Μπορείς να έχεις άγχος αυτονομίας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Post date:

Author:

Category:

 

bmw i3

 

- Διαφήμιση-

Ή αλλιώς ”Range Anxiety” όπως λέγεται διεθνώς ο όρος που αναφέρεται στο άγχος που καταλαμβάνει τον οδηγό που μένει από καύσιμο. Ή ρεύμα…

 Σου ‘χει τύχει να ‘χεις δει λαμπάκι εδώ και ώρα; Να ζεις το στρες του ”φτάνω – δεν φτάνω”.

 

Ψάχνοντας για το επόμενο βενζινάδικο ή, στη χειρότερη, να ΄χεις μείνει και να περπατάς με το μονόλιτρο της Coca Cola για γέμισμα με αμόλυβδη μέχρι την επόμενη αντλία; Κι όμως υπάρχει χειρότερο.Να ‘σαι με το άγχος αυτονομίας του ηλεκτρικού. Οδηγώντας τις προάλλες ένα BMW i3 ξανάζησα το θρίλερ.

- Διαφήμιση-

 

Οι κατασκευαστές των EV (electric vehicles) το ξέρουν καλά.Μέχρι να αναπτυχθεί ένα εκτεταμένο δίκτυο φόρτισης μπαταριών, τουλάχιστον μέσα και γύρω από τα μητροπολιτικά κέντρα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια υπέροχη πρόταση εντός down town. Και μόνο.

 

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα; Ξεχνάς το βενζινάδικο.

Επίσης είσαι eco friendly αν την έχεις ακούσει με τη διάσωση των κορμοράνων.

Και βέβαια λόγω φουτουριστικού design δεν θυμάμαι άλλο αυτοκίνητο τα τελευταία δυο τρία χρόνια που να ‘χει συγκεντρώσει περισσότερη προσοχή απ΄όση το i3 που είναι μια milky way πασαρέλα. Εξ ου και είσαι trendy στις μικρές ηλικίες που δεν ξέρουν και πολλά για trail breaking, lift off ή ρετρό χειροκίνητα.

bmw i3

 

Mε το ΒMW i3, αν πατήσεις βαθιά το γκάζι επιταχύνει σαν τουρμπάτη 335i. Χωρίς πλάκα. Έτσι, όμως, κινδυνεύεις να παρασυρθείς και να χάσεις το νόημα της ηλεκτροκίνησης. Γιατι ναι μεν οι κιλοβατόρες είναι γλυκιές και το i3 πάει ”σφαίρα” αλλά μαζί πάει περίπατο και η αυτονομία. Και σε πιάνει άγχος τρελό

Έτυχε να βρεθώ αρκετά χιλιόμετρα μακριά από το πλησιέστερο σπίτι -για να μην πω μπαλαντέζα- και με το πόδι να πατά το δεξί πεντάλ κυριολεκτικά σαν να ΄χει αβγό μελάτο από κάτω ίδρωσα για να βρω κάπου την ψυχολογική μου ανακούφιση: μια πρίζα σούκο.

 

Το range anxiety φυσικά μεγαλώνει αν έχεις βάλει κλιματισμό, αν φορτίζεις το κινητό σου, αν ακούς μουσική ή αν τέλος πάντων ο καιρός είναι πολύ ζεστός ή πολύ κρύος. Τότε, οι μπαταρίες ”δουλεύουν” περισσότερο.

Συμπέρασμα: η ηλεκτροκίνηση έχει σίγουρα μέλλον.

 

Οι Μ.Ε.Κ. (μηχανές εσωτερικής καύσης) κάποια στιγμή θα στραγγίξουν. Και το efficiency ήδη κυβερνά. Αλλά η καθολική χρήση ηλεκτρισμού έχει ακόμα δρόμο. Τουλάχιστον, σε χώρες τύπου Ελλάδα. 

Photo: Γ. Σεφέρος / Fortune magazine / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει