Στα 4,7 μέτρα, με τεράστιους χώρους ικανούς για πεντάδα της Euroleague και απρόσμενα φιλικό σε χρήση καυσίμου, το νέο Honda CR-V εξασφαλίζει την άνετη και απροβλημάτιστη συμβίωση. Έστω κι αν δεν έχει το αντίστοιχο «σπόρτινες» του ZR-V

Αν δυσκολεύεστε να θυμάστε το μακρόσυρτο «βαφτιστικό» του, μπορείτε να το λέτε ”CR-V”. Σκέτο. Έτσι θα το λέμε και στη συνέχεια του άρθρου. Αφού το Honda CR-V επιδεικνύει σοβαρή οικονομία, ας το μιμηθούμε επί του πληκτρολογίου
Τι λέει το 4D | Το CR-V είναι πλέον ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Χωράει τους πάντες, εξοικονομεί καύσιμο και ραφινάρει το οδόστρωμα. Απρόσωπο οδηγικά για ένα πιο σπορτίφ κοινό των SUV, ολοκληρωμένο για όλους τους υπόλοιπους |
Μας αρέσει | Ευρυχωρία, συναρμογή, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, φιλικότητα, απόδοση φρένων, απόκριση κινητήρα, εξευγενισμένο κιβώτιο (για CVT) |
Όχι και τόσο | Δεν εμπνέει την οδήγηση σε ζωηρούς ρυθμούς, ξεπερασμένη οθόνη σε γραφικά και διάδραση, υψηλή τιμή αγοράς |
Τιμή | €54.700 (έκδοση Ellegance 4WD) |
Διά τι να το κρύψωμεν; H Honda είναι μία εταιρεία με μηχανολογικό βάθος και προσέγγιση που εκτιμούμε στο 4Drivers. Δεν είναι του παρόντος το πώς, το γιατί και η διαδρομή της, τόσο σε αυτοκίνητα δρόμου όσο και αγωνιστικό περιβάλλον. Για όποιον ασχολείται σοβαρά με την αυτοκίνηση, είναι γνωστές οι ποσότητες
Το νέο CR-V είναι ενταγμένο με εμπορική προσέγγιση στη γκάμα της.
Αφενός, ίσως και παραδόξως, είναι το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της, ακόμα περισσότερο κι απ’ το Civic. Σοβαρά…
Αφετέρου, πλέον στην 6η γενιά του, θέτει αποστάσεις (κυριολεκτικά) από το HR-V αλλά και τη νέα σπορτίφ προσθήκη στη γκάμα των SUV της εταιρείας, το ZR-V, που δεόντως το εκτιμήσαμε στη σχετική δοκιμή.
Το τελευταίο, για ένα τόσο ολιστικά σωστό SUV, μάλλον περνά κάπως απαρατήρητο απ’ τον κόσμο. Όμως αυτό ίσως είναι «πρόβλημα» στα κεντρικά της Λ. Αθηνών. Όχι δικό μας.
Σήμερα είμαστε εδώ για το μεγαλύτερο, αισθητά γαλαντόμο σε χώρους CR-V. Πιο μοντέρνο, με ωραία μαύρη γυαλιστερή «μάσκα», διακριτικό και χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες.
Φουλ υβριδικό, με 2 ηλεκτροκινητήρες που παίζουν τον κυρίαρχο ρόλο στην κίνησή του και τον βενζινοκινητήρα σε δεύτερο βιολί. Προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής

Άνετο κόκπιτ, συνδυασμός φυσικών μπουτόν και ψηφιακού περιβάλλοντος, κιβώτιο CVT με διακόπτες επιλογής κίνησης στη βάση της κονσόλας καθώς και paddles για εικονικές αλλαγές στο τιμόνι. Οι χαμηλές απαιτήσεις για καύσιμο είναι προτεραιότητα στο CR-V παρά τις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος
Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλο περιθώριο ύψους. Πλέον ακόμα και μεγάλα «σκαριά», λίγο κάτω από δίμετρα θα βολευτούν. Οι δε μπροστά ρυθμίζουν τα ηλεκτρικά, (θερμαινόμενα και αεριζόμενα) καθίσματα και βρίσκουν τη θέση πάνω-κάτω που τους ταιριάζει
Με τις δερμάτινες επενδύσεις, ο οδηγός ίσως το βρει σχετικά «ολισθηρό» ως υφή.
Ωστόσο είναι ξεκούραστο και φαρδύ, ακόμα και για μεγάλους σωματότυπους. Το «μπασκετικό» που λέγαμε.
Η οθόνη του infotainment είναι μάλλον προηγούμενης γενιάς, αν τη συγκρίνεις με γερμανικό, για παράδειγμα, ανταγωνισμό.
Μάλλον αδιάφορα γραφικά, πολλή δουλειά για να αρχίζεις να απενεργοποιείς ένα κάρο επιλογές από τη σουίτα των ADAS και ίσως το μόνο εξάρτημα του αυτοκινήτου που όταν το πιέζεις με σχετική δύναμη, κουνιέται.
Τι τα γράφω, όμως, αυτά; Το CR-V απευθύνεται σε ένα κοινό που θα μπει, θα πατήσει το κόκκινο start button και μάλλον δεν θα ασχοληθεί με υπομενού απενεργοποιήσεων. Θα «ακουμπήσει» στα 5 αστέρια του EuroNCAP, τους 11 αερόσακους και το ολοκληρωμένο Honda Sensing 360 που δεν αφήνει κουνούπι απαρατήρητο. Οι ρυθμίσεις της Honda είναι, σε κάποιες περιπτώσεις, ενοχλητικά παρεμβατικές για εμάς που μας αρέσει η οδήγηση, ωστόσο χρήσιμες για όσους απλώς μετακινούνται
Πώς είναι οδηγικά
Εύκολο, ούλτρα φιλικό, με σωστή απόσβεση και σωστά μονωμένο.
Ο οδηγός του CR-V δεν θα μπει σε διαδικασία ιδιαίτερα ζωηρών ρυθμών. Το ίδιο το αυτοκίνητο, ως απόσβεση, με τις σχετικές κλίσεις και την προτεραιότητα στην άνεση, τον προωθεί προς μια τέτοια οδηγική προσέγγιση
Αρκεί να ρίξει μια ματιά στο μεγάλο 60άρι προφίλ των ελαστικών Dunlop Sport Maxx 050 (σε διάσταση τροχών 235/18) για να νιώσει την παχυλή απόσβεση κάθε ελληνικής εργολαβίας.
Έτσι, με το CR-V θα βρίζεις λιγότερο για ανωμαλίες, φρεάτια και άλλα χαρακώματα επί της ασφάλτου. Πολύ απλά, μαζί του αδιαφορείς για τον τάπητα. Σημαντικό για Ελλάδα.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν πολύ καλή απόδοση, άμεση ροπή ενώ στο πρόχειρο τεστ μεγάλης ανηφόρας και χαμηλού φορτίου γκαζιού, το CR-V την ανέβηκε χωρίς να εμπλακεί καθόλου ο επικουρικός δίλιτρος κινητήρας

Aνοίγοντας το αλουμινένιο καπό συναντάς τον εξελιγμένο συνδυασμό του υβριδικού CR-V που αποδεικνύεται φειδωλός σε καύσιμο. Συνδυαστικά με το παχύ «μάγουλο» των ελαστικών και τις ρυθμίσεις των ηλεκτρικών καθισμάτων, μετακινείσαι με άνεση
Ρολάρεις, μετακινείσαι ή ταξιδεύεις σωστά μονωμένος, σημαδεύοντας με το γρήγορο (μόλις 2,2 στροφές) σύστημα διεύθυνσης και τη θετική του αίσθηση.
Τα δε φρένα; Απλώς εξαιρετικά.
Ναι, θα νιώσεις το βύθισμα, ελέω προσανατολισμένης στην άνεση ανάρτησης. Όμως μαζεύεις πανεύκολα τις αποστάσεις ακινητοποίησης, συνοδεία ενός σφιχτού πεντάλ χωρίς «νεκρή» διαδρομή.
Στις πιο «κλειστές» διαδρομές το Honda CR-V δεν θα κρύψει τις διαστάσεις του, το βάρος των 1.880 κιλών (μαζί με οδηγό) και τη φιλοσοφία κίνησής του. Είπαμε, είναι το πιο ευπώλητο μοντέλο της Honda. Απευθύνεται στους πολλούς. Και οι περισσότεροι δεν στρίβουν με τα SUV. Νόμος του 4Drivers No 2024
Λεπτομέρειες που μετράνε
Η συνήθης προσοχή που δίνει η Honda στα προϊόντα της είναι εμφανής και στο CR-V.
Για παράδειγμα, οι λειτουργικοί αεραγωγοί, το δομικά καλοφτιαγμένο της υπόθεσης, η συναρμογή των υλικών, ο ομαλός τρόπος μετάβασης μεταξύ ηλεκτροκινητήρων και βενζινοκινητήρα, το ραφιναρισμένο CVT (που πλέον δεν «βογκάει» όπως κάποτε), καθώς και η χαρτογράφιση στα 4 προγράμματα οδήγησης (Economy / Normal / Sport / Snow).
Ενδεικτικό ότι ακόμα και στην επιλογή Economy, η απόκριση είναι άμεση και όχι ράθυμη, όπως μερικές φορές συναντάται στον ανταγωνισμό των SUV στην κατηγορία.
Εντάξει, το καταλάβατε. Το CR-V είναι το «μεγάλο» SUV της Honda με τον αντίστοιχο προσανατολισμό. Γενναιόδωρο σε χώρους, φειδωλό σε καύσιμο, βγάζει χιλιόμετρα, προειδοποιεί, συγχωρεί και δεν ενθουσιάζει το ανήσυχο κοινό. Είναι ένα παγκοσμιοποιημένο προϊόν με τη συνήθη εντιμότητα κατασκευής και τεχνολογικής εκλέπτυνσης της Honda. Από €49.900 για το προσθιοκίνητο και από €54.700 (μετά την πρόσφατη έκπτωση) το τετρακίνητο

Κινητήρας | 2.0 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, ατμοσφαιρικός, άμεσος ψεκασμός, φουλ υβριδικός, 2 ηλεκτροκινητήρες |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 184 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 335 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,4'' |
Τελική ταχύτητα | 187 km/h |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6,7 lt/100 km |
Βάρος | 1.892 kg |
Τιμή | από €57.900 |
Info: honda-cars.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.