Δοκιμή: BMW 430i xDrive Coupé. Τα φαινόμενα απατούν

Post date:

Author:

Category:

Πίσω από την αιρετική μάσκα της Σειράς 4 υπάρχει ένα coupé απ’ αυτά που πλέον σπανίζουν στην αγορά. Ειδικά στην έκδοση με το δίλιτρο των 245 ίππων, η BMW 4309 xDrive εκφράζει πολλά περισσότερα απ’ όσα ίσως απωθεί. Είτε σε κάποιους είναι τα «βράγχια» είτε η όντως υψηλή τιμή

Ένα γνήσιο gran turismo σε coupé αμάξωμα αμάξωμα και με οδηγοκεντρικά στοιχεία. Ο συνδυασμός δεν κυκλοφορεί συχνά. Από €74.500

Τι λέει το 4DAπολαυστικό κουπέ που συνδυάζει τη φιλικότητα και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Παρά τις διαστάσεις, γίνεται και οδηγοκεντρικό κατά βούληση
Μας αρέσειΚινητήρας, κιβώτιο, ολιστική ποιότητα, θέση οδήγησης, επιδόσεις, κύλιση, κατανάλωση, ομοιογένεια
Όχι και τόσοΟθόνες με περισσότερη πληροφορία απ' όση χρειάζεται ο Πραγματικός Οδηγός, υψηλή τιμή αγοράς
Τιμήαπό €76.000

Το «νεκροταφείο» των κουπέ όλο και μεγαλώνει. Η BMW αντιστέκεται ακόμη – θα μπορούσε να κάνει και ρίμα. Όμως να ένα πραγματικό, γνήσιο κουπέ φτιαγμένο για να καλύπτεις υπέροχα τις αποστάσεις

Εν προκειμένω, συυνδυάζεται με ένα εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων όπου ειδικότερα στη ρύθμιση ”Sport”, εκεί δηλαδή όπου οι αλλαγές θυμίζουν αυτά τα μικρά τινάγματα παρελθοντικών SMG, σε συνδυασμό με έναν κινητήρα ο οποίος αποδίδει γραμμικά και εύστροφα σ’ όλο του φάσμα.

«Διάολε», μονολόγησα, «αυτοί οι Βαυαροί δεν έχουν ξεχάσει να φτιάχνουν καλούς κινητήρες». Βασικά όταν κάνουν κουμάντο αυτοί και δεν πολυασχολούνται με συνέργειες

Πάντως το πακέτο δε συναντάται εύκολα στην παγκόσμια αγορά καθώς ένας-ένας οι «παίκτες» αποχωρούν από δίθυρα, τέτοιου είδους αμαξώματα.

Βλέπετε, τα κουπέ στοιχίζουν και δε φέρνουν και τόσο χρήμα. Εδώ όμως υπάρχει μια σοβαρή παράδοση.

Όσο γίνεται πιο σύντομα

Λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο το οποίο ενσωματώνει πληθωριστική ποιότητα, στοιχείο δηλαδή που «ακουμπά» στη βάση της Σειράς 3 η οποία, ως γνωστόν, αποτελεί ραχοκοκαλιά στη γκάμα της εταιρείας.

Ανέκαθεν την πρόσεχαν την τριάρα οι Γερμανοί. Ήξεραν πως από ‘κει βγαίνει το ψωμάκι τους. Βέβαια, δεν ξέρω πόσο βγαίνει ακόμη τώρα που τα SUV έχουν κυριαρχήσει στη γκάμα της, αθλητικής γενικώς, BMW

Όμως οι μέρες που έζησα μαζί με το BMW 430i xDrive αποκάλυψαν το βάθος ποιότητας αλλά και τα μηχανολογικά ισορροπιστικά στοιχεία.

Από τη μία, λοιπόν, έχουμε κάποια υπερμεγέθη βράγχια που σε πολύ κόσμο εξακολουθούν να είναι απωθητικά.

Για να ‘μαι απόλυτα ειλικρινής, ποτέ δεν θα τα αποκαλέσω «ωραία», όμως αρχίζω και τα συνηθίζω. Παρόλα αυτά, προτιμώ τη μάσκα την πιο συγκρατημένη σε διαστάσεις και, θα έλεγα, καλαίσθητη της «αδελφής» Σειράς 3

Επίσης το BMW 430 xDrive είναι ένα μεγάλο αμάξι με μικρούς χώρους για τους πίσω. Να το λέμε από την αρχή αυτό.

Αν θέλετε τιμωρήσετε κάποιον, βάλτε τον πίσω, ειδικά αν έχει ένα μέσο ύψος τύπου 1,80 εκ.

Οι μπροστινοί ωστόσο κάθονται πάρα πολύ αναπαυτικά με υπέροχα καθίσματα που ρυθμίζονται σε όλες τις κατευθύνσεις, με πολύ χαμηλή θέση οδήγησης, ικανό πλάτος και πολλούς μεταλλικούς διακόπτες οι οποίοι αποκαλύπτουν ότι δεν έχει γίνει ξεπέτα

Οι επιβάτες μπροστά τους, στη facelift έκδοση που δοκιμάζουμε, έχουν τη μεγάλη «σινεμασκόπ» οθόνη.

Προσωπικά βρίσκω υπερβολικά πολλή όλη αυτήν την πληροφορία, μ’ όλα αυτά τα εικονίδια.

Θεωρώ επίσης ότι βρίσκεται κόντρα σε αυτό που θέλουμε οι περισσότεροι οδηγοί από τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Είμαστε όμως λίγοι. Το παιχνίδι είναι σικέ.

Ευτυχώς μπορείς να την απενεργοποιήσεις και να σβήσεις ένα μεγάλο μέρος της, γιατί όλο αυτό το φωτιστικό κομμάτι κουράζει και τα μάτια, ειδικά αν ταξιδεύεις βράδυ.

Solid

Πέραν αυτού, νιώθεις το πολύ συμπαγές «πάτημα».

Η τετρακίνηση, το τελείως άκαμπτο το πλαίσιο, το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τη Σειρά 3, το φαρδύτερο μετατρόχιο πίσω και ο συνδυασμός ενός κιβωτίου που, όπως είπαμε, παντρεύεται ιδανικά με το δίλιτρο μοτέρ των 245 ίππων και 450 Nm προσδίδουν έναν πολύ αρμονικό χαρακτήρα

Επίσης είναι εμφανές ότι έχει γίνει μια σαφής αναβάθμιση σε θέματα κύλισης, θορύβου και μόνωσης ώστε ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες οι επιβάτες νιώθουν πολύ ασφαλείς και ξεκούραστοι.

Τι μένει; Να γράφεις πολλά χιλιόμετρα. Συχνά απαγορευτικά γρήγορα.

Η κατανάλωση μπορεί να κατέβει πολύ χαμηλά, ακόμα και σε επίπεδα κάτω των 7λτ/100 χλμ.

Ανεβαίνει, εννοείται, όπως σε όλα τα τούρμπο όταν τα στροφάρεις ψηλά, και αξιοποιείς την πιο πυκνή κλιμάκωση στις πιο σπορ χαρτογραφίσεις. Ωστόσο με μία μέση γύρω στα 9,3 lt, νομίζω πως είναι εξαιρετική

Το σύνολο πλαισιώνουν δυνατές τετραπίστονες δαγκάνες, έστω κι αν έχουν μία αρχική υπερβολικά ευαίσθητη απόκριση στο πάτημα των προ των χιλιοστών. Θέλει μια μικρή συνήθεια στα σταμάτα-ξεκίνα μέσα στην πόλη.

Το τιμόνι είναι πολύ ακριβές και γρήγορο με μεταβλητό λόγο.

Δεν έχει τόσο αναλυτική αίσθηση ως προς το τι συναντά ο τροχός, δεν περνά στις απολήξεις των δαχτύλων την ανομοιογένεια του οδοστρώματος, όμως αυτό είναι κάτι που γενικά ισχύει στα τιμόνια της BMW που πλέον δεν έχουν τόσο διαδραστική πληροφορία.

Όμως, να μην τα μπερδεύουμε τα ζητήματα: άλλο αίσθηση, άλλο ακρίβεια, αλλά αμεσότητα κι άλλο γραμμικότητα. Ειδικότερα, το τοπίο θολώνει στις EPS (Electric Power Steering).

Τα ‘χουμε γράψει αναλυτικά εδώ. All about τιμόνι.


BMW M3 CS Touring

Πιέζοντάς το

Σε πιο γρήγορους ρυθμούς και πιο κλειστές διαδρομές, το BMW 430i xDrive Coupé «μαζεύεται» σε όγκο.

Είναι τόσο εμφανές που ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα αμάξωμα 4,7 μέτρων.

Είναι μεγάλο το μήκος αλλά όλη αυτή η χωροταξία μανατζάρεται εξαιρετικά από την ηλεκτρονική ανάρτηση η οποία αποσβένει άψογα παρά το χαμηλό προφίλ (40 μπροστά, 35 πίσω) τη συντριπτική πλειοψηφία των οδοστρωμάτων. Μαζί και μία συγχορδία τετρακίνησης και πολύ διακριτικών ηλεκτρονικών

Μπορείς να το κάνεις πιο ρυθμίσιμο, ακόμα και να ελαφρώσεις το πίσω μέρος, καθώς η τετρακίνηση «μοιράζει» μπροστά σε απώλεια πρόσφυσης ενώ το αυτοκίνητο παραμένει βασικά πισωκίνητο.

Ο συνδυασμός δημιουργεί ένα πολύ ασφαλές σύνολο ακόμη και σε ολισθηρές συνθήκες και ένα αυτοκίνητο που γίνεται σύμμαχός σου ακόμα κι αν δεν έχεις πολύ υψηλές οδηγικές ικανότητες.

Το βρήκα συνολικά απολαυστικό. Κυριολεκτικά. Τόσο που με έκανε να αδιαφορήσω για το αισθητικό του μπροστινού μέρους που τόσο πολύ έχει διχάσει το κοινό της εταιρείας τα τελευταία χρόνια αλλά και να του ρίξω και μία τελευταία ματιά την ώρα που το αποχωριζόμουν καθώς το παρέδιδα στα κεντρικά της BMW Hellas

4Drivers.gr: Δοκιμή BMW 430 xDrive

Heart of Joy

Αξίζει να το δείτε;

Μα, ναι!

Αν, φυσικά, έχετε τις οικονομικές αντοχές για ένα τόσο υψηλό επίπεδο τιμής και βέβαια σκοπεύετε να το εντάξετε σε μία λογική προοπτικής κάποιων ετών.

Κάτι μου λέει πως το αυτοκίνητο αυτό συνεχίζει την παράδοση των ωραίων κουπέ της εταιρείας και θα μπορείς να το απολαμβάνεις για πολλά χρόνια χωρίς να φαίνεται ότι έχει ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό

Ούτως ή άλλως τόσο Σειρά 3 όσο και η Σειρά 4 έχουν μια βαριά σκυτάλη να κουβαλήσουν. Χαίρομαι δε που την ακολουθούν σε δύο παραλλαγές, τετράθυρη και δίθυρη, και δεν έχουν προβεί σε πιο φθηνές λύσεις στο κόκπιτ.

Είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο, φιλικό σε καθημερινή χρήση, με μόνη προσοχή τη σχετικά μεγάλη διάσταση του αμαξώματος σε πολύ στενούς δρόμους της πόλης.

Πέραν αυτού, όλες οι λειτουργίες -κλιματισμός, τα θερμαινόμενα, τα μπουτόν που ευτυχώς έχουν διατηρηθεί ακόμη σε κάποιο βαθμό στο κέντρο της κονσόλας, εργονομία- είναι όλες εδώ, τελειοθηρικά ρυθμισμένες.

Σε κάνα δύο ταξίδια που έκανα δεν με ταλαιπώρησε ή εκνεύρισε πουθενά. Φυσικά οι «Βρυξέλλες» είναι πανταχού παρούσες και πρέπει κάθε φορά που ξεκινάς, να αρχίζεις να απενεργοποιήσεις όλες αυτές τις βλακώδεις αλλά χρήσιμες για τελείως κουλούς οδηγούς λειτουργίες βοηθημάτων οδήγησης

Με εξαίρεση αυτό το τελετουργικό κάθε φορά που βάζεις μπρος, από ‘κει και πέρα έχεις ένα καταπληκτικό πακέτο.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικά γρήγορες, όπως και σε πιο υψηλές ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο, όπου πολύ εύκολα καλύπτεις τις αποστάσεις και μπορείς να κινείσαι με κάποια +200 χλμ/ώ. με συγκροτημένη κινητική και απόλυτη ασφάλεια.

Αν σας περισσεύει το ρευστό, απολαμβάνετε αυτό το εξαιρετικά φτιαγμένο, ισορροπημένα οδηγοκεντρικό, απολαυστικό κουπέ. Aν έχετε λίγα ακόμα, κάποια €8.000 επιπλέον, ανεβαίνετε και στην (εικονιζόμενη παρακάτω) εξακύλινδρη 440i των 374 PS. Σε κάθε περίπτωση, δεν έχουν μείνει πολλά από τέτοια αυτοκίνητα. Ας τους φερθούμε με σεβασμό

Database
Κινητήρας2.0lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοΑυτόματο 8 σχέσεων
ΜετάδοσηΤετρακίνηση
Ισχύς245 PS
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 5,7''
Τελική ταχύτητα250 km/h
Μέση κατανάλωση9,3 lt/100 km (μέση δοκιμής)
Βάρος1.680 kg
Τιμήαπό €76.000

Info / Photo bmw.gr


BMW 316 F30

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει