Οδηγούμε επί ελληνικού εδάφους το ολοκαίνουργιο Ford Kuga 1.5 στη βενζινοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο. Από €26,272 και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση για ένα SUV που διαχωρίζει εαυτόν με έντονο «σκαλοπάτι» από το πιο σπορτίφ αλλά μικρότερο Ford Puma
Το αυτοκίνητο της δοκιμής στην έκδοση Titanium, τροχούς 17 ιντσών σε ελληνικό φόντο. Γενικώς η Ford επενδύει σε χώρους, εξηλεκτρισμένη γκάμα και οικονομία καυσίμου. Τα υπόλοιπα, τα οδηγικά, τα γνωρίζει εξαιρετικά καλά. Παρότι το νέο Kuga δεν είναι τόσο σπορτίφ οδηγικά όσο το απερχόμενο
Τι λέει το 4D | Ολιστικά ποιοτικό, σταθερό και άνετο, με ένα ταμπλό που κάνει τον ανταγωνισμό να φαίνεται ξεπερασμένος |
Μας αρέσει | Hi-tech αίσθηση παντού, ευκολία χρήσης, επιδόσεις, το πιο προοδευτικό set-up στην κατηγορία, σχεδίαση καμπίνας, χαμηλό βάρος |
Όχι και τόσο | Τροχοί 18 ιντσών που κλέβουν ένα μέρος από την άψογη κύλιση, πίσω σχεδίαση που θα μπορούσε να είναι περισσότερο τολμηρή |
Επίμαχο | Από €25,050 (€23,850 το χειροκίνητο). Από €28,100 η έκδοση της δοκιμής |
Info | www.volkswagen.gr |
Οδηγώντας πριν τρία χρόνια το προηγούμενο Ford Kuga στην έκδοση ST-line, αναρωτήθηκαμε το εξής αντιφατικό: «Μα καλά, γιατί πρέπει να ‘ναι τόσο καλό το Ford Kuga;». Η ερώτηση είχε να κάνει με το πόσοι, βρε αδερφέ, μπορούσαν να εκτιμήσουν ένα τόσο ενδιαφέρον, καλοστημένο έως και συμμετοχικό SUV
«Πόσοι το καταλαβαίνουν; Πόσοι το εκτιμούν; Πόσοι θα το αγοράσουν μ’ αυτό ως κριτήριο; Και γιατί η Ford συνεχίζει να επενδύει τόσο σε αυτό το στοιχείο;». Αυτά γράφαμε τότε. Μαζί με ελαφρά σηκωμένο πίσω τροχό (sic).
Πιο σοφτ, περισσότερο πρακτικό
Πριν σας κουράσω με αναλύσεις εξοπλισμού, οθονών, πίσω «έξυπνης» εταζέρας και άλλων λεπτομερειών καταλόγου που μπορείτε να διαβάσετε και στα επίσημα της εταιρείας, να μου επιτρέψετε να πω το βασικό, παρακαλώ.
Το νέο Ford Kuga έχει μεγαλώσει. Γενικώς. Σε χώρους, χαρακτήρα, εξοπλισμό, θυμικό
Μαζί και με ένα «σκαλοπάτι» οδηγικού fun σε σχέση με το Puma – που μας άρεσε πολύ. Αυτό σημαίνει πως ενώ με το Puma νιώθεις απ’ τα πρώτα χιλιόμετρα ότι οδηγείς ένα μαζεμένο, ευέλικτο και, υπό προϋποθέσεις, διασκεδαστικό SUV, με το νέο Kuga πρέπει να δώσεις χρόνο στην εμπειρία
To SUV του καρπερού petrolhead. Και μετά μένεις να αναρωτιέσαι πόσοι τέτοιοι υπάρχουν ακόμα στον πλανήτη. Η «σε πρώτο χρόνο» συμμετοχικότητα του προηγούμενου Kuga αποτυπωμένη σε μία φωτό
Οδηγώντας έτσι όπως μας έμαθε η Ford
Σε πρώτη αίσθηση το Ford Kuga 1.5 δείχνει μεγάλο. Και είναι ως χώρους. Ρίξε μια ματιά στο πίσω κάθισμα που παίζεις μπάλα. Το πλάτος είναι όσο γενναιόδωρο μπορείς να χρειαστείς.
Και η παρουσία του στο δρόμο είναι επιβλητική, αν κρίνω απ΄το πώς το εντόπιζε ο κόσμος τις μέρες της δοκιμής.
Θα ήμουν, όμως, περίεργος να οδηγήσω το νέο Kuga και στην πιο σπορίφ έκδοση ST-line που, αν θυμάμαι σωστά, έχει και διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση.
Είναι αλήθεια πως ένα μέρος πρέπει να αποδοθεί στα λάστιχα. Σε διάσταση 225/65/17, με ένα πολύ υψηλό προφίλ, θεωρώ πως αδικούν, αρχικά έστω, το άψογο σασί.
Μαζί και μία τάση να σπινάρουν σχετικά εύκολα τη ροπή των 240 Nm στην καυτή ελληνική άσφαλτο.
Χρειάζεται, λοιπόν, να ΄χεις στο μυαλό αυτό το διαχωρισμό. Να εντοπίσεις την ευχάριστη κρεμαγιέρα, την προοδευτικότητα του σασί, το μαλακό σα βούτυρο 6άρι κιβώτιο. Αλλά κι αυτό το χαρακτηριστικό σβέλτης ροής που έχει το Kuga και θα απολαύσει το 95% των εν δυνάμει αγοραστών
Σχεδιαστική ομοιογένεια με την υπόλοιπη οικογένεια της τελευταίας γενιάς της Ford και εργονομία.
Τα πεντάλ ίσως φανούν σε κάποιους σχετικά μικρά και τοποθετημένα σε γωνία που αναγκάζει να αλλάξεις τη θέση οδήγησης που έχεις συνηθίσει – αν οδηγείς, για παράδειγμα, με σχετικά κάθετα τοποθετημένη πλάτη
Το χειροκίνητο 6άρι του Kuga είναι το πιο ευχάριστο στην κατηγορία. Σαφής διαδρομή του επιλογέα, γρήγορο κατά βούληση και θετικό «κούμπωμα»
Το infotainment είναι γρήγορο, εύκολο και δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Περιλαμβάνει Bluetooth, Voice Control, Κλήση Έκτακτης Ανάγκης και ενσωματωνμένο modem
Το σύστημα ψυχαγωγίας SYNC III, η βάση ασύρματης φόρτισης, τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης αλλά και 5 διαφορετικά Drive Modes (Normal / Eco / Sport / Slippery / Trail) είναι διαθέσιμα διευκολύνοντας τον μέσο οδηγό
Το υψηλό προφίλ (225/65/17) ευνοεί τη διαχείριση ανωμαλιών σε light εκτός δρόμου εξορμήσεις αλλά αφαιρεί ένα μέρος απ’ την ασφάλτινη αμεσότητα. Πιέζοντας η υποστροφή έρχεται πιο εύκολα απ’ όσο αναμένεις από ένα Kuga με, αναλογικά, σπορτίφ σασί
Το Ford Kuga 1.5 είναι ένα πολύ πρακτικό, εύκολο και άνετο SUV της κατηγορίας. Μαζί με μία κατανάλωση που με προσεγμένη χρήση του δεξί πεντάλ δεν ξεπέρασε τα 7.1 lt/100 km σ΄όλη τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του
Οι κινητήρες EcoBoost και EcoBlue
Για να έχετε και μία γενικότερη εικόνα, το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Trend, Titanium, ST-Line, ST-LineX και Vignale), που συνδυάζονται με μία υπερ-πλήρη γκάμα εκδόσεων κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Αναλυτικότερα, το νέο Ford Kuga διατίθεται στην Ελλάδα με:
- Κινητήρα βενζίνης 1.5LEcoBoost 150PS, 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς
- Πετρελαιοκινητήρα 1.5LEcoBlue 120PS, 6-τάχυτο μηχανικό ή8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς
- Πετρελαιοκινητήρα 2.0LEcoBlue 190PS, 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση σε όλους τους τροχούς
Οι τιμές και η εγγύηση που αξίζει
Οι τιμές ξεκινούν από το 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS, με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στην έκδοση Trend από €26,272.
Η αντίστοιχη έκδοση 1.5L πετρέλαιο, 120PS, με 6τάχυτο μηχανικό από €27,668.
Το νέο Kuga, το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ford, είναι τώρα διαθέσιμο στη χώρα μας σε όλες τις εκδόσεις με εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Κινητήρας | 1,5 lt, 4κύλινδρος, turbo |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 150 PS |
Ροπή | 240 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,7'' |
Τελική ταχύτητα | 195 km/h |
Μέση κατανάλωση | Επίσημη 6,3 lt/100 km Δοκιμής 7,1 lt/100 km |
Φρένα | Δισκόφρενα εμπρός/πίσω |
Τροχοί | 17 ιντσών |
Βάρος | 1,579 kg |
Τιμή | €26,272 |
Info/Photo: ford.gr / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.