2ο Χέρι: BMW M3 (E46)

Post date:

Author:

Category:

Τι πρέπει να ξέρεις πριν βγείς για να ψωνίσεις ένα απ΄τα καλύτερα petrolhead αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας

Τι λέει το 4Drivers: η τρίτης γενιάς Μ3 είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο value for money οδηγοκτεντρικά, απολαυστικά και συνολικά πλήρη αυτοκίνητα σε ένα κλάσμα της αρχικής αξίας (+80.000). Αν βρείτε, φυσικά, κάποιο που να αξίζει μετά την ομαδική φυγή στο εξωτερικό τα χρόνια του μνηνονίου

Oh yes: εξαιρετικά ισορροπημένος χαρακτήρας, ένας απ΄τους καλύτερους εξακύλινδρους εν σειρά που βγήκε απ’ τη Βαυαρία (με κωδικό S54), βασίλισσα της πλαγιολίσθησης, ποιοτικό εσωτερικό που αρνείται να γεράσει, ήχος, »ατμόσφαιρα», σωστές διαστάσεις, ήχος

Sorry, no: απαραιτήτως εκτενής έλεγχος σε σημεία που θα αναφερθούν παρακάτω. Και είναι πολλά αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Η Μ3, ως δυνατό πισωκίνητο, έχει τυχόν κανιβαλιστεί σε ντόντατς και άλλα κακά »λιπαρά»

Περίοδος παραγωγής: 2000-2006

________________

Γενικά: Το »τσιρλί» με κωδικό »Yellow Phoenix» ήταν το χρώμα με το οποίο λανσαρίστηκε η Μ3 Ε46. Δεν είναι και αυτό που κολακεύει περισσότερο το αθλητικό σχήμα της αλλά »έγραφε» καλά στις φωτό του press kit. Δείτε το original χρωματολόγιο εδώ.

Το αμάξωμα έβγαινε και σε cabriolet, έκδοση δηλαδή, που δεν αφορά τον petrolhead λόγω αυξημένου βάρους αλλά και γενικότερης φιλοσοφίας.

Το εσωτερικό »στέκεται», αν είναι καλοδιατηρημένο, και σήμερα. Το δίλημμα »χειροκίνητο vs SMG» έχει ταλανίσει τους BMWδόφιλους περισσότερο κι από το μνημειώδες δημοψήφισμα του καλοκαιριού του 2015.

Ο κινητήρας με απόδοση 343 ίππων στις 7900 rpm και τις έξι πεταλούδες γκαζιού ανήκει στη λίγκα των μεγάλων straight six.

Τι να προσέξω: Σε αρκετές -αλλά όχι όλες- εμφανίστηκαν ραγίσματα στο πίσω μέρος του πατώματος. Θέλουν έλεγχο και προληπτικά, σε ένα αυτοκίνητο που η ηλικία του φτάνει και τα 17 χρόνια (σε μοντέλα του 2000), καλό είναι να »ραφτεί» (κόστος έως €500).

Τα δύο βασικά μηχανολογικά θέματα που απαιτούν έλεγχο είναι τα μέταλλα μπιελών και η αντλία του SMG.

Και τα δύο, στην περίπτωση μιας μεταχειρισμένης Μ3, απαιτούν έλεγχο. Αν δεν έχουν γίνει διαπιστωμένα οι εργασίες θα πρέπει να γίνουν, αν έχουν γίνει, πρέπει να προκύπτουν βεβαιωμένα. 

Η παραπάνω ευαισθησία του SMG είναι και ένας βασικός λόγος που πολλοί προτιμούν το χειροκίνητο εξάρι της Getrag αλλά και η ιδέα πως ταιριάζει περισσότερο στο σχετικά »αλήτικο» χαρακτήρα της Μ3.

Η κουβέντα δεν τελειώνει εύκολα καθώς υπάρχει και ο αντίλογος πως στη CSL η BMW τοποθέτησε το SMG με ό,τι συνειρμό αυτό συνεπάγεται αλλά στην τελική άλλο Μ3 και άλλο CSL.

Όσο και αν να μοιάζουν μεταξύ τους η Μ3 και η (πανάκριβη όπως και σπάνια) CSL, στην πράξη, υπάρχει αισθητότατη διαφορά. O χαρακτήρας της δεύτερης είναι σκληροπυρηνικός ενώ η »απλή»Μ3 είναι πιο »all around» και σαφώς πιο βαριά και λιγότερο »οξεία». Όχι ότι μας χαλάει και έτσι.

Το SMG, πάντως, έχει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης εμπορικότητας ενώ αν το ψυχαναλύσουμε δίνει και μια παραπάνω, ψυχολογική περισσότερο, αίσθηση καλύτερης επιτάχυνσης. Παρά τα »γκουπ» που συνοδεύουν τις αλλαγές στα προγράμματα με τη γρήγορη χαρτογράφιση. Tο χειροκίνητο είναι, ωστόσο, απροβλημάτιστο και πιο οδηγοκεντρικό.

Οι 343 ίπποι στα 1.549 κιλά δεν είναι πια το »όπλο» που ήταν τότε. Οι καιροί αλλάζουν. Αν, πάντως, θέλει κάποιος να έχει ένα άψογο Μ3, εν έτει 2017, θα πρέπει να ελέγξει επίσης επιμέρους στοιχεία:

να κάνει ένα τεστ λειτουργίας του Vanos,

να ρυθμίσει βαλβίδες

να ελέγξει τον αισθητήρα maf

να ελέγξει την τρόμπα βενζίνης

να ελέξγει μπιλιοφόρους και ελαστικούς συνδέσμους του άξονα

να ελέγξει την κατάσταση των αμορτισέρ

να κάνει ένα καλό σέρβις με αλλαγή υγρών λαδιών και όλων των ζωτικών ρευστών

Τα φρένα, παραδόξως, δεν είναι ένα δυνατό σημείο της Μ3 (άγνωστο γιατί η BMW έκανε τσιγκουνιές σε μονοπίστονες δαγκάνες και φροντίστε, τουλάχιστον, να είναι σε καλή κατάσταση. Τυχόν υπάρχουσα αναβάθμιση στο μεταχειρισμένο που βρήκατε είναι ευπρόσδεκτη.

Πόσο να πληρώσω: μεγάλο νταλκά μας ανοίγεις, αδερφέ. Άκου. Με €10-12.000 που βρίσκεις, πια, κάποια Μ3, μην περιμένεις να πάρεις το μπουμπούκι που ονειρεύεσαι.

Συχνότατα, έχουν γυρισμένα κοντέρ, φθαρμένα εσωτερικά (η ποιότητα της καμπίνας ήταν εξαιρετικά καλή για να βλέπεις σκασμένες επενδύσεις και γδαρμένες βάσεις του επιλογέα σε μόλις »120.000» km).

Αυτό σημαίνει πως για ένα πραγματικά σωστό Μ3 που ο ιδιοκτήτης του έχει δώσει άφθονο χρήμα για να διατηρήσει το κόσμημα ως πρέπει, δεν θα το »σκοτώσει» με τιμές του »δεκάρικου». Θα το πληρώσεις. Ένα ποσόν της τάξης των €17-20.000 κρίνεται ρεαλιστικό, ανάλογα με την περίπτωση.

Απ’ την άλλη, υπάρχει και η λογική του να βρεις ένα φτηνό και ταλαιπωρημένο ή μη ιδανικά συντηρημένο Μ3 και να το φροντίσεις με στοργή σιγά-σιγά. Είναι κι αυτό μια προσέγγιση.

Όπως και να ‘χει, είναι δύσκολο έως πολύ δύσκολο να βρεθεί ένα εξαιρετικό Μ3 καθώς μεσολάβησε »γεννοκτονία» προς άλλες, πιο υγιείς αγορές ενώ και όσοι τα έχουν ακόμα φροντίζουν να διατεθούν εκτός αγγελιών τύπου car.gr

Εκδόσεις: Μόνο δίθυρες (σε αντίθεση με την προηγούμενη Ε36 και τη μεταγενέστερη Ε92). Επίσης και σε cabriolet. Όπως είπαμε, και το ιερό δισκοπότηρο των »46», η CSL (πρόσφατα είδαμε στο mobile.de περίπτωση στην Πορτογαλία με €110.000).

Ενδιάμεσα υπήρξε, επίσης, η έκδοση CS (Competition Sport).

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, με μέρος της προίκας της CSL (τη γρήγορη κρεμαγιέρα 14.5:1 έναντι της »μαμά» 15.5:1), αναβαθμισμένα ελατήρια (που φορούσε και το face lift της »απλής» Μ3 απ’ το Δεκέμβριο του 2004), τα μεγαλύτερα φρένα και άλλα ωραία. Έβγαινε μόνο σε Interlagos Blue. Επίσης, σπάνια ως original.

Insider’s tip: αν θέλετε να ζωντανέψει ακόμα περισσότερο το Μ3 σας εξετάστε σοβαρά την αντικατάσταση του κορωνοπήνιου με αντίστοιχο, πιο »κοντό» (4,1) που υπάρχει ως ανταλλακτικό της BMW Motorsport. Χάνετε κάτι σε τελική (και τα +250 km/h μια χαρά είναι) και κερδίζετε μακράν περισσότερο νεύρο. Ψαγμένο, τσεκαρισμένο και σίγουρο.

Απέναντι: Αν είστε έτοιμος για την υπέρβαση των κυβικών, των τελών και του κόστους διατήρησης μιας Μ3 σε κατάσταση πραγματικά καλή, δεν νομίζουμε πως υπάρχει κάτι καλύτερο σε επίπεδο ολιστικής προσέγγισης.

Είναι ωραίο να μεγαλώνεις με μια Μ3, έστω και αν είναι πια ένα αυτοκίνητο που δεν το λες καινούργιο.

»Απέναντι» και στα ίδια περίπου χρήματα υπάρχει το Mitsubishi Evo.

Αλλά είναι τελείως άλλη προσέγγιση και ο καθένας επιλέγει ανάλογα με το τι του λείπει. Γούστα.

Συμπέρασμα

Ως συνολική αίσθηση πατήματος, χρηστικότητας, παντιλικίου αλλά και διαχρονικής σχεδίασης με τις σωστές διαστάσεις είναι ένα απ΄τα καλύτερα αυτοκίνητα της περασμένης δεκαετίας που αξίζει να το ζήσεις αν δεν το ΄χεις κάνει ήδη όταν έπρεπε.

Ναι, έχει θέματα που πρέπει να ελεγχθούν. Και να πληρωθούν, αντίστοιχα.

Photo: BMW

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει