Cupra Terramar 1.5 TSI VZ 272 PS. Η έκπληξη της κατηγορίας

Post date:

Author:

Category:

«Το μυστικό της χαράς είναι η έκπληξη», έλεγε ο Αριστοτέλης. Tέτοια συνιστά τo Cupra Terramar VZ. Κάνει την έκπληξη εν μέσω των διάσπαρτων «χωραφιών» των SUV και προσθέτει τo ”fun to drive” στοιχείο. Το οδηγούμε και ήρεμα και επιθετικά και όπως aρμόζει σε έναν πολυδιάστατο χαμελαίοντα. Πληροφορίες εντός

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Σκηνικό δράσης με το Cupra Terramar VZ. Προσθιοκίνητο, δυνατό, με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία έως 120 χλμ. και συνδυαστική που, αν είστε συγκρατημένοι άνθρωποι, ίσως δείτε έως και κάποια 900 χλμ. Μελέτη αναφοράς για το πώς να αγαπήσει ακόμα και το βενζινοαίματο κοινό ένα SUV που μπαίνει στην πρίζα

Τι λέει το 4DΣυνήθως τα SUV είναι αλλιώς. Το Τerramar VZ αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα της προβλεψιμότητας
Μας αρέσειΣχεδίαση, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, εξοπλισμός, κατανάλωση, οδηγοκεντρικός προσανατολισμός σε αμάξωμα που ξεχωρίζει, πλουραλισμός απόσβεσης, ποιότητα κατασκευής, ηλεκτρική αυτονομία
Όχι και τόσοΜέτριος χώρος αποσκευών ελέω υβριδικού συστήματος
ΤιμήΑπό €46.990

Παρέλαβα το Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid (ναι, είναι μεγάλο το «ονοματεπώνυμο») από τη ΒΕΛΜΑΡ στο Γέρακα. Πλυμένο, «σιδερωμένο» και φουλαρισμένο σε καύσιμο και ρεύμα

Άσχετο, αλλά με την ευκαιρία, να το γράψω κι αυτό: στα καταστήματα της Cupra έχουν κάποιο συγκεκριμένο αρωματικό χώρου. Μου ‘ρθε στη μύτη και όταν είχα πάει στο αντίστοιχο κατάστημα στην Αργυρούπολη.

«Παίζει» να ‘ναι το πιο ωραίο που ‘χω μυρίσει σε έκθεση αυτοκινήτων. Θέλω κι εγώ τέτοιο.

Όμως, μπορεί η αρωματική εσάνς να μην είναι και άσχετη. Ίσως είναι ένας σημειολογικός τρόπος του νέου αέρα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) που κυκλοφορεί στην εταιρεία. Τι εννοώ;

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Παρότι η Cupra μέρος του γκρουπ της VW, συνιστά επιτυχία, μπορεί και επιχειρηματική μαγκιά, να αποσπάσεις τις άλλοτε εκδόσεις και να τις κάνεις αυτοτελή μάρκα. Με προσωπικότητα, δικά της σχεδιαστικά στοιχεία, «κιλά» οδηγικού ενδιαφέροντος και διττό χαρακτήρα. Και SUV KAI fun to drive; Ωραίος συνδυασμός

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Μη σας ζαλίζω με πολλά εισαγωγικά

Μπήκα στο Terramar VZ, τσέκαρα τα αποθέματα που λέγαμε στην αρχή, μηδένισα υπολογιστή ταξιδίου και κατευθύνθηκα προς τα χαρακώματα της Λ. Λαυρίου.

Μπήκα επίσης στο μενού του DCC (Dynamic Chassis Control) με τις 15 ρυθμίσεις απόσβεσης και επέλεξα το τέρμα πιο μαλακό. Με 20άρηδες τροχούς και φρεάτια της Λαυρίου, θέλησα να δω πώς διαχειρίζεται το εργολαβικό ποινικό δίκαιο

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Σεταρίστηκε σωστά, δεν ακούς κάτι χαλαρό στο κόκπιτ και οι 20άρηδες τροχοί (255/40) κατατροπώνουν την ελληνική άσφαλτο. Με μία «πυκνογραμμένη» χαρτογράφιση ανάρτησης, το Terramar δεν πλέει, διατηρώντας πάντα μία ευπρόσδεκτα σφιχτή αίσθηση

Επίσης να σημειωθεί ότι ο καλοσχεδιασμένος, σπορτίφ και εύληπτος ψηφιακός πίνακας οργάνων έδειχνε 120 χιλιόμετρα ηλεκτρικής λειτουργίας.

Συνήθως είναι πολλά, έως πάρα πολλά για ένα πριζάτο (βλ. Plug-in).

Ακόμα και στην επίσημη ιστοσελίδα της Cupra διαβάζεις για «ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 km».

Επίσης συνήθως τέτοιου τύπου διακηρύξεις «πράσινης» αυτονομίας είναι υπερβολικές. Με δυο κουβέντες, υπερβάλλουν στις περιγραφές τους που συχνά καταλήγουν υπερ-αισιόδοξες για το ρεαλισμό σε πραγματικές συνθήκες.

Εδώ, ωστόσο, δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Στη δοκιμή, τα 120 χιλιόμετρα αυτονομίας (για την ακρίβεια, τα 118 που είδα στο ταμπλό) τηρήθηκαν στην πράξη.

Το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα του Cupra Terramar 1.5 VZ, «παντρεμένο» με μία μεγάλη μπαταρία με 25,8 kWh (ωφέλιμες 19,7 kWh) είναι ικανό να γράφει πολλά χιλόμετρα χωρίς καύσιμο. Λογαριασμός

Cupra Terramar VZ δοκιμή

«Πόσο καίει, δηλαδή;»

Ακούγεται η μόνιμη φωνή απ’ το βάθος του πληκτρολογίου, αυτή που έχει κατακλύσει τους πάντες εν έτει 2025, από «κανονικούς» ανθρώπους μέχρι και βενζινοαίματους.

Η απάντηση, μπέσα και ως έχει, είναι η εξής: στην πόλη μπορείς να βλέπεις σταθερές τιμές κάτω από 4 λίτρα βενζίνης και 11,2 kWh ρεύματος. Ρολάρεις, επιταχύνεις όπου χρειάζεται, δε σέρνεσαι. Εννοώ πας κανονικά, σαν άνθρωπος κι όχι σα βαμπίρ οικονομίας

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Όταν αξιοποιείς το δυναμικό των 272 ίππων (έως και 275 PS για μερικά δευτερόλεπτα), προφανώς θα δεις άλλες τιμές. Η δύναμη και η ροπή, κάποια 400 Nm -από το ρελαντί των 800 σ.α.λ.- δεν κρύβονται

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Πολυδιάστατη οδηγική ατζέντα

Με μεσογειακό ταμπεραμένο αλλά συναρμολογημένο στο εργοστάσιο της Audi στην Ουγγαρία, ενσωμάτωσαν στην πλατφόρμα ”MQB Εvo” του γκρουπ τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI, ένα κιβώτιο τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, τη δυνατή υβριδική υποστήριξη, ταχυφόρτιση (έως και με 50 kWh) και συνέθεσαν ένα διαφορετικό προϊόν που τοποθετείται εκτός τυπικής ατζέντας αγοράς.

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Τα προγράμματα οδήγησης είναι διακριτά ενώ στα πιο σπορ απ’ αυτά έχεις και ένα ηχητικό υπόστρωμα από V6. Μπορεί και V8, δεν παίρνω όρκο.

Ναι, είναι ψηφιακή ψευδαίσθηση. Όμως δεν προσβάλλει την οδηγική σου νοημοσύνη γιατί πολύ απλά το σύνολο δεν είναι οδηγικά δήθεν.

Παρότι το βάρος, το υβριδικό Τerramar των 272 ίππων, κοντρολάρει τον όγκο ενός SUV και στρίβει σαν υπερυψωμένο GTI του παλιού, καλού καιρού.

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid
Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Στην πιο μαλακή δε ρύθμιση, μπορείς να παίξεις λίγο περισσότερο με την «ουρά» και σε συνδυασμό με το βάρος που υπάρχει κάτω από το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ για τις ανάγκες της μπαταρίας, να προκαλέσεις ένα ευχάριστο μομέντουμ. Τουλάχιστον, μέχρι να επέμβουν τα μερικώς απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι πλαδαρή ποτέ και μένει να βρεις το δικό σου σενάριο δράσης.

Και, βέβαια, την απόδοση την αισθάνεσαι.

Αν κάποτε μία 911 Turbo (997) ήταν το πρώτο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο παραγωγής που έβαλε τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, πλέον η δημοκρατικοποίηση της τεχνολογίας τη φέρνει γενικότερα στην αυτοκίνηση.

Τίμημα για όλα αυτά; Οκέι, ένας σχετικά πιο μικρός χώρος αποσκευών (400 λίτρων), αλλά αν θες ρίχνεις πίσω κάθισμα, το οποίο μάλιστα είναι και συρόμενο κατά 15 εκ.. Δε νομίζω πως αποτελεί θέμα για το κοινό στο οποίο απευθύνεται το επιθετικό Cupra Terramar VZ


Cupra Terramar Euro NCAP

Στο εσωτερικό

Κάθεσαι σε φαρδιά καθίσματα, με πολλαπλή στήριξη για τον οδηγό, φουλ μπρονζέ λεπτομέρειες, σφιχτοδεμένη συναρμογή και αίσθηση σπορ πολυτέλειας.

Στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη 12,9 ιντσών σε βασικό αλλά όχι ενοχλητικά δεσπόζοντα ρόλο. Ακόμα κι εγώ που βαριέμαι τους λαβυρίνθους των περιηγήσεων σε ψηφιακά μενού, τη βρήκα απόλυτα βατή και αντιληπτή «με το καλημέρα». Είτε για να απενεργοποιηθούν κάποια συστήματα ασφάλειας (ναι, έχει τα πάντα από την παλέτα της ADAS) είτε για να επιλέξεις προφίλ οδήγησης, η όλη διαδικασία γίνεται πανεύκολα

Cupra Terramar VZ δοκιμή

Υπάρχει φυσικά και το αριστερό μπουτόν στο τιμόνι από το οποίο επεμβαίνεις κατά βούληση σε οδηγικά σενάρια. Το εκτιμάς δεόντως όταν θες, ας πούμε, να στρίψεις πιο επιθετικά, εδώ και τώρα, σε δυο στροφές που είδες μπροστά σου. Και μετά να ηρεμήσεις

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Οδηγώντας

Η Λαυρίου είναι παρελθόν, ο δρόμος για το Σούνιο παρόν και έχω την ευκαιρία, μετά από ένα σύντομο #NoEditVideo, να σετάρω το Cupra Terramar VZ κατά βούληση.

Comfort, Performance, Cupra ή Individual; Ρυθμίζεις και οδηγείς. Θα νιώσεις τον εμπρός εξωτερικό τροχό που θα δεχτεί τη φόρτιση, θα ρυθμίσεις ανάρτηση στις πιο σφιχτές θέσεις το DCC και από το πρόγραμμα Individual θα επιμείνω στη θέση Comfort για το τιμόνι

Γενικά μιλώντας, προσωπικά προτιμώ τις ελαφριές χαρτογραφίσεις σε τιμόνι καθώς «συμψηφίζουν» το βάρος ενισχύοντας την αίσθηση ευελιξίας.

Συχνά σε γερμανικές κατασκευές, τα σπορ προγράμματα τα βρίσκω κάπως συνθετικά βαριά σε αίσθηση. Κάποιοι όμως τα προτιμούν. Τους δίνουν αυτήν την πιο στιβαρή διάδραση.

Είναι αυτό το ωραίο που συμβαίνει με την παραμετροποίηση του Cupra. Διαλέγεις και παίρνεις σετάρισμα, εύκολα και αντιληπτά ως προς τις σχετικές διαφορές μεταξύ των επιλογών.

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Ενδιαφέρον επίσης στοιχείο το καλά φιλτραρισμένο NVH. Παρότι πρόκειται για ένα σπορ SUV, δεν εισπράττεις τραχύτητα, κραδασμούς ή και μεταφορές στο τιμόνι σε φάση βίαιης επιτάχυνσης με μικρή σχέση στο κιβώτιο

Ως προσθιοκίνητο, μόνο σε πολύ έντονη φόρτιση σε ολισθηρό οδόστρωμα ίσως παρατηρήσεις ένα ελάχιστο torque steer που φιλτράρεται υποδειγματικά και εξαφανίζεται άμεσα καθώς τα πάνφαρδια Continental SportContact 6 βρίσκουν πρόσφυση χωρίς «σκαλοπάτια» μεταξύ των δύο φάσεων

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Εδώ, επίσης, υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι στην πίσω ανάρτηση και η γενικότερη κινηματική του Terramar είναι κοντρολαρισμένη με μηδενικές απότομες αναπηδήσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες.

Κάπως έτσι κύλισαν πολύ ευχάριστα τα χιλιόμετρα μαζί του. Χαλαρά, στην πόλη με ελάχιστη κατανάλωση, σε ταξίδι ή πιο κλειστές διαδρομές – βασικά με 3ες ή και 4ες στο κιβώτιο καθώς η ροπή φροντίζει να κινείσαι ταχύτατα κρατώντας το «βρασμό» έως τις 5.000 σ.α.λ.

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid

Συμπέρασμα

Πρόκειται για απρόσμενα ελκυστική περίπτωση. Ιδιαίτερη και πολυδιάστατη.

Ενώ κινείται στρατηγικά μέσα σε ένα γενικότερο γκρουπ, τοποθετήθηκαν καλά μηχανολογικά πράγματα, χειρίστηκαν σωστά την ενσωμάτωση του υβριδικού συστήματος και σχεδίασαν ένα αυτοκίνητο που έχει μία τελείως δική του ταυτότητα

Cupra Terramar VZ δοκιμή

Πολυδιάστατο, premium πολυεργαλείο, που αποπνέει χαρακτήρα, πρακτικότητα και, αν θέλετε, σοβαρές αποστάσεις με χαμηλές καταναλώσεις.

Το ότι φορτίζεται δε είτε σε 26′ σε υποδοχή 50 kW είτε σε 2,5 ώρες στο σπίτι με υποδοχή 11 kW, αποτελεί προσόν δεδομένης της πραγματικής και όχι φαντασιακής ηλεκτρικής του αυτονομίας

Το Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid το οδηγείς σε διάφορα σενάρια, διατηρώντας σταθερά μία σφιχτοδεμένη, καλά μονωμένη και συνολικά απολαυστική εμπειρία και, αν θέλετε, μία «αθλητικότητα» που δύσκολα συναντάς στην κατηγορία.

Αγαπητέ Αριστοτέλη, είχες δίκιο. Το μυστικό της χαράς είναι η έκπληξη. Δέσου σφιχτά και εμπέδωσε την ατάκα.

Δοκιμή Cupra Terramar 1.5 TSI 272PS VZ DSG e-Hybrid
Database
Κινητήρες2 κινητήρες (θερμικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt και ηλεκτροκινητήρας), μπαταρία 20 kWh (ωφέλιμες), άμεσος ψεκασμός, Plug-in
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο (Τριπλού Συμπλέκτη) 6 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς272 PS (συνδυαστική)
275 PS (έως 30 δευτερόλεπτα)
Ροπή400 Nm (συνδυαστική)
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 7,3''
Τελική ταχύτητα215 km/h
Μέση κατανάλωση6.9 lt/100 km
Βάρος1.829 kg
ΤιμήΑπό €46.990

Info: cupraofficial.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers


Cupra Formentor

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει