Το downsizing σε ένα απ’ τα πιο ενδιαφέροντα και διαφορετικά αυτοκίνητα της χρονιάς
Τι λέει το 4Drivers: Γενναία σχεδιασμένο συμπαγές crossover εντός και εκτός, με ξεχωριστή προσωπικότητα που αιχμαλωτίζει τα βλέμματα. Ο 1.2 Pure είναι τόσο καλός που σε βάζει σε σκέψεις αν θα πρέπει να πας σε diesel
Oh yes: Hi-tech υπερπαραγωγή εντός της ίσως ωραιότερης καμπίνας της κλάσης, ποιοτικό άλμα, set-up και απορροφητικότητα ανάρτησης, καθίσματα, μόνωση, κινητήρας και χαρακτηριστικά λειτουργίας για 3κύλινδρος, επιδόσεις για 1.2, κατανάλωση.
Sorry, no: για ορισμένους το flat-bottomed τιμόνι με τη μικρή διάμετρο κρύβει μέρος της οθόνης, τα περιθώρια πρόσφυσης των «M+S» ελαστικών «σπάνε» σχετικά γρήγορα στα «κλειστά» κομμάτια.
Απέναντι: Ford Kuga, VW Tiguan, Renault Kadjar, SEAT Ateca, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota RAV4, Honda CR-V, S, Nissan Qashqai,
Bitch, better have my money: €24.900 η βασική (από €27.400 με Active Grip)
Η συζήτηση περί του κλασικού «off-road» και της αμφισβήτησης του από τα απανταχού «μαρκετινίστικα» αρκτικόλεξα που κυριάρχησαν στην αγορά τις τελευταίες δεκαετίες δεν είναι κάτι καινούριο. Ξεκίνησε ουσιαστικά με την άφιξη του πρώτου Toyota RAV4 πίσω στο 1994 που για τους περισσότερους αποτελεί την απαρχή των ευρέως σήμερα διαδεδομένων SUV.
Αυτό διότι ήταν το πρώτο που άφησε πίσω του τα σκληροτράχηλα πλαίσια τύπου σκάλας και τις σχέσεις υποπολλαπλασιαμού για ένα πιο «lifestyle» όχημα με αυτοφερόμενο αμάξωμα και καλές δυνατότητες κίνησης όχι μόνο εκτός, αλλά και εντός των ορίων του οδοστρώματος.
Μάλιστα, σε μία έρευνα που είχε κάνει η Volvo όταν ξεκίνησε την εξέλιξη του πρώτου XC90 πίσω στο 1999 (κυκλοφόρησε τελικά το 2002), είχε καταλήξει στο εντυπωσιακό συμπέρασμα ότι οι κάτοχοι «off-road» οχημάτων χρησιμοποιούσαν τα εν λόγω οχήματα για εκτός δρόμου χρήση λιγότερο από το 5% του συνολικού χρόνου που τα είχαν στην κατοχή τους.
Αν αναρωτιόσαστε λοιπόν τι νόημα έχει ένα «τζιπ» χωρίς τετρακίνηση πιστεύουμε ότι, εν μέρει, όλα αυτά δίνουν μία απάντηση στην απορία σας.
Το νέο Peugeot 3008 είναι μάλιστα ένα από αυτά που δεν διαθέτει καν κάποια έκδοση με τετρακίνηση, ενώ οι όποιες δυνατότητές του εκτός δρόμου καθορίζονται κυρίως από τα 219 mm απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, τα ειδικά ελαστικά «M+S» και το σύστημα «Grip Control» 2ης γενιάς που βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων: Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF.
Δεν θα επεκταθώ περισσότερο στα περί εμφάνισης… space εσωτερικού και συναφών πρακτικών και μη θεμάτων. Ούτως ή άλλως η εκτενέστατη παρουσίαση του 4Drivers για το νέο 3008 (εδώ) θα με κάνει να φανώ απλώς φλύαρος.
Μόνο δύο παρατηρήσεις θα μου επιτρέψετε από τη δική μου οπτική σκοπιά και μετά πάμε στο προκείμενο. Παρότι η διαρρύθμισή του i-Cockpit με το μικρό flat-bottomed τιμόνι (και στην πάνω και στην κάτω πλευρά του) ίσως ξενίσει ορισμένους αρχικά, εμένα προσωπικά με βόλεψε ευθείς εξαρχής και δεν σας κρύβω ότι μου άρεσε πολύ το οδηγοκεντρικό ταμπλό και η πολύ καλή θέση οδήγησης (με βάση τα δεδομένα των crossover).
Απ’ την άλλη μου φάνηκε λίγο δύσκολη η προσέγγιση της θύρας USB και της παροχής 12V στο βάθος της κεντρικής κονσόλας. Λεπτομέρεια…
Και έρχομαι στο προκείμενο που δεν είναι άλλο από το πολυβραβευμένο 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης (2η συνεχόμενη χρονιά «Best Engine of the Year» στην κατηγορία 1 έως 1,4 λίτρα). Με άμεσο ψεκασμό και turbo αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 rpm και 230 Nm μέγιστης ροπής μόλις από τις 1.750 rpm. Όλα αυτά μόλις από 1.199 κ.εκ.
Σχεδόν βελούδινος σε λειτουργία, αποκαλύπτει ελάχιστα την 3κύλινδρη υπόστασή του (τα εύσημα πάνε και στην καλή μόνωση), αρκετά δυνατός από χαμηλά και εξαιρετικά ελαστικός. Η πρώτη μου θετική εντύπωση ήταν στην αρχική μου γνωριμία μαζί του από το 308 και ήθελα να δω πως θα συμπεριφέρεται με το επιπλέον βάρος. Δηλώνω κατηγορηματικά πως είναι εξαιρετικός, για μία ακόμα φορά – με βάση την κατηγορία του και την απουσία ενός κυλίνδρου, εννοείται.
Δεν είναι μόνο ότι χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,8’’ και τελική 188 km/h) σε ένα crossover που μπορεί να περάσει και ως supermini στις κατά τόπους ΔOY (μόλις 1.2 λίτρα), είναι ότι δεν «χαμπαριάζει» πουθενά με τα 1.250 κιλά του αμαξώματος.
Έπιασα τον εαυτό μου σε ορισμένα ελαφρώς ανηφορικά κομμάτια να προσπαθεί να κάνει «rolling-start» από το ρελαντί χωρίς καθόλου γκάζι με 2η σχέση στο κιβώτιο και το 1.2 3008 κυλούσε απροβλημάτιστα χωρίς καθόλου «σκορτσαρίσματα» από τον κινητήρα λες και κάτω από το καπό υπήρχε… πετρέλαιο με άπλετα περιθώρια ροπής.
Εφόσον μάλιστα μιλάμε και για diesel, η υπεροχή του βενζινοκίνητου 3008 στις επιδόσεις είναι αρκετά ξεκάθαρη σε σχέση με τον 1.6 BlueHDi με τους 120 ίππους. Προσθέστε σε όλα αυτά ότι όταν το αφήσαμε πίσω στην αντιπροσωπεία μετά το τέλος του test drive (με δυσκολία το αποχωριστήκαμε η αλήθεια είναι…) είδαμε και 8,3 λίτρα ανά 100 km ως μέση κατανάλωση (χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μάλιστα) και συμπληρώστε τη θετική μας εικόνα για το όχι άδικα βραβευμένο μηχανικό σύνολο.
Οι θετικές εντυπώσεις που είχαμε από την παρουσίαση που οδηγήσαμε το diesel 3008 στο βενζινοκίνητο γίνονται ακόμα πιο θετικές. Ο λόγος είναι κυρίως τα -50 κιλά σε σχέση με την έκδοση diesel.
Το εμπρός μέρος μοιάζει εδώ πιο ευκίνητο κάτι που το κάνει πιο ”4Drivers’‘ ακόμα και στα πιο «κλειστά» κομμάτια. Βεβαίως και εδώ τα περιθώρια πρόσφυσης των «M+S» ελαστικών δεν είναι και άπλετα και θα ανοίξει την τροχιά του τελικά υπό αρκετή πίεση, αλλά ακόμα και έτσι νιώθω ότι συνολικά είναι ένα από τα πιο «fun to drive» συνολικά crossover.
Με μια τετράδα «ασφάλτινα» μάλιστα νιώθω ότι θα είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία του. Το set-up της ανάρτηση αποτελεί τη «χρυσή τομή» μεταξύ άνεσης και σφιχτού body control και επειδή οδηγήσαμε σε μικρό χρονικό διάστημα και το diesel, το βενζινοκίνητο μας φάνηκε ελαφρώς πιο άνετο και ευκολοδήγητο κάτι που το καθιστά ακόμα πιο ευχάριστο σε καθημερινή χρήση.
Όλα αυτά βεβαίως με αρχοντικό πραγματικά πάτημα που το καθιστά «upper class» στα ”ανοιχτά” και πολύωρα ταξίδια.
Συμπέρασμα
Αν χωρούν λοιπόν 3κύλινδροι στον όρο crossover; Σίγουρα, ναι, στην προκειμένη περίπτωση.
Η τελική υλοποίηση στο 3008 1.2 PureTech S&S με τον 130άρη μάλιστα, είναι πραγματικά τόσο πετυχημένη που με έκανε να το προτιμήσω από το 120άρη με τον diesel BlueHDi παρότι οι βασικές του τιμές είναι πανομοιότυπες. Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει από την άλλη ότι θα μας χαλούσε και το πετρέλαιο.
Info: peugeot. gr /Photo: Peugeot
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.