#Database

Kινητήρας: 16βάλβιδος, turbo, βενζινοκίνητος, άμεσος ψεκασμός

Κυβισμός: 1,998 cc

Μετάδοση: RWD

Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων (Steptronic)

Ισχύς: 184 PS

Ροπή: 290 Nm 

Βάρος: 1,430 kg

0-100: 7.3″ (7.2” με χειροκίνητο)

Τελική: 235 km/h 

Mέση κατανάλωση: 7,9 lt/100 km 

Τιμή: €43,380

Είναι δίλιτρο (απ’ τις ελάχιστες φορές που ο κωδικός του δεν σε μπερδεύει για την χωρητικότητα του κινητήρα), τετρακύλινδρο, βενζίνη, με 184 ίππους και, φυσικά, αυτόματο. Ναι, είναι δύσκολο να πετύχεις press car της BMW Hellas με χειροκίνητο (”βαριά” κανένα 116i) και οι λόγοι είναι προφανείς.

Ο πρώτος είναι πως σε ένα πισωκίνητο, το χειροκίνητο προκαλεί περισσότερη αλητεία. Δεν θα κάνεις κανένα απότομο κατέβασμα για να μπλοκάρεις στιγμιαία τους πίσω τροχούς; Δεν θα χτυπήσεις κόφτη; Δεν θα ρίξεις κανένα σπινάρισμα; Ουδείς αναμάρτητος. 

Οπότε, ένα ”δημοσιογραφικό”, στο τέλος των ”βασάνων” του από τις δοκιμές στα χέρια του ειδικού Τύπου, θα έχει, νομοτελειακά, υποστεί μικρότερη επιβάρυνση στη μετάδοση.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη μεταπώληση. Στην premium κατηγορία τα αυτόματα είναι εμπορικός μονόδρομος. Πωλούνται πολύ πιο εύκολα στον επόμενο. Έτσι διαμορφώθηκε η τάση.

Ως γνωστόν, απ’ τον μακρύ και δαπανηρό κατάλογο των έξτρα, αυτός που ωφελείται περισσότερο είναι ο επόμενος, ”δεύτερος” αγοραστής. 

Βάλτε στην εξίσωση πως το αυτόματο 8άρι κιβώτιο του BMW 320i είναι υποδειγματικό σε ραφινάρισμα, αμεσότητα και ευκολία και έχετε το ζητούμενο. Ναι, αν είναι να πάρεις ένα ακριβό δίλιτρο, δύσκολα το παίρνεις, πια χειροκίνητο. 

Η αλήθεια είναι πως στο BMW 320i (τι πλαίσιο μασίφ, τι ζύγισμα, πόσο δουλεμένο στις λεπτομέρειες άνεσης και σπορτίφ χαρακτήρα) δεν μου έλειψε το χειροκίνητο. Το 8άρι αυτόματο τού ταιριάζει γάντι.

Μαζί όμως, ταιριάζει και σε μια ολόκληρη γενιά νέων, κατά κύριο λόγο, οδηγών που μαθαίνουν στα δύο μόνο πεντάλ. Ή στην απλούστευση των paddles.

Ως γνωστόν, η Ferrari, ακόμα και ως super sport κατασκευαστής, το ΄χε δει το έργο από νωρίς και, πλέον, δεν υπάρχει μοντέλο της που να βγαίνει με manual. Οι άλλοι κατασκευαστές ακολουθούν ο ένας μετά τον άλλον.

Αν έπρεπε, λοιπόν, να διαλέξουμε, σε ένα αυτοκίνητο που θα είχε πολλαπλούς ρόλους, ναι, θα το παίρναμε αυτόματο. Αλλαγή εποχής.

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει