Clio RS vs Fiesta ST. Παλιός vs Νέος

Post date:

Author:

Category:

Ποια είναι η διαδοχή των τελευταίων ετών στα μικρού μεγέθους hot hatch; Η απάντηση φαίνεται να είναι Renault Clio RS vs Ford Fiesta. Δύο αναγνώστες του 4D τα οδηγούν επί ελληνικού, στριφτερού εδάφους

Clio RS vs Fiesta ST

Τρίθυρο γαλλικό που «έγραψε» την τελευταία δεκαετία απέναντι στο μπλε οβάλ που ξεχωρίζει. Clio RS vs Fiesta ST. Σε αναζήτηση της προσιτής απόλαυσης


Είμαστε σε μια εποχή που όσο πάει λειτουργούν όλο και λιγότερες αισθήσεις. Η «χαρά» της οδήγησης τείνει να ποινικοποιηθεί. Προσπαθείς να αντισταθείς. Ευτυχώς, ακόμη μπορούμε

Δύο αγαπημένα FWD είναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας μας. Στη μία γωνία, το τελευταίο με ατμοσφαιρική «ανάσα» Clio RS, στη facelift εκδοχή του.

Και στην άλλη, το νέο Ford Fiesta ST, σε Ford Performance Blue, πεντάθυρο αμάξωμα και με το πακέτο Performance Pack. Απ’ τις λίγες επιλογές που έχουν μείνει στην αγορά των καινούργιων, λογικού κόστους αυτοκινήτων για τον Πραγματικό Οδηγό. 

Και κάπου εκεί έρχεται sms για να οδηγήσουμε σε διαδρομή χωρίς ευθείες και διόδια. Τα ερωτήματα εύλογα.


Θα δημιουργηθούν αποστάσεις; Θα φερθεί με το γάντι ο παλιός στο νέο; Ή το αντίθετο; Είναι φανερή η εξέλιξη των ειδών; Αξίζει η διαφορά τιμής στην αγορά τους; Πολλά τα ερωτήματα για τους ανήσυχους που βγάζουν κομπιουτεράκια και τσεκάρουν κουμπαράδες. Άλλωστε τα χωρίζουν δέκα χρόνια


Η σχεδιαστική προσέγγιση

Το Clio RS είναι απ’ τα πιο αναγνωρίσιμα hot hatch. Xωρίς να είναι κραυγαλέο, φοράει ένα από τα πιο αθλητικά σώματα που βγήκαν στους δρόμους.

Πρησμένοι θόλοι, έντονος διαχύτης που προσδίδει αρνητική άντωση (κάποια 20 kg, σε συνδυασμό με την αεροτομή του Cup, υποστήριζε η επίσημη Renault) και ιδιαίτερος χαρακτήρας. Κερδίζει το σεβασμό όσων ξέρουν.

Το Fiesta, ιδίως στο πεντάθυρο αμάξωμα, δύσκολα ξεχωρίζει απ’ τα απλά ST-line.

Διαθέτει μεν τις δικές του σπορ πινελιές (τροχοί, πάνελς, λογότυπα) αλλά παραμένει πιο συμβατικό σχεδιαστικά. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα ‘θελαν η Ford να είναι πιο επιθετική σχεδιαστικά σε ένα μικρό hot hatch. Περισσότερο θα το ‘λεγα ως «sleeper» περίπτωση.


Sleepers cars
Sleepers. Το αφιέρωμα

Τα κοστολόγια

Τα ετήσια έξοδα χρήσης του Fiesta είναι γκολ απ’ τα αποδυτήρια. Υπέρ του, φυσικά. Η διαφορά είναι σημαντική.

Τα τέλη κυκλοφορίας είναι περισσότερα από €500. Και η κατανάλωση, στην ίδια διαδρομή και με τους ίδιους ρυθμούς, ήταν περίπου 30% μικρότερη στο Ford.


Αυτό σημαίνει ότι αν κάνεις 10,000 χλμ με το ST, θα έχεις ένα όφελος περίπου €400 – με σημερινές τιμές καυσίμου. Τα δέκα χρόνια εξέλιξης, τα λιγότερα κυβικά (1.5 vs 2.0) και η πιο σύγχρονη διαχείριση καυσίμου ρίχνουν οικονομικό «ξύλο» στο Clio RS. Αν βάλουμε στο παιχνίδι και την εργοστασιακή εγγύηση της Ford, με το ζόρι κρατιέται απ’ τα σχοινιά το Clio

λογότυπο Fors ST

Στις κατηφοριές

Το Clio RS βρίσκει τη δύναμη στις μεγάλες κατηφορικές διαδρομές. Εκεί όπου τα φρένα κρίνουν τον νικητή. Σε πολύ έντονη οδήγηση, το ST δείχνει σημάδια κόπωσης απ΄τα μπροστινά δισκόφρενα και χάνει σε ακρίβεια μεσαίου πεντάλ.

Εκεί είναι όπου ο «παλιός» με τα τετραπίστονα (δε θυμάμαι έκτοτε να ‘χουμε ξαναδεί σε αυτοκίνητο της κατηγορίας) δείχνει σταθερός σε πέδηση, αίσθηση και ακρίβεια. Ακόμα και με ένα τακάκι συμβατικής πάστας.

Αν δε τοποθετηθεί αναβαθμισμένο τακάκι, απλώς μπορείς να οδηγείς εξαιρετικά γρήγορα σε κατηφορικές διαδρομές. Χωρίς καμία ένδειξη κούρασης στο πεντάλ. Αναμφισβήτητα, ένα απ’ τα πολύ δυνατά στοιχεία του Clio RS.

Δύο σχολές οδήγησης: Clio RS vs Fiesta ST

Στο δρόμο ο ένας κερδίζει τον σεβασμό του άλλου. Λειτουργώντας με διαφορετικό τρόπο αλλά εξίσου αποτελεσματικά.

Το Clio διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα λόγω ατμοσφαιρικού μοτέρ στη διαχείριση της στροφής. Προκύπτει απ΄το «βάθος» του στροφόμετρου αλλά και απ΄τη χωρίς ξεσπάσματα λειτουργία του κινητήρα. Από τις 4,000 έως σχεδόν τις 8,000 rpm. Εκεί όπου η ηχητική ένδειξη θα δώσει το σήμα για αλλαγή σχέσης

Επίσης, το RS είναι πιο άμεσο στο «πάτα-άσε». Ακολουθεί ακριβώς το τόξα που θα χαράξεις. Παρά το ιδιαίτερα μέτριο σε πληροφόρηση τιμόνι του.


Renault Clio RS δοκιμή

Τα μυστικά τους. Κάτω απ΄ την επιφάνεια

Να επαναλάβουμε το εξαιρετικό ”Perfohub”; Το σύστημα μπροστινής ανάρτησης του Clio RS; Ναι, να το επαναλάβουμε.

Το Perfohub είναι το στοιχείο που προσδίδει την οδηγική ταυτότητά του Clio. Την έλλειψη της υποστροφής αλλά και την απουσία αντιδράσεων στο τιμόνι. Ο ομαλός τρόπος που περνά ο «Γάλλος» τη δύναμη στην άσφαλτο είναι δείγμα γραφής. Παρότι μετράει δέκα και πλέον χρόνια πίσω


Το Ford Fiesta ST δεν έχει Perfohub (ή Double Axis). Έχει, όμως, αυτό το μαγικό εξάρτημα που λέγεται μηχανικό μπλοκέ της Quaife. Κανένας κατασκευαστής δεν το διαθέτει στην κατηγορία. Και ελάχιστοι τολμούν να το προσθέσουν ακόμα και στις μεγαλύτερες.

Το ST διαθέτει εξαιρετικά γραμμική λειτουργία και το μοτέρ του ξυρίζει απ΄τις χαμηλές rpm (29 kgm / 2,000 rpm). Ζωντανός τρικύλινδρος που σου δίνει τη δυνατότητα να είσαι με μια σχέση «πάνω».

Παρά τα πιο στενά μετατρόχιά του, το Fiesta επιδεικνύει ένα εξαιρετικό, στιβαρό πλαίσιο και μια ευκολία στο να σηκώνει πίσω εσωτερικό τροχό. Κάτι που βλέπεις ακολουθώντας το

Η συνταγή είναι μοναδική, επιτυχημένη και συμμετοχική. Το τιμόνι, είναι μεγάλος σύμμαχος στην προσπάθεια. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλό «αγκάλιασμα». Για κάποιους ίσως πιο στενά στην περιοχή της μέσης, ειδικά σε μεγάλες αποστάσεις. Παρόλα αυτά θα προτιμούσα το κάθισμα του Fiesta.


πίνακας οργάνων Ford Fiesta

Το ST είναι επίσης καλύτερο ως θέση οδήγησης. Αλλά και ως συναρμογή. Ενώ έννοιες τύπου «χώροι για τους πίσω» και οθόνες αφής θα με χρεώσουν λέξεις δίχως ενδιαφέρον. Κερασάκι στην τούρτα της Ford; Η ευχάριστη βραχνάδα και τα σκασίματα της εξάτμισης. Χαμογελάς και σε εμπνέουν. Άλλη αίσθηση

Fiesta ST

Συμπέρασμα

Έχουν γραφτεί πολλά για το Fiesta ST. Κατά τη γνώμη μου, δικαιολογημένα έχει κερδίσει το σεβασμό.

H Ford εξακολουθεί και μας προσφέρει ψαγμένα και επιθετικά αυτοκίνητα. Ελπίζω και η Renault στο μέλλον, παρότι δεν προβλέπεται να βγει ξανά Clio RS νέας γενιάς.

Clio RS vs Fiesta ST; Η απάντηση είναι πως το νεότερο, οικονομικότερο ως χρήση και πιο σύγχρονο Fiesta ST ήταν παντού εκεί. Στο βασίλειο του Clio RS που δεν είναι άλλο απ΄τις ορεινές, στριφτερές διαδρομές.

Όποιο και να βάλετε στο γκαράζ σας, είναι μοναδικό. Και ίσως απ΄τους τελευταίους εκπροσώπους για τον Πραγματικό Οδηγό στην κατηγορία των pocket rockets.


Κώστας Καββαθάς Focus RS

Photo: Β. Μαραγκός / Ford / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει