Plug-in τεχνολογία για το πιο συμβολικό μοντέλο ανάμεσα στις υπόλοιπες 3 Series για το προς τα πού οδεύει η λοιπή γκάμα της σύγχρονης BMWδολογίας. Ποιο είναι όμως το τίμημα της οικολογικής συνείδησης;
Τι λέει το 4Drivers: υβριδική, μπαίνει σε πρίζα, κανονική, ναι, σούκο, δεν σκοτώνει το fun και εκφράζει ό,τι πιστεύει η BMW για τον μέσο Ευρωπαίο οικογενειάρχη. Εδώ όμως είναι Ελλάδα. Sorry, no bonus.
Yes, sir: το σημαντικότερο είναι πως έχει όλη την αύρα του hi-tech χωρίς να γίνεται απόμακρη. Από ‘κει και πέρα, η BMW 330e είναι υπό προϋποθέσεις συμμετοχική, με καλές επιδόσεις (ειδικά στο 0-100 σε 6.1”, τελική 225 km/h) και βουδιστική αταραξία. Ο προπομπός για όλες τις BMW της επόμενης ώρας. Όχι μέρας.
Sorry: σχετικά βαριά αίσθηση ως 3 Series και μόνο (βλ. 1660 kg), θέλει περισσότερη ακρίβεια στα input του γκαζιού όταν οδηγείται με στόχο την πλαγιολίσθηση καθώς η συνδυαστική ροπή βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα δεν εκφράζεται τόσο γραμμικά στο γκάζι. Ψιλά γράμματα για το target group του παγκοσμιοποιημένου κοινού της. A! Και μικρό ρεζερβουάρ 41 lt. A, ναι. Και κατά 20% πιο μικρό πορτμπαγκάζ.
Bitch, better have my money: από €41.900 (ο επιπλέον προαιρετικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου δοκιμής ανταλάσσεται με δυάρι στη Νέα Σμύρνη).
Ένας βενζινοκινητήρας, δίλιτρος, ΤwinPower με 184 ίπππους και ένας ηλεκτροκινητήρας με 88 αθροίζουν 252 ίππους αλλά και μια υπερπλούσια, ψιλοεθιστική ώση από την αιμομιξία ροπής (29,7 + 25,5 kgm ροπής αντίστοιχα από συνθήκες ρελαντί).
Ναι, κατεβαίνει ιδιαίτερα η κατανάλωση. Μπορείς να δεις και τιμές κοντά στα 4 lt/100 km.
Γράφουμε όμως στο 4Drivers και όχι σε περιοδικό για πλέξιμο (Burda, λεγόταν;). Οπότε τα 9.1 lt /100 km ήταν η πραγματική μέση τιμή για τον τρόπο που κινείται ένας ζωηρός (και πάνω…) οδηγός με την κούκλα.
Παρεμπιπτόντως, το Estoril Blue ήταν χρώμα που μια φορά και έναν καιρό ήταν στα Μ3. Σήμερα δείχνει πανέμορφο σε ένα σεντάν της νέας εποχής. Εσείς το βλέπετε ως black & white. Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη.
Γιατί να δώσει λοιπόν κανείς από €41.400 αντί για μια αντίστοιχης τιμής 420D; Η απάντηση βρίσκεται σε επίπεδες κεντροευρωπαϊκές χωροταξίες όπου μπορείς να ρολάρεις ηλεκτρικώς ή έστω υβριδικώς σε χαμηλές ταχύτητες ξεχνώντας το άγχος καυσίμων αν οι μετακινήσεις είναι περιορισμένες και προσαρμοσμένες στα αυστηρά προτεσταντικά πρότυπα.
Να σας πω όμως κάτι; Η 330e, επειδή ακριβώς δεν είναι απόκοσμη (όπως, για παράδειγμα, ένα i3 – ναι, ok, άλλη περίπτωση), μπορεί να ελκύει και όλους όσους συμφιλιώνονται με το μέλλον. Δηλαδή με το παρόν.
Εκτός, αν όπως γράφαμε πρόσφατα, το diesel γίνει ο νέος απαγορευμένος καρπός στην κυκλοθυμική Ελλάδα της νέας αριστεράς. Όπως και να ‘χει, πάντως μια 320D αν σκοπός είναι οι μεγάλες αποστάσεις, φαίνεται πιο λογική επιλογή. Ακόμα και τώρα…
Σε επίπεδο κύλισης, ναι, είναι εύκολο να φτιάξεις το ”κούτσουρο”. Είναι όμως δύσκολο να έχεις 18 ιντσών τροχούς στα ναρκοπέδια των ελληνικών δρόμων και να περνάς ”μπαμπάκι” χωρίς να συμπτώματα body roll. Μπλιάχ το body roll…
Κατά την ταπεινή μου γνώμη, οι Βαυαροί στον τομέα αυτόν απλώς διδάσκουν. Η κύλιση της 330e δεν αναταράσσεται ακόμα και με τις Sport+ επιλογές της χαρτογράφησης.
Tip: Ξεχάστε τα δέρματα. Τίποτα δεν συγκρατεί καλύτερα απ’ το ύφασμα / αλκαντάρα που είχε η κυρία. Σκόπιμος αντικομφορμισμός.
Συμπέρασμα: Υπέροχη ακόμα και για συνειδητοποιημένους petrolhead που δεν παθαίνουν αλλεργικό σοκ στην ιδέα του να ξεκινούν σε απόλυτη σιγή. Ενδεχομένως ακριβή.
Info: BMW / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.