Αυτοκίνητο που συμπαθήσαμε: BMW 320i (170 PS)

Post date:

Author:

Category:

BMW-320i-4drivers.gr

Λίγο πριν παρουσιαστεί και στην Ελλάδα η νέα BMW 3 Series, σκαλίζουμε την εμπειρία από ένα εξαιρετικό σεντάν που οδηγήσαμε. Τόσο – όσο σωστή επιβάλλεται να είναι μια καλή εκδοχή της 3άρας

Αν πρέπει η κουβέντα να γίνει με βάση το τι θεωρείται »premium», καλώς ή κακώς, περιορίζεται στη γνωστή γερμανική τριπλέτα. Audi, ΒΜW και Merc, μοιράζονται με αλφαβητική σειρά, τις επιλογές κάποιου που θέλει την αφρόκρεμα.

Premium είναι, πλέον, και η Volvo με πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα που έχουν αυτό το ωραίο μινιμαλιστικό στη σχεδίαση, την κάψουλα προστασίας σε συστήματα και χαρτογράφηση προφυλάξεων (ενδεικτικά, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης είναι σαφώς πιο έντονα ρυθμισμένο σε σχέση με το γερμανικό ανταγωνισμό ανάβοντας λαμπάκια και επεμβαίνοντας δραστικά στα φρένα) αλλά και μια αίσθηση εναλλακτικότητας.

Κατά την ταπεινή μου άποψη, ο «Σουηδός» έχει ακόμα δρόμο να διανύσει όσον αφορά το feeling οδήγησης υπό πίεση αλλά δεν είναι του παρόντος. Έχει άλλο προσανατολισμό.

BMW-320i-4drivers.gr 

BMW-320i-4drivers.gr

BMW-320i-4drivers.gr 

Όμως η BMW 3 Series, ειδικά με το μοτέρ των 170 ίππων ήταν ικανή να κινητοποιήσει μια, σχεδόν ερωτική, σχέση με ένα entry level (για άλλες αγορές) οικογενειακό τετράπορτο. Τέλεια θέση οδήγησης, απουσία τριγμών, όχι υπερβολικές διαστάσεις

Αναφέρομαι, όμως, σ’ αυτό το μοτέρ, το 1.6 με τα 170 PS. Πιο «κάτω» (βγαίνει και σε τρικύλινδρη η 3 Series αλλά δεν θα τη συνιστούσα δεδομένης της εμπειρίας από την 1 Series με τον ίδιο κινητήρα) το σασί δεν φορτίζεται ικανοποιητικά.

Σκεφθείτε, δηλαδή, πως το ίδιο σασί, της οικογενείας με τον κωδικό F, είχε ανεβάσει πολύ τον πήχυ και φιλοξενούσε μοτέρ με ηγεμονική ροπή τύπου Μ3. 

Εδώ, όμως, μιλάμε για Ελλάδα και τολμώ να πω ότι το αυτοκίνητο είναι απλά εξαιρετικό. Κύλιση που δεν πάσχει επουδενί ακόμα και με τους αφιλόξενους, για την ελληνική άσφαλτο, 18άρηδες τροχούς, εξαιρετικό ζύγισμα, άψογη θέση οδήγησης, το γνωστό 8άρι κιβώτιο, ακρίβεια και ριλάξ ταυτοχρόνως.

To «πρόβλημα» ήταν τα +€34.000, ο ακριβός προαιρετικός εξοπλισμός, το άγχος για ένα premium, και δη γερμανικό, αυτοκίνητο στη μεταμνημονιακή Ελλάδα

Με τα σασί να διαθέτουν τόσες δυνατότητες που δεν θα εξαντλήσει ο μέσος οδηγός ακόμα κι αν ξενυχτάει στο Nürburgring (στο Playstation, εννοώ) και έναν ομοιογενή χαρακτήρα που θα ικανοποιήσει ακόμα και τον ενθουσιώδη οδηγό (βασιζόμενος περισσότερο στο πλαίσιο και λιγότερο στην απόλυτη δύναμη που ούτως ή άλλως προορίζεται για μεγαλύτερες εκδόσεις), η 3 Series οφείλει να είναι ά-ψο-γη.

Κάτι σαν Διαμαντίδης, Σπανούλης ή Stephen Carry, η 3 Series έχει το βάρος του ηγέτη της BMW: αν η 3 Series δεν «τραβήξει» στις πωλήσεις, η BMW έχει πρόβλημα, είναι η σπονδυλική στήλη της.

Αλλά «τραβάει» και διδάσκει πώς πρέπει, ακριβώς, να είναι ένα γαλαντόμο σε προσωπικότητα σεντάν. Δείτε και την Touring, αν είστε τολμηροί. 

Database

Kινητήρας: 1,598 cc

Μετάδοση: RWD

Ισχύς: 170 PS/4800 rpm 

Ροπή: 25,4 kgm/1500 rpm 

Βάρος: 1495 kg

0-100: 7,5”

Τελική: 230 km/h 

Επίσημη κατανάλωση: 5,7 lt/100 km 

Photo: 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει