Χρειάζεται καλά εξασκημένο μάτι ”BMWδολόγου” για να εντοπίσει τις εξωτερικές διαφορές της νέας BMW X3. Στα σωθικά, όμως, και εντός της ζεν καμπίνας υπάρχει ένα ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο
Τι λέει το 4Drivers: Θυμίζει καλή X5, οδηγείται σαν 5άρα, δεν καίει σαν 6άρα και έχει περισσότερη απτή ποιότητα από ποτέ. Ειδικά, εντός καμπίνας. Η εξέλιξη του είδους χωρίς σχεδιαστική επανάσταση αλλά με τον (καλό) διάβολο στη λεπτομέρεια
Oh yes: πλαίσιο με βάθος, συμπεριφορά υπό πίεση με άψογη απόσβεση, διακριτικά macho σχεδίαση, υπέροχη καμπίνα που συλλαμβάνεις τον εαυτό σου να ”χαϊδεύει, μεταλλικοί (και όχι βαμμένοι) διακόπτες, χώροι, αεροδυναμικός συντελεστής (0.29), κατανάλωση, συνδεσιμότητες, ατομική ρύθμιση γωνίας πίσω καθισμάτων
Sorry, no: κόστος, ευαισθησία κύλισης με τους τροχούς 20 ιντσών σε εγκάρσιες ανωμαλίες
Απέναντι: Porsche Macan, Mercedes GLC, Audi Q5, Volvo XC60
Πόσο πάει: από €58.130
#Database (BMW X3 xDrive20i – από την Άνοιξη του 2018)
Κινητήρας: τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, βενζινοκίνητος
Κυβισμός: 1.998cc
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 289 Nm
Μετάδοση: Τετρακίνηση / Οκτατάχυτο κιβώτιο 8 σχέσεων
Ανάρτηση: McPherson (μπροστά) / Πολλαπλών συνδέσμων (πίσω)
Βάρος: Μη διαθέσιμο (ενδεικτικά, η Χ3 xDrive20d ζυγίζει 1750 kg)
0-100: 8,3”
Τελική: 215 km/ h
Mέση κατανάλωση δοκιμής: 7.8 lt/100 km
Η νέα Χ3 που οδηγήσαμε αυτές τις μέρες στην Πανελλήνια Παρουσίαση της BMW Hellas, μου θύμισε -αλλά πολύ λέμε- τη νεώτερη, σύγχρονη εκδοχή της παλιάς, καλής X5.
Όλες οι Χ5 ήταν καλές έως καταπληκτικές. Αν θυμάστε οι παλαιότεροι, τότε που στα όμορφα χρόνια της Σοφοκλέους, της Γιάννας και του ”live your myth in Greece”, τα SUV έζησαν στιγμές δόξας ανανεμειγμένης με spice βαριάς ματαιοδοξίας.
Να θυμηθούμε, επίσης, πως ήταν η πρώτη Χ5 του μακρινού ’99 το πρώτο SUV που δεν είχε αλλεργία με τις γρήγορες καμπές. Η συμφιλίωση του υψηλού κέντρου βάρους με το να περνάς με 200άρες στην Υλίκη πέρασε από το μανιφέστο εκείνου του αυτοκινήτου.
Καθόλου άσχετο, λοιπόν, αλλά δεν θα ξεχάσω πώς μια 4.8is κυνηγούσε το 2004 μια Porsche 911 (996) Turbo, κάπου στον Μπράλο. Εντάξει, δεν την έφτανε στις ευθείες αλλά για ένα βαρύ SUV της μπουρζουαζίας και του τιμημένου Κεφαλαρίου το πάλευε με αξιώσεις.
Ήταν οι Βαυαροί, βλέπεις, αυτοί που όρισαν την κατηγορία τότε και της πήραν το σκαλπ στην άσφαλτο. Τόσο καλή ήταν. Η Χ5. Γιατί η πρώτη Χ3 δεν ήταν και τόσο. Έστω και αν πούλησε κάποια 600.000 τεμάχια.
Δεν θα κάνω άλλη αναδρομή γιατί κουράζει στην οθόνη αλλά η ουσία είναι πως με τη σημερινή Χ3 (θα έλεγα και με τη Χ3 που μόλις αντικαθιστά) δεν υπάρχει αισθητός λόγος να πάρεις, σήμερα, μια Χ5. Εκτός αν είσαι βαριά πολύτεκνος
Θα μου πεις πως με €58.130 που ξεκινά η δίλιτρη βενζινοκίνητη έκδοση με τους 184 ίππους δεν ξυπνάς το πρωί με την αγωνία του πού να τα επενδύσεις αλλά για όσους, τεσπά, βρίσκονται στην ευχάριστη θέση (ή για όσους θέλουν να κάνουν σκόπιμο downsizing για να μην ”καρφώνονται) καλό να το έχουν υπόψιν τους ως πληροφορία.
Η Χ3 που οδηγήσαμε στα Καλάβρυτα δεν λασπώθηκε, ούτε ζόρισε το σύστημα τετρακίνησης xDrive που, πλέον, έχει ταχύτερο επεξεργαστή όσο μεταφέρει τη ροπή από 0-100% ανάμεσα στους άξονες. Ο σκοπός, άλλωστε, του xDrive δεν είναι να καταπατήσεις σκουλίκια, σαλιγκάρια και άλλα ερπετά (δεν εννοώ τα δίποδα…).
Στη Γερμανία, ως γνωστόν, το off road απαγορεύεται. Μην κοιτάτε εδώ που είναι ξέφραγο αμπέλι. Εκεί δεν πατάς ούτε ρόδα, παρά μόνο σε αυστηρά προβλεπόμενες διαδρομές. ”Κόψεν κεφάλεν, ράους”.
Και τότε, θα αναρωτηθείς, τι να το κάνεις το ”τζιπ”, αδελφέ;
Η απάντηση προέρχεται, ομοίως, από το αρχετυπικό DNA της Χ5. Η οποία, οι πιο διαβασμένοι θα θυμούνται, είχε αλλάξει ένα γραμματάκι από το αρτικόλεξο ”SUV” και το είχε κάνει σε ”SAV”. Αντικαθιστώντας το ”Utility” με το ”Activity”.
Πες το απλά: η κληρονομιά της X5 (άντε πάλι με δαύτην…) είναι η άσφαλτος. Εκεί δηλαδή που στην πολιτισμένη Ευρώπη έχουν τα SUV τους, sorry, τα SAV τους.
Η Χ3, λοιπόν, είναι απλά και ξάστερα μια από τις πιο στριφτερές, ενθουσιώδεις και ταυτόχρονα ώριμε και εν τούτοις ”petrolhead” εκδοχές των αποδαιμονοποιημένων ”τζιπ” της κατηγορίας. Ρωτήστε τους συναδέλφους Π. Πατέλο (βλ. Auto Τρίτη) και Ν. Κορόβιλα (βλ. ΕΡΤ) για τα απίστευτα που μπορεί να επιτελέσει σε ελληνικό στροφιλίκι
Επίσης, τα κλισέ περί αψεγάδιαστης ποιότητας δεν θα επαναληφθούν γιατί, πλέον, στα, γερμανικά τουλάχιστον, premium αυτοκίνητα είναι δεδομένο. Αυτό που δεν είναι δεδομένο είναι η σύζευξη των μερών σε ένα ομοιογενές, μηχανολογικά άρτιο και ικανό να παράξει συναίσθημα σύνολο.
Η Χ3 δεν είναι εδώ και χρόνια κατώτερο παιδί ενός ανώτερου (βλ. X5) θεού αλλά ισάξιος, ”εσωτερικός”, αντίπαλος και, κατά την ταπεινή μας γνώμη, one of the leaders of the pack.
Πάντως, οι τροχοί των 18 ιντσών της εισαγωγικής έκδοσης θα ήταν η επιλογή μας και όχι οι εντυπωσιακοί 20άρηδες που, ναι μεν παρείχαν πληροφόρηση και ακρίβεια, αλλά ακούγονταν σχετικά έντονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Φυσικά, η ανάρτηση με αποκορύφωμα την πίσω διάταξη πολλαπλών έχει περάσει διά πυρός και σιδήρου εξέλιξης. Το αποτέλεσμα είναι μια βελούδινη απορρόφηση κραδασμών και ένα δυναμικό υπόβαθρο για να πιέσεις απροσδόκητα για τις μεγάλες πλέον διαστάσεις του αυτοκινήτου (Μ:4708 / Π:1891 / Υ:1676). Ναι, η σημερινή Χ3 είναι μεγαλύτερη, πλέον, από την Χ5 του 1999.
Αυτό, φυσικά, που αρνείσαι να πιστέψεις σε πρώτο χρόνο είναι η δυναμική του δίλιτρου turbo που υμνεί το downsizing. Για όσους γεύτηκαν την ”ταξική ανισότητα” μεταξύ των τετρακύλινδρων και εξακύλινδρων ατμοσφαιρικών συνόλων της BMW γύρω στο σωτήριον έτος 2000, η νέα γενιά δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από την ”κρεμώδη” και χωρίς ίχνος τραχύτητας λειτουργία των 4 pots.
Πηγαίνοντας για Καλάβρυτα, με αφόρητη πίεση στις καμπές, τρεις νοματαίους και αποσκευές, η κατανάλωση του τρίλιτρου diesel έδειξε 9.7 lt/100 km αλλά ένα είναι βέβαιο. Δεν πάει παραπάνω… Υπολογίστε γύρω στα 7.8 lt/100 km με νηφάλια χρήση. Αλλού. Άλλο επίπεδο ακόμα και σε ”βάρβαρη” χρήση.
Η επάρκεια, ωστόσο, που το downsizing έχει καταφέρει, εκτιμώ πως, εν μέρει τουλάχιστον, αποκαθιστά τη δαιμονοποίηση των SUV (εντάξει των SAV) στο κοινό εκείνο που δεν θα αποφάσιζε ποτέ να ξεκολλήσει από το sedan όσο premium και αν ήταν
Πρακτικά, επιταχύνεις από 0-100 σε 8.3”, έχεις τελική 215 km/h και, κυρίως, στρίβεις με σπορ διάθεση και ουχί με κατ’ επίφαση αυτής.
Το δυνατό στοιχείο της BMW X3 είναι το καταπληκτικό πλαίσιο που σε κάνει να ”δουλεύεις” περισσότερο με το αυτοκίνητο παρά να αφήνεσαι σε μια μεγάλη δεξαμενή ροπής που ”καθαρίζει”.
Είναι πιο ρυθμίσιμο από Q5, με καλύτερο μπροστινό, πιο δουλεμένο στις λεπτομέρειες του damping και ένα αρχοντικό πάτημα.
Τα φρένα δεν φάνηκαν να κουράζονται σε πιεσμένη χρήση, η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού εκτιμάται καλύτερα σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η καμπίνα και οι συνδεσιμότητες απαιτούν ξεχωριστό pdf. Να τελειώνω, τώρα (ακούω ”Ζανταρκικές” φωνές);
Ναι, είναι ωραία εδώ μέσα. Δείτε περισσότερα εδώ: Πώς η BMW ανεβάζει επίπεδο με τη Χ3
Photo: BMW / Γ. Καραγιωργάκης
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.