Οδηγούμε στη δημοσιογραφική παρουσίαση το Χ2. Που δεν είναι ακριβώς μεταξύ Χ1 και Χ3. Αλλά κάτι διαφορετικό. Και τα διαφορετικά μας αρέσουν εδώ. Χαιρετίστε ένα νέο SUV – ακόμα και όσοι συνεχίζετε να τα αντιπαθείτε
Δεν θα προβώ σε μυθιστορήματα περί της ανόδου και ανόδου και ανόδου των SUV. Πέραν του ότι το έχουμε ξαναγράψει το τόπικ, το ξέρετε ήδη και το βιώνουμε – ένα στα τρία αυτοκίνητα που οδηγούμε είναι τέτοιο. Και είναι τέτοιο γιατί ένα στα τρία αγοράζει ο κόσμος. Eξίσωση της αγοράς. Απλό.
Θα προβώ, μόνο, στην καταγραφή της σκηνής, κάπου στην Πειραιώς όπου έγινε η παρουσίαση του Χ2, έχοντας μόλις επιστρέψει από μια δίωρη δοκιμαστική οδήγηση. ”Το πρόγραμμα είναι ελεύθερο”, μας είχε πει λίγο πριν ο Διευθυντής Επικοινωνίας, κ. Κ. Διαμαντής. ”Πηγαίνετε όπου θέλετε, ίσως νότια που δεν θα ΄χει και πολλή κίνηση”.
Αυτό το ”πηγαίνετε όπου θέλετε” ακούγεται εξ αρχής ευπρόσδεκτο. Απελευθερωτικό. Να σημειώσω πως είναι η μέρα της 26ης Φεβρουαρίου, ένα βιβλικό πρωινό που μόλις δύο ώρες πριν έχει ρίξει τόσο νερό στην παραλιακή που δεν σπάνια θυμάμαι να ΄χω ξαναδεί. ”Κομμάτια”. Βενετία. Νώε.
Όμως, τώρα ο τρελός θεός της Ελλάδας έχει βγάλει έναν επίσης τρελά ανοιξιάτικο ήλιο και νομίζεις πως ξαφνικά βρέθηκες σε άλλο γεωγραφικό πλάτος. Μόλις έχει τελειώσει την προϊοντική παρουσίαση ο Product Manager, κ. Ν. Καψής και τα αυτοκίνητα είναι έξω και μας περιμένουν. Διαλέγω το πιο ”μικρό”. Ένα δίλιτρο βενζινοκίνητο προσθιοκίνητο. Μην παθαίνετε σοκ, έρχεται τον Μάρτιο και βενζινοκίνητη έκδοση στα €33.200 με 1.5 λίτρα με 140 ίππους. Λέγεται sDrive 18i – μέχρι κι εγώ μπερδεύομαι καμιά φορά με την ονοματολογία.
Διαλέγω το προσθιοκίνητο. Επιμένω. Εν γνώσει και σκοπίμως πως όσος ήλιος κι αν έχει σκάσει μύτη, δεν θα ΄χει προλάβει να στεγνώσει τα νότια μονοπάτια. ”Καλύτερα”, λέω. Να μην έχει το επιπλέον ”δίχτυ” των τετρακίνητων εκδόσεων. Μόνο ”μπροστά”. Πιο ”εκτεθειμένο” το σασί.
Μπροστά μου έχω, λοιπόν, το Χ2. Κάτι σε SUV αλλά με κουπεδίζον προφίλ. Πειστικό. Επτά εκατοστά πιο χαμηλό από Χ1. Οκτώ εκατοστά πιο κοντό σε μήκος. Ναι, το πλαίσιο είναι κοινό αλλά είναι άλλη η αίσθηση. Θα τα ομολογήσω παρακάτω.
Με μια φαρδιά μουσούδα, τραπεζοειδή γρίλλια, τεράστια ”ρουθούνια” της BMW και λεπτομέρειες που δείχνουν πως το design έχει χτυπήσει τιλτ στο Χ2. Πίσω, στο Hofmeister kink, την κλασική γωνία που κάνει το πλαϊνό πίσω παράθυρο στα BMW εδώ και κάποιες δεκαετίες, υπάρχει το σήμα της εταιρείας. Ακριβώς όπως στα πανέμορφα CS της δεκαετίας του ’70. Τρελά σέξι. Όπως είχαμε γράψει πριν έξι μήνες περίπου, ‘‘ο όρος car porn θα ήταν εύστοχος για την ομορφότερη BMW ever”.
Δουλεμένο σχέδιο και επίσης καλοσχεδιασμένο ”μέσα”. Οδηγώ ένα αυτοκίνητο στην έκδοση M Sport, που σημαίνει πιο σπορ τιμόνι, καθίσματα, λεπτομέρειες στο αμάξωμα, ανάρτηση. Υπάρχει μια ωραία μείξη υφάσματος και αλκαντάρα (ναι, αυτός είναι ο συνδυασμός ο σωστός, ”αγωνιάρικος” και λειτουργικός σε μια καυτή χώρα σαν την Ελλάδα”) και σφιχτή στήριξη στο σώμα.
Κάθομαι χαμηλά. Τέρμα χαμηλά. Σχεδόν σαν σε coupe. Ρυθμίζω ηλεκτρικά το κάθισμα στην πιο φαρδιά θέση πλευρικής στήριξης. Ίσως, σκέφτομαι, να φανεί κάπως στενό για μεγαλόσωμους οδηγούς. Στα δεξιά, μου ο νέας σχεδίασης επιλογέας που σε συνδέει με το 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Άψογα γρήγορες αλλαγές και paddles που λειτουργούν υποδειγματικά. Τέλειο. Δεν παίρνεις χειροκίνητο σε SUV, εκτός αν στα ίδια χρήματα παίρνεις μακράν καλύτερο κινητήρα.
Κάνω μερικά μέτρα κατεβαίνοντας την Πειραιώς. Δεν κάνω σλάλομ στα φρεάτια. Περνώ επίτηδες από πάνω τους. Bul’s eye. Αν θες να δεις με τη μία πώς είναι μια απόσβεση στα απότομα, σημάδεψε τα εκατομμύρια φρεάτια και άπαντα εργολαβικά εγκλήματα των ελληνικών δρόμων.
Το Χ2 περνάει σφιχτά. Όχι σκληρά. Κοντρολαρισμένα, χωρίς ίχνος τσικ να ακούγεται. Τσεκάρω τη θέση της ηλεκτρονικής ανάρτησης. Είναι στο comfort. Ένα Χ1 είναι πιο ενδοτικό και ξεκούραστο. Το τεστ της Πειραιώς εξετελέσθη. Ανεβαίνω Καραϊσκάκη και κατεύθυνση προς Ανάβυσσο.
Διαπίστωση δεύτερη. Το τιμόνι. Ναι, φυσικά και είναι ηλεκτρικό. Τι περίμενες; Καπνίζοντες σε μαιευτήριο; Αλλά, φίλε οδηγέ, δεν είναι όλες ίδιες οι ηλεκτρικές κρεμαγιέρες. Να αντιλαμβανόμαστε τις διαφορές και όχι γιούργια στο σακί. Για SUV, αυτή του Χ2 θα μπορούσες να την πεις και σημείο αναφοράς.
Μεστό, όχι τεχνητά βαρύ, ακριβέστατο, γραμμικό τιμόνι. Τα δε υπόλοιπα χειριστήρια με αυτή τη χαρακτηριστική ”μπεμβεδίλα”. Ζυγισμένα με μια αίσθηση ποιοτικού βάρους που ποτέ δεν καταντά υπερβολικό.
Οι χώροι, ειδικά για τους ”πίσω” είναι απόλυτα επαρκείς για τέσσερις. Το μεσαίο τούνελ θα δυσκολέψει την ”κατάσταση” για τον πέμπτο της υπόθεσης αλλά το μπες-βγες όσο και το διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια είναι υπέρ αρκετό. Ο φωτισμός στις πόρτες διακριτικός. Η οθόνη διακριτικά τοποθετημένη, ευανάνωστη στο οδηγοκεντρικό ταμπλό. Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει. Αυτό που δεν πρέπει να αλλάζει είναι η ικανοποίηση οδηγώντας.
Φτάνουμε νότια. Λωρίδες υγρές διασχίζουν το οδόστρωμα. Το μπροστινό θυμίζει καλοστημένο GTi. Η τροχιά δεν ανοίγει, ούτε εισπράττεις αντιδράσεις στο τιμόνι – ένα από τα δομικά καλά μιας καλής ηλεκτρικής κρεμαγιέρας. Τέλειο ζύγισμα, προοδευτικό, η απόσβεση βρίσκεται στο στοιχείο της. Σ’ αρέσει. Επιτίθεσαι. Αφήνεις το ανυποψίαστο κοινό να αναρωτιέται.
Κάνω zoom out: το X2 έχει φτιαχτεί για όσους θέλουν ένα SUV αλλά θέλουν ”να οδηγούν”. Χωρίς να νιώθουν ψηλό κέντρο βάρους ή περίεργες μετακινήσεις όταν πιέζουν στην καμπή.
Δεν ξέρω τι ποσοστό από το εν δυνάμει αγοραστικό των SUV είναι σε θέση να εκτιμήσει αυτή την οδηγοκεντρικότητα ενός Χ2. Ξέρω, όμως, πως όσοι είναι σε θέση να το εκτιμήσουν, θα συναντήσουν ένα διαφορετικό SUV. Με compact διαστάσεις, αίσθηση 3άρας και περισσότερο ωφέλιμο ύψος. Στο δρόμο; Με δυο κουβέντες, ένα από τα πιο στριφτερά σασί της αγοράς.
Η τελευταία φράση δίνει πάσα και στην εξής διαπίστωση. Τα σασί, όσο σπονδυλωτά και αν έχουν γίνει για λόγους οικονομίας κλίμακας, έχουν τόσες δυνατότητες πια που ένας οδηγός πεισματικά κολλημένος σε old school κατασκευές (όσα θετικά και αν έχουν σε επίπεδο συμμετοχικότητας) δυσκολεύεται να πιστέψει πώς μπορεί να στρίβει ένα αυτοκίνητο σαν το Χ2.
Κάνουμε επιτόπου στην Ανάβυσσο. Κάθομαι δεξιά. Ο χώρος είναι επαρκής για τον συνοδηγό. Όχι αχανής, Για αυτό, άλλωστε, υπάρχουν ένα σωρό μοντέλα στην οικογένεια των Χ. Από Χ1 μέχρι Χ6. Διαλέξτε. Παρατηρώ το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο, ακόμα και από τους εξωτερικούς καθρέπτες. Την αίσθηση αμεσότητας στην κίνηση της πόλης. Τον κόσμο που βλέπει κάτι διαφορετικό.
Eπιστρέφω στην παρουσίαση. Στο κεντρικό πλατό το ”χρυσαφί” X2. Είναι το χρώμα που βλέπετε στις φωτό και αυτό που έχει επιλέξει η BMW για το λανσάρισμά του. ”Γράφει” πολύ στις φωτό, είναι λαμπερό. Διαφορετικό. Δεν ξέρω πόσο γενναίος είναι κάποιος στο να το επιλέξει όταν έρθει η ώρα της εκταμίευσης αλλά είναι μια ενδεικτική πρόταση για ένα αυτοκίνητο που επίσης είναι διαφορετικό.
Το Χ2 δεν σε γαλιφιάζει με άλλοθι το SUV κοστούμι, δεν σε απομακρύνει αν αγαπάς την οδήγηση. Είναι σέξι (δεν το είπα εγώ. Σσσσσ…)
Τρεις εκδόσεις κινητήρων/κιβωτίων διατίθενται από το λανσάρισμα:
η βενζινοκίνητη BMW X2 sDrive20i με 192 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,9 – 5,5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 134 – 126 g/km)*, και οι εκδόσεις X2 xDrive20d diesel με 190 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 4,8 – 4,6 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 126 – 121 g/km)* και X2 xDrive25d diesel με 231 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5,3 – 5,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 139 – 133 g/km)*.
Και τα δύο diesel μοντέλα διατίθενται στάνταρ με σύστημα ευφυούς τετρακίνησης xDrive και οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic. Το βενζινοκίνητο μοντέλο φέρει σπορ, επτατάχυτο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη.
• Περισσότερες ελκυστικές εκδόσεις θα προστεθούν – με τη μορφή της τρικύλινδρης X2 sDrive18i και των τετρακύλινδρων X2 xDrive20i, X2 sDrive18d και X2 xDrive18d. Η ισχύς των βενζινοκίνητων μοντέλων κυμαίνεται από 140 hp στη X2 sDrive18i (με μηχανικό κιβώτιο, κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,3 – 6,0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 144 – 138 g/km**, με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic, κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,2 – 5,9 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 141 – 135 g/km**) μέχρι 192 hp στη X2 xDrive20i (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6,2 –6,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο.
Υ.Γ. Ειδικά για την περίοδο του λανσαρίσματος, διατίθενται οι εκδόσεις SDRIVE20I και SDRIVE18D σε ειδική τιμή από €47.184 στα €38.990 και από €48.347 στα €39.990
Ο βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων της νέας BMW X2 περιλαμβάνει:
Ζάντες Αλουμινίου 17’’
Σπορ δερμάτινο τιμόνι
Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών
Σύστημα ανοικτής ακρόασης Bluetooth & θύρα USB
Σύστημα multimedia iDrive με έγχρωμη κεντρική οθόνη 6,5’’
Προβολείς ομίχλης
Κλήση έκτακτης ανάγκης – Teleservices – ConnectedDrive Services
Service Inclusive (5 έτη / 60.000 χλμ)
Ένδειξη πίεσης ελαστικών
Σύστημα εκκίνησης χωρίς χρήση κλειδιού
Ηλεκτρικό χειρόφρενο
Ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων
Προγράμματα Οδήγησης (ECO Pro / Comfort / Sport)
Ηχοσύστημα με 6 ηχεία – Αισθητήρας βροχής και φώτων
Βελούδινα ταπέτα
Photo: bmw / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.