Οδηγούμε το κατακαίνουργιο ήπια υβριδικό BMW X2 με τον κινητήρα 1.5 των 170 ίππων και τα εκτεταμένα σπορ πακέτα εξοπλισμού M Sport & M Sport Pro, σε αυτό το ενδιαφέρον μπλε ματ ”Frozen Portimao Blue metallic”. Στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας, ξέρετε, υπάρχει και μία πιστάρα. Με μία δόση υπερβολής, το συγκεκριμένο θα μπορούσε να σταθεί αξιοπρεπώς και εκεί. Αν και δυσκολεύεται στην ελληνική εργολαβία
Η νέα αισθητική της BMW διχάζει κόσμο. Μάλλον είναι κι αυτό μέρος μιας καλά υπολογισμένης παγκόσμιας στρατηγικής
Τι λέει το 4D | Παρά την coupe σχεδίαση, προσφέρει πρακτικότητα και ιδιαίτερο στυλ. Διχάζει αισθητικά, πείθει υπό οδηγική πίεση |
Μας αρέσει | Σχεδίαση κόκπιτ, χώροι, σπορ χαρτογράφηση, σπορτίφ συμπεριφορά παρά το μέγεθος, καθίσματα, εξοπλισμός |
Όχι και τόσο | Άνεση, κύλιση στις χαμηλές ταχύτητες με τους τροχούς 20 ιντσών, υπερβολική ψηφιακή πληροφορία στo infotainment |
Τιμή | από €42.150 |
Υπάρχει μία φράση που μετράει: «Αν δεν έχεις εχθρούς, δεν έχεις χαρακτήρα». Σε αυτοκινητική μετάφραση, το νέο BMW X2 πολώνει. Δημιουργεί φίλους και εχθρούς. Κι αυτό γιατί στη διάρκεια της εβδομάδας που ζήσαμε μαζί του αρκετοί ήταν εκείνοι που το βρήκαν επιβλητικό, ειδικά από μπροστά με το φωτιζόμενο περίγραμμα της μάσκας, αυτό που η εταιρεία λέει ως ”BMW kidney Iconic Glow”. Κάποιοι το βρήκαν διαφορετικό. Ή έστω, ενδιαφέρον. Αντίστοιχα, υπήρξαν και εκείνοι που στα μάτια τους δείχνει περίεργο. Μπορεί και άσχημο, ειδικά από πίσω
Τα παραπάνω κατατίθενται ως μέρος της οπτικής πόλωσης που δημιουργεί το νέο BMW X2 χωρίς πολλές επιπλέον αράδες.
Στο 4Drivers θεωρούμε ότι δεν υπάρχει κανένας, μα κανένας λόγος να περιγράφεις το προφανές, αυτό που ο άλλος βλέπει.
Τι είναι το νέο BMW X2 sDrive 20i M Sport / M Sport Pro;
Πέρα από το μεγάλο «ονοματεπώνυμο» του συγκεκριμένου δημοσιογραφικού, είναι η 2η γενιά του πιο σπορτίφ μεσαίου SUV της εταιρείας.
Φέρει σοβαρή κληρονομιά.
Όταν είχαμε οδηγήσει τον προκάτοχό του, γράφαμε πως ήταν «σχεδιαστικά γενναίο, χαμηλό (για SUV) και οδηγοκεντρικό για όσους τους ενδιαφέρει στην παλίρροια των SUV». Τότε αναρωτιόμασταν: «Είναι πολλοί αυτοί, άραγε;»
To 2017, το 1ης γενιάς X2, αυτό με τον κωδικό ”F39”, έθεσε τον τόνο για τα σπορτίφ SUV. Λιγότερο πρακτικό από το X1, στο οποίο βασιζόταν, μακράν πιο ενδιαφέρον οδηγικά. Ίσως και πιο όμορφο
Μερικά χρόνια αργότερα, 2024 στο «κοντέρ», οδηγούμε αυτό το μπλε ματ BMW X2 sDrive20i, με κωδικό ”U10”.
Πλέον ήπια υβριδικό, με ένα μοτέρ μόλις 1.5 λίτρων και απόδοσης 170 ίππων.
Ανοίγοντας το καπό η αλήθεια είναι πως το τρικύλινδρο σύνολο δείχνει μικρό στο σχετικό χώρο.
Το νέο X2 έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και φιλοξενεί πιο γενναιόδωρα επιβάτες και αποσκευές σε σχέση με την 1η γενιά που τότε δημιουργούσε ένα δίλημμα για το έαν κάποιος θυσίαζε ένα σημαντικό μερίδιο χώρων σε σχέση με το αντίστοιχο Χ3. Τέλος, ο κωδικός ”sDrive” υποδηλώνει πως είναι προσθιοκίνητο, σε σχέση με τον ”xDrive” που αναφέρεται στις τετρακίνητες εκδόσεις
Στο εσωτερικό
Η BMW έχει ενορχηστρώσει ιδιαίτερα έξυπνα το σχεδιαστικό κρεσέντο μέσα στο κόκπιτ.
«Αιωρούμενη» προέκταση της κονσόλας, οθόνη σε λογικές διαστάσεις, φαρδύ στο πιάσιμό του ωραίο τιμόνι και, κυρίως, ευρεία εναλλαγή σε ντιζαϊνίστικα στοιχεία και υλικά.
Παρότι αρκετά από τα υλικά είναι πλαστικά και αφήνουν ερωτηματικά για τη συμπίεση κόστους, κάποιες επιφάνειες παραπέμπουν σε carbon, άλλες σε αλουμίνιο, έχει μπει αλκαντάρα, προστέθηκαν μαλακά πλαστικά και δέρμα σε επιλεκτικά σημεία, κάποια υλικά είναι σαγρέ, κάποια λεία, υπάρχουν μπλε ραφές και, ως αποτέλεσμα, δημιουργείται ένα πολύ εντυπωσιακό οπτικό εφέ στους επιβάτες. Πινελιά και οι ζώνες ασφαλείας με αυτό το ωραίο stitching στο παραδοσιακό μπλε και κόκκινο του M Division
Όσο για τα καθίσματα; Απλώς κορυφαία. Άνετα τα ξεβιδώνεις και τα βάζεις σε όποιο BMW M αγαπάς. Φαρδιά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, επένδυση που σε κρατά στη θέση σου, με διακριτικά φωτισμένο το λογότυπο «Μ» στο προσκέφαλο, σωστά «μάγουλα» και άψογη πλευρική στήριξη. Δε θα είχες πρόβλημα ούτε στις στροφές του Πορτιμάο
Επιπλέον ρυθμίζονται σε πολύ χαμηλό ύψος και βολεύεσαι ιδανικά.
Στο πίσω κάθισμα που δε θυμίζει πάγκο ξεπέτας κάθονται πολύ άνετα δύο επιβάτες έως και τρεις, με έναν μικρό περιορισμό για υψηλόσωμους στο διαθέσιμο ύψος λόγω σχήματος οροφής.
O χώρος αποσκευών είναι 515 λίτρα, εύκολος στη φόρτωση και με την ευκολία του γνωστού μπουτόν που κλείνει την 5η πόρτα ηλεκτρικά ή και κλειδώνει όλο το αυτοκίνητο.
Εργονομία και ορατότητα
Υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, θέση για ασύρματη φόρτιση κινητού και διακόπτες στο «αιωρούμενο» τμήμα της κονσόλας.
Στο οριζόντιο τμήμα της κονσόλας κατοικούν πολλές λειτουργίες. Ίσως περισσότερες του ιδανικά εργονομικού. Ενδεικτικά, το φυσικό πλήκτρο για το ανεβοκατέβασμα έντασης, το αντίστοιχο για τα προγράμματα οδήγησης, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το Auto Hold, ο διακόπτης για τα αλάρμ, όπως και ο μικροσκοπικός επιλογέας ταχυτήτων για το αυτόματο Steptronic 7 σχέσεων. Ίσως ξεχνάω κάτι
Η περιφερειακή ορατότητα είναι αρκετά καλή, με όποιους συμβιβασμούς συνοδεύει η κυρτή οροφή στις πίσω κολώνες (C-pillar), όπως ισχύει γενικά σε αυτά τα αμαξώματα. Χρειάζεται διπλοτσεκάρισμα πλαγίως πίσω στις διασταυρώσεις.
Η αίσθηση είναι εξαιρετικά στιβαρή. Όλα ανοιγοκλείνουν με τευτονική πυγμή και είναι πρόδηλο ότι το σασί του νέου BMW X2 είναι βάση για ισχυρότερους κινητήρες, τουλάχιστον ως τετρακίνητο.
Ο εξοπλισμός του νέου BMW X2 sDrive 20i
Όπως προαναφέρθηκε, το αυτοκίνητο δοκιμής με τα M Sport και M Sport Pro πακέτα εξοπλισμού είναι όσο σπορτίφ μπορεί να είναι ένα προσθιοκίνητο SUV.
Υπάρχουν ένα σωρό κωδικοί ”Μ”.
Από το αισθητικό πακέτο, τις κόκκινες δαγκάνες μέχρι την Adaptive Μ Sport ανάρτηση και πολλές λεπτομέρειες που ίσως χρήζουν ξεχωριστού άρθρου.
Το αυτοκίνητο δοκιμής, όπως το βλέπετε, έχει επιπλέον εξοπλισμό αξίας €15.079 και κοστίζει €57.229. Αντίστοιχα, η αρχική τιμή του X2 sDrive20i στον επίσημο τιμοκατάλογο είναι στα €42.150. Προσθέτετε, αφαιρείτε και «χτίζετε» κατά βούληση
Οδηγώντας στην πόλη
Στο X2 η BMW, ήδη από την προηγούμενη γενιά, επιλέγει σφιχτή κύλιση.
Αυτό είναι λογικό ως μέρος μιας σαφώς πιο σπορτίφ συμπεριφοράς. Το ίδιο ισχύει και με το νέο X2.
Με μία διαφορά: οι όμορφοι τροχοί 20 ιντσών δε διατηρούν και τις φιλικότερες σχέσεις με το ελληνικό αστικό ανάγλυφο.Ως αποτέλεσμα, οι ανωμαλίες του δρόμου δεν εξυπηρετούν την κύλιση. Τις νιώθεις, η άνεση είναι μέτρια, μερικές φορές «ακούγονται», περνάς από φρεάτια και αναγκάζεσαι να κάνεις σλάλομ. Το τελευταίο είναι μία διαδικασία που, θεωρούμε, δεν ταιριάζει σε ένα SUV. Όσο «σπορ» κι αν θέλει να είναι
Αυτό συμβαίνει σε χαμηλές ταχύτητες, περί τα 40-60 χλμ/ώ. Εξ ου και θα υπήρχε πραγματικό ενδιαφέρον να δούμε πώς διαχειρίζεται το BMW X2 sDrive20i το ίδιο ασφάλτινο περιβάλλον με μικρότερους τροχούς. Σε κάθε περίπτωση, ο αντίλογος ακολουθεί αμέσως παρακάτω
Οδηγώντας υπό πίεση
Το συγκεκριμένο X2 μεταμορφώνεται μόλις ανεβάσεις ρυθμό. Εντυπωσιακά, θα λέγαμε.
Ο λόγος του τιμονιού με τις 2,5 στροφές απ´ άκρη σ´ άκρη γίνεται πολύ άμεσος, η κατευθυντικότητα είναι υψηλού επιπέδου, οι κλίσεις στις καμπές περιορισμένες και το πλαίσιο συνεργάζεται στο να προσφέρει ευελιξία και να κρύψει τον όγκο των 1.645 κιλών και των 4,55 μέτρων μήκους και 1,59μ. ύψους.
Στις υψηλότερες ταχύτητες η ανάρτηση βρίσκει την «περιοχή» λειτουργίας της, το χαμηλό προφίλ των ελαστικών με διαστάσεις 245/40/20 (Pirelli P Zero) προσφέρει ακρίβεια στην είσοδο της καμπής και το BMW X2 sDrive20i M Sport Pro μεταλάσσεται σε ένα υπερυψωμένο hot hatch. Χωρίς υστερίες, δράματα στο apex και με έντονα συγκροτημένο τρόπο. Παρότι το Χ2 παραμένει ένα πιο σφιχτό αυτοκίνητο απ’ όσο χρειάζεται το ελληνικό οδόστρωμα, την παραπάνω συμπεριφορά δεν τη βρίσκεις εύκολα σε SUV του 2024
Μάλιστα μπορείς να παίξεις με την τάση να ανοίξει η τροχιά σε ολισθηρό οδόστρωμα και με lift off να την «κλείσεις» χωρίς περίεργες μετατοπίσεις αλλά με δόσεις οδηγικής συμμετοχικότητας.
Ο κινητήρας απλώνει τα 280 Nm ροπής στρωτά και προσφέρει σβέλτες έως και γρήγορες μετακινήσεις. Το τρικύλινδρο σύνολο, συνοδεία της ήπιας υβριδικής υποβοήθησης, έχει ομαλή λειτουργία και μεστή ώθηση. Αν εξαιρέσεις τις χαμηλές rpm με ανοιχτά παράθυρα, ο αδιάφορος ήχος των 3 κυλίνδρων μονώνεται πολύ ικανοποιητικά
Ταυτόχρονα, από το γενικότερο σύνολο πλαισίου, ανάρτησης, πέδησης είναι εμφανές πως το σασί σηκώνει μεγαλύτερη ισχύ από τα ονομαστικά 170 PS.
Μιλώντας για τα φρένα, αποδείχθηκαν εντόνως αποτελεσματικά. Σωστή διαγράμμιση της πίεσης στο πεντάλ και χωρίς κόπωση.
Η εποχή που τα BMW, ακόμα κι αυτά με το λογότυπο «Μ» έπασχαν, έχει παρέλθει.
Steptronic και Προγράμματα Οδήγησης
Το 7τάχυτο κιβώτιο Steptronic είναι ικανοποιητικό.
Ίσως υπέρ του δέοντος χαλαρό στο πρόγραμμα Efficient. Όμως κι αυτό αλλάζει επιλέγοντας την επιθετική χαρτογράφηση στο πρόγραμμα Sport.
Με ανοιχτά πάντως παράθυρα ακουγόταν περισσότερο του επιθυμητού το αυτόματο κατέβασμά του σε 1η, όταν πλησίαζες μία διασταύρωση στην πόλη. Ίσως να αφορά το δημοσιογραφικό και όχι γενικώς το Χ2.
Η εντύπωση αφού μπεις στη διαδικασία συμβίωσης με το X2 και αν δε σε ενδιαφέρει η απόλυτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που έχεις με το πρόγραμμα Efficient, είναι να καταλήγεις να το οδηγείς συχνά με ενεργοποιημένο το Sport. Δίνει στο αυτοκίνητο τον «αέρα», την απόκριση, την πιο άμεση ρύθμιση στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα και η απόσβεση παρέχει μια συμπαγή και κοντρολαρισμένη αίσθηση στο να διαχειριστεί τις μέσες και υψηλές ταχύτητες
Κατανάλωση & Βάρη
Με συγκρατημένο στυλ οδήγησης μπορείς να κινείσαι στην περιοχή των 7,2 λτ./100 χλμ. Σε πιο επιθετικούς ρυθμούς πλησιάζεις τα 11 λίτρα.
Η μέση τιμή κυμάνθηκε στα 8,2 λίτρα και αναλογικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητική. Το ρεζερβουάρ ήταν αυτό της μεγαλύτερης χωρητικότητας των 54 lt (+€42,65).
Αξίζει να σημειωθεί πως η τιμή των 1.645 κιλών βάρους, όπως συνηθίζει η BMW, περιλαμβάνουν και τον οδηγό. Κάνετε την αφαίρεση και τα περίπου 1.570 κιλά που απομένουν, αναλογικά με τον οπτικό όγκο και τον εξοπλισμό, είναι ρεαλιστική τιμή για το 2024 και την εποχή των EV
Συμπέρασμα
Το BMW X2 sDrive20i M Sport & Μ Sport Pro είναι, όπως λέμε και στον τίτλο, είναι ένα SUV στη σπορ εκδοχή του.
Οδήγησέ το αργά και νωχελικά και θα φανεί λιγότερο άνετο απ’ όσο περιμένει ο τυπικός αγοραστής των premium SUV. Υπάρχουν στιγμές που η κύλιση ενοχλεί.
Πίεσέ το και θα βγει στην επιφάνεια ένα τολμηρό, επιθετικά στημένο και με οδηγικό ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ικανό να σε βάλει σε μια ανάλογη διάθεση, παρότι SUV.
Πλέον και με το ζητούμενο των ικανών χώρων που είχαν τεθεί θυσία στην 1η γενιά.
Όπως έχουμε ξαναγράψει, τα σασί, όσο σπονδυλωτά κι αν έχουν γίνει για λόγους οικονομίας κλίμακας, έχουν τόσες δυνατότητες που ένας οδηγός πεισματικά κολλημένος σε old school κατασκευές δυσκολεύεται να πιστέψει πώς μπορεί να στρίβει ένα αυτοκίνητο σαν το Χ2. Εν τέλει, το X2 sDrive20i είναι επιβλητικό, με ευρύ εξοπλισμό, ικανό στις καμπές, όπως και στην οπτική πόλωση που προκαλεί. Μέρος κι αυτό της στρατηγικής των Βαυαρών; Ίσως. Όπως λέει και η ατάκα, «Αν δεν έχεις εχθρούς, δεν έχεις χαρακτήρα». Και το νέο BMW Χ2 έχει κι απ’ τα δύο
Κινητήρας | 1.5 lt, τρικύλινδρος, βενζινοκίνητος, υβριδικός, άμεσος ψεκασμός, turbo |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 170 PS |
Ροπή | 280 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,3'' |
Τελική ταχύτητα | 213 km/h |
Μέση κατανάλωση | 8,2 lt/100km |
Βάρος | 1.645 kg (με οδηγό) |
Τιμή | €57.229 (με Πακέτο Εξοπλισμού M Sport & M Sport Pro) Από €42.150 |
Info: bmw.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.