Η ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Citroen C3, συμμετέχει στο καυτό ερώτημα της ελληνικής αυτοκινητικής πραγματικότητας των τελευταίων ετών: βενζίνη ή diesel;
Τι λέει το 4Drivers: σχεδίασης εκτός πεπατημένης σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά η Citroën, άνεση και εκκεντρικότητα. Μαζί, όμως, και ένα ποιοτικό άλμα που δεν ήξερε παλιά
Oh yes: genius σχεδίαση, διαδρομή ανάρτησης, απλοποιημένες εντολές στη κεντρική οθόνη, καθίσματα για οσφυοκαμψίες, Airbumps, ευκολία χρήσης
Sorry, no: σχετικά χαλαρές διαδρομές επιλογέα, 5άρι κιβώτιο, λιγότερο οδηγοκεντρικό από ένα Fiesta, όχι τόσο μασίφ κύλιση πάνω από ανωμαλίες
Απέναντι: ο στόλος των supermini. Δεν μοιάζει, όμως, με κανένα και αυτό ενισχύει την προσωπικότητα
Bitch, better have my money: Η έκδοση δοκιμής, 1.2 PureTech με τους 110 ίππους από €14.550
Είναι γνωστό: αρκετές, πλέον, εταιρείες «εγκαταλείπουν» σταδιακά τους μικρούς diesel. Κι αυτό, διότι η εξέλιξή τους, ώστε να πληρούν τις ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων, τους καθιστά σχετικά οικονομικά ασύμφορους σε κατασκευαστικό επίπεδο.
Δεν είναι τυχαία η ολοένα αυξανόμενη παρουσία των βενζινοκίνητων υπερτροφοδοτούμενων συνόλων πολύ μικρού κυβισμού και μάλιστα στην πλειοψηφία τους 3κύλινδρων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Σ’ αυτό το πνεύμα φυσικά και ο βραβευμένος 3κύλινδρος PureTech με άμεσο ψεκασμό, που στην turbo εκδοχή του αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής μόλις από τις 1.500 rpm (αντί 87 στην ατμοσφαιρική και 118 Nm).
Με κάτι παραπάνω από €14.500 για τη βασική (χωρίς προσφορές και τα συναφή), είναι αυτή τη στιγμή μια πρόταση μεσαίου προς υψηλού κόστους στα σύγχρονα supermini με turbo βενζίνης χαμηλού κυβισμού
Δύο πράγματα ευθύς εξαρχής. Με το κλασικό 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 10,9’’ και το πρώτο χιλιόμετρο από στάση να έρχεται σε 32,4’’ είναι αισθητά ταχύτερο ακόμα και από το ισχυρότερο diesel με τον BlueHDi των 100 ίππων και 254 Nm μέγιστης ροπής (11,9’’ και 33,6’’ αντίστοιχα).
Προσθέστε σε αυτά και τα 3 km/h υψηλότερης τελικής (στα 188 km/h αντί 185 στο diesel) και τα αρκετά παραπάνω ευρώ που θα ξοδέψετε για τη βασική έκδοση του diesel και νομίζω ότι συμπερασματικά αν δεν διανύετε αρκετά χιλιόμετρα ανά έτος τότε αδίκως θα μπείτε στον… πυρετό του πετρελαίου.
Η αποτίμηση του PureTech των 110 ίππων είναι θετική, καθώς έχει πιο ομαλά χαρακτηριστικά και ραφιναρισμένη λειτουργία συγκριτικά με τον diesel και παρά την μικρή υστέρηση που παρουσιάζει μέχρι τις 1.500 rpm, από εκεί και πάνω τραβάει με πειστικότατο τρόπο. Αν δεν ήταν μάλιστα οι «μακριές» σχέσεις στο πεντάρι μηχανικό κιβώτιο (με χαλαρή αίσθηση) τότε τα πράγματα θα ήταν ακόμα καλύτερα για το γαλλικό supermini με τον 1.2 PureTech με τους 110.
Στα χαρτιά εμφανίζεται να υστερεί ελαφρώς απέναντι σε Opel Corsa 1.0T με 115 PS, Renault Clio 1.2 TCe των 120 PS, SEAT Ibiza 1.0 TSI με 115 PS και άλλων supermini της κλάσης του, παρότι στην πράξη κινείσαι με σβέλτους ρυθμούς εντός και εκτός πόλης όποτε χρειαστεί.
Μετά από 600 χιλιόμετρα αρκετής πίεσης, ο υπολογιστής ταξιδιού έγραψε
7,6 lt/100 km για μέση κατανάλωση (κάποια +2 lt απ’ την αντίστοιχη μέση που είδαμε στο diesel).
Είναι εφικτή και μια τιμή της τάξης των 6 lt αν είσαι συνετός με το δεξί πεντάλ. Αρκετά καλά νούμερα συγκριτικά και αν συνυπολογίσετε ότι το πιέσαμε αρκετά. Το σίγουρο πάντως είναι ότι τα 4,6 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι αρκετά δύσκολο να τα δεις (103 g/km εκπομπές CO2).
Μιλάμε για ένα από τα πιο άνετα της κατηγορίας Β. Ισιώνει το ανάγλυφο του οδοστρώματος αλλά αυτό διαχωρίζεται, ωστόσο, απ’ μια σχετικά χαλαρή αίσθηση διαχείρισης των κραδασμών.
Στον αυτοκινητόδρομο και στις πιο υψηλές ταχύτητες παρότι πολύ άνετο η ανάρτηση δείχνει να «σφίγγει» και το C3 είναι αρκετά ευθύβολο στις ανοιχτές καμπές ενώ είναι σχεδόν μηδαμινές οι φορές που το πιάνεις να «πλέει». Τα πάντα είναι ρυθμισμένα με γνώμονα την άνεση και την ευκολία.
Καλή θέση οδήγησης με καθίσματα… πολυθρόνα α λα Cactus, «ελαφρύ» τιμόνι με μικρή πληροφόρηση και ελάχιστο «lag» στη θέση της ευθείας, μαλακός συμπλέκτης, δυνατά φρένα με μικρή πίεση στο μεσαίο πεντάλ, όλα συμβάλουν σε μια «stress-free» καθημερινότητα.
Η φιλοσοφία εξέλιξής του δεν είχε ως βάση την οδηγοκεντρική προσέγγιση. Το άνετο set-up έχει και επιπτώσεις όταν οι στροφές γίνονται διαδοχικές και το πλάτος του οδοστρώματος μικραίνει. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά αυξημένες αλλά το εμπρός μέρος θα παραμείνει αρκετά υπάκουο στις εντολές του οδηγού αν και η συνολική αίσθηση δεν είναι τόσο solid.
Η ”ουρά” έχει τάση να ανοίγει την τροχιά της στις γρήγορες καμπές και σε βοηθάει να το τοποθετήσεις στην κορυφή. Όλα όμως γίνονται με πολύ ελεγχόμενο τρόπο χάρη και στο ESP που δεν απενεργοποιείται. Σαφώς, όμως, δεν έχει την οδηγοκεντρικότητα ενός Ford Fiesta ή ίσως και ενός Seat Ibiza. Ή τον χαρισματικό ”αφρώδη” τρόπο να στρίβει όπως ένα Renault Clio.
Εκεί που απολαμβάνεις το C3 είναι μέσα στην πόλη. Κινείσαι σβέλτα και απροβλημάτιστα όπου και όποτε χρειαστεί ενώ το μάτι σου δεν βαριέται να απολαμβάνει ευχάριστες λεπτομέρειες που σου φτιάχνουν τη διάθεση. Από τις χειρολαβές που θυμίζουν βαλίτσα, τις επενδύσεις αλουμινίου και τις λεπτομέρειες σε μαύρη και κόκκινη «λάκα», μέχρι την «αιωρούμενη» οθόνη αφής (όλα γίνονται από εκεί με user friendly περιβάλλον χρήσης), τις πολλές και εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα και τους αρκετά ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις (και τον καλό χώρο αποσκευών των 300 λίτρων), όλα σε κάνουν να ξεχνάς τη ρουτίνα του καθημερινού πήγαινε-έλα.
Το C3 δεν μοιάζει αισθητικά με τίποτε άλλο που κυκλοφορεί στην κατηγορία εκεί έξω. Στη Citroen δεν φοβούνται να ξεχωρίσουν και το κάνουν με εμφατικό τρόπο. Έως και εκκεντρικό.
Στο αρχικό ερώτημα, αν θα επιλέγαμε αυτό έναντι του diesel, η απάντηση είναι θετική. Ειδικά, αν δεν ”γράφετε” περισσότερα από κάποια 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο που να ”συμψηφίζει” την αυξημένη τιμή.
Photo: Δ. Θεοχάρης / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.