BMW X3 xDrive 28i X Line. Η δίλιτρη είναι, μη βασανίζεστε

Post date:

Author:

Category:

Το μακρόσυρτο ονοματεπώνυμο μπερδεύει. Σαν τις φανέλες στο ποδόσφαιρο. Μπορεί να παίζεις εξτρέμ και να φοράς το 32. Οδηγώντας τη δίλιτρη με τους 245 ίππουςBMW X3 xDrive

Τι λέει το 4Drivers: καμία σχέση με την προηγούμενη Χ3. Οδηγείται σχεδόν σαν 3άρα, δεν καίει σαν 6άρα και έχει απτή ποιότητα παντού. Ανοίγεις το καπό και βλέπεις να περισσεύει χώρος γύρω από το δίλιτρο τετρακύλινδρο αλλά δεν σε πειράζει γιατί συνειδητοποιείς την εξέλιξη του είδους. Και δεν δείχνει επουδενί ”παλιά” παρότι η νέα είναι προ των πυλών 

Oh yes: πλαίσιο με βάθος, κινητήρας, συμπεριφορά υπό πίεση, επιδόσεις (0-100 σε μόλις 6.5”), διακριτικά macho σχεδίαση, υπέροχη καμπίνα, μεταπώληση

Sorry, no: σχετικός αεροδυναμικός θόρυβος, πανάκριβος επιπλέον εξοπλισμός, περιορισμένη αξιοποίηση εκτός δρόμου με ”νορμάλ” ελαστικά, τιμή

Απέναντι: Audi Q5, Volvo XC90 T6

Bitch, better have my money: από €64.106

Οδηγώντας τη Χ3 μας θύμισε, αλλά πολύ λέμε, τη νεότερη, σύγχρονη εκδοχή της παλιάς, καλής X5.

Όλες οι Χ5 ήταν καλές. Έως καταπληκτικές στην κατηγορία τους. Αν θυμάστε οι παλαιότεροι, τότε που στα όμορφα χρόνια της Σοφοκλέους, της Γιάννας και του ”live your myth in Greece”, τα SUV έζησαν στιγμές δόξας ανανεμειγμένης με spice βαριάς ματαιοδοξίας.

Άσχετο, αλλά δεν θα ξεχάσουμε, επίσης, πως μια 4.8is κυνηγούσε τo 2004 μια 996 Turbo, κάπου στον Μπράλο. Εντάξει, δεν την έφτανε στις ευθείες αλλά για ένα βαρύ SUV της μπουρζουαζίας και του τιμημένου Κεφαλαρίου το πάλευε με αξιώσεις.

Ήταν οι Βαυαροί, βλέπεις, αυτοί που όρισαν την κατηγορία τότε και της πήραν το σκαλπ. Τόσο καλή ήταν. Η Χ5. Γιατί η Χ3 δεν ήταν. Δεν θα κάνουμε αναδρομή γιατί κουράζουν στην οθόνη αλλά το η ουσία είναι πως με τη Χ3 δεν υπάρχει αισθητός λόγος να πάρεις μια Χ5. Σήμερα

Η Χ3 που οδηγήσαμε για μια εβδομάδα δεν λασπώθηκε ούτε ζόρισε το στάνταρ (σε όλες τις εκδόσεις πλην της 18d) xDrive σύστημα της, ούτε έτυχε η ευκαιρία να ασχοληθούμε με τα περίφημα γραφικά στην οθόνη ελέγχου που πληροφορούν για κλίσεις στο κενό -ιδανικό για συνοδηγό-δεσμώτη του ιλίγγου.

Ο σκοπός, άλλωστε, του xDrive δεν είναι να καταπατήσεις σκουλίκια, σαλιγκάρια και άλλα ερπετά (δεν εννοούμε τα δίποδα…).

Στη Γερμανία, ως γνωστόν, το off road απαγορεύεται. Ναι, αυτό που διαβάσατε μόλις. Απαγορεύεται. Μην κοιτάτε εδώ που είναι ξέφραγο αμπέλι, εκεί δεν πατάς ούτε ρόδα, παρά μόνο σε αυστηρά προβλεπόμενες διαδρομές. ”Κόψεν κεφάλεν, ράους”.

Και τότε, θα αναρωτηθείς, τι να το κάνεις το ”τζιπ”, πατριώτη;

Η απάντηση προέρχεται, ομοίως, από το αρχετυπικό DNA της Χ5. Η οποία, οι πιο διαβασμένοι θα θυμούνται, είχε αλλάξει ένα γραμματάκι από το αρτικόλεξο ”SUV” και το είχε κάνει σε ”SAV”. Αντικαθιστώντας το ”Utility” με το ”Activity”.

Η κληρονομιά της X5 (άντε πάλι με δαύτην…) είναι η άσφαλτος. Εκεί, δηλαδή, που στην πολιτισμένη Ευρώπη έχουν τα SUV τους, sorry, τα SAV τους.

Η Χ3, λοιπόν, είναι απλά και ξάστερα η πιο στριφτερή, ενθουσιώδης και ταυτόχρονα ώριμη, ραφιναρισμένη και εν τούτοις ”petrolhead” εκδοχή απασών των ”τζιπ” της κατηγορίας

To κλισέ περί αψεγάδιαστης ποιότητας δεν θα επαναληφθεί εδώ γιατί πλέον, στα γερμανικά τουλάχιστον, είναι δεδομένο. Αυτό που δεν είναι δεδομένο είναι η σύζευξη των μερών σε ένα ομοιογενές, μηχανολογικά άρτιο και ικανό να παράξει συναίσθημα σύνολο.  Η Χ3 δεν είναι πια κατώτερο παιδί ενός ανώτερου (βλ. X5) θεού αλλά ισάξιος, ”εσωτερικός”, αντίπαλος και κατά την ταπεινή μας γνώμη the leader of the pack.  

Οι τροχοί των 18 ιντσών και φυαικά η ανάρτηση με αποκορύφωμα την πίσω ανάρτηση με τα 5 σημεία στήριξης έχουν περάσει διά πυρός και σιδήρου εξέλιξης.

Το αποτέλεσμα είναι μια βελούδινη απορρόφηση κραδασμών και ένα δυναμικό υπόβαθρο για να πιέσεις απροσδόκητα για τις μεγάλες πλέον διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Αυτό φυσικά που αρνείσαι να πιστέψεις σε πρώτο χρόνο είναι το πώς μπορείς να ”εκτελείς” πάμπολλα GTi ενώ βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο, τελικά, αυτοκίνητο. Βυθίζεις το δεξί πεντάλ και η τετρακίνηση νικά την αδράνεια με εντυπωσιακό ρυθμό. Τα 6.5” για τα πρώτα 0-100 km/h είναι σοβαρός χρόνος για τους boy racers της πόλης

Ο κινητήρας των 2.0 λίτρων, είναι τετρακύλινδρος αλλά με ακουστική υφή περισσότερων κυλίνδρων, έχει απόδοση 245 ίππων, εκπέμπει μόλις 169 g/km ενώ η επίσημη μέση κατανάλωση είναι 7.3 lt/100 km. 

Eντάξει, για το τελευταίο, πρέπει να υπολογίσετε ρεαλιστικά γύρω στα 12.5 lt/100 km. Οι αποκλίσεις αυτές, ωστόσο, είναι αναμενόμενες, ειδικά στην κατηγορία αυτοκινήτων που ο χαρακτήρας και το μέγεθος τους εμπνέουν μια πιο ”βάρβαρη” χρήση.

Τα φρένα δεν φάνηκαν να κουράζονται σε πιεσμένη χρήση, η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού είναι κάτι που εκτιμάται καλύτερα σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η καμπίνα και οι συνδεσιμότητες απαιτούν ξεχωριστό pdf. 

Κι όλα αυτά την ώρα που είναι προ των πυλών η νέα Χ3 που δοκιμάζεται αυτό τον καιρό στη Βόρεια Σουηδία.

Όπως αναφέρει το media press της BMW, στο χιονισμένο και παγωμένο τερέν, λόγω του συντελεστή τριβής σ’ αυτές τις επιφάνειες, οι μηχανικοί έχουν τη δυνατότητα να κάνουν το λεγόμενο ”fine tuning” με ακόμα μεγαλύτερη ευαισθησία, τις λεπτές εκείνες ρυθμίσεις στο ESP, το traction κι όλο το επίπονο optimization του τρόπου που κατανέμεται η ροπή. 

BMW X3 2017

Λίγο πριν την έλευση της νέας Χ3, καταλήγεις να αναρωτιέσαι πού και πόσο πάλιωσε η υπάρχουσα. Που δεν. Ούτε αισθητικά (περί ορέξεως) αλλά, κυρίως, ούτε δυναμικά. Κι αυτό είναι σοβαρό δείγμα του πόσο ολοκληρωμένες και αυτάρκεις είναι οι επιλογές της κατηγορίας και δη του λεγόμενου γερμανικού premium. 

To παιχνίδι όμως εξελίσσεται διαρκώς. Είναι ο δρόμος της εξέλιξης. Κι όποιος μπορεί και διαθέτει, ακολουθεί. 

Photo: bmw

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει