Μαμά μου… Οδηγώντας τη Corvette Z06

Post date:

Author:

Category:

Corvette Z06

 

Αν θες να τρομάξεις μπορείς να δεις το ‘’Παρασκευή και 13’’. Αν θες να έχει περισσότερο σασπένς πάρε μια Corvette Z06. Στο δρόμο για τα υπογλώσσια μαζί με GT3 και Gallardo

‘’Αμερικανιά, ε;’’ Με ρωτάει ο πιτσιρικάς στο βενζινάδικο. Τι να του πεις; Έχει δίκιο. Η Corvette στο μυαλό μας είναι ένας επιδειξιομανής bodybuilder που ποζάρει όλη μέρα στον καθρέφτη, κατεβάζει τα αναβολικά της ιπποδύναμης με τις χούφτες και κάνει περισσότερο για νόμιμο dragster.

 

Βάζει βενζίνα (η Corvette δεν λέει όχι και σε απλή αμόλυβδη), πληρώνω, πατάω το κουμπί εκκίνησης και περισσότερο για ψάρωμα πατάω μια γκαζιά. Και όταν μια Z06 βυθίζει μερικά εκατοστά το δεξί πεντάλ το μόνο που μένει είναι να κλείσεις το στόμα, να ανοίξεις τα αφτιά και να απολαύσεις το soundtrack. Δεν θυμάμαι τα τελευταία χρόνια να έχω ακούσει κάτι τόσο μανιασμένο. Ηχητικά μια GT3 είναι παρθένα. Η Gallardo μπασαριστό μεταλλουργείο. Αλλά η Z06 είναι ΤΕΡΑΣ. Με κεφαλαία. Και θα τη θυμάμαι για καιρό.

 

Το στοιχείο που υπερισχύει είναι φυσικά η δύναμη. Διακριτικά στα εμπρός φτερά γράφει 505 hp αλλά λογικά στους στάβλους, εκεί μακριά στο Κεντάκι, πρέπει να τα ταΐζουν με πολύ ντόπα. Ατμοσφαιρικό το σύνολο αλλά η αίσθηση είναι πως οδηγείς κάτι αισθητά πιο δυνατό από 505 άλογα. Βλέπεις, είναι τα 7.0 λίτρα, τα 64.9 κιλά ροπής αλλά και τα μόλις 1.418 κιλά που κυριολεκτικά εκτοξεύουν την κούκλα με τον πιο θρασύ κώλο της επικράτειας

 

Corvette Z06

 

Η θέα μιας Z06 είναι υποβλητική. Τεράστια καπούλια, τέσσερα απλά στρογγυλά πίσω φανάρια που θυμίζουν τις πιο όμορφες Ferrari και ένα physique πραγματικού mega supercar. Πιο γρήγορη και από την Gallardo και με περισσότερο challenge για να την πας αφού η πρόσφυση μπορεί να σπάσει ακόμα και με 5η στο σφιχτό σε αίσθηση κιβώτιο. H GT3 είναι σε άλλη κλάση οδηγικού ραφιναρίσματος

Το κιβώτιο είναι πιο φιλικό από την πρώτη γενιά των C6 ενώ την εικόνα διακόπτει η μέτρια αίσθηση τιμονιού, που είναι το πιο χαζό στοιχείο ενός αυτοκινήτου που μπορεί να σε κάνει στο εξής να σκέφτεσαι δυο φορές πριν πεις ‘’αμερικανιά’’.

 

Από κει και πέρα πρόκειται για μια περίπτωση προκλητικά δυνατή και εν δυνάμει τρομοκρατική. Είχε ψιλόβροχο τη μέρα που τη γνώρισα και το σασπένς αποκτούσε επίπεδα τελετής μύησης.

Corvette Z06

 

Corvette Z06

 

 

Corvette Z06 head up display

 

Κάθεσαι χαμηλά σε εντελώς τουριστικά για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου καθίσματα, ρυθμίζεις το τρομερά χρήσιμο Head Up Display αφού μπορείς στο παρμπρίζ να βλέπεις την ταχύτητα και άλλες παραμέτρους (με τόσο ξέσπασμα δύναμης που να προλάβεις να ρίξεις το βλέμμα σου στο αναλογικό καντράν…;) κάνεις μια προσευχή και προσέχεις με ακρίβεια λέιζερ την πίεση που ασκείς στο πεντάλ

Λίγα χιλιοστά παραπάνω και μπορεί να νιώσεις άβολα νιώθοντας το πίσω μέρος να γλιστρά στην ευθεία με 150 χιλιόμετρα. Το αλουμινένιο πλαίσιο είναι πιο ευέλικτο και κοντρολαρισμένο σε σχέση με τις C6 και οι μηχανικοί της Ζ06 μπορούν να υπερηφανεύονται πως παρά τα πιο ανθεκτικά μηχανικά μέρη σε σχέση με τις απλές Corvette, η Ζ06 είναι πενήντα κιλά ελαφρύτερη. Και φαίνεται.

 

Δεν υποστρέφει, αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα αν και όχι ακαριαία (καλύτερα, καλύτερα…ουφ), έχει φρένα που ούτε μια φορά δεν παραπονέθηκαν (έστω και αν δεν έχουν την μικρομετρική ακρίβεια της GT3) και σου μεταδίδει την αίσθηση πως οδηγείς κάτι εξωτικό.

 

Αν είσαι προοδευτικός στην εφαρμογή της δύναμης μπορείς να δεις εξωπραγματικά χιλιόμετρα αφού μεταξύ apex και εξόδου η ροπή ξεπετά την απόσταση. Προσοχή όμως μην αφήσεις απότομα το γκάζι σε περίπτωση που η γωνία ολίσθησης σου βγει »κομμάτι» μεγαλύτερη από ότι περίμενες.

 

Μπαίνεις θριαμβικά στο Club των 500+ ίππων έχοντας αντίστοιχες επιδόσεις με 911 Turbo και Ferrari F430 ενώ την ίδια στιγμή δεν νιώθεις αυτό το μη μου άπτου συναίσθημα που συνοδεύει ψυχολογικά τις υπερβολικά ακριβές κατασκευές.

 

Η ιδανική μας Ζ06; Με δύο μπάκετ, ένα τιμόνι αλκαντάρα και μια καλή coil-over. Κάτι σαν μικρογραφία των αγωνιστικών Z06 που είχαν πάρει παραμάζωμα τα τελευταία χρόνια τα πρωταθλήματα GT.

 

Και, μετά, να βγαίνεις έξω τα βράδια. Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα ή θα γίνεις ο Braveheart της πλαγιολίσθησης ή θα πεθάνεις πριν καλά καταλάβεις τι έγινε

Photo: Γ. Κούτος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος έχει περισσότερες από δύο δεκαετίες στο χώρο των Media και του Ειδικού Τύπου (Car Magazine, Top Gear, Esquire, Porsche Magazine, Eurobanker κ.ά.). Τα τελευταία έξι χρόνια «οδηγεί» το 4Drivers με συμμετοχή αρθρογράφων που εκτιμούν την αντικειμενική ενημέρωση, την απόλαυση της οδήγησης και τη δημιουργική ματιά. Ταυτόχρονα, εκδίδει το Best of Cars και άλλες concept εκδόσεις. Οι φήμες λένε πως με τόση κατανάλωση βενζίνης, βαρύνεται για σημαντικό μέρος της τρύπας του όζοντος. Δηλώνει ένοχος.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport