Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, συνήθως, η λέξη «υβριδικό» αρκεί για να αποθαρρύνει τον petrolhead από το να δει θετικά ένα hatchback. Tο διττού χαρακτήρα Cupra Leon θέλει να γεφυρώσει το κενό
Μπρονζέ και γρήγορο: οι 245 συνδυαστικοί ίπποι και τα 400 Nm ροπής αυτού του Cupra Leon προσφέρουν επιδόσεις και σοβαρή οικονομία κατανάλωσης. Μαζί με μερικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το φτηνότερο Seat Leon των 204 ίππων
Τι λέει το 4D | Ενδιάμεσος κόσμος μεταξύ hot hatch και ηλετροκίνησης. Βαρύτερο από ένα αμιγώς βενζινοκίνητο Cupra, πιο ελκυστικό για ένα κοινό που εκτιμά την αξία των μόλις 32g/km. Κάνει ένα Golf GTE να μοιάζει νωθρό |
Μας αρέσει | Συνδυαστική ροπή, ικανές επιδόσεις, διακριτές λεπτομέρειες, θέση οδήγησης, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης παρά τους τροχούς 19 ιντσών, κατανάλωση |
Όχι και τόσο | Κόστος που οδηγεί τον petrolhead σε ένα αμιγώς βενζινοκίνητο Cupra ή σε άλλα hot hatch. Πόσοι, όμως, υπάρχουν ακόμη; Βάρος |
Τιμή | από €38,990 |
Αν μου επιτρέπετε, κατ΄αρχήν θεωρώ πως αφ ης στιγμής η Cupra αυτονομήθηκε σα Βάσκος στην Καταλωνία από τη Seat, είναι στρατηγικά λάθος να συνεχίζεις να ‘χεις το ίδιο όνομα μοντέλου, το ”Leon”
Είναι τόσο ταυτισμένο, ήδη απ’ το μακρινό 1998, με τη Seat, τόσο βαθιά εμπωτισμένο μ’ αυτήν, που ο κόσμος είναι φυσιολογικό να μπερδεύεται με κάποιο νέο ”Cupra Leon”.
Το οποίο δεν είναι Leon Cupra ούτε Seat Cupra αλλά συνδυασμός που θέλει μπλα-μπλα για να τον εξηγήσεις στον αμύητο. Αποσιωπητικά…
Αν ξεμπερδέψεις με νονούς και βαφτίσια, είσαι μπροστά σε ένα αυτοκίνητο που αποδεικνύει τη δύναμη της λεπτομέρειας. Το Cupra Leon e-Hybrid είναι γεμάτο τέτοιες.
Στους τροχούς, το τιμόνι, τα καθίσματα, τις απολήξεις της εξάτμισης, τα μασπιέ, τα περιγράμματα διακοπτών, τις δαγκάνες των φρένων, στο ίδιο το λογότυπο. Θεωρητικά καθ’ υπερβολήν, όμως καταφέρνει το σύνολο να είναι πειστικό.
Παντού μπρονζέ που, τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής, σ΄αυτό το ωραίο γκρι, «χτυπάει» ωραία. Για την ιστορία, η Cupra το ονομάζει ”Magnetic Tech Matt”.
Δεν μπορώ να καταθέσω αποδεικτικό υλικό, όμως, πραγματικά, πολύς κόσμος κοντοστάθηκε και άρχισε να το παρατηρεί. Δεν κυκλοφορούν πολλά και δείχνει φρέσκο παρότι οικείο. Θα ‘ναι Leon αλλά θα ‘ναι αλλιώς, που θα ‘λεγε και ο Παΐσιος
Κάτω από το οπτικό εφέ
Εδώ υπάρχει ένας 1,400άρης TSI 150 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας με δυνατότητα plug-in.
Αν είναι πλήρως φορτισμένος, έχεις 55 χιλιόμετρα αυτονομίας. Η τάπα στο μπροστινό αριστερό φτερό κάνει τη διαφορά.
Και κάπου εδώ βρίσκεται ο διττός χαρακτήρας του Cupra Leon: έχεις, από τη μία, ένα γρήγορο, ακριβές, άμεσο και δυνατό hatch και, από την άλλη, ένα σιωπηλό, ηλεκτρικό 5-θυρο που διεκπεραιώνει τόσο ωραία τα κοντινά πήγαινε-έλα χωρίς να γίνεται πλαδαρό.
Δεν ξέρω αν θα σας το μεταφέρω σωστά, όμως, μετά από μια κουραστική μέρα, συνέλαβα τον εαυτό μου να κατεβαίνει αθόρυβα τη Βάρης-Κορωπίου, έχοντας πατήσει το μπουτόν για αμιγή χρήση ηλεκτροκινητήρα.
Και, παραδόξως; Να με κατευνάζει. Κάπως σαν το βίντεο που ακολουθεί.
Δεν έκαιγα τίποτα από υγρό καύσιμο αλλά η σπορ κύλιση και το άμεσο μπροστινό ήταν εκεί.
Αν το αυτοκίνητο έχει να σου πει οδηγικά κάτι, τότε το «υβρίδιο» δίνει μία επιπλέον διάσταση – αρκεί να μπαίνεις επί καθημερινής βάσης στη ρουτίνα τού να το φορτίζεις. Γνώμη
Αν, αντιθέτως, ο προσανατολισμός είναι μόνο στις εύκολες επιδόσεις και το αδιάφορο handling, τότε καμία χαμηλότερη κατανάλωση δεν μπορεί να ψήσει τον petrolhead. Τουλάχιστον για την ώρα
Πώς είναι οδηγικά;
Μεστό, συμπαγές, ευθύβολο και, ειδικά σε σχέση με το Leon FR που οδήγησα πρόσφατα, εδώ υπάρχει αυτή η σωστή κύλιση που πάντα ξεχωρίζει την ήρα από το στάρι.
Το Cupra Leon, δεν πάσχει απ’ αυτό το υπερτονισμένο σαγρέ που νιώθεις να διατρέχει την κινηματική του FR. Είναι σπορ αλλά όχι κουραστικό.
Και αυτό συμβαίνει λόγω της ηλεκτρονικής απόσβεσης που δίνει άφεση ακόμα και σ’ αυτούς τους πανέμορφους, χαμηλοπρόφιλους 19-άρηδες τροχούς.
Σε πιο κλειστά κομμάτια και, κυρίως, ολισθηρά μπορείς να παίξεις γραμμικά με το γκάζι και να έχεις μία ικανού βαθμού ρυθμισιμότητα.
Δεν έχει μεν τον επιθετικό, ως απόκριση, χαρακτήρα ενός Type-R, ενός Hyundai i30 N, ενός Megane R.S. ή, έστω και αν είναι χαμηλότερης κατηγορίας, ενός Fiesta ST με μηχανικό μπλοκέ όπου η τροχιά θα κλείσει με τη γνωστή «βιαιότητα» αναλόγως εμπλοκής του διαφορικού στο «πάτα-άσε».
Αυτό εδώ το Cupra έχει άλλη προσέγγιση. Πιο προοδευτική, φιλική και βατή. Αλλά ικανή να σε γεμίσει με οδηγικό ενδιαφέρον. Στην απόλυτη πίεση δύσκολα θα νιώσεις το επιπλέον βάρος – άλλο ένα μπόνους της ηλεκτρονικής απόσβεσης
Άλλωστε, παράλληλα στη γκάμα της εταιρείας υπάρχει και ο δίλιτρος TSI με τους 245, 300 και 315 ίππους (για το τετρακίνητο Sportstourer) για αυτόν που θέλει πιο παραδοσιακή επιθετική προσέγγιση.
Τι μου έλειψε κάποιες φορές;
Μία επιπλέον σχέση στο 6-άρι DSG που ναι μεν απλώνει σωστά αλλά δε θα ‘λεγα όχι σε μια πιο κοντή κλιμάκωση που θα προέκυπτε.
Για κάποιους μπορεί, επίσης, να ‘ναι ένα ζήτημα προς χωροταξική διερεύνηση και ο περιορισμός κάποιων λίτρων από το χώρο αποσκευών.
Προκύπτει από το ότι οι μπαταρίες κάτω από το κάθισμα έχουν μετατοπίσει το ρεζερβουάρ προς τα πίσω, μειώνοντας το διαθέσιμο χώρο.
Οι μηχανικοί, ωστόσο, προτίμησαν -και ορθώς- να κάνουν εκεί την παραχώρηση και όχι στην πίσω ανάρτηση που παραμένει με πολλαπλούς συνδέσμους, μαζί με αυτό το επιπλέον κλικ ακρίβειας και ενδοτικότητας που προσφέρει.
Ζεις μαζί του
Μέσα σε ένα ευχάριστο κόκπιτ, με ξεκάθαρου σπορ χαρακτήρα κάθισμα, σωστή ορατότητα αλλά και αυτήν την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα μαζεμένο αμάξωμα που «περιστρέφεται» στον άξονά σου.
Παρότι ελάχιστα μεγαλύτερο από το «αδελφό» Seat Leon, το Cupra Leon διατηρεί αυτήν την αίσθηση αμεσότητας και προθυμίας: να αλλάξει κατεύθυνση με μία ανάλαφρης και γρήγορης (2,1 στροφές) κρεμαγιέρας, να φρενάρει δυνατά, να νιώσεις τη γενναία ροπή στις μεσαίες και, τελικά, να στρίψεις με σοβαρές κεκτημένες ταχύτητες
Τα φυσικά μπουτόν δεν είναι πολλά στο εσωτερικό αλλά, για να μη χαθείτε σε εξονυχιστικές λεπτομέρειες, αυτό είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είναι προετοιμασμένος όποιος εισέρχεται στο γκρουπ της VW το 2021.
Ζώντας μαζί του μπαίνεις σε έναν διπλό χαρακτήρα – όχι πάντως σε ένα διχασμένο κορμί της αυτοκίνησης.
Μπορείς να καις ελάχιστα (είδα σταθερά και υπομονετικά τα 5,6 lt/100 km), να έχεις ένα ενεργειακό απόθεμα on demand και ταυτόχρονα να έρχεσαι σε επαφή με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να σε «ψήσει», αν δεν ανήκεις στην πιο σκληροπυρηνική πλευρά της αγοράς.
Από €38,990.
Κινητήρας | 1,4 lt, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός - Ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 12,8 kWh |
Ισχύς | 245 PS (Συνδυαστική ισχύς) |
Ροπή | 400 Nm (Συνδυαστική ροπή) |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Κιβώτιο | Αυτόματο DSG 6 σχέσεων |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 6,7'' |
Τελική ταχύτητα | 225 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,7 lt/100 km |
Βάρος | 1,671 kg |
Τιμή | Από €38,990 |
Photo: seat.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.