Ένας σοβαρός λόγος για να γίνεις manager απαιτώντας ως εταιρικό αυτοκίνητο μια 530i. Εκτός αν μπορείς σόλο καριέρα

Το μεγάλο ραφιναρισμένο σπορ σεντάν όπως οφείλει να είναι. Έστω κι αν πρέπει να έχεις εμβαθύνει στη ”BMWδολογία” για να εντοπίσεις τη σχεδιαστική εξέλιξη από το προηγούμενο μοντέλο. Πάντως ο θρίαμβος του downsizing στην εικονιζόμενη 530i γίνεται με τετρακύλινδρο
Δύσκολα θα πιστέψει κανείς ότι αρκεί ένα τέτοιο σύνολο για να πηγαίνεις τόσο, μα τόσο αρμονικά γρήγορα ένα σχετικά βαρύ αυτοκίνητο τιγκαρισμένο στον εξοπλισμό
Οh yes: ολιστική ποιότητα, οδηγική συμμετοχή, ζεν καμπίνας, επιδόσεις (0-100 σε 6.2”, τελική 250 km/h), θέση οδήγησης, εντυπωσιακό infotainment που ανταποκρίνεται σε χειρονομίες, κρεμώδες 8άρι κιβώτιο, κινητήρας-κόσμημα ( 2.0 λίτρα, 252 ίπποι, 350 Nm ροπής, 4 κύλινδροι)
Sorry, no: λιγότερο τονισμένο rear bias σε απόλυτη πίεση, μέτρια απόσβεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες με το συνδυασμό M Pack και Run-Flat ελαστικών
Απέναντι: Mercedes E-Class, Αudi A6
Bitch, better have my money: από €69.350
Δεν χρειάζεται να είσαι ”πενήντα φεύγα” για να εκτιμήσεις το βάθος της κατασκευής της 530i. Nαι, είναι μεγάλη αλλά, κατά ένα γοητευτικό μηχανολογικά τρόπο, καταφέρνει να κινείται σχεδόν σαν μια 3 Series με περισσότερους χώρους. Ακόμα και τα gadgets (πλέον, και με νοηματικές χειρονομίες) δεν απομονώνουν από την οδηγική εμπειρία. Το κλειδί έχει οθόνη αφής, με μενού και μπορεί να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο χωρίς να είναι ο οδηγός εντός. Ξεφύγαμε…
Ανοίγεις το καπό. Βλέπεις τους θόλος των McPherson. Το πλαστικό καπάκι που γράφει BMW Twin Power ξεγελά. Από κάτω κρύβεται στα μουλωχτά ένας τετρακύλινδρος. Παρατηρείς την νοητή γραμμή μεταξύ των θόλων, σκύβεις και βλέπεις πού τελειώνει ο τέταρτος κύλινδρος. Είναι όλο το μοτέρ χωμένο προς τα πίσω. Δεν περισσεύουν δύο κύλινδροι μπροστά από αυτήν την ιδανική νοητή γραμμή.
Ναι, αν δεν κοιτάξεις την άδεια κυκλοφορίας που λέει 1998 cm³ δυσκολεύεσαι, πραγματικά, να πιστέψεις ότι αυτό το αθλητικό θωρηκτό μήκους σχεδόν πέντε μέτρων (για την ακρίβεια, 4936mm κ πλάτους 2126mm – εντάξει με καθρέφτες) κινείται από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2 lt.
Αν μη τι άλλο, είναι ο θρίαμβος του downsizing. Kαι είναι ένας τέτοιος γιατί μπορείς να κάνεις ένα απλό τεστ, κάτι σαν πρόχειρο exit poll. Να μπεις μέσα, να σε ρωτούν οι φίλοι σου ποια έκδοση είναι και τι κινητήρα φοράει, κι εσύ να τους αφήνεις να αναρωτιούνται
Βέβαια, η λέξη «βαρύ» καλύτερα να τεθεί σε εισαγωγικά. Αν σκεφτείς ότι μιλάμε για μια λιμουζίνα γεμάτη σε ηλεκτρικούς μηχανισμούς, κάμερες παντού, adaptive cruise control, ένα σωρό λειτουργίες υποβοήθησης, άνετους χώρους για business στελέχη και 530 lt αποσκευών, το βάρος των 1615 kg, το οποίο, κατά τη συνήθη τακτική της BMW, περιλαμβάνει έναν οδηγό 75 kg και γεμάτο κατά 90% το ρεζερβουάρ των 68 λίτρων, εννοείται και δεν είναι μεγάλο. Το αντίθετο. Είναι, αναλογικά, μικρό.
Την ίδια στιγμή, η BMW 530i Mpack διαθέτει μια εκπληκτική οθόνη η οποία ακούει, πλέον, σε κινήσεις όχι μόνο αφής αλλά και νοηματικές. Για παράδειγμα, αν θες να δυναμώσεις την ένταση του ηχοσυστήματος μπορείς να το κάνεις με πολλούς τρόπους: με τα κλασικά πλήκτρα πολλαπλών χειρισμών πάνω στο τιμόνι, με το μπουτόν στην κεντρική κονσόλα, με touch στην οθόνη ή μπορείς να αφήσεις τα πιτσιρίκια στο πίσω κάθισμα με το στόμα ανοιχτό καθώς με το δάχτυλό σου μπορείς να σημαδέψεις την οθόνη και κάνοντας μια κυκλική κίνηση να ανεβοκατεβάσεις την ένταση.
Υπάρχουν διάφορα τέτοιου τύπου, πολύ ιδιαίτερα gadgets που σε συνδέουν με την ψηφιακή εποχή της 5 Series. Όπως για παράδειγμα, η ένδειξη στην οθόνη ότι μπορείς να επιλέξεις από τα τρία αρώματα που μοσχομυρίζουν διακριτικά την καμπίνα.
Ψάχνεις να βρεις από πού προέρχεται η ευχάριστη μυρωδιά και εντοπίζεις μια μικρή θήκη μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, η οποία περιέχει κάψουλες αρώματος. Αν βγάλεις το κορίτσι σου το βράδυ είναι βέβαιο πως δεν θα χρειαστεί να φοράς το δικό σου.
Μπορείς, επίσης, να επιλέξεις μέσα από μία παλέτα χρωματισμών για το πώς θέλεις να είναι ο εσωτερικός φωτισμός (τεχνολογία που υπάρχει, πλέον, και σε μικρομεσαία όπως, για παράδειγμα, το Opel Astra).
Όλα αυτά για έναν αφοσιωμένο λάτρη της οδήγησης περνούν στα ψιλά. Ακόμα και για τον petrolhead που αρχικά μπορεί να μη δώσει και τόση σημασία στο Head Up Display
Το θυμάμαι απ´τα χρόνια της προπροηγούμενης 5 Series, όταν υιοθετήθηκε η τεχνολογία των αεροσκαφών που ”προτζεκτάρουν” στο παρμπρίζ του οδηγού τις ζωτικές ενδείξεις: με πόσα χιλιόμετρα κινείται, τις ενδείξεις της πλοήγησης, το όριο ταχύτητας ανά πάσα στιγμή στο δρόμο που βρίσκεται και όλα αυτά τα σχετικά.
Το HUD μπορείς να το ρυθμίζεις καθ´ύψος για το σε ποιο ακριβώς σημείο θες να εμφανίζεται, επιλέγεις τη φωτεινότητα ή ό,τι άλλο σ΄αρέσει. Ή και να μη το βλέπει καθόλου. Εσύ αποφασίζεις, κι αυτή είναι η σωστή εφαρμογή αυτού του κατακλυσμού τεχνολογίας. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος, όπως γνωρίζετε, είναι να μη βγάζεις τα χέρια από το τιμόνι αλλά ούτε και το βλέμμα σου από την πορεία σου, στο μέτρο που είναι αυτό δυνατόν.
Ομολογώ, λοιπόν, ότι και αυτός ακόμα (για τον αφοσιωμένο λάτρη της οδήγησης συνεχίζουμε να μιλάμε) εντυπωσιάζεται από το βάθος και την πολυπλοκότητα της κατασκευής.
Αλλά, φίλε petrolhead, μην περιμένεις να τα σνομπάρουμε, έτσι αβασάνιστα, όλα τα παραπάνω. Αν το κάναμε, το υπόλοιπο συμπέρασμα, το διά ταύτα της 5 Series, θα ήταν ρηχό. Εδώ, όμως, υπάρχει μία ολιστική προσέγγιση της αυτοκίνησης για τον 21ο αιώνα
Το λοιπόν. Χώροι για πέντε, καταπληκτική απόσβεση που χάνει την άψογη διαχείριση μόνο σε πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες και σε συνδυασμό με τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις του Μ Pack και τους τροχούς 20 ιντσών, κινηματική ακρίβεια και ταυτόχρονα μια ριλαξαρισμένη αίσθηση στο πώς καλύπτονται οι αποστάσεις.
Την ίδια στιγμή, εντοπίζεις το πολύ θετικό ”μπροστινό” και το άψογο ζύγισμα. Σε σχέση με την προηγούμενη 5 Series υπάρχει ένα ελάχιστο κλικ περισσότερης τάσης υποστροφής υπό πίεση ή, αν θες, ελάχιστα λιγότερου τονισμένου rear bias.
Στα χέρια σου είναι τα χειριστήρια αλλαγών ταχυτήτων δεξιά και αριστερά από το τιμόνι με τα γνωστά αλουμινένια paddles. Το 8άρι κιβώτιο είναι απλώς άψογο και όσο χρειάζεται γρήγορο χωρίς να γίνεται η 5 Series επουδενί νευρική ή ακραία σπορ. Για αυτές τις ορέξεις υπάρχει και η Μ5.
Αβανταδόρικη παρουσία, ικανή να ξεκαθαρίζει την κίνηση της αριστερής λωρίδας στο εθνικό δίκτυο, διακριτικά σπορ στοιχεία με το πακέτο M Pack και διαμόρφωση των χαρτογραφήσεων από τις γνωστές επιλογές Eco Pro, Comfort και Sport.
Το γεγονός ότι στη διάρκεια της εβδομαδιαίας δοκιμής, ο συνδυασμός γρήγορης οδήγησης, χαλαρών μετακινήσεων στην πόλη και μερικών σβέλτων μίνι εξορμήσεων στο εθνικό δίκτυο, η BMW 530i «έγραψε» 10.5 lt κατανάλωσης είναι, αν μη τι άλλο, νούμερο που εντυπωσιάζει.
Η φιλοσοφία των Γερμανών, και θα έλεγα με πρωτοπορία της BMW στο συγκεκριμένο ”σχολείο”, έχει ξεφύγει προ πολλού από έναν ευνουχιστικό προστατευτισμό
Ναι, μπορείς να αξιοποιήσεις όλα τα βοηθήματα οδήγησης και να οδηγείς χαλαρά αφήνοντας στους αισθητήρες και τις κάμερες να ελέγχουν όλο το περιβάλλον. Μπορείς, όμως, να τα απενεργοποιήσεις όλα αυτά, να βγάλεις το σύστημα ευστάθειας εκτός λειτουργίας και να οδηγήσεις. Πραγματικά. Όχι με εισαγωγικά…
Η διαφορά είναι στο δικαίωμα της επιλογής. Κι αυτό η BMW ξέρει να το ισορροπεί με άψογο τρόπο. Δεν είναι βερμπαλιστικό αυτό, είναι ρεαλισμός. Όλη η πληθώρα των gadgets δεν υπερσκελίζει τη γοητεία της οδήγησης. Λειτουργεί παράλληλα με αυτήν.
Νιώθεις το engineering που δουλεύει όμορφα φιλτραρισμένα από κάτω, τον άψογο έλεγχο του αμαξώματος, επιτέλους δυνατά φρένα στις BMW, το τέλειο κιβώτιο.
Φτάνεις εκεί που θέλεις γρήγορα, ξεκούραστα ή και εν δυνάμει συμμετοχικά. Εσύ αποφασίζεις. Κι αυτός είναι ο σωστός τρόπος. Σε σχέση με την αντίστοιχη Ε-Class της Mercedes, για παράδειγμα, που είχαμε οδηγήσει, εδώ δεν υπάρχει καθόλου τεχνητή αίσθηση όταν πιέζεις από ένα σημείο και πέρα.
Και μιας και γίνεται λόγος, αν η Μercedes, για παράδειγμα, έχει μπει για τα καλά στην κατηγορία των super cars και η BMW τοποθετείται με μια υβριδική πρόταση όπως είναι το I8 που δεν πολυτρελαίνει τον ”Πραγματικό Οδηγό”, οι Βαυβαροί παίρνουν το αίμα τους πίσω όσον αφορά τη συμμετοχικότητα παρέχοντας πιο οδηγικά ενδιαφέρουσες εκδόσεις μαζικής σειράς.
Ναι, το γερμανικό budget έχει ανέβει σε άλλα επίπεδα και φαίνεται στις πολλαπλές επιλογές, το βάθος ποιότητας και το πώς καταφέρνουν να διατηρούν τα πρωτεία όσο ανεβαίνει το κοστολόγιο.
Εν προκειμένω, πάντως, η 530i είναι ακριβώς αυτό που ευαγγελίζεται: Αθλητής με κοστούμι. Και λέει αλήθεια.
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.