Χτυπημένος στο σέϊκερ του Daihatsu Terios

Post date:

Author:

Category:

Daihatsu Terios

 

Ένα από τα πιο απλοϊκά 4×4 της αγοράς. Σχεδόν χύμα. Και γι’ αυτό τόσο fun όταν βγαίνεις από τον πολιτισμό. Mια αναφορά στη Daihatsu που απουσιάζει -και επισήμως- από την ελληνική αγορά

Πριν ανοίξεις την πόρτα του Daihatsu να ‘σαι έτοιμος για ένα σοβαρό πολιτισμικό σοκ. Μπροστά στη νέα σοδειά με τις πολυτελείς καμπίνες, τα applications και την boutique αίσθηση ακόμα και ενός μικρομεσαίου, το »μέσα» του Terios δείχνει αγροτικά απλό.

 

Ναι, είναι πιο »πολιτισμένο» από το προηγούμενο -το επονομαζόμενο και »περίπτερο» λόγω του εξωτερικών αναλογιών- αλλά και πάλι. Καμία σχέση. Θες να βγεις εθνική; Αν δεν είσαι νέος, ερωτευμένος και με γερό στομάχι θα το μετανοιώσεις.

 

Θες να στρίψεις στο στεγνό; Σύμφωνοι, η ευθύνη δικιά σου. Δεν θυμίζει τόσο έντονα κλίσεις ιστιοπλοϊκού, όπως πριν, ενώ το αυξημένο μετατρόχιο έδωσε ένα touch μεγαλύτερης σταθερότητας, αλλά και πάλι… Είναι σαν ψάρι που βγήκε απ’ το νερό.

 

Μπαίνεις, λοιπόν, στο σέικερ, νιώθεις σαν τον αγρότη-μόνο-που-ψάχνει και περιμένεις να πάρεις το αίμα σου πίσω. Όταν φτάσεις στο Χελμό. Γιατί μέχρι να φτάσεις…Πρέπει πρώτα να πεις τον δεσπότη Παναγιώτη στην εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών που αν δεν είχε τη θάλασσα από δεξιά θα μπορούσε άνετα να ανήκει στο δίκτυο του Αζερμπαϊτζάν. Μετά, να αποφύγεις τα μπλόκα της Τροχαίας και να στρίψεις δεξιά και κάτω από τη γέφυρα προς τα Καλάβρυτα. Και μετά να αρχίζεις να ελπίζεις.

Αυτοκίνητα σαν το Terios έχουν μια ειλικρίνεια. Σπαρτιάτικη, built to purpose, ό,τι είναι απαραίτητο. Μπορεί ο πρόλογος να ήταν σνομπίστικος, αλλά κατά βάθος σέβομαι την ξεκάθαρη εντιμότητα τους. Δεν πρόκειται να σε απογοητεύσουν πολύ απλά γιατί σου υπόσχονται λίγα και συγκεκριμένα πράγματα

Mε το Terios έχεις μερικές δόσεις περιπέτειας και ένα φτηνό, χύμα, έντιμο 4×4 που δεν σκιάζεσαι μήπως το λερώσεις.

 

Με μόλις 1.190 κιλά, ανύπαρκτους προβόλους, λάστιχα 215/65R16 και μόλις 105 ίππους από τον ατμοσφαιρικό που ανεβάζοντας στροφές νιώθεις και το τρίξιμο στο χέρι, έχεις ένα αθεόφοβο εργαλείο.

 

Περνά εκεί από όπου με ένα SUV της μπουρζουαζίας θα δίσταζες, οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής βοηθούν να το παίξεις τοπικός ήρωας και βέβαια η πιστή γιαπωνεζίλα δεν σε παρακαλάει να το λυπηθείς.

 

Στο πατημένο χιόνι, αν μπλοκάρεις το κεντρικό διαφορικό, ο έλεγχος είναι ευκολότερος, ενώ δεν σπινάρει και ξεκολλά για πλάκα. Χώνεται στα στεναδούρια αλλά επειδή έχει λίγο γκάζι, μπορείς να διορθώνεις εύκολα έστω και αν αντιδρά στο χιόνι κάπως πιο απότομα.

Daihatsu Terios

 

Μπορεί να ακούγεται παράξενο, αλλά υπάρχουν οδηγοί εξοικειωμένοι με το χιόνι και δεν διστάζουν να ανέβουν, αν ξέρουν το δρόμο, με πολλή φόρα και πολύ γκάζι. Εννοείται χωρίς αλυσίδες

Ξέρω τον φίλο μου τον Τάκη που έμεινα με το στόμα ανοιχτό, καθώς άνοιγε δρόμο με ένα Hyundai Accent φωνάζοντας πως »έτσι και το κόψεις έμεινες».

 

Προϋποθέτει όμως να είσαι γείτονας με το χιόνι (ο Τάκης μένει ένα τσιγάρο δρόμο από τον Ταΰγετο) να ξέρεις το δρόμο και να το ’χεις. Ή να ’χεις έστω ένα φίλο με 4×4 στην καβάτζα για να σε βοηθήσει αν μείνεις.

Την ίδια στιγμή, η αγορά κλείνει και τις τελευταίες πόρτες σε γνήσια, σκληροτράχηλα 4×4 ενώ η Daihatsu είναι εκτός επίσημης αντιπροσώπευσης. Τα προσθιοκίνητα SUV είδαν φως και ακολούθησαν και οι υπόλοιποι. Πιο ολοκληρωμένα, ξεκούραστα, ασφάλτινα. Εκεί που οδηγούμε για το 99,9% των χιλιομέτρων της ζωής μας. Δεν χτυπιέσαι, δεν νιώθεις σαν να πήγες είκοσι χρόνια πίσω 

Αλλά. Πάντα θα υπάρχει ένα αλλά. Το Terios είναι το χύμα. Βάζεις το σκύλο πίσω, γαλότσες, σκαρφαλώνεις, δεν σε νοιάζουν οι »γόβες».  Ξεκάθαρα »βρώμικο», αγνό, πρωτόλειο, έλα όπως είσαι. Αρκεί να πας με κάτι άλλο στην εθνική.

Photos: Γ. Κούτος

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Ford Ranger Raptor. Bad ass με καρότσα

«Η εμπειρία με το Ford Ranger Raptor ήταν ικανή να σε κάνει να βλέπεις ένα pick-up ως κύριο αυτοκίνητο. Αδρεναλίνη με καρότσα. Δεν σου τυχαίνει και κάθε μέρα»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»