Η μεγάλη των Ιταλών σχολή της FIAT επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο με το FIAT 600, μία αξιόμαχη σε όλα τα σημεία και ιδιαίτερα γοητευτική, άκρως φινετσάτη crossover πρόταση! Kαιρός ήταν…
Το ήπια υβριδικό σύνολο 48 Volt δένει με το υψηλό αμάξωμα του 600, μετακινώντας το με αρτιότητα παρά τη σχετικά χαμηλή ιπποδύναμη. Περί του γνωστού εδώ και καιρό συνόλου ο λόγος, που το έχουμε συναντήσει κατά καιρούς σε κάμποσα μοντέλα εταιριών του γκρουπ Stellantis, το οποίο θυμίζουμε πως αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου και χρησιμοποιεί τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού/χρονισμού των βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, αποδίδοντας 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm μέγιστης ροπής στις 1.750 σ.α.λ
Μία από τις πλέον επιδραστικές εταιρίες από καταβολής αυτοκίνησης η FIAT. Τεράστιο κεφάλαιο με πολυσχιδή ιστορία που αναμφίβολα ζαλίζει, σε επίπεδο δημιουργικότητας, αλλά και με γνώμονα τους δείκτες πωλήσεων. Έστω μέχρι πριν λίγα χρόνια
Καθώς από τη μία πλευρά τα συσσωρευμένα προβλήματα και από την άλλη οι εκ βάθρων αλλαγές στο αμείλικτα ανταγωνιστικό περιβάλλον της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας οδήγησαν σταδιακά την ιστορική ιταλική φίρμα στο περιθώριο και τοn μαρασμό.
Τελευταία επιτυχία της η αναβίωση του λιλιπούτειου 500, που υπενθυμίζουμε εμφανίστηκε το 2007 και αποδείχθηκε τζακ ποτ σε επίπεδο πωλήσεων. Έκτοτε καταγράφει «σιγή ασυρμάτου» δυστυχώς…
Ίσως γι’ αυτόν τον λόγο σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε η δημιουργία του 600 αποτελεί πολύ σημαντική είδηση, καθώς η επιστροφή της FΙΑΤ στα δρώμενα συνδυάζεται με ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που έχει τα φόντα να σταθεί απέναντι στον αμείλικτο ανταγωνισμό. Είδηση, ωστόσο, και για συναισθηματικούς λόγους, αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ειλικρινείς, γιατί όντως έλειψαν η φινέτσα και το μπρίο των Ιταλών
Κάπως έτσι και φυσικά με την καταλυτική συνδρομή τού από μηχανής θεού που ακούει στο όνομα γκρουπ Stellantis, προέκυψε η πλέον προκλητική μουσούδα -σε μοντέλο ευρείας παραγωγής- της τελευταίας δεκαετίας και βάλε!
Αναφερόμαστε φυσικά στο ευφάνταστο εμπρόσθιο μέρος του 600, της ολοκαίνουριας crossover υλοποίησης της FΙΑΤ που αντικαθιστά το 500Χ, η οποία καλείται να τα βάλει με τα «θηρία» της δημοφιλέστατης κατηγορίας B-SUV.
Μόλις το αντικρίσεις, θες-δε θες θα σταθείς για ώρα να το παρατηρείς
Ασφαλώς το θέαμα παραπέμπει ευθέως στο αειθαλές 500αράκι, όμως εδώ ο πολύ μεγαλύτερος όγκος, μα κυρίως η πληθώρα των σχεδιαστικών λεπτομερειών του αμαξώματος δημιουργούν ένα σύνολο που διαθέτει ακόμα πιο έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα και, φυσικά, το κλασικό στοιχείο είναι σε πλήρη αρμονία με το μοντέρνο.
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Κινητήρας | 1.2 lt, τρικύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 100 PS |
Ροπή | 205 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,7'' |
Τελική ταχύτητα | 184 km/h |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 6,5 lt/100 km |
Βάρος | 1.275 kg |
Τιμή | από €23.990 |
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.