Το τετρακίνητο, πετρελαιοκίνητο Duster στην έκδοση των €17.350 είναι το πιο φτηνό τετρακίνητο, πετρελαιοκίνητο της αγοράς. Αλλά δεν είναι φτηνό αν αναλογιστεί κανείς το χάσμα που το χωρίζει από την αφρόκρεμα των «δυτικών» SUV. Αποκτά λογική αν ξέρεις τι ακριβώς ζητάς την ώρα που περνάς την πόρτα της έκθεσης της Dacia. Και ακόμα καλύτερα, αν κάνεις τη δουλειά σου με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση των €13.670. Και ξεμπερδεύεις.
Τι λέει το 4Drivers: εκσυγχρονισμένο αισθητικά, ευρύχωρο, οικονομικό και ανθεκτικό καθώς βασίζεται σε δοκιμασμένη τεχνολογία από τα ράφια της Renault. Υπάρχουν, ωστόσο, μεγάλες αποστάσεις από τα ευρωπαϊκά SUV που ίσως είναι περισσότερο σημαντικές από τα ευρώ της διαφοράς της τετρακίνητης έκδοσης
Oh yes: μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση, χαμηλή κατανάλωση, ορατότητα, απόσταση από το έδαφος, τιμή αγοράς
Sorry, no: πλαδαρή οδική συμπεριφορά, επιφανειακό ραφινάρισμα κύλισης, σκληρά πλαστικά, μέτρια καθίσματα για μεγάλες αποστάσεις, χαμηλές επιδόσεις, θόρυβος κινητήρα, μέτριο αποτέλεσμα στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP με 3 αστέρια
Απέναντι: VW T-Roc, Seat Ateca, Opel Mokka X, Skoda Karoq
Bitch, better have my money: από €17.400 για την έκδοση της δοκιμής. Θα βλέπαμε με ενδιαφέρον την έκδοση Ambiance 1.6 16V 115hp των €13.670 που, ναι, έχει σοβαρό νόημα. Δείτε όλες τις εκδόσεις και τις τιμές εδώ.
Το Duster, ως το πιο προσιτό παρακλάδι τoυ γκρουπ που «πατάει» στην πλατφόρμα Renault-Nissan B0, έχει επιτυχία στην ευρωπαϊκή αγορά καθώς η ”value for money” λογική του αγγίζει μέρος της γενικότερης ύφεσης. Αν το επιλέξεις συνειδητά για ένα φτηνό SUV που καλύπτει βασικές ανάγκες είναι έξυπνη αγορά. Και μέχρι εκεί. Παρά τις επιτυχημένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.
#Database
Κινητήρας: 1.6lt, 8βάλβιδος, turbo, πετρελαιοκίνητος
Ισχύς: 110 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Τετρακίνηση / Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Βάρος: 1.320 – 1.427kg (αναλόγως εξοπλισμού)
0-100: 12.4”
Τελική: 169 km/h
Επίσημη μικτή κατανάλωση : 4.7lt/100km / Μικτή δοκιμής: 5.4lt/100km
Χώρος αποσκευών: 411lt
Απόσταση από το έδαφος: 210mm
Το Duster είναι φτηνότερο από ένα smart. Ή ένα από ένα Fiat Panda 4×4. Εννοείται από Ford Fiesta με χιλιάρι κινητήρα. Μιλώντας, τουλάχιστον, για τη βασική, βενζινοκίνητη έκδοση των 115 ίππων. Που δεν έχει ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δεν έχει την οθόνη της έκδοσης που οδηγούμε, δεν έχει καν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες. Με το χέρι.
Ναι, με το χέρι αλλά με μόλις €13.670 που είναι τρελή ευκαιρία αν θες ένα γεροδεμένο, μοντέρνο σχεδιαστικά compact SUV, που θα σε πάει και θα σε φέρει απροβλημάτιστα για χρόνια, ο γείτονας θα το κοιτάξει ως φρέσκια είσοδο και, λογικά, δεν θα υπάρχουν «γκρέμλινς» να σε πονοκεφαλιάζουν αν σκεφθεί κανείς πως απουσιάζει η συντριπτική πλειοψηφία των «έξυπνων» συστημάτων που κατακλύζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το Dacia είναι old school. Έστω και αν δεν θέλει να δείχνει old school.
Είναι μια σοβαρή προσπάθεια μιας ρουμάνικης εταιρείας -που πολύ θα θέλαμε να είχαμε ως βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα- που προσφέρει σε πολύ κόσμο το πρώτο του SUV. Το Dacia, επίσης, σαφώς και ευνοείται από την μανιώδη τάση για SUV στην αγορά. Τόσο την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή.
Στην έκδοση που ζήσαμε μαζί του για μια εβδομάδα, τη dCi 110hp 4×4, αγγίζει τα €17.400. Σε αυτά τα χρήματα φυσικά και έχει ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, κεντρική οθόνη (έστω και αν δείχνει σαν φτηνό aftermarket) αλλά και το πολύ «χρήσιμο» αισθητικά και λειτουργικά Pack Off Road με τις ράγες οροφής, την «ποδιά» προφυλακτήρα εμπρός-πίσω και πλαϊνά μαρσπιέ σε απόχρωση χρωμίου σατινέ. Και άλλα ανάλογα που του δίνουν έναν ευχάριστο οπτικά χαρακτήρα.
Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το ανανεωμένο Duster διατηρεί το στοιχείο ενός αυτοκινήτου, που τουλάχιστον σε επίπεδο δοκιμής, σου δίνει την αίσθηση πως δεν έχει καμιά αντίρρηση να το κινήσεις σε εκτός δρόμου διαδρομές, ακόμα και με πίεση. Η μαλακή ανάρτηση, ο εύχρηστος επιλογέας για το 6άρι κιβώτιο και η σχετικά «αγροτική» αίσθηση μεταδίδουν αυτό το στοιχείο. Στο τετρακίνητο Duster της δοκιμής, ο περιστροφικός διακόπτης από τον οποίο επιλέγεις την τετρακίνηση είναι σε βολικό σημείο και η μετάβαση στο κάθε πρόγραμμα γίνεται πανεύκολα.
Στην άσφαλτο, ωστόσο, το Duster δείχνει μια γενικότερη έλλειψη ραφιναρίσματος. Τι τιμόνι έχει μέτρια πληροφόρηση, η πρόσφυση τελειώνει πιο νωρίς απ΄όσο υπολογίζει κάποιος που έχει εμπειρία από τα όλο και περισσότερο ασφάλτινα SUV των καιρών, η αντοχή των φρένων έρχεται σχετικά γρήγορα στην επιφάνεια ενώ ακόμα και αν δεν κινηθεί γρήγορα παραμένει το ζήτημα του γενικότερου NVH.
Ο diesel κινητήρας ακούγεται έντονα, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι επίσης ενώ λείπουν κάποια βασικά στοιχεία όπως, για παράδειγμα, ο μη φωτιζόμενος το βράδυ διακόπτης που ρυθμίζει τους καθρέπτες.
Φυσικά, δεν υπάρχει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος αλλά υπάρχει ειδοποίηση τυφλού σημείου. Κάνοντας zoom out στο προϊόν, έχεις την αίσθηση πως είναι ένα εξυπνο κολάζ ήδη υπαρχόντων στοιχείων από το group επενδεδυμένα με αξιοπιστία δοκιμασμένων μηχανικών μερών και επιθετικού, εξωτερικά τουλάχιστον, styling.
Ναι, είναι «πολύ αυτοκίνητο» για τα χρήματά του αλλά η φράση αποκτά περισσότερο νόημα όσο παραμένει κανείς στις φτηνές εκδόσεις που, αν τις προσεγγίσει ο αγοραστής συνειδητοποιημένα, έχουν ενδιαφέρον. Μέχρι να οδηγήσεις ένα πιο σύγχρονο συνολικά SUV και δεν φεισθείς της ρουμανικής ισοτιμίας.
Info / Photo: dacia.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.