Δοκιμή: «Γράφοντας» χιλιόμετρα με το Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS

Post date:

Author:

Category:

«Γράψαμε» περίπου 2.000 χιλιόμετρα με το μπλε Skoda Fabia 1.0 TSI μέσα στο κατακαλόκαιρο. Αυτές είναι οι εντυπώσεις από ένα υπερμίνι που αντιστέκεται στην εξαφάνιση της κατηγορίας

Το Skoda Fabia 1.0 TSI DSG 110 PS της δοκιμής, στην έκδοση Style, κόστιζε €20.650. Πλέον, ο νέος (Αύγουστος 2024) τιμοκατάλογος της Skoda έχει διαμορφωθεί διαφορετικά, με απόδοση ισχύος 116 PS και αντίστοιχη τιμή στα €22.200, στην έκδοση Selection

Τι λέει το 4DΠιο ολοκληρωμένο από ποτέ, παραδοσιακά με καλούς χώρους αλλά πλέον αισθητικά και τεχνολογικά εκσυγχρονισμένο. Το DSG αναβαθμίζει την εμπειρία
Μας αρέσειΑεροδυναμικός συντελεστής, συμπαγές σασί, θέση οδήγησης, μπροστινά καθίσματα, εύρυθμος κινητήρας, κιβώτιο, χώροι, πρακτικότητα με 16 θέσεις για μικροαντικείμενα, κατανάλωση
Όχι και τόσοΑυξημένη τιμή με βάση τον πιο πρόσφατο τιμοκατάλογο, μέτρια κύλιση σε κακό οδόστρωμα, αυξητικές τάσεις στην κατανάλωση με χρήση κλιματισμού
Τιμή€22.200 (με DSG, έκδοση Selection)

Το Skoda Fabia 1.0 TSI DSG 116 PS δεν είναι πλέον ένα φθηνό αυτοκίνητο, στη λογική που επί δεκαετίες η τσέχικων καταβολών εταιρεία ταύτισε τον εαυτό της ως αυτό που μάθαμε να λέμε ”value for money”

Πλέον, τίποτα δεν είναι φθηνό.

Αν ανατρέξετε στα σχετικά πρόσφατα χρόνια, οι τιμές στην κατηγορία ήταν περί το 25% χαμηλότερες. Σε μερικές δε περιπτώσεις, ακόμα περισσότερο.

Ωστόσο, όπως εύστοχα λένε οι Αγγλοσάξωνες, it is what it is. Διαλέγεις, παίρνεις ή απορρίπτεις.

Ουσιαστικά, όμως, το Skoda Fabia 1.0 TSI, αυτό που πατάει στην πλατφόρμα MQB-A0 και έχει ξεπεράσει τα 4,1 μέτρα μήκους, είναι πιο ολοκληρωμένο, εύχρηστο, πολυτάλαντο και από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.

Πιθανόν και ομορφότερο από ποτέ.

Καλογυαλισμένο με τη μπλε και μαύρη διχρωμία, τα «νεύρα» στο καπό, νέα μάσκα, φώτα LED, τις καθισματάρες στο εσωτερικό (πιθανόν το καλύτερο μπροστινό σετ που προσφέρεται στην κατηγορία), εμφανή «φιλέτα» από αλκαντάρα, τριάκτινο τιμόνι (σ.σ. τι λύσσα μ’ αυτά τα δίμπρατσα τελευταία;) και ένα απόλυτα σύγχρονο περιβάλλον για έως τέσσερις επιβάτες

Μαζί παίρνετε και έναν από τους χαμηλότερους συντελεστές οπισθέλκουσας (0.28) στην κατηγορία – στοιχείο που εκτιμάται σε πιο υψηλές ταχύτητες.

Όντως, έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Skoda Fabia 1.0 TSI σε ταξίδι, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι και δε νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε ένα υπερμίνι.

Ωραία περίπτωση για πολλά χιλιόμετρα σε compact μέγεθος.

Κάτω από το καπό ο γνωστός 1.0 TSI, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας (θυμάστε που η τουρμπίνα VTG ήταν μέχρι πρόσφατα προνόμιο σε περιπτώσεις τύπου Porsche 911 Turbo – μιλώντας πάντα για «βενζίνη»), κάποια 200 Nm από τις 2.000 rpm, γραμμικός και «γεμάτος» ήδη από τις χαμηλές rpm

Στο πρόγραμμα Eco, όταν πας πατήσεις βαθιά το γκάζι, νιώθεις μια μικρή καθυστέρηση απόκρισης αλλά, φίλε οδηγέ, έχεις επιλέξει το πιο «οικολογικό».

Πατάς το μπουτόν στη βάση της κονσόλας, εμφανίζονται τα προγράμματα οδήγησης και, αν θες, βάζεις το Normal ή τα πιο επιθετικά. Μετά όλα επανέρχονται στη θέση τους.

Αν ωστόσο επιδιώκεις τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, κάνεις το συμβιβασμό και καταλήγεις με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές στα όρια των 4,5 λίτρων ανά 100 χλμ.

Καθοριστικό, καταλυτικό και αναπόσπαστα συνδεδεμένο με το αναβαθμισμένο προφίλ του Fabia 1.0 TSI είναι το γνωστό αρκτικόλεξο που χαρακτηρίζει το κιβώτιο, το DSG. Το 7άρι ανεβάζει τη συνολική ευκολία, ποιότητα και αμεσότητα του τρικύλινδρου κινητήρα σε άλλο επίπεδο

Για ένα αυτοκίνητο με χώρους, πρακτικότητα, ευκολία χρήσης και ιδιαίτερα ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 σε 9,9” / τελική 202 χλμ/ώ.), το DSG ολοκληρώνει μια συνολικά αξιοσέβαστη εμπειρία στην κατηγορία των υπερμίνι.

Με την ευκαιρία, θα συνεχίσω να αναρωτιέμαι -και το γράφω αυτό ανεξαρτήτως Skoda αλλά γενικότερα σε τοποθετήσεις μέσα στο Group της VW- για το πώς δεν έχουν καταφέρει ακόμη να μειώσουν κάποιους τους ήχους την ώρα που κατεβάζει από 2η σε 1η σχέση και τυγχάνει να είσαι με ανοιχτό παράθυρο.

Η διαδικασία ακούγεται και το ίδιο είχε συμβεί, για παράδειγμα, στο T-Cross της πρόσφατης δοκιμής.

Πέραν αυτής της υποχονδριακής λεπτομέρειας, το Skoda Fabia 1.0 TSI είναι ένας υπάκουος μικρός (είπαμε, όχι και τόσο μικρός πλέον) στρατιώτης.

Μπαινοβγαίνεις πανεύκολα, έχεις κορυφαία 380 λίτρα στο χώρο αποσκευών, 16 έξυπνες θήκες για απλά πράγματα όπως θήκη ομπρέλας, θήκες κινητού, καλοσχεδιασμένα ελλειπτικά εσωτερικά χερούλια για να τα πιάνεις πιο εύκολα χωρίς να τεντώνεσαι καθώς επίσης να αφήνουν χώρο μέχρι και ένα μεγάλο μπουκάλι νερού, πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα και μία συμπαγή αίσθηση από το σασί


Fast Test: Ταράζοντας λιμνάζοντα ύδατα με το νέο Skoda Kodiaq

Πώς είναι οδηγικά;

Πανεύκολο, βατό ακόμα και για άπειρους οδηγούς, ουδέτερο με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Το Fabia είναι προστατευτικά ρυθμισμένο με μια απειροελάχιστη τάση υποστροφής μόνο σε πολύ ολισθηρά οδοστρώματα που την εξισορροπείς είτε με ελάχιστο πάτημα φρένου ή με λιγότερο τιμόνι.

Εάν επιλέξεις να μειώσεις ελαφρά το γκάζι στην είσοδο με τους τροχούς υπό κλίση, θα νιώσεις και το το ελαφρύ κλείσιμο της τροχιάς. Μέχρι εκεί. Μετά αναλαμβάνουν τα διακριτικά ηλεκτρονικά

Γενικά παρουσιάζεται έτοιμο για πολλά χιλιόμετρα. Ξεκούραστα και με ασφάλεια.

Επί του τελευταίου συμβάλλει η σωστή γεωμετρία μεταξύ καθίσματος και τιμονιού και, όπως προαναφέρθηκε, ένα σετ από εξαιρετικά καθίσματα – τόσο οπτικά όσο και λειτουργικά.

Υφασμάτινα, με ενισχυμένα πλαϊνά, σωστή, σχεδόν ημιαγωνιστική, κάλυψη των ώμων και ταυτόχρονα πολύ ξεκούραστα.

Η κύλιση είναι ικανοποιητική έως καλή, αναλόγως οδοστρώματος.

Ας μην κατηγορούμε τον άμοιρο τον ημιάκαμπτο. Εδώ έχει αφαιρεθεί ως διά μαγείας και έχει γίνει, μετά συγχωρήσεως, «αβαβά» σε άξια μικρομεσαία που είχαν πολλαπλούς συνδέσμους, στην ίδια μάλιστα γενιά. Τι να λέμε, τώρα;

Επομένως: με τους τροχούς αυτούς, το τρισάθλιο ελληνικό οδόστρωμα και τις κατασκευαστικές αναλογίες που διέπουν την κατηγορία, το συμπαθέστατο και άξιο Fabia 1.0 TSI DSG, μερικές φορές «ακούγεται» λίγο περισσότερο στο σαγρέ της ασφάλτου.

Το κλείνω εδώ, αφενός για την εντιμότητα της δοκιμής και αφετέρου για να μη θεωρηθεί πως είναι θέμα ενοχλητικών διαστάσεων.

Αντιστρόφως, αν δεν κοιτάξεις προσεκτικά πίσω από τους ανθρακί τροχούς, αδύνατον να πιθανολογήσεις πως ο πίσω άξονας συνοδεύεται από ταμπούρα.

Πρακτικά τα φρένα δεν εμφάνισαν κανένα σημείο κόπωσης.

Επίσης το πεντάλ διατηρούνταν σε όλο το σφιχτό εύρος διαδρομής του συνεπές, ακριβές και με άψογα σεταρισμένη υποβοήθηση χωρίς περίεργα «δαγκώματα» ή αρχικές αδράνειες.

Δεν ξέρω πώς το έχουν καταφέρει, αλλά το έχουν. Παρόλα αυτά σύσσωμο το αυτοκινητικό κοινό θα αναρωτιέται «μα καλά, πόσο δηλαδή θα τους στοίχιζε να ‘βαζαν ένα σετ πίσω δισκόφρενα;»


Πατήρ, υιός και άγιο Skoda. Xειρίσου το με σεβασμό παιδί μου

Ώριμο αλλά και ακριβότερο

Με μία παρόμοια λογική θα μπορούσε να αντιταχθεί ότι στα είκοσι δύο χιλιάδες ευρώ (σ.σ. της τρέχουσας έκδοσης με τα 116 PS) θα αναμενόταν και μια ουσιαστική υβριδική υποβοήθηση.

Όμως είναι αμφίβολο το αποτέλεσμα ενός τέτοιου θεωρητικού «πινγκ-πονγκ». Όπως είπαμε, it is what it is.

To Fabia 1.0 TSI DSG εκφράζει μια ιδαίτερα ώριμη στιγμή στην πάλαι ποτέ τσέχικη ιστορία. Έχει όλη τη γνωστή σουίτα υποβοηθήσεων, είναι καλά μονωμένο, συμπαγές, με μεγάλους χώρους, πρακτικότητα και μια σχεδίαση όχι υπερφίαλη αλλά ουσιαστική. Φιλική στο χρήστη

Επίσης είναι μακράν πιο εξευγενισμένο, ραφιναρισμένο, ευχάριστο καθώς και ζωηρό με το συνδυασμό των VTG και ενός DSG πυκνά κλιμακωμένου.


*Ενημερωτικά, οι νέες τιμές για το Skoda Fabia TSI ξεκινούν από τα €20.800 για την έκδοση Essense με τα 116 PS και χειροκίνητο 6 σχέσεων ενώ στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο «χιλιάρης» MPI των 80 PS και των €18.750

Database
Κινητήρας1.0 lt, τρικύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο VTG, άμεσος ψεκασμός
ΚιβώτιοAυτόματο 7 σχέσεων DSG
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς110 PS
Ροπή200 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 9,9''
Τελική ταχύτητα202 km/h
Μέση κατανάλωση6,5 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος1.187 kg
ΤιμήΑπό €22.200 (με την πρόσφατη αναβάθμιση στα 116 PS)

Info: skoda.gr / Photo: 4Drivers


Η Skoda αφαιρεί το κομμουνιστικό σήμα. Καιρός ήταν

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει