Gadget και λογισμικό θέλει η αγορά και το BYD Atto 3 υπακούει στα αιτήματα. Ταυτόχρονα αποτελεί μία νέα πρόταση στα ηλεκτρικά C-SUV που θέλει να προβληματίσει το κατεστημένο της κατηγορίας με μία ιδιαίτερα, για την ώρα, ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς. Το οδηγούμε συνδεδεμένοι

Όπως ο λίβας καίει τα σπαρτά, έτσι και το BYD Atto 3 ήρθε σε μία «καυτή» κατηγορία. Θα την «αναφλέξει»;


Τι λέει το 4D | Aπευθύνεται στην Gen Z. Yπερισχύουν τα gadget και δε στοχεύει σε δυναμικά στοιχεία αφού δεν είναι αυτός ο λόγος ύπαρξής του. Άνετο, ευρύχωρο, ασφαλές και γεμάτο τεχνολογία της νέας εποχής. Εξαιρετική τιμή, για την ώρα |
Μας αρέσει | Γραμμική επιτάχυνση, ρεπρίζ, απόσβεση ανάρτησης, εξωτερικός σχεδιασμός, ευρηματικά στοιχεία στο κόκπιτ, εξοπλισμός, κατανάλωση ενέργειας, ικανοποιητική αυτονομία (για το μέγεθος της μπαταρίας), δίκτυο Ομίλου |
Όχι και τόσο | Μέτρια ποιότητα κατασκευής, απουσία One Pedal Drive, μικρή ταχύτητα φόρτισης σε DC, χαμηλή τελική ταχύτητα |
Τιμή | €26.525 (με την επιδότηση και το προωθητικό bonus) |
Οι Κινέζοι έχουν κάνει άλματα προόδου και δείχνουν να πιάνουν το νόημα περισσότερο από τους Ευρωπαίους ομολόγους τους. Μάλιστα, στα τέλη του ’23 η BYD ξεπέρασε σε παγκόσμιες πωλήσεις την Tesla και έκανε δυναμικό μπάσιμο στην Ευρώπη ενώ την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ετοιμάζει και το πρώτο της εργοστάσιο στην Γηραιά Ήπειρο. Το Atto 3 είναι έκφραση όλης αυτής της απόβασης εξ Ανατολών και το εισαγωγικό από τα τέσσερα μοντέλα της BYD που υπάρχουν στον επίσημο ιστότοπό της
Απόλυτα εξευρωπαϊσμένο
Το BYD Atto 3, εξωτερικά τουλάχιστον, σε καμία περίπτωση δε μοιάζει με ασιατικό.
Ίσως «φταίει» ότι ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Βόλφγκανγκ Έγγερ, είναι Γερμανός και έχει «περάσει» από Audi, Lamborghini και Alfa Romeo.
Μάλιστα, η πένα του εν λόγω κυρίου είναι υπεύθυνη για τις υπέροχες αναλογίες του Alfa Romeo 8C.
Στο προφίλ το Atto 3 θυμίζει έντονα κάποια ευρωπαϊκά της κατηγορίας. Δεν διαλαλεί την παρουσία του και είναι κομψό, με ωραίες καμπύλες και λεπτομέρειες, χωρίς να έχει το λεγόμενο ”wow factor” που για κάποιο λόγο πολλά νέα μοντέλα προσπαθούν με φλύαρες διακοσμητικές επενδύσεις και περιττές ακμές



Κόκπιτ ή γυμναστήριο;
Εάν είσαι «γκατζετάκιας», το Atto 3 είναι φτιαγμένο για σένα. Μάλλον περισσότερο κι από Tesla.
O έτερος ευρωπαίος σχεδιαστής που έχει επιμεληθεί το εσωτερικό είχε ξεκάθαρο στόχο: το Atto 3 έπρεπε να παραπέμπει σε γυμναστήριο και να είναι αυτό που λέμε trendy. To αποτέλεσμα «μέσα» κάποιοι το βρήκαν φλύαρο. Κάποιοι άλλοι, πρωτότυπο
Ποτέ δε θα επιμείνουμε στο 4Drivers για την αισθητική του καθενός.
Εντάξει, υπάρχουν και εξαιρέσεις που βγάζουν μάτια.

Το υποτιθέμενο «γυμναστήριο» είναι εδώ, όπως τα πόμολα που θυμίζουν βαράκια. Ή όπως το χιουμοριστικό στοιχείο με τις «χορδές» στις θήκες στο εσωτερικό των θυρών. Το ακραίο της υπόθεσης είναι ότι, ναι, όντως μπορείς να παίξεις κιθάρα με αυτές τις τρεις νότες που κουρδίζονται



Επίσης μπορούν να παίξουν τα παιδιά σου στα πίσω καθίσματα. Στο τέλος μπορεί τα πιτσιρίκια σου να τις ξηλώσουν τις χορδές. Όμως είναι καλύτερο από το να σου τραβάνε τα μαλλιά ενώ οδηγείς

Η συνέχεια επί της οθόνης
Προσπερνάς τις χορδές και το μάτι πέφτει στην τεράστια κεντρική οθόνη.
Με διαγώνιο 15,6” και δυνατότητα της περιστροφής της από οριζόντια σε κάθετη, διαθέτει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα συστήματα infotainment, που μόνο με αυτό της Tesla μπορεί να συγκριθεί.

Το «σινεμασκόπ» του Atto 3«τρέχει» σε Αndroid 13.1 και είναι πανεύκολο στη χρήση, με ανάλυση-«κρύσταλλο», εξαιρετική φωτεινότητα και άριστο multitouch. Χτυπάει «κορυφή»




Εδώ θα βρεις κάθε πιθανή παραμετροποίηση ή εφαρμογή συνδεσιμότητας και streaming. Συνδυάζονται με το ρυθμικό και πολύχρωμα ατμοσφαιρικό φωτισμό καθώς και τον ικανοποιητικό ήχο


Ναι μεν αλλά
Ωστόσο όσο παράδεισος είναι το Atto 3 για τους techfreak τόσο μάλλον θα ενοχλήσει όσους έχουν εμμονή με την απτή ποιότητα.
Είναι απλώς ικανοποιητική και παρότι υπάρχουν μπόλικα μαλακά πλαστικά και ποιοτικό συνθετικό δέρμα σε καθίσματα, πόρτες και κεντρική κονσόλα, ορισμένα σημεία φαίνονται πολύ πρόχειρα.
Παράδειγμα; Το πλαστικό στις πόρτες που έχει τη γραμμή από το καλούπι του στη μέση. Επίσης, κάποια σημεία τρίζουν, πράγμα που δε συμβαίνει στους ανταγωνιστές του.
Όσον αφορά τους χώρους πίσω, τρεις ενήλικες θα καθίσουν με άνεση χάρη στη μεγάλη απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα, στο υπεραρκετό πλάτος και το επίπεδο πάτωμα (το μεταξόνιο ξεπερνάει τα 2,7 μ.).
Μόνο ο «αέρας» για τα κεφάλια θα δυσκολέψει τους ψηλούς επιβάτες, ενώ τα Isofix (και στο μπροστινό κάθισμα) θα διασφαλίσουν την ασφάλεια των παιδιών.
Για τις αποσκευές κρύβονται 440 λίτρα πίσω από την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα. Είναι αρκετά για μία οικογένεια (έχει ειδικό χώρο για τα καλώδιο).


Θεωρούμε, πάντως, ότι ως ηλεκτρικό σχεδιασμένο από λευκό χαρτί θα έπρεπε να μην έχει ανεκμετάλλευτο το χώρο κάτω από το μπροστινό καπό.
Μηχανολογικά και τεχνικά το Atto 3 είναι μελετημένο
Η e-platform 3.0 στην οποία βασίζεται προσδίδει στιβαρότητα, ασφάλεια και πολλές δυνατότητες.
Κατ’ αρχάς είναι ένα από τα πιο ασφαλή μοντέλα στην κατηγορία του, με 5 αστέρια στο EuroNCAP. Μέρος της διάκρισης αποδίδεται και στην ενσωματωμένη, εντός της δομής του αυτοκινήτου, διάταξη Blade Battery


Οι 204 ίπποι και τα 310 Nm ροπής που μεταφέρει στους μπροστινούς τροχούς ο ηλεκτροκινητήρας το τοποθετούν στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Το BYD Atto 3 είναι πιο γραμμικό και ομαλό από άλλα ηλεκτρικά με παραπλήσια απόδοση παρότι του λείπει η έκρηξη ροπής που σε κολλάει στο κάθισμα. Στις ρεπρίζ τα πάει καλύτερα και έχει απόθεμα δύναμης για προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο, όταν άλλα μοντέλα «χάνουν» τη δύναμή τους
Για την ιστορία, τα 0-100 έρχονται στα πολύ ικανοποιητικά 7 δευτερόλεπτα, αν βέβαια το ATTO 3 βρει πρόσφυση.
Όμως η τελική στα 160 χλμ/ώ. είναι μικρή και φυσικά η κατανάλωση ενέργειας σε αυτά τα χλμ./ώρα πολύ μεγάλη. Όπως συνηθίζεται στα EV με έντονο φορτίου γκαζιού.
Η αίσθηση στο δρόμο
Ο οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά, αν το θελήσει. Το κάθισμα είναι πολύ άνετο, με καλή στήριξη και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο.



Η ρύθμισή του Atto 3 είναι τέτοια που δε θα προκαλέσει οδηγικές συγκινήσεις. Η φιλοσοφία του στοχεύει σε ένα απρόσμενα άνετο αυτοκίνητο, με υψηλή ποιότητα κύλισης, χαμηλούς θορύβους και εξαιρετική απόσβεση από την ανάρτηση (Γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί συνδέσμοι πίσω)
Εξαιτίας της μεγάλης διαδρομής της ανάρτησης, της μαλακής ρύθμισης των αμορτισέρ και των 17,5 εκ. της απόστασης από το έδαφος (σ.σ. δεν είναι και τόσο πολλά), το BYD Atto 3 θα πάρει αρκετή κλίση στις στροφές.
Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο και είναι πολύ παρεμβατικά, οπότε παραμένει ασφαλές υπό πίεση.
Το σύστημα διεύθυνσης απλώς ικανοποιεί με την πληροφόρησή του και δεν προσφέρει σαφήνεια, όπως συχνά συμβαίνει σε EPS (Electric Power Steering) των ΕV ενώ η αίσθηση από το πεντάλ του φρένου είναι σπογγώδης. Πάντως το βάρος του τιμονιού είναι παραμετροποιήσιμο και ο μέσος οδηγός μπορεί να βρει αυτό που του ταιριάζει
Τέλος, μερικές φορές, παρότι τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι αρκετά παρεμβατικά, φαίνεται σα να μην μπορούν να διαχειριστούν τη ροπή στο απότομο γκάζι, με το τιμόνι να «ψαρεύει» μέχρι να παρέμβουν και να περιορίσουν το σπινάρισμα.

Λεπτομέρειες
Μετά καταλαβαίνεις ποιο είναι το μενταλιτέ του Atto 3 και δε σε ενοχλεί κάτι από τα παραπάνω.
Σε όσους αρέσει η λειτουργία Οne Pedal Drive, δε θα τη συναντήσουν εδώ. Όπως και στο κορυφαίο μοντέλο της γκάμας, το SEAL, που οδηγήσαμε πρόσφατα.
Για την αναγεννητική πέδηση υπάρχει η επιλογή για δύο διαφορετικά επίπεδα, αλλά ούτε η μέγιστη επιβραδύνει αρκετά στο άφημα του γκαζιού.
Τέλος, δε λείπει κανένα σύστημα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Και από αυτονομία;
Στα χέρια μας το Atto 3, με τις 60,4 καθαρές kWh της μπαταρίας του, «έγραψε» 400 χιλιόμετρα αυτονομίας με κατανάλωση κάτω από τις 17 κWh, παρά τον καύσωνα, περίπου όσα ανακοινώνει η BYD.
Δεν είναι εντυπωσιακά πολλά αλλά θα σου επιτρέψουν να κάνεις μικρά ταξίδια ενώ εντός πόλης με κατανάλωση κάτω από 13 kWh/100 χλμ. σίγουρα θα κάνεις πολλά περισσότερα χιλιόμετρα.
Σ’ αυτό βοηθάει και η εξελιγμένη και στάνταρ αντλία θερμότητας.


Θα θέλαμε όμως στην DC φόρτιση να μπορούσε να δεχτεί τουλάχιστον 150 KW μιας και τα 88 πλέον θεωρούνται ελάχιστα και παραπέμπουν σε ηλεκτρικό υπερμίνι προηγούμενης γενιάς
Συμπέρασμα
Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, το Atto 3 είναι σα να «τρέχεις» με ένα γρήγορο Android.
Επιταχύνει σαν hot hatch, έχει πολύ ”wow” οθόνη, είναι εντυπωσιακό απ’ έξω, διασκεδαστικό μέσα, τα παιδιά θα το αγαπήσουν, οι γείτονες ίσως ζηλέψουν το περιστρεφόμενο gadget, είναι άνετο, διαδικαστικό μεν οδηγικά, καλύπτει δε τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας για αστική χρήση. Όλα όσα μόλις διαβάσατε σε συμφέρουσα τιμή αγοράς. Για την ώρα

Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 62 kWh (ωφέλιμες 60,5 kWh) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 204 PS |
Ροπή | 310 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,3'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 16,8 kWh |
Αυτονομία δοκιμής | 400 km |
Φόρτιση | AC (11 kW): 6 ώρες και 30 λεπτά
DC (88 kW): 37 λεπτά |
Βάρος | 1.750 kg |
Τιμή | €26.525 (με την επιδότηση & το ''Εuro 2024 Εlectric Βonus'' |
Info: bydauto.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.