Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 eTSI 150 PS. Το πιο σπορτίφ C-SUV;

Post date:

Author:

Category:

Σπορτίφ σε όλα τα επίπεδα, το Cupra Formentor, άλλοτε, μα και τώρα στην ανανεωμένη εκδοχή του, απευθύνεται και πάλι στον οικογενειάρχη που έχει διατελέσει σκληροπυρηνικός, πλην όμως επιθυμεί να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες της φαμίλιας με μοναδικό στιλ και σε ήπια υβριδικούς ρυθμούς

Δοκιμή Cupra Formentor 1.5 eTSI 150 PS

To Cupra Formentor κινείται από το γνωστό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI (τεχνολογίας ACT που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους σε συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο), που αποδίδει 150 ίππους και μέγιστη ροπή 250 Nm (από τις 1.500 έως τις 3.000 σ.α.λ.) και έναν ηλεκτροκινητήρα 12 ίππων και μέγιστης ροπής 50 Nm


«Μόδα είναι τα SUV, θα περάσει, θα ξεφουσκώσει», πιστεύαμε ακράδαντα προ 15ετίας οι περισσότεροι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου. Ασφαλώς και η παραπάνω πρόβλεψη είχε να κάνει με την κάπως μπερδεμένη σχεδιαστική φιλοσοφία τού «λίγο απ’ όλα» (βλ. τζιπ, στέισον), την επιτηδευμένα πομπώδη-άχαρη εμφάνιση, μα κυρίως όσα πρόσφεραν στην πράξη τα SUV

Διότι πλην της αυξημένης χωροταξικής ικανότητας (σ.σ.: σε κάποιες περιπτώσεις όχι σε όλες), η απόδοσή τους ούτε καν πλησίαζε την απόδοση των τζιπ εκτός δρόμου (εξαιρουμένων των τετρακίνητων με light συστήματα μετάδοσης όμως), η πλαδαρή οδική συμπεριφορά και η μέτρια ποιότητα κύλισής τους απείχε μακριά έως έτη φωτός από τις αντίστοιχες ενός στέισον επιβατικού.

Εντέλει, πέσαμε εντελώς έξω στις εκτιμήσεις μας, ως προς το εμπορικό κομμάτι τουλάχιστον, όπως πιστοποιούν οι σημαντικές πωλήσεις που κατέγραψε έκτοτε η «λίγο απ’ όλα» κατηγορία.

Για να είμαστε απολύτως δίκαιοι πάντως, το σύγχρονο παρόν της εν λόγω κατηγορίας έχει εξελιχθεί και βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό εφ’ όλης της ύλης, στους επιμέρους τομείς του παρελθόντος που «χλώμιαζε» (βλ. συμπεριφορά στον δρόμο, εξωτερική σχεδίαση) και, ως εκ τούτου, εξακολουθεί να πουλάει καλά.

Όχι, το Cupra Formentor που ανήκει στα SUV δεν χλόμιασε ποτέ. Ούτε στην απαρχή της καριέρας του το 2020, ούτε φυσικά τώρα στην ανανεωμένη εκδοχή του, όντας ένα μοντέλο που ναι μεν δεν μπορεί να πάρει τα βουνά, ωστόσο από αυτό το σημείο και πέρα ήταν και παραμένει μία πολύ ενδιαφέρουσα και άκρως γοητευτική πρόταση με έντονα σπορτίφ χαρακτηριστικά

Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr εδώ

Photo: Δημήτρης Μανώλαρος

Database
Κινητήρας1.5 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός (48V)
ΚιβώτιοΔιπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς150 PS
Ροπή250 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 9,0''
Τελική ταχύτητα205 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής8,2 lt/100 km
Βάρος1.407 kg
Τιμήαπό €36.590

Δοκιμή VW Golf 50 Years

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει