Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect

Post date:

Author:

Category:

To λευκό, τετρακίνητο, δημοσιογραφικό BYD Seal των 530 ίππων παρελήφθη με επιφύλαξη. Παρεδόθη με σεβασμό. Αυτή είναι η οδηγική εμπειρία ως έχει

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 8

Οι αυτονομίες, οι χρόνοι φόρτισης και οι επιδοτήσεις είναι τα πιο σημαντικά και αναπόσπαστα στοιχεία επιλογής ενός ηλεκτρικού. Ωστόσο το έαν ένα EV μπορεί να προσφέρει στοιχεία οδηγικού fun αποτελεί παράγοντα που προσφέρει και κρίσιμους επιπλέον «πόντους» σε ένα δύσπιστο κοινό που δεν αρκείται σε διεκπεραιωτικές μετακινήσεις. Για αρχή, πάντως, το BYD Seal σε κερδίζει αισθητικά με το «καλημέρα». Είναι όμορφο, με κοντούς προβόλους, διακριτικά επιθετικό και αεροδυναμικό, με συντελεστή στο 0,219

Τι λέει το 4DΟ αντίπαλος του Tesla 3 είναι πιο κομψά σχεδιασμένος, πιο γρήγορος, με καλύτερη τεχνολογία μπαταριών και πιο σπορ στην πίεση. Καθόλου άσχημα για παρθενική προσπάθεια στην κατηγορία των executive EV
Μας αρέσειΑισθητική, επιτάχυνση, αίσθηση ευελιξίας, απόσβεση με σπορ χαρακτηριστικά, ικανή αυτονομία, διάταξη μπαταριών, ποιοτικό κόκπιτ, μόνωση, εξοπλισμός, δίκτυο Ομίλου
Όχι και τόσοΑπουσία One Pedal Drive, παρεμβατικά ηλεκτρονικά, μέτρια ταχύτητα φόρτισης, διάταξη χώρου αποσκευών, χαμηλή τελική ταχύτητα
Τιμή€48.990 ( €39.990 με την επιδότηση)

Μόλις έχω παραλάβει το λευκό BYD Seal που βλέπετε από το νέο κατάστημα της εταιρείας, στο Μαρούσι. Κουβαλάω το παγούρι μου, έχει τρελή ζέστη, πολλή κίνηση στην κάθοδο της Λ. Κηφισίας και είμαι μέσα σε ένα τελείως άγνωστο προϊόν. Για την ακρίβεια, είχα πρωτομπεί σε ένα τέτοιο, στο Ζάππειο, κατά την πρόσφατη παρουσίαση της μάρκας. Σταματημένο, εννοείται. Έξω από τον προαύλιο χώρο του Μεγάρου

Τότε μου είχε φανεί συμπαθητικό. Μετ’ επιφυλάξεως για ένα τελείως άγνωστο κινέζικο, όχι ιδιαίτερα προσιτό, αυτοκίνητο με τουλάχιστον περίεργο όνομα. Άκου ”Build Your Dream”… Ευτυχώς δεν το ‘χουν ολογράφως πάνω στο αυτοκίνητο. Το αρκτικόλεξο φτάνει.

Ξεκλειδώνοντάς το αναδύθηκαν προς τα έξω, σε στυλ πανάκριβης Mercedes EQE, οι χειρολαβές.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 16

Mπήκα, οι πόρτες έκλεισαν με ένα πειστικά υπόκωφο «γκουπ» και έφυγα προς Αθήνα με παρθενική περιέργεια

Ευγενικά οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας είχαν προψύξει (sic) την καμπίνα σε βαθμό κρυονικής. Όταν πεθάνω, μήπως να με χώσουν σε μια τέτοια;

Η κίνησή τους ήταν επίσης εκτιμητέα καθώς το BYD Seal διαθέτει στάνταρ αυτήν την τεράστια πανοραμική οροφή που αρέσει σε όλον τον κόσμο. Εκτός από μένα.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 2

Δε συμπαθώ τις ”panorama”. Για διάφορους λόγους

Πρώτον, έστω κι αν γενικώς χρησιμοποιούνται θερμομονωτικά κρύσταλλα, περνά κάποια επιπλέον ζέστη στο κεφάλι σου. Και το μεσημέρι της παραλαβής είχε σκέτο λιοπύρι.

Δεύτερον, δημιουργούνται, αναλόγως γωνίας ηλιακών ακτίνων, κάποιες αντανακλάσεις στις οθόνες.

Και, τρίτον, αντιπαθώ βάναυσα όσες δε συνοδεύονται από ηλεκτρικό κουρτινάκι. Το BYD Seal δεν έχει τέτοιο.

Έχει μιας μορφής «πατέντα» με κουρτινάκι, στο frunk των 53 lt. Όμως ποιος μπαίνει στη διαδικασία για βάλε-βγάλε;

Τουλάχιστον η συγκεκριμένη, εντυπωσιακή για τους περισσότερους, πανοραμική δε φαίνεται να «κλέβει» κρίσιμους πόντους από το διαθέσιμο ύψος. Βάζοντας δε το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, αεριζόμενο και θερμαινόμενο (για τις κρύες νύχτες του χειμώνα) κάθισμα τέρμα χαμηλά, μπορούν να χωρέσουν άνετα ακόμα και δίμετροι στις μπροστινές θέσεις

Ωστόσο, αν το κάνουν, δεν υπάρχει και πολύς χώρος για τα πέλματα των πίσω αλλά, σύμφωνοι, ρυθμίζονται τα πράγματα από το ύψος των μπροστινών ηλεκτρικών.

BYD Seal Δοκιμή

Σκανάροντας το κόκπιτ

Υπάρχει πολύς χρόνος στην μποτιλιαρισμένη Κηφισίας για να περιεργαστείς το εσωτερικό.

Σε κεντρική θέση η τεράστια οθόνη 15,6 ιντσών.

Eίναι με γρήγορο επεξεργαστή, κατανοητά γραφικά και παρότι δυσανεκτικός με την υπερβολική ψηφιακή πληροφορία, βρήκα γρήγορα τις σχετικές επιλογές, αν και δεν χρησιμοποίησα τις φωνητικές εντολές.

Για μία εταιρεία που μέχρι το 2005 δεν έφτιαχνε αυτοκίνητα αλλά μπαταρίες, iPad και ηλεκτρονικά περιφερειακά, η οθόνη σχεδόν οφείλει να έχει και ένα «κρυφό» ατού προς εντυπωσιασμό του φιλοθεάμονος κοινού.

Με το πάτημα ενός πλήκτρου το «σινεμασκόπ» περιστρέφεται από οριζόντια (landscape) σε κάθετη (portrait) θέση.

Wow; Ίσως. Προσωπικά το έκανα μια φορά για να δω πώς είναι και δεν το ξανάκανα. Πρώτον, γιατί έτσι όπως βάζω τέρμα χαμηλά τη θέση του οδηγού, η κάθετη διάταξη κρύβει κάτι από την μπροστινή ορατότητα. Δεύτερον, γιατί σε αυτή τη θέση δεν είναι συμβατά τα Apple CarPlay και Android Auto

Μπροστά σου άλλη μία οθόνη κεντρικών οργάνων 10,25 ιντσών. Αρκετά πληροφοριακή και ευκρινής. Ανεξαρτήτως πανοραμικής.

Οι φυσικοί διακόπτες είναι ελάχιστοι

Οι φυσικές συντομεύσεις είναι περιορισμένες. Δεν νιώθεις όμως ότι στερείσαι κάτι βασικό.

Στην κεντρική οριζόντια κονσόλα με το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό υπάρχει ο μικρός επιλογέας του κιβωτίου, ο περιστροφικός (πιο μικρός απ’ όσο θα έπρεπε) για τα προγράμματα οδήγησης, ένας επιπλέον για τη ρύθμιση του ήχου, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το μπουτόν εκκίνησης, ένα γρήγορο κουμπί για τον κλιματισμό και ρύθμιση για το πρόγραμμα Snow

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 27

Είναι βατό το περιβάλλον, ακόμα και για κάποιον που δεν είναι εξοικειωμένος με τα ηλεκτρικά.

Ευτυχώς οι διακόπτες για τους καθρέπτες ρυθμίζονται παραδοσιακά και υπάρχουν μοχλοδιακόπτες για τα φλας. Αλί και τρισαλί με την Tesla που θέλει να ξεχάσουμε και τα βασικά.

Τέλος, επίσης ευτυχώς υπάρχουν διπλοί διακόπτες για το άνοιγμα των πίσω παραθύρων. Όχι σαν τη φαεινή ιδέα του VW ID.5 που απαιτεί δύο ξεχωριστά πατήματα για να ανοίξεις πίσω παράθυρα.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 25

«Βρε, τους Κινέζους»

Καλά-καλά δεν είχα φτάσει ύψος Κατεχάκη και το ποιοτικό «χαστούκι» από Kίνα μεριά είχε χτυπήσει ντάλα μεσημέρι την Κηφισίας.

Παντού βλέπεις προσεγμένα υλικά, λεπτές ραφές, μαλακές επιφάνειες, πλαστικά που δεν κουνιούνται όταν τα πιέζεις με το δάχτυλο, ευχάριστο δέρμα στο σωστής διαμέτρου τιμόνι, «κρυστάλλινο» χειριστήριο του σασμάν και «αέρα» διακριτικής πολυτέλειας. Μαζί και ένα άψογα μονωμένο περιβάλλον που, σε συνδυασμό με τη σιγή των ηλεκτροκινητήρων, σε ξεκουράζει από το θορυβώδες εξωτερικό περιβάλλον. Ένας επιπλέον λόγος για όσους παίρνουν ηλεκτρικά είναι ίσως κι αυτός: the sound of silence

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 33

Στο κέντρο δύο θέσεις για επαγωγική φόρτιση κινητών τηλεφώνων, εύχρηστες θήκες για μικροαντικείμενα, εργονομία που δεν προβληματίζει, σωστές αποστάσεις στα πεντάλ και πολύ καλή πλευρική στήριξη στα μπροστινά καθίσματα.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 46
Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 37

Καθ’ οδόν στο κέντρο της πόλης, μερικά φρεάτια σημαδεύτηκαν σκόπιμα στο δόξα πατρί. Η προσαρμοζόμενη ανάρτηση, ακόμα και στη σπορ ρύθμιση, αποσβαίνει κοντρολαρισμένα, χωρίς αναταράξεις και με ένα ευχάριστα σφιχτό τρόπο. Δεν είναι «μαγικό χαλί», όμως για ένα αυτοκίνητο των 530 ίππων, θεωρώ, είναι απόλυτα συμβατή ως βαθμός ενδοτικότητας και σε προδιαθέτει πως βρίσκεσαι σε ένα επιθετικό σεντάν, όχι σε ηλεκτρικό «καράβι» με πλεύσεις

Fast Forward

Με το BYD Seal φουλ φορτισμένο, ένδειξη αυτονομίας στα 470 χλμ. και τα λάστιχα (Continental EcoContact 6Q σε διάσταση 235/45 R/19) σε καλή κατάσταση, κατευθύνθηκα προς Σούνιο για οδήγηση και φωτογράφιση.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 17

Όπως ίσως έχετε προσέξει ήδη, πίσω δεξιά υπάρχει η ένδειξη “3,8”. Ο αδαής ίσως νομίςει πως αφορά τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Όμως είναι μία χιουμοριστική ένδειξη της εταιρείας για το χρόνο που χρειάζεται το αυτοκίνητο για να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώ.

Μέσα στην Αθήνα μπορείς να εκμεταλλεύεσαι πανεύκολα τα όποια κενά, να συντομεύεις τις αποστάσεις και μόλις ανοίγει ο δρόμος με κατεύθυνση το νοτιότερο άκρο της πόλης, απλώς σχεδόν τίποτα δε «στέκεται» δίπλα του.

Μιλώντας για ανοιχτές καμπές, το BYD Seal Excellence των 530 ίππων είναι εξαιρετικά ευθύβολο, εύκολο στο χειρισμό του και πολύ αποτελεσματικό. Το πιο σημαντικό, ωστόσο, θεωρώ ότι είναι η αίσθηση ευελιξίας που έχει, αναλογικά με το βάρος του

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 9

Το μυστικό…

…Κρύβεται στη διάταξη των μπαταριών.

Καθώς η εταιρεία έχει βαθιά εμπειρία στην κατασκευή τους, οι συγκεκριμένες, τεχνολογίας LFP, κάτι σα λεπίδες (blades) συστοιχιών, είναι τοποθετημένες κατευθείαν στο πλαίσιο του αυτοκινήτου. Δεν είναι πάνω σε αυτό. Αποτελούν μέρος του σασί

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 10

Επιπλέον, εξοικονομούν χώρο, διαπρέπουν σε τεστ ασφάλειας και διαθέτουν εντυπωσιακή διάρκεια ζωής με περισσότερους από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης.

Συγκεκριμένα για τις μπαταρίες ”Blade”

Πρώτον, αυξάνεται αισθητά η ακαμψία του αμαξώματος. Το νιώθεις οδηγώντας.

Το Seal είναι πραγματικά «ένα κομμάτι». Δεν νιώθεις την αδράνεια που συχνά θα βρεις σε αντίστοιχα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντίστοιχου βάρους. Υπάρχει διαφορά. Αισθητή κυρίως στην είσοδο της καμπής

Δεύτερον, όπως γράφτηκε και στον πρόλογο του κειμένου, το βάρος είναι πιο χαμηλά τοποθετημένο και οι πρόβολοι είναι μικρότεροι.

Αν προσέξετε, ειδικά οι μπροστινοί θυμίζουν ξεκάθαρα σπορ αναλογίες μεταξύ τροχού και τέλους προφυλακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι πως το αυτοκίνητο πολύ εύκολα αλλάζει κατεύθυνση, τουλάχιστον μέχρι τα 7/10 πίεσης και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο στο turn-in.

Σε πιο κλειστές διαδρομές είναι θέμα ρυθμού

Θεωρώ πως τα συγκεκριμένα ελαστικά (με έμφαση στη μειωμένη αντίσταση κύλισης και τη χαμηλή κατανάλωση) είναι «λίγα» για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ζεστάθηκαν περισσότερο γρήγορα από το ιδανικό και ίσως αφαιρούν κάτι από την αίσθηση του πεντάλ φρεναρίσματος – χωρίς να αποδίδεται στο σύστημα πέδησης.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 5

Με το σύστημα torque vectoring (η BYD το λέει ”ιΤAC” – Intelligence Torque Adaption Control) ενεργοποιημένο εξ´ αρχής, έχεις το πλεονέκτημα να φροντίζει για την κατανομή της ροπής ανάμεσα σε άξονες και τροχούς. Σε γενικές γραμμές δουλεύει θαυμάσια και πολύ στρωτά

Σε ρυθμούς που δεν αναμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρους 2.180 κιλών, το τετρακίνητο BYD Seal προσπαθεί να ελέγξει τις τάσεις επεμβαίνοντας ηλεκτρονικά, τόσο με την παραπάνω κατανομή όσο και με το πρόγραμμα ευστάθειας το οποίο, ακόμα κι αν το έχεις απενεργοποιήσει, μετά από κάποια χιλιόμετρα ταχύτητας ενεργοποιείται πάλι αυτόματα.

Προσωπικά βρήκα ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να προφορτίζεις τον μπροστινό άξονα φρενάροντας ελαφρά με το αριστερό πόδι και ταυτόχρονα να ρυθμίζεις την παροχή ροπής με το δεξί

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 7

Σαφώς συνεχίζει να υπάρχει μια τεχνητή αίσθηση στο πώς μεταφέρονται οι δυνάμεις αλλά αυτό είναι ίδιον πολλών, ειδικά δυνατών και δη τετρακίνητων ηλεκτρικών.

Nobody’s perfect

To BYD Seal δεν είναι τέλειο. Κανένα δεν είναι σε τέτοιες κατηγορίες.

Για παράδειγμα, δεν έχεις την απόλυτη γραμμικότητα.

Όμως νομίζω πως ήδη έχουμε φτάσει σ’ ένα σημείο απαιτητικής και πιεστικής δοκιμής όπου ελάχιστοι, κυριολεκτικά, κάτοχοι θα ζητήσουν κάτι παραπάνω από μία ηλεκτρική μπερλίνα που πλέον είναι και σε τιμή ευκαιρίας με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Είναι όμως εξαιρετικά σωστό για αυτό που ευαγγελίζεται. Και τολμώ να πω αισθητά ποιοτικότερο και πιο ευχάριστο οδηγικά από ένα αντίστοιχο Tesla. Όπως επίσης και από άλλα EV αυτής της κατηγορίας – τύπου ID.5 GTX.

Ε, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως αυτό είναι πολύ σημαντική υπόθεση, παρότι οι χρόνοι φόρτισης είναι υποδεέστεροι, ειδικά σε σχέση με Τέξας μεριά.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 24

Αν μπορείς να έχεις οδηγικό fun με ένα EV;

Ναι, μπορείς.

Με κάποιους συμβιβασμούς που ούτως ή άλλως υπάρχουν σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει (και αισθητά λιγότερο σε Porsche Taycan)

Καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα προσπαθούν να τιθασεύσουν τη σχετική αδράνεια και τη μη μηχανική ροή ροπής στον τροχό, τίθενται περιορισμοί. 

Βάλτε μέσα και τα εξελιγμένα συστήματα ADAS που πλέον οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών τα έχουν σε υποχρεωτική αφθονία, και έχετε ένα σύμπαν προστατευτισμού που προσπαθεί να ορίσει μια πιο πολιτικώς ορθή τροχιά. Έχω την αίσθηση πως αν δεν επενέβαινε αυτόματα το ESP πέρα από κάποια ταχύτητα, το BYD Seal θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον. Αλλά, όπως λένε, it is what it is.

Το σύνολο πλαισιώνεται από μία ηλεκτρική κρεμαγιέρα με ικανοποιητική αίσθηση, ακρίβεια και θετικό βάρος υπό κλίση.

Το τεχνητόν της διάδρασης δεν το βρήκα να υστερεί σε σχέση με πολλές EPS καλών θερμικών αυτοκινήτου, τόσο του ανταγωνισμού όσο και γενικότερα.

Είναι σωστά σεταρισμένο και δεν δείχνει να «ψάχνεται» η χαρτογράφισή του γύρω από τη θέση της ευθείας. Τέλος, κι αυτό θα γινόταν ίσως καλύτερο με ένα σετ ξεκάθαρα σπορ ελαστικών, είτε της ιδίας Continental είτε άλλης αντίστοιχης ποιότητας εταιρείας.

Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι. Δεν διαταράσσεσαι από πλευρικούς και στις υψηλές ταχύτητες είναι ανεπηρέαστο.

Το πιο σημαντικό ίσως είναι ότι η απόσβεση παραμένει κοντρολαρισμένη. Ποτέ μα ποτέ δε νιώθεις ότι πλέει το αυτοκίνητο και γενικώς δεν εισπράττεις ότι κινείς ένα βαρύ αυτοκίνητο που χρειάζεται να βασίζεται σε τεράστιο grip

Δώστε σημασία στο τελευταίο

Η συγκεκριμένη διάσταση ελαστικών δεν είναι υπερμεγέθης, αναλογικά με τη δύναμη και τη ροπή του BYD Seal.

Ως αποτέλεσμα, εδώ δεν υπάρχει μία τεράστια προσφορά μηχανικής πρόσφυσης. Θα μπορούσα να το είχαν «στήσει» και διαφορετικά, με εικοσάρα ζάντα ή και τροχούς 21 ιντσών με ακόμα πιο φαρδιά ελαστικά

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 18

Ειρήσθω εν παρόδω, δείτε για παράδειγμα τη διάσταση που αφορά το Hyundai Ioniq 5 N. Με 275/35/21 το «πράγμα» στηρίζεται πολύ ΚΑΙ στο μηχανικό grip των τεράστιων ελαστικών.

Δεν ισχύει το ίδιο με εδώ. Το εκτιμώ ως κίνηση από μέρους των μηχανικών της BYD και συνιστά επιπλέον στοιχείο ως αίσθηση ευελιξίας και σχετικής ελαφρότητάς που διαθέτει το αυτοκίνητο.

Πράγματα που ενοχλούν

Για παράδειγμα, τα εντόνως παρεμβατικά ηλεκτρονικά της παλέτας ADAS.

Κάποια από αυτά μπορείς να τα απενεργοποιήσεις εν κινήσει ενώ κάποια, όπως συνηθίζεται γενικώς, πρέπει να έχεις σταματήσει και να έχεις πατήσει το μπουτόν του χειρόφρενου.

Μερικές φορές ξεχάστηκα να το κάνω από την αρχή και αναγκάστηκα να σταματήσω στην άκρη του δρόμου για να τα βγάλω ”off”.

Φυσικά είναι σωστό να ειπωθεί ότι η παραπάνω πληροφορία είναι χρήσιμη για κάποιον που ενοχλείται από πολλές ηλεκτρονικές παρεμβάσεις. Υπάρχει κόσμος για τον οποίο είναι εξαιρετικά χρήσιμα. Να τα λέμε κι αυτά γιατί μάλλον αποτελούν την πλειονότητα.

Οne pedal, θερμοκρασίες και αυτονομία

Κάτι άλλο που παραδόξως λείπει από το αυτοκίνητο είναι η λειτουργία του One Pedal Drive.

Για μία εταιρεία που επενδύει τόσο πολύ στη λογική του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι περίεργο που δεν έχει περιληφθεί, παρότι υπάρχουν δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας τα οποία τα επιλέγεις από την κεντρική οθόνη. Άλλο όμως το ένα και άλλο το άλλο.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 4

Τέλος, δύο φορές και σε συνθήκες έντονης ζέστης με αρκετή πίεση, πατώντας το πεντάλ του γκαζιού βαθιά και κινούμενος με περισσότερα από 130 με 140 km, φαινόταν σα να μην υπήρχε άλλη παρεχόμενη ισχύς.

Αυτό είναι κάτι που έχει συμβεί και με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε φάσεις δοκιμών. Ίσως σχετίζεται με την άνοδο των θερμοκρασιών και κάποιο σύστημα αυτοπροστασίας. Δεν μπορούμε να είμαστε κατηγορηματικοί αλλά έχει επαναληφθεί και με άλλα EV.

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 11

Τέλος, η αυτονομία είναι ένα πολύ σχετικό μέγεθος στα πολύ δυνατά και μεγάλα ηλεκτρικά.

Το έχουμε ξαναγράψει. Είναι θέμα χρήσης, ρυθμού και συνθηκών. Κινούμενος στην πόλη μπορείς να πλησιάσεις μία αυτονομία 400 – 420 περίπου χιλιομέτρων.

Με μεικτό γρήγορο ρυθμό, αναλόγως πίεσης και διαδρομής, μπορείς να δεις γύρω στα 280 km, δηλαδή ελαφρώς περισσότερο από το μισό σε σχέση με τη θεωρητική κατά WLTP.

Ως μέση δοκιμής η κατανάλωση κυμάνθηκε περίπου στις 22 kWh με μία αυτονομία των 330 χλμ.

Συμπέρασμα

Πώς είναι το BYD Seal;

Με δύο κουβέντες, απροσδόκητα καλό.

Δεν εντοπίζεται μομφή ποιότητας, τα πάνελ του αμαξώματος είναι με πολύ μικρές ανοχές, και θα μπορούσα να το παρομοιάσω (αν μου έκρυβες το λογότυπο), με ένα πολύ προσεγμένο και ενδιαφέρον Lexus. Αυτό που δεν έχει η Lexus στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Το BYD Seal είναι πολύ γρήγορο, με σωστή θέση οδήγησης, βολική εργονομία, ικανοποιητική αυτονομία, αισθητική που δεν εκπέμπει ψυχρότητα και μία ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά που βασίζεται σε σωστή αρχιτεκτονική και εξελιγμένες τεχνολογίες μπαταριών

Για την ιστορία, οι LFP έχουν περάσει και από τα πολύ αυστηρά τεστ της διάτρησης με καρφί χωρίς να πάρουν φωτιά ή, έστω, πρόκληση καπνού.

Για τα θέματα αξιοπιστίας στο χρόνο και ό,τι άλλο συνεπάγεται που δεν μπορεί να εξαχθεί ως συμπέρασμα στα πλαίσια μιας δοκιμής, γράφτηκαν και εδώ.

Όλον τον παραπάνω θετικό συνδυασμό δεν τον περίμενα για μία εταιρεία που εμφανίζεται στην παρθενική της παρουσία με ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ειδικά σε αυτήν την κατηγορία ισχύος, πελατών και τιμής.

Παρέλαβα με επιφύλαξη, το παρέδωσα με σεβασμό.

Όπως έγραφα πρόσφατα, το λογότυπο της εταιρείας θα μπορούσε να σημαίνει “Bring Your Dollars”, Αν ρίξει κανείς μια ματιά στα κέρδη που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια ή λάβει υπόψιν τα 3.000.000 πωλήσεων μόνο για το 2023, μάλλον θα ήταν εύστοχη παράφραση. Τώρα όμως που το οδήγησα και συμβίωσα μαζί του θα ήταν θεμιτή και μία άλλη παραλλαγή του: Bring Your Respect. Από μένα τον έχει

Δοκιμή: BYD Seal Excellence AWD. Bring Your Respect Photo 22
Database
Κινητήρας2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία LFP 82,5 kWh
Κιβώτιο1 σχέσης
ΜετάδοσηΤετρακίνηση
Ισχύς530 PS
Ροπή670 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 3,8''
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση22,3 kWh
Αυτονομία δοκιμής330 km
Βάρος2.185 kg
Τιμή€48.990 (€39.990 με την επιδότηση)

Info: bydauto.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / 4Drivers


BYD καταστήματα

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει