Εκτός εάν εργάζεσαι στη Honda, δύσκολα θα απομνημονεύσεις το όνομα του e:Ny1. Αλλά υπάρχει κι άλλο τρόπος. Να θυμάσαι, ας πούμε, τη λέξη ”anyone”. Οπότε μετά μένουν οι κρίσιμες ερωτήσεις και οι σωστές απαντήσεις

Επιστρέφοντας το Honda e:Ny1, λίγα μέτρα πριν την κεντρική πύλη του Ομίλου Σαρακάκη. Ακολουθούν οι εντυπώσεις, η αυτονομία, το χρήμα
Τι λέει το 4D | Συμπαγές EV, καλοφτιαγμένο με τη λογική της Honda. Θα μπορούσε να είναι και η ηλεκτρική εκδοχή του HR-V |
Μας αρέσει | Αυτονομία, ομαλές επιδόσεις, ορατότητα, χρήσιμες εφαρμογές του ψηφιακού πακέτου MyHonda+ |
Όχι και τόσο | Δύσκολο βαφτιστικό, εύκολο σπινάρισμα εσωτερικού τροχού, ακριβό |
Τιμή | €53.900 (χωρίς την επιδότηση) |
Τρία χρόνια μετά το εξαιρετικά χαριτωμένο Honda e, το e:Ny1 (είπαμε, ”anyone”) είναι το δεύτερο κατά σειρά ηλεκτρικό της αγαπημένης ιαπωνικής εταιρείας. Εξ όσων φάνηκε, η αγορά προτιμά ένα ηλεκτρικό SUV σε σχέση με ένα χαριτωμένο υπερμίνι. Λογικό. Ο τυπικός αγοραστής ενός EV προτιμά να πληρώσει για κάτι πιο πρακτικό
Κι από αυτό σημείο αρχίζει το Q&A του e:Ny1
Είναι ένα ηλεκτρικό HR-V;
Θα μπορούσε. Αλλά δεν είναι.
Σε διαστάσεις είναι κοντά μεταξύ τους. Για την ακρίβεια, το Honda e:Ny1 είναι κατά 5 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος.
Βασίζεται στην πλατφόρμα e:N Architecture F η οποία αποτελεί τη βάση για προσθιοκίνητα ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας.

Αισθητικά, πάντως, με εξαίρεση κάποια ευδιάκριτα στοιχεία (μάσκα, θύρα φόρτισης, φωτεινή λωρίδα στο πίσω μέρος κλπ), ο αμύητος ίσως ο συσχετίσει άμεσα με το HR-V. Κάτι που με επικοινωνιακά δεδομένα είναι μάλλον θετικό καθώς το τελευταίο είναι γνωστή ποσότητα. Και χωρίς μπερδευτικό βαφτιστικό.
Η πίσω γραμματοσειρά γιατί είναι με πεζοκεφαλαία;
Εύγε στον παρατηρητικό.
Η γραμματοσειρά με κεφαλαία εφαρμόζεται σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Τα ηλεκτρικά της Honda θα έχουν πεζοκεφαλαία. Θα το μάθει σιγά-σιγά κι αυτό ο λαός της Honda.

Πού τοποθετείται στην ελληνική αγορά;
Στην «καυτή» περιοχή μεταξύ B και C-SUV.
Τα Kia Niro EV, Hyundai Kona Electric, Peugeot e-2008, ίσως και η Mercedes-Benz EQA είναι αντίπαλοί του.
Πώς είναι μέσα;
Πολύ καλή. Ευχάριστη και φουλ ψηφιακή – για όσους ανήκουν στο New Age της αυτοκίνησης.
Με εξαίρεση το περιορισμένο εύρος ρύθμισης της κολώνας του τιμονιού και την υψηλή βάση καθίσματος, βρίσκεσαι σε ένα λειτουργικό περιβάλλον.
Oι εσωτερικοί χώροι είναι αξιόλογοι, η καμπίνα γεμάτη μαλακά πλαστικά, υπάρχει διχρωμία στις επενδύσεις και, με εξαίρεση έναν πιο περιορισμένο χώρο αποσκευών (361 lt) σε σχέση με μέρος του ανταγωνισμού, τοποθετείται με θάρρος «απέναντι». Και, κυρίως, με την αναμενόμενη ποιότητα της Honda.

Η οθόνη; Το μείζον θέμα του «τάμπλετ»;
Ναι, το κοινό θέλει οθόνες.
Το μάθαμε, το εμπέδωσαν οι κατασκευαστές, του το προσέφεραν, το «εκπαίδευσαν» κι αυτοί, εν τω μεταξύ μπήκαν και οι Κινέζοι στο παιχνίδι με τις περιστρεφόμενες (βλ. BYD) και μοιραία το μάτι πέφτει σ’ αυτές.

Στο Honda e:Ny1 έχει διάσταση 15,1 ίντσες και συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αρχικά η διάταξη ίσως φανεί περίπλοκη με πολλή πληροφορία, ωστόσο γρήγορα εξοικειώνεσαι με τα τρία επίπεδα εμφάνισης

Στο επάνω η πλοήγηση, η κάμερα οπισθοπορείας και οι συνδεσιμότητες με Apple CarPlay και Android Auto, στο μεσαίο οι γενικές πληροφορίες και στο κάτω ο κλιματισμός.
Σαφώς υπάρχει πεδίον ψηφιακόν εξερεύνησης λαμπρόν για όποιον θέλει να ψαχτεί παραπάνω. Έβαλα «μπροστά», αθόρυβα και δρόμο.

Πώς είναι οδηγικά;
Κατ΄αρχάς το Honda e:Ny1 «κάθεται» πιο χαμηλά στο δρόμο, κατά σχεδόν 5 εκατοστά, από το HR-V.
Συνδυαστικά με τη σφιχτή απόσβεση νιώθεις ένα αρκετά ευέλικτο αμάξωμα.
Η γενικότερη εμπειρία είναι η τυπική ενός EV της κατηγορίας. Δε θα ενθουσιαστείς, δε θα συμμετέχεις αλλά θα περάσεις (σε περίπτωση που ενδιαφέρει) κάμποσο ανυποψίαστο κόσμο.
Η Honda λέει πως επέλεξε να αμβλύνει αυτήν τη σχεδόν υστερική αίσθηση επιτάχυνσης που συναντάς σε κάποια EV χαρτογραφώντας με τέτοιο τρόπο την απόδοση ώστε να προσομοιάζει με αυτήν ενός βενζινοκίνητου. Όντως, τα κατάφερε.
Οι επιδόσεις είναι εδώ, με ένα χρόνο τύπου 7,6 δευτερολέπτων για το 0-100 αλλά, ως γνωστόν, είναι η ροπή από το ρελαντί που κάνει τη διαφορά στα ηλεκτρικά, εν προκειμένω από το σημείο μηδέν έως τις 4620 rpm

Αν από την οριζόντια κονσόλα επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και πατήσεις βαθιά το γκάζι, το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού θα γίνει αντιληπτό. Μειώνεις, νιώθεις τον αυτοματοποιημένο τρόπο που γίνεται η μείωση ισχύος στα EV και προσαρμόζεσαι
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ, η μόνωση σε ιδιαίτερα προσεγμένα επίπεδα, οι κλίσεις περιορισμένες.
Πρακτικά, κινείσαι στην πόλη και πέριξ αυτής αγχολυτικά αλλά και κάπως διεκπεραιτωτικά.
Και με την αυτονομία τι γίνεται; Πόσας έβγαλες μέχρι τη Λ. Αθηνών;
Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και το Honda e:Ny1 επηρεάζεται έντονα από το στιλ οδήγησης.
Οδηγώντας συνετά, με προσεκτική χρήση του γκαζιού και επιλεκτικά βυθίσματα (ίσως περισσότερα απ’ όσα θα ασκήσει ο μέσος χρήσης του) για να κερδίζεις χρόνο, η αυτονομία κινήθηκε λίγο πάνω από τα 300 χιλιόμετρα. Η Honda δίνει ως μέγιστη τα 412 χιλιόμετρα, τιμή που, αν το προσπαθήσεις χωρίς να καταφεύγεις συχνά στην ορμή της ροπής, ίσως να μην απέχει δραματικά. Πάντως, την ημέρα που το παρέλαβα με ένδειξη φόρτισης στο 99% (όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική φωτό), η εμφανιζόμενη αυτονομία ήταν 373 χιλιόμετρα
Η φόρτιση μέσω ταχυφορτιστή (εδώ είναι όλη η ιστορία με τα EV, το πού το φορτίζεις) μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας σε 45 λεπτά. Αντίστοιχα, σε εναλασσόμενο ρεύμα θα χρειαστούν 6 ώρες για το ίδιο ποσοστό.
Συμπέρασμα
Το Honda e:Ny1 είναι ακριβό. Περισσότερο από το μεγαλύτερο μέρος του ανταγωνισμού στον οποίο στοχεύει.
Ωστόσο για τον τυπικό αγοραστή που θα επιλέξει να κάνει το άλμα προς την ηλεκτροκίνηση, είναι ένα νέο, καλοσχεδιασμένο, με premium αίσθηση και συναρμογή επιπέδου Honda. Αν και ο ενθουσιώδης θα ερωτευτεί το νέο υβριδικό Civic. Θέμα «στρατοπέδου»
Η δεύτερη προσπάθεια της Honda στα ηλεκτρικά ξεκινά από σωστή βάση. Αυτή που επιβεβαιώνει πως δεν αρκεί η χαριτωμενιά ενός Honda e για να μπεις στην αγορά των EV.
Και επ’ αυτής της βάσης χτίζει το ηλεκτρικό της μέλλον.

Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 68,8kWh |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 204 PS |
Ροπή | 310 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 7,6'' |
Τελική ταχύτητα | 160 km/h |
Μέση κατανάλωση | 18,4 kWh/100km |
Αυτονομία δοκιμής | 310 km |
Βάρος | 1.730 kg |
Τιμή | €53.900 (44.900 με την επιδότηση) |
Info: honda.gr / Photo: 4Drivers / Honda

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.