Σκαλίζουμε την εμπειρία από ένα εξαιρετικό σεντάν, το BMW 320i στο σασί του F30. Τόσο όσο. Όπως επιβάλλεται να είναι μία καλή εκδοχή της Σειράς 3 με «ελληνικό» κυβισμό
Το BMW 320i (F30) σε σωστή οικογενειακή συσκευασία, ικανή ιπποδύναμη για μέση χρήση και ποιότητα συναρμολόγησης. Ενδιαφέρουσες και οι τιμές των μεταχειρισμένων στην ελληνική αγορά με μέση τιμή τα €20.762 (Μάιος 2024)
Αν πρέπει η κουβέντα να γίνει με βάση το τι θεωρείται ”premium”, καλώς ή κακώς, περιορίζεται στη γνωστή γερμανική τριπλέτα. Audi, ΒΜW και Merc, μοιράζονται με αλφαβητική σειρά, τις επιλογές κάποιου που θέλει την αφρόκρεμα
Premium είναι, πλέον, και η Volvo.
Αξιόλογα αυτοκίνητα που έχουν αυτό το ωραίο μινιμαλιστικό στη σχεδίαση, την κάψουλα προστασίας σε συστήματα και χαρτογράφηση προφυλάξεων (ενδεικτικά, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης είναι σαφώς πιο έντονα ρυθμισμένο σε σχέση με το γερμανικό ανταγωνισμό ανάβοντας λαμπάκια και επεμβαίνοντας δραστικά στα φρένα) αλλά και μια αίσθηση εναλλακτικότητας.
Όμως η BMW 3 Series, ειδικά με το μοτέρ των 170 ίππων ήταν ικανή να κινητοποιήσει μια σχεδόν ερωτική σχέση με ένα entry level (για άλλες αγορές) οικογενειακό τετράπορτο. Τέλεια θέση οδήγησης, απουσία τριγμών, όχι υπερβολικές διαστάσεις
Αναφέρομαι, όμως, και σ’ αυτό το μοτέρ, το 1.6 με τα 170 PS
Πιο «κάτω» (βγαίνει και σε τρικύλινδρη η 3 Series αλλά δεν συνιστάται δεδομένης της εμπειρίας από την 1 Series με τον ίδιο κινητήρα) το σασί δεν φορτίζεται ικανοποιητικά.
Σκεφθείτε, δηλαδή, πως το ίδιο σασί, της οικογενείας με τον κωδικό F, είχε ανεβάσει πολύ τον πήχυ και φιλοξενούσε μοτέρ με ηγεμονική ροπή τύπου Μ3. Συνεπακόλουθα, φανταστείτε πόσο εύκολα διαχειρίζεται το BMW 320i τα 25,4 kgm ροπής. Τρελά εύκολα.
Ό,τι πρέπει για «Ελλάντα»
Εδώ, όμως, μιλάμε για Ελλάδα και τολμώ να πω ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό.
Κύλιση που δεν πάσχει επουδενί ακόμα και με τους αφιλόξενους, για την ελληνική άσφαλτο, 18άρηδες τροχούς, εξαιρετικό ζύγισμα, άψογη θέση οδήγησης, το γνωστό 8άρι κιβώτιο, ακρίβεια και ριλάξ ταυτοχρόνως.
Μια φορά κι έναν καιρό το «πρόβλημα» ήταν τα +€34.000, ο ακριβός προαιρετικός εξοπλισμός, το άγχος για ένα premium, και δη γερμανικό, αυτοκίνητο στη μεταμνημονιακή Ελλάδα
Ο τετρακύλινδρος είναι μία λογική βάση για ένα ιδιαίτερα στιβαρό σασί που διαχειρίζεται με άνεση τη ροπή. Αποφύγετε το τρικύλινδρο σύνολο. Είναι λίγο δεδομένων των διαστάσεων και του χαρακτήρα του BMW 3 Series
Η ραχοκοκαλιά των BMW είναι η Σειρά 3. Νόμος
Με τα σασί να διαθέτουν τόσες δυνατότητες που δεν θα εξαντλήσει ο μέσος οδηγός ακόμα κι αν ξενυχτάει στο Nürburgring (στο Playstation, εννοώ) και έναν ομοιογενή χαρακτήρα που θα ικανοποιήσει ακόμα και τον ενθουσιώδη οδηγό (βασιζόμενος περισσότερο στο πλαίσιο και λιγότερο στην απόλυτη δύναμη που ούτως ή άλλως προορίζεται για μεγαλύτερες εκδόσεις), η 3 Series οφείλει να είναι ά-ψο-γη.
Εξ ορισμού η 3 Series έχει το βάρος του ηγέτη της BMW. Αν η Σειρά 3 δεν «τραβήξει» στις πωλήσεις, η BMW έχει πρόβλημα. Είναι η σπονδυλική στήλη της. Αλλά όλες τις δεκαετίες«τραβάει» και διδάσκει πώς πρέπει ακριβώς να είναι ένα γαλαντόμο σε προσωπικότητα σεντάν. Μέχρι να υπερισχύσουν τα κάθε λογής SUV της εταιρείας
Κινητήρας | 1.6 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, turbo |
Κιβώτιο | Aυτόματο 8 σχέσεων ή Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον πίσω άξονα |
Ισχύς | 170 PS |
Ροπή | 25,4 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,5'' |
Τελική ταχύτητα | 230 km/h |
Επίσημη μέση κατανάλωση | 5,7 lt/100km |
Βάρος | 1.495 kg |
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.