Στο διαγωνισμό ταλέντων στην κατηγορία των υπερμίνι, το νέο Citroën C3 κάνει το δικό του γκελ. Οπτικά, οδηγικά, πρακτικά και τιμολογιακά. Συμβιώνουμε για αρκετές μέρες με ένα αυτοκίνητο που πατάει Ctrl+Alt+Del στο παρελθόν και καταγράφουμε τις εντυπώσεις

Μοντέρνο, τετράγωνο, με ολικό ρεσέτ αλλά σεβασμό στη βαριά εμπορική του «φανέλα». Το Citroën C3 δικαιολογημένα φέρνει κόσμο στις εκθέσεις της εταιρείας με το που εμφανίστηκε στην ελληνική αγορά
«Καρπός» της Stellantis το νέο Citroën C3. Όμως οι Γάλλοι είχαν την προτεραιότητα στη χρήση της πλατφόρμας Smart Car και φρόντισαν να κάνουν το γκελ με το καλημέρα
Κατ΄αρχάς οπτικά.
Το αυτοκίνητο δεν είναι ακριβώς υπερμίνι. Είναι υπερμίνι-«εσγιουβοειδές». Ενδεικτικά, έχει απόσταση από το έδαφος 19,7 εκατοστών.
Είναι αισθητά περισσότερα από τα 13,5 εκ. του απελθόντος C3. Και κάνουν δουλειά. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, περνάς αβίαστα, έχει εσωτερικό ύψος αλλά και πολλές πρακτικές θέσεις για μία μικρή οικογένεια.
Οι γραμμές του είναι πιο τετράγωνες, μοντέρνες και ελαφρά αιχμηρές. Είναι funky – με ό,τι συνεπάγεται ο όρος. Πάντως δεν κάνει ριμέικ, δεν σκαλίζει ρετρό μνήμες, δεν «πατάει» καταχρηστικά στο παρελθόν του
Σε μία εποχή που, από τα restomod μέχρι σύγχρονες αναβιώσεις, η σχεδίαση φαίνεται να ξεμένει από ιδέες και χρησιμοποιεί κατά κόρον παρελθοντικό ντιζάιν, το C3 το πήρε αλλιώς.


Για την ακρίβεια, πήρε πολλά πράγματα αλλιώς
Για παράδειγμα, μπαίνει στην αγορά με μία τιμή (τουλάχιστον όσο είναι σε ισχύ η προωθητική ενέργεια) στα €16.900.
Συγγνώμη, αλλά με 6άρι κιβώτιο, ζωηρή ροπή 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. καδένα αντί για ιμάντα και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, το C3 δίνει μία πειστική απάντηση στο παλαϊκό αίτημα για φθηνό και σύγχρονο αυτοκίνητο
Ναι, στη βασική έκδοση Υou δεν έχει ηχοσύστημα ενώ το παίρνετε μόνο σε λευκό.
Κάντε μία έρευνα και θα δείτε πως, ειδικά για το δεύτερο, η επιλογή κυκλοφορεί ενίοτε και σε πρίμιουμ «χωράφια». Θεωρούμε, ωστόσο, πιο σημαντικό μείον την απουσία στροφόμετρου.


Το γκρουπ, λοιπόν, είχε στόχο να προσφέρει ένα πολύ μοντέρνο, πρακτικό, ευρύχωρο, σβέλτο και έξυπνα άνετο αυτοκίνητο που ξεπερνά τα στενά όρια του υπερμίνι και ακροβατεί με τα B-SUV, μη φοβούμενο ακόμα και να πατήσει αξιοπρεπώς χώμα. Κι όλο αυτό σε μία τιμή που, αν μη τι άλλο, δημιουργεί θέμα στην αγορά
Το C3 δεν έχει σχέση με το παρελθόν του
Εντάξει, για την ακρίβεια, δεν σχετίζεται με εκείνη τη μακρινή μνήμη κάποιων Citroën που κάποτε ήταν άνετα μεν, χαλαρά σε επίπεδο αρθρώσεων ανάρτησης δε.
Καμία σχέση. Μπαίνεις μέσα και ξεκινάς με το πρώτο και πανταχού παρών τεστ ελληνικού αστικού φρεατίου.
Χαλαρότης; Ουδεμία. Τριγμοί; Πουθενά. Αυτό το Citroën είναι πιο στιβαρό από ποτέ, θυμίζοντας, αν μου επιτρέπετε, μία πιο τευτονική και συμπαγή συναρμογή από ό,τι περιμένεις


Όμως παρότι το πλαίσιο είναι αισθητά πιο συμπαγές και αδιατάρακτο, είναι ο συνδυασμός με τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort (από την έκδοση Plus και πάνω) και τα υδραυλικά στοπ (Progressive Hydraulic Cushions) που είναι πατέντες της εταιρείας και κάνουν τη σωστή μείξη.


Το αυτοκίνητο σε χαμηλές και μέσες ταχύτητες δεν πλέει, δεν χάνει γραμμές ακόμα και στο βρεγμένο ενώ ταυτόχρονα διατηρεί ένα σημαντικό βαθμό άνεσης.
Ως κύλιση είναι κάτι διαφορετικό με το παρελθόν, αφήνοντας πίσω τις υπερβολικές κλίσεις ή ένα χαλαρό τρόπο διαχείρισης των ανωμαλιών.
Σε πιο σβέλτους ρυθμούς εμφανίζει προοδευτική συμπεριφορά, με ένα μάλλον ελαφρύ, αλλά όχι υπερβολικά, ελαφρύ τιμόνι και δυνατά φρένα (δίσκοι μπροστά & ταμπούρα πίσω).
Ιδιαίτερα θετική αναβάθμιση και αυτή του κιβωτίου, καθώς ο επιλογέας, ίσως πρωτόγνωρα για Citroën, είναι με σφιχτή διαδρομή και μεγαλύτερη ακρίβεια στην κίνησή του

Το μοτέρ που κάνει τη διαφορά
Από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβάνεσαι πως κάτω από το καπό βρίσκεται ένας σύμμαχος.
Με καλή επιτάχυνση (0-100 σε 10,6 δ/λ) αξιοποιείς τα κενά, είναι ζωηρό σε όλο το μικρομεσαίο φάσμα λειτουργίας και σε συνδυασμό με την προσεγμένη κλιμάκωση νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα ικανό αυτοκίνητο στις αστικές και πέριξ της πόλης μετακινήσεις.
Στο ταξίδι μπορείς να κινείσαι περί τα 130 χλμ/ώ., με χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους και χαμηλές τιμές κατανάλωσης, αν είσαι προσεκτικός με το φορτίο γκαζιού που ασκείς.

Συγκεκριμένα, είδαμε τιμές στην περιοχή των 5,3 λτ/100 χλμ. ενώ μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση ήταν στα 6,6 λίτρα. Καθόλου άσχημα δεδομένης της ζωηρής χρήσης του αλλά και της αμιγώς βενζινοκίνητης λειτουργίας του κινητήρα χωρίς κάποια ηλεκτρική υποστήριξη
Όχι, δεν είναι «χριστουγεννιάτικο δένδρο»
Αυτή ήταν η περιγραφή που είχε δώσει η ίδια η Citroën με το λανσάρισμα του C3.
Τα μενού στην οθόνη των 10,25 ιντσών (στη βασική υπάρχει απλώς βάση για κινητό τηλέφωνο) είναι απλοποιημένα, δεν απαιτούνται δαιδαλώδεις εξερευνήσεις για να βρεις τα βασικά και η διάδραση μεταξύ λειτουργιών και χρήστη είναι εύκολη.

Ο αντίλογος λέει ότι μόνο έτσι θα μπορούσε να κρατηθεί χαμηλά το κόστος εντός του Ομίλου. Εν μέρει είναι σωστός. Μαζί με μερικούς «αστερίσκους».
Όπως, για παράδειγμα, ότι υπάρχουν μπουτόν για τη ρύθμιση του κλιματισμού – στοιχείο που κοστίζει πλέον πιο ακριβά από ένα πλήκτρο αφής σε οθόνη.
Επίσης, η σχεδίαση στην καμπίνα προσδίδει μία σύγχρονη εικόνα, με περιποιημένες υφασμάτινες επιφάνειες, οι επενδύσεις φαίνονται ανθεκτικές και όλος ο «αέρας» παραπέμπει σε ένα ακριβότερο αυτοκίνητο.
Συμπέρασμα
Η Citroën έχει κάνει ένα τιμολογιακό «μπαμ» με το C3.
Αφενός, οι ήδη υπάρχοντες πελάτες της θα συναντήσουν ένα άλμα ποιοτικής αναβάθμισης και οδηγικής συγκρότησης, ειδικά στους μέτριους έως κακούς ελληνικούς δρόμους και, αφετέρου, οι εν δυνάμει νέοι αγοραστές έρχονται σε επαφή με ένα πολύ φρέσκο προϊόν, διακριτικά γεμάτο με τεχνολογίες, που ταυτόχρονα έχει και το τσαγανό σβελτάδας και ροπής


Ο συνδυασμός με τρεις εκδόσεις (You, Plus και Max της δοκιμής) δείχνει να ΄χει βρει τη σωστή τοποθέτησή του στα επίμαχα ελληνικά πράγματα, καθώς με «ταβάνι» τα €19.900 της πιο πλούσιας εξ αυτών φέρνει έναν νέο «αέρα» στην κατηγορία
Το ότι δε το νέο C3 το πακετάρει όλο αυτό σε ένα αμάξωμα αισθητά πιο γαλαντόμο και με αναλογίες που ακροβατούν με κάποια SUV της αγοράς, ειδικά για το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι μόνο θετικό.
Τέλος, αν μου επιτρέπετε, και ένα σχόλιο επί του γενικού.
Ανέκαθεν η Citroën είχε το τολμηρό θράσος να κάνει αυτό που δεν τολμούσαν οι άλλοι. Έχετε τριάκτινο τιμόνι; Εμείς μονόμπρατσο. Έχετε οριζόντια τη θυρίδα όπου βάζετε την κασέτα της εποχής; Εμείς τη βάζουμε κάθετα. Έχετε πίνακα οργάνων; Εμείς βάζουμε ένα μινιμαλιστικό display για να βλέπετε μόνο με πόσα πηγαίνετε
Τρόπον τινά το κάνει με το C3. Παίρνει αλλιώς το θέμα των υπερμίνι, με ένα αυτοκίνητο που τολμά και συμφέρει χοντρά. Έστω κι αν είναι καρπός μιας ευρύτερης «ομπρέλας».

Κινητήρας | 1.2 lt, βενζινοκινητήρας, τρικύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Xειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 101 PS |
Ροπή | 205 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,6'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,6 lt/100km (δοκιμής) |
Βάρος | 1.151 kg |
Τιμή | από €16.900 (με προωθητική ενέργεια) |
Info / Photo: citroen.gr / Δ. Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.