Λάσπη, «πετρέλαιο» και ένα Kuga στο Ακροπολικό Ζέλι

Post date:

Author:

Category:

 

Μερικές φορές αρκούν λίγα μόλις χιλιόμετρα, τόσο σε άσφαλτο όσο, ειδικά, σε μάχιμη διαδρομή, για να καταλάβεις πως έχεις να κάνεις με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο. Το Kuga, με τον κινητήρα που του έλειπε. Επιτέλους.

Τι λέει το 4Drivers: αισθητική ανανέωση μαζί με νέους, χαμηλού κυβισμού κινητήρες (1.5 diesel 120 ίππων / 1.5 ”βενζίνη” 150 &180 ίππων) για ένα SUV που ακόμα κι ένας petrolhead μπορεί να ζήσει μαζί του

Oh yes: βάθος engineering, άψογη ισορροπία μεταξύ handling και άνεσης, διαδρομή ανάρτησης, επικοινωνιακό σασί, οθόνη αφής νέας γενιάς με Sync3, αίσθηση χειριστηρίων, εξοπλισμός

Sorry, no: ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, περισσότεροι του μέσου όρου αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες 

Απέναντι: Peugeot 3008, Seat Ateca, Renault Kadjar, VW Tiguan, Nissan Qashqai

Bitch, better have my money: από €25.840 για την έκδοση 1.5 TDCi των 120 ίππων, από €22,095 για τη ”βενζίνη” των 150 ίππων. Αμφότερες προσθοκίνητες. Τετρακίνηση μόνο στις δίλιτρες εκδόσεις.

Κάπου στα 830 μέτρα, στη βορειανατολική πλαγιά του Παρνασσού, πλησιάζοντας στην Αγόριανη, όπου ήταν και η ενδιάμεση στάση της δημοσιογραφικής παρουσίασης. Η στάση για τροφή, δηλαδή…

Λίγα λεπτά αργότερα, πλησιάζω τον Διευθυντή Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων της Ford Motor Hellas, κ. Γιάννη Κάττωριτς, και σχολιάζω το πόσο μπορεί να αντιλαμβάνεται ένας μέσος αγοραστής ενός SUV, το ψαγμένο engineering ενός Kuga, ειδικά όσον αφορά το ”πάτημα” στο δρόμο. Κι αυτό, γιατί ένας petrolhead, ναι, το αντιλαμβάνεται, αν έχει το ανάλογο database από διαφορετικά αυτοκίνητα. Ο μέσος ”SUVίστας”, όμως; Αμφιβάλλω.

Ο κ. Κάττωριτς, μονίμως ευδιάθετος και γνώστης του θέματος καθώς προέρχεται απ΄το χώρο των περιοδικών ως car guy, επιβεβαιώνει πόσο σημαντικό παραμένει αυτό το στοιχείο για το ”μπλε οβάλ”. Το οδηγοκεντρικό, δηλαδή. Αλλά προσθέτει πως είναι πολλοί οι πελάτες που μπαίνουν πια στις εκθέσεις και το πρώτο πράγμα που ρωτούν είναι ”αν έχει οθόνη αφής”.

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι καιροί είναι χαλεποί για οδηγική ψυχανάλυση αλλά προτού γίνει κάποιος αφοριστικός ότι ”όλα ίδια είναι” καλό είναι να μπει και να πιέσει ένα Kuga. 

Κατ΄αρχήν εντός δρόμου…

Εκεί, δηλαδή, όπου κινηθήκαμε με το ανανεωμένο crossover (FWD τα 1.5 σε βενζίνη και πετρέλαιο / AWD μόνο σε δίλιτρα) σε αρχική φάση. Τα κονβόϊ των δημοσιογραφικών αποστολών έχουν το καλό πως παρατηρείς το αυτοκίνητο αισθητικά εν κινήσει.

 

Ανασχεδιασμένο μπροστινό και πίσω μέρος (το τελευταίο, ειδικά σε ένα μαύρο Kuga που ήταν μπροστά μου, μού έκανε σε baby-Range), διπλές απολήξεις εξάτμισης και διακριτικός αλλά ουχί vulgaire διαχύτης, συνθέτουν το σύνολο που είναι μοντέρνο και με μια σπορτίφ προσέγγιση.

 

Το αυτοκίνητο που μας ”έτυχε” στο ανέβασμα ήταν 1.5 TDCi με τους τροχούς 17 ιντσών και τη στάνταρ ανάρτηση. Η κύλιση είναι πολύ καλή, ο έλεγχος του αμαξώματος πραγματικά άψογος ενώ υπάρχει η χαρακτηριστική διαύγεια που εμφιλοχωρεί στα χειριστήρια ενός Ford.

 

Όπως είχαμε σημειώσει, άλλωστε, στην αντίστοιχη δοκιμή του Focus, η ηλεκτρική κρεμαγιέρα είναι, ως αίσθηση, η καλύτερη που κυκλοφορεί ενώ το εξάρι κιβώτιο έχει μια γλυκιά εμπλοκή απ΄τη μια σχέση στην επόμενη. 

Οι πρώτες καμπές διαγράφονται με ακρίβεια ενώ αν επιμείνεις σαν χουλιγκάνος-pater familias υπάρχει μια λελογισμένη τάση αρχικής κλίσης για να σε προειδοποιήσει πως βρίσκεσαι σε SUV με υψηλό κέντρο βάρους και όχι σε σκληροπυρηνικό RS.

Βασική είδηση είναι, φυσικά, ο κινητήρας 1.5 TDCi των 120 ίππων. Επιτέλους, λοιπόν, ένα μοτέρ προσαρμοσμένο στο σήμερα αναφορικά με τον κυβισμό που δίνει στο Kuga τη δυνατότητα να λάμψει εμπορικά. 

 

Εντύπωση προκαλούν δύο πράγματα: το πρώτο είναι τα ανύπαρκτα επίπεδα θορύβου. Το δεύτερο η απόκριση στο γκάζι που θυμίζει ”βενζίνη”. Από ακοή πάω καλά ακόμα αλλά δεν είναι υπερβολή πως χρειάστηκε να ρίξω μια δεύτερη ματιά στο στροφόμετρο, για να τσεκάρω πως, όντως, η κόκκινη περιοχή είναι στις 5,000 rpm και ”άρα, είναι πετρέλαιο”.

 

Ναι, τόσο καλός είναι αυτός ο τετρακύλινδρος με τα 300 Nm απ΄τις 1,500 rpm, το turbo μεταβλητής γεωμετρίας και τον ιμάντα κίνησης εκκεντροφόρου για μειωμένες τριβές και θόρυβο.

Το εσωτερικό είναι, όπως πάντα, εργονομικό, με ευδιάκριτα όργανα, σωστά τοποθετημένα χειριστήρια και δείχνει μοντέρνο έως σπορτίφ. Τα άκρα φτάνουν με φυσικό τρόπο τα χειριστήρια και η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει με μια περίεργη εμμονή της Ford να μην επιτρέπει στο κάθισμα, έστω του οδηγού, να μην κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Σε ένα τόσο οδηγοκεντρικό SUV -το αντίπαλο δέος του Ateca ως προς αυτό το στοιχείο- μερικά εκατοστά παρακάτω θα ήταν ευπρόσδεκτα.

 

Επειδή, όπως έχουμε ξαναγράψει, η κατηγορία των SUV πουλάει ως ψωμί μετά βουτύρου, τόσο σε ”Ελλάντα” όσο και στον πολιτισμό, η εξέλιξη είναι εμφανής στις καμπίνες και βασικότατος σκοπός των σχεδιαστών είναι να δημιουργήσουν ένα hi-tech περιβάλλον.

”Αν έχει οθόνη” ρωτάει το κοινό; Μετά συγχωρήσεως, οθονάρα.

Δύο διαστάσεις, 8 και 6.5 ιντσών που, πλέον, υποστηρίζουν κινήσεις όπως swiping, pinch-to-zoom, ό,τι δηλαδή έχεις μάθει να κάνεις στο έξυπνο κινητό σου.

 

Ο ενσωματωμένος σκληρός δίσκος έχει χωρητικότητα 8GB για τις μη εξοπλισμένες με Navi μονάδες και 64GB για όσες διαθέτουν πλοήγηση, είναι προεγκατεστημένες 14 γλώσσες σε κάθε αυτοκίνητο ανεξάρτητα απ΄ την αγορά που πωλείται ενώ συνδέεται με Android Auto και Apple Carplay. Φχαριστήθηκες, τώρα;

Ο διάκοσμος είναι γενικότερα σοβαρός ενώ θετικό το ”grip” που προσφέρει στο σώμα η τύπου αλκαντάρα επένδυση στα καθίσματα. 

Η εμπειρία στη δημοσιογραφική παρουσίαση ήταν και το πέρασμα απ’ το Ακροπολικό Ζέλι. Γαρμπίλι, ανακατεμένο με λάσπη και χιόνι στις άκρες της διαδρομής ήταν ένα απ’ τα ενδιαφέροντα σκηνικά που είχε προετοιμάσει η ομάδα του Α. Στιβαχτάρη. 

 

Στο χώμα λέμε ”ναι” και εδώ οι πολλαπλοί πίσω σύνδεσμοι του Kuga, που για το model year 2017 διαθέτουν αυξημένη ακαμψία με νέους συνδέσμους και αποσβεστήρες κραδασμών, το βοηθούν να περάσει ”αέρα” πάνω απ΄ την τιμημένη διαδρομή και με ακρίβεια ρυθμισιμότητας.

 

Μου έκανε εντύπωση πως δεν ”πέρασε” τίποτα εντός, ούτε περίεργα ”γκουπ” στα top mount, ούτε αντιδράσεις στο βολάν ενώ η Ford παραδίδει μαθήματα αναφορικά με τη σοφιστικέ ρύθμιση ανάρτησης. Συγκριτικά, το Ateca που το είχαμε οδηγήσει με πιο αργό ρυθμό σε χωμάτινη και όχι τόσο απαιτητική διαδρομή, έδειχνε λιγότερο ενδοτικό και προφανώς πιο ”ασφάλτινο”.

 

To Κuga, όμως, έχει τη διαδρομή για να λάμπεις παντού. Τουλάχιστον, με τους τροχούς 17 ιντσών, που αν κυκλοφορούν μερικά mg οδηγικής αντίληψης σε έναν επίδοξο πελάτη δεν έχει κανένα λόγο να προχωρήσει στο show-off των 18 ιντσών που πάνε πακέτο με τη σπορ ανάρτηση. Μια χαρά είναι η ανάρτηση και έτσι – χαρείτε τα SUV και εκεί που μπορούν να πάνε με λιγότερο στρες

Στη μπροστινή ανάρτηση (McPherson) πλέον θα βρει κανείς υψηλής αντοχής χαλύβδινα ψαλίδια ενώ η αρχιτεκτονική της (πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, όπως είπαμε) δεν διαφέρει μεταξύ 2WD και 4WD εκδόσεων.

 

Οι τελευταίες, πάντως, στα MY2017 διαθέτουν και Torque Vectoring Control με επιλεγμένη πέδηση ανά τροχό για βελτιωμένη σταθερότητα εντός καμπής, ενώ, παραμένει η λύση του ηλεκτρομαγμνητικού συμπλέκτη με συνεχή κατανομή ροπής μέχρι 100% ανά άξονα που ρυθμίζει κατανομή ροπής σε λιγότερα από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Δεν φαίνεται ο αισθητήρας αλλά για τους κουβαλητές του supermarket υπάρχει η αυτόματη πόρτα χώρου αποσκευών – ναι, αυτή που βάζουν το πόδι από κάτω και ανοίγει ”σουσάμι”. 

 

Το diffuser που φαίνεται αλλά και οι διπλές απολήξεις (δεν θυμίζουν κάτι από Clio RS MK3;) μας αρέσουν ακόμα περισσότερο. 

 

Συνολικά, υπάρχουν τρεις εκδόσεις (Business, ST-Line και Vignale) με τη βασική να περιλαμβάνει αναδιπλούμενους καθρέφτες, εμπρός φώτα LED, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8” SYNC3, κάμερα οπισθοπορείας, κουμπί εκκίνησης χωρίς κλειδί, cruise control, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος. 

 

Οι τιμές για τη βασική (Business) ξεκινούν από €22,095 για τη ”βενζίνη” και €25,840 για το ”πετρέλαιο”. 

H μέρα φεύγει, λοιπόν, η Αθήνα έρχεται. 

Επιστρέφοντας στη σχεδόν άδεια Εθνική μετά το τέλος της παρουσίασης.

 

Λίγο-πολύ σταθερά στα 200 km/h για το μεγαλύτερο διάστημα μετά την έξοδο από Λιβαδειά, με λιγότερες από 4,000 rpm στο στροφόμετρο και με μόλις 8,8 lt/100 km μέσης κατανάλωσης για το σύνολο της μονοήμερης δοκιμής. Περιλαμβανομένης της ”ειδικής” στο Ζέλι… Το λες και κατόρθωμα.

 

Η επίσημη Ford ”δίνει” 4.4 lt/100 km για τον diesel των 120 ίππων αλλά, όπως, καταλαβαίνετε, ο τρόπος οδήγησης στις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις δεν είναι ενδεικτικός της ”αγοράς” (sic).

 

Τα καλά, λοιπόν, του downsizing. Να τα λέμε αυτά.

Μπράβο στη Ford, για ένα ακόμα ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτοκίνητο

Info: ford.gr / Photo: Ford / Γιώργος Καραγιωργάκης / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει