Το τυπικό βιογραφικό του Honda Civic e:HEV μπορεί εύκολα να περάσει στα «ψιλά». Υβριδικό, δίλιτρο, ένα hatchback που μεγάλωσε (κι άλλο), με κιβώτιο σταθερής μετάδοσης που έχει ομοιότητες με το, μέχρι σήμερα, αντιπαθητικό CVT, χωρίς υπερτροφοδότηση. Μόνο που ο έντεχνος και υπό την επιφάνεια συνδυασμός των προαναφερθέντων αποστομώνει στην πράξη
Υπό πίεση το Honda Civic e:HEV ανταποκρίνεται με απόλυτα προοδευτικό και ισορροπημένο τρόπο. Ακόμα κι αν ο οδηγός τού ζητήσει το κάτι παραπάνω
Τι λέει το 4D | Με διαστάσεις που έχουν ξεφύγει από αυτές του τυπικού μεσαίου hatchback, απευθύνεται σε ένα πιο απαιτητικό κοινό. Τόσο μηχανολογικά όσο και ως εμπειρία οδήγησης. Απρόσμενο συμμετοχικό ζεν |
Μας αρέσει | Ραφινάρισμα, μόνωση, επιτάχυνση, χώροι, αγχολυτικός χαρακτήρας, φιλική συμπεριφορά στο όριο, αξιοθαύμαστα χαμηλή κατανάλωση |
Όχι και τόσο | Περιορισμένη τελική ταχύτητα, χαμηλό τόξο οροφής για τους πίσω επιβάτες, πολλά μπουτόν οριζόντιας κονσόλας |
Τιμή | €41.500 |
Θα ξεκινήσω ανάποδα. Το Honda Civic e:HEV έχει μερικά μειονεκτήματα. Το πρώτο είναι ο δίλιτρος κυβισμός που στην Ελλάδα είναι κόκκινο πανί
Το δεύτερο είναι ότι το χαμηλό τόξο οροφής (κατά 26 χιλιοστά λιγότερο από την προηγούμενη γενιά) θέλει προσοχή στο μπες-βγες των πίσω επιβατών. Μπορείς να το φας το κεφάλι σου. Been there, done that.
Και το τρίτο είναι αυτοί οι διακόπτες για την επιλογή της όπισθεν και του D (Drive).
Πρέπει να είσαι προσεκτικός στο παρκάρισμα. Μπορείς εύκολα να μπερδευτείς ανάμεσα «στο λίγο μπροστά-λίγο πίσω» και να πατήσεις λάθος μπουτόν.
Υπάρχουν ήδη αρκετά πλήκτρα στο οριζόντιο τμήμα της κονσόλας. Θα ήταν καλύτερα να υπήρχε ένας μικρός επιλογέας. Όπως αυτοί που είναι της μοδός σχεδιαστικώς στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Και κάπου εδώ τελειώσαμε με τα «ντεφό»
Το Honda Civic e:HEV ήταν μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις στην κατηγορία.
Ποια κατηγορία; Εξωτερικά είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, στα 4,55 μέτρα, με μία θεόρατη 5η πόρτα και πιο διακριτικές γραμμές σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Πλέον νομίζω, όμως, ότι εκφεύγει της κατηγορίας στην οποία μέχρι πρότινος το εντάσσαμε. Δεν ανήκει στον τυπικό αντίπαλο των Focus, Golf, Astra και ούτω καθ΄εξής, που τοποθετούνταν «απέναντί» του. Δείχνει και κοιτάζει κατάματα πιο premium αντιπάλους. Και ως μέγεθος αλλά, κυρίως, ως περιεχόμενο
Κορυφαίο ραφινάρισμα
Συγκεκριμένα, ο τρόπος που έχει ομαλοποιηθεί ο συνδυασμός του θερμικού και των δύο ηλεκτροκινητήρων αποτελεί σημείο αναφοράς.
Καμία σχέση με τον άγαρμπο, τόσο ακουστικά όσο και ως μηχανολογική εκφορά, τρόπο που συχνά συναντάμε να «περνά» η απόδοση μεταξύ των δύο συστημάτων.
Η ροή μετάβασης ή και ο συνδυασμός ταυτόχρονα των μονάδων κίνησης εκπλήσσει
Και τι, ε; Χωρίς ένα κλασικό μετατροπέα ροπής ενός αυτόματου κιβωτίου
Η αλήθεια είναι πως η Honda, ως ένας από τους ελάχιστους κατασκευαστές που για τους δικούς του λόγους, έχει επενδύσει στα CVT, έχει εξελίξει πολύ τα άλλοτε ενοχλητικά στοιχεία του.
Εδώ, στο Honda Civic e:HEV, τα τζαπόνια προχωρούν παρακάτω με ένα κιβώτιο σταθερής μετάδοσης που το ονομάζουν eCVT. Θα περίμενες, λοιπόν, σε ένα αυτοκίνητο 184 ίππων και 315 Nm, όταν πατάς βαθιά και ξαφνικά το δεξί πεντάλ να εισπράττεις αυτό το άκρως σπαστικό ήχο αλλά και αποθαρρυντική στην πίεση αίσθηση. Κάτι σα γρήγορο τρόλει
Καμία σχέση. Ξεχάστε ό,τι ξέρατε. Ξέχασα κι εγώ. Reset
Ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του Honda Civic e:HEV καλύπτει κάθε επιφύλαξη και μένεις να θαυμάζεις το στρωτό, γραμμικό αλλά και γρήγορο τρόπο που εκτελούνται.
Η Honda, ως σολίστ, συντονίζει τον έναν από τους ηλεκτροκινητήρες ως βασικό «βιολί», τον δεύτερο ως γεννήτρια και τον θερμικός άμεσα διαθέσιμο στα «τύμπανα». Άψογο κονσέρτο
Αν είναι γρήγορο;
Με 0-100 σε 7,8 δευτερόλεπτα και, κυρίως, διαστρωματωμένη ροπή μπορείς να κινηθείς πραγματικά γρήγορα.
Το Honda Civic e:HEV δείχνει τον εύκολα προσαρμόσιμο χαρακτήρα του, είτε σουλατσάρεις στην πόλη είτε ταξιδεύεις. Είτε προκαλώντας και την έκπληξη σε άλλους με σαφώς πιο δυνατά αυτοκίνητα που τυχαίνουν στο διάβα σου. Δε θα πει όχι.
Καλά μονωμένη καμπίνα, πανεύκολη εργονομία, φαρδιά καμπίνα, άνεση, καλή ορατότητα, άμεσο γκάζι, μηδέν κραδασμοί και σωστή, ποιοτική κύλιση – παρά τους τροχούς των 18 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής.
Στρίβει;
Πανεύκολα και με πολύ υψηλές ταχύτητες.
Ενδεικτική κατηφορική, με αρνητική κλίση και κάποια 120 με 130 χιλιόμετρα στο οδόμετρο (προφανώς όχι αυτή στη φωτό), τακτοποιείται (sic) με προοδευτικό γλύστριμα και σωστή κατευθυντικότητα.
Στις πιο κλειστές διαδρομές θέλει να μην του φερθείς άγαρμπα αλλά με μικρά lift off να «κλείνεις» την τροχιά και να είσαι σχετικά φειδωλός στο πόσο νωρίς πατάς το δεξί πεντάλ.
Εδώ δεν είναι Type R, δεν υπάρχει μπλοκέ, υπάρχει υβρίδιο με ιδιαίτερο κιβώτιο που δεν ορίζεις με απόλυτη ακρίβεια τις στροφές του κινητήρα. Εκεί θα νιώσεις και ένα σχετικό ελάφρωμα του τιμονιού, πάντα υπό γωνία.
Το Honda Civic e:HEV βρίσκεται στο στοιχείο του σε απλωμένες καμπές, σε εναλασσόμενες στροφές όπου το ακόμα πιο μακρύ (+33 χιλ.) μεταξόνιο σε βοηθά να περάσεις με αυτοπεποίθηση και ομαλή τροχιά
Ζώντας στο χαλαρό μαζί του
Κάθεσαι χαμηλά, μπροστά σου ένας όμορφος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,2 ιντσών που θέλει μια αρχική εξοικείωση από τα μενού επιλογών επάνω στο τιμόνι, δεξιά η οθόνη των 9 ιντσών, ευδιάκριτη αλλά όχι υπερβολική σε μέγεθος και καλοσχεδιασμένοι αεραγωγοί.
Σύμφωνα με τη Honda, οι νέοι αεραγωγοί διανέμουν πιο απλωτά τον αέρα στην καμπίνα. Δείχνουν και διαφορετικοί από το κλασικό που έχουμε συνηθίσει
Η ηλεκτρική λειτουργία έχει τον πρώτο λόγο και μαθαίνεις να κινείσαι αθόρυβα και ομαλά μέσα στην κίνηση. Όχι, ωστόσο, με τον άψυχο τρόπο που συνήθως συνδέεται με πολλά EV. Oύτε και με το «σκαλοπάτι» ομαλότητας κάποιων υβριδικών. Εξαιρετικό και αγχολυτικό
Εκτός μόνο από το παρκάρισμα που, αφενός, για το θέμα με τα μπουτόν που λέγαμε στην αρχή και, αφετέρου, λόγω μεγέθους, πρέπει να είσαι προσεκτικός.
Η κατανάλωση
Συγγνώμη αλλά αν είναι έτσι ένα hybrid, τότε ποιος ο λόγος για τους νεοπαγείς εραστές των ηλεκτρικών;
Το Honda Civic e:HEV αποδείχθηκε απρόσμενα λιτό σε καύσιμο. Πήγα παντού, πόλη, όλα τα γύρω-γύρω, το πίεσα πολύ και μάλιστα όχι μια και δυο φορές και, κατόπιν όλων αυτών, κατέληξα με μία πραγματική μέση στα 6,2 lt
Ενδιάμεσα έκανα και ένα μηδενισμό στο Trip B, διασχίζοντας την Αθήνα, από νότια μέχρι βόρεια προάστια και πάλι πίσω μέσω κέντρου, καταλήγοντας με μία μέση 4,3 λίτρων. Ευγενές σοκ.
Υπάρχουν 4 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Ιndividual)
Το συμπέρασμα
Είχα καιρό να οδηγήσω ένα τόσο σωστό, καλοστημένο, πολιτισμένο αλλά ουχί ξενέρωτο, εξωφρενικά οικονομικό και συνολικά ομοιογενές αυτοκίνητο στην κατηγορία.
Κρίμα που το συγκεκριμένο υποστηρίζεται με δίλιτρο ατμοσφαιρικό, τουλάχιστον για το υπάρχον ελληνικό φορολογικό σύστημα.
Συνολικά η αίσθησή σου είναι σα να έχεις ένα πολύ ελαστικό υπερτροφοδοτούμενο, χάρη στην ηλεκτρική υποστήριξη.
Εννοείται είναι γρήγορο, άμεσα ροπάτο. Όπως επίσης, πολύ εύκολο και προοδευτικό στο χειρισμό του με τριψήφια νούμερα.
Καταπληκτικό οικογενειακό με χώρους, συνολική ποιότητα βάθους και με ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης αναλογικά με την απόδοση και τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος. Μόνο που το Honda Civic e:HEV δεν είναι ένα συνηθισμένο οικογενειακό. Μπράβο τους
Κινητήρας | 2.0 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, άμεσος ψεκασμός + 2 ηλεκτροκινητήρες |
Κιβώτιο | eCVT μονής σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 184 PS |
Ροπή | 315 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,8'' |
Τελική ταχύτητα | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,1 lt/100km |
Βάρος | 1.517 kg |
Τιμή | €41.900 |
Info: honda.gr / Photo: Έκτορας Κωνσταντόπουλος / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.