Το Hyundai Inster, το εισαγωγικό EV στη γκάμα των Κορεατών που ‘χουν φέρει τα πάνω κάτω ανεξαρτήτως κατηγορίας, υλοποιεί αυτό που θέλουμε από ένα ηλεκτρικό πόλης. Αν και με τέτοια αυτονομία, ίσως να μην αρκείται σ’ αυτήν

To Hyundai Inster, τολμηρό και funky, «χαρούμενο» και πρακτικό, με αυτονομία έως 370 χιλιόμετρα, σβέλτο με 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 10,6 δ/λ. και 150 χλμ.ώ. τελική, με μπαταρία 42 kWh ή 49 kWh και γρήγορη φόρτιση, είναι ο πνευματικός διάδοχος των city car της περασμένης δεκαετίας. Από €22.390 για την έκδοση Standard Range (97 PS / 42 kWh) χωρίς την επιδότηση. «Γατόνι» της κατηγορίας
Τι λέει το 4D | «Φρέσκο» σχεδιαστικά και προσεγμένο στις λεπτομέρειές του EV που βάζει σε σκέψεις ενδιαφερόμενους και αμφισβητίες. Ιδανικό case study για ηλεκτρικό πόλης |
Μας αρέσει | Αισθητική ταυτότητα, καλοί οδηγικοί τρόποι, πολυμορφικότητα καμπίνας, ροπή, φρένα, κατανάλωση ενέργειας, εργοστασιακές εγγυήσεις, τιμή |
Όχι και τόσο | Περιορισμένοι χώροι για μικροαντικείμενα |
Τιμή | Από €22.390 για την έκδοση με την μπαταρία των 42 kWh και την προωθητική ενέργεια Hyundai Green Bonus |
Πού βρίσκω το κυρίαρχο νόημα των ηλεκτρικών; Ξεκάθαρα μέσα στην πόλη και γύρω απ’ αυτήν. Θα προσθέσω ότι η κατηγορία αυτή, εκτιμώ, πως θα είναι η πιο ζωτική για την ανάπτυξη των EV: Φθηνά, μικρά, ευέλικτα, μοντέρνα σχεδιασμένα, πρακτικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αν οι εταιρείες θέλουν να δουν το μερίδιό τους να μεγαλώνει και να «ψήσουν» κόσμο για τα EV, καλό είναι να ασχοληθούν με τέτοια μικρά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία δεν έχεις και τρομερές οδηγικές απαιτήσεις ούτε είναι θεόβαρα.
Ας ξεκινήσουν από ‘κει λοιπόν. Για τις σούπερ επιδόσεις και άλλου είδους εμπλοκή, υπάρχουν αντίστοιχα κι άλλες απαιτήσεις.
Οδηγώντας το νέο Hyundai Inster υπενθυμίζεις στον εαυτό σου πως για τις αστικές σου μετακινήσεις, βασικά, θες κάτι τέτοιο. Εύκολο, σβέλτο, «χαρούμενο», στιβαρό δομικά κι έχοντας «πίσω» του την υποστήριξη μιας εταιρείας με πολυετές παρελθόν. Μετράει κι αυτό…

Τετράθυρο, σιλουέτα μικρού SUV, σχεδιαστικές λεπτομέρειες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και κορεάτικο θάρρος. Αυτό, δηλαδή, που έκανε το colpo grosso στην αυτοκινητοβιομηχανία

Δε θα ξεχάσω, κάποια δεκαπέντε χρόνια πριν, σε διεθνή έκθεση της Γενεύης, στην Press Day, να είμαι παρών -και μάλιστα στο πίσω κάθισμα- ενός Hyundai και να μπαίνουν και να κάθονται στα μπροστινά καθίσματα δύο Γερμανοί, στελέχη της Audi, και να περιεργάζονται με θαυμασμό τις λεπτομέρειές του.
Το «έργο» φαινόταν από τότε


Η Hyundai ήρθε και νίκησε στο WRC, έφερε τα hot hatch σε ένα «χωράφι» κατεστημένο από άλλους παίκτες στην κατηγορία, οι ντιρεκτίβες ήρθαν αμείλικτες, επαναπροσδιόρισε την έννοια του οδηγοκεντρικού ΕV με το Ioniq 5 N, παρουσιάζει το ένα κονσεπτικό μετά τ΄άλλο και τώρα «κατεβάζει την μπάλα» στη βάση της ηλεκτρικής κατηγορίας


Ο στυλίστας είχε ταλέντο
Το Inster δείχνει πολύ μοντέρνο με αυτές τις γρίλιες και τα pixel LED στα φώτα, είναι κάτω από τα 4 μέτρα (στα 3,8 με μεταξόνιο στα 2,5μ.) και, βασικά, χωράει τέσσερις επιβάτες.

Μπαίνεις μέσα στο Inster και διαπιστώνεις ότι είναι πιο ευρύχωρο από όσο του «το ΄χεις» εξωτερικά. Το επίπεδο πάτωμα, τα εύκολα αναδιπλούμενα καθίσματα, τα πίσω που μετακινούνται κατά 16 εκ. προς τα εμπρός και ένας ικανός χώρος αποσκευών που ανεβαίνει από τα 280 στα 351 λίτρα και αγγίζει τα 1.059 lt με όλα «ξάπλα», οργανώνουν σοβαρή χωροταξική ντρίμπλα


Έχει επίσης (και) φυσικά μπουτόν για πολλές λειτουργίες. Όχι μόνο για τον κλιματισμό αλλά και για τα 4 προγράμματα χαρτογράφισης (Eco, Normal, Sport, Snow) που επιλέγονται από σχετικό πλήκτρο και δεν είσαι αναγκασμένος να περιδιαβαίνεις ψηφιακά μενού. Προσοχή, η διαδικασία «σκοτώνει» – μερικές φορές και χωρίς εισαγωγικά
Το Hyundai Inster φρόντισε να κρατήσει τις ισορροπίες και, παρότι αμιγώς ηλεκτρικό και «παιδί» της νέας τάσης, δεν απομονώθηκε αποκλειστικά στις οθόνες.

Φυσικά και τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά.
Όμως αυτός είναι ο νόμος της κατηγορίας και νομίζω ότι το design μετράει περισσότερο από το πόσο βαθιά πιέζεις ντε και σώνει το δάχτυλό σου πάνω στα πλαστικές επιφάνειες αυτής της κατηγορίας τιμής.
Ιnster-active
Λεπτομέρεια που επίσης μου άρεσε;
Για παράδειγμα, ότι έχει καλό self centering. Ελληνιστί, επαναφορά τιμονιού στη θέση της ευθείας. Το γράφω αυτό γιατί το θεωρώ πολύ σημαντικό σε ένα αυτοκίνητο πόλης να μπαίνεις σε πολύ κλειστά δρομάκια και να έχεις μία φυσική επαναφορά προς το κέντρο του τιμονιού

Πολλές ηλεκτρικές κρεμαγιέρες πάσχουν σ’ αυτό το σημείο. Εδώ είναι σωστά ρυθμισμένο.
Με το Inster χώνεσαι για πλάκα στης πόλης τα στενά, εκμεταλλεύεσαι τα σχετικά κενά, είναι ορισμός ευελιξίας
Επίσης, προφανώς και είναι σβέλτο σε κάθε πάτημα του γκαζιού, σφιχτό αλλά όχι κουραστικό ως ανάρτηση και με πολλές ευκολίες τύπου Hill Holder και τα σχετικά για τις ανηφοριές.
Κάποια στιγμή που πάρκαρα δε και κατέβηκα, είδα ότι τα αλάρμ φώτιζαν τα στρογγυλά μεγάλα φωτιστικά σώματα στις δύο άκρες του πίσω προφυλακτήρα. Το Ηyundai Inster είναι διαφορετικό.

Έσκυψα να τσεκάρω τι γίνεται πίσω από τους πίσω τροχούς και είδα δισκόφρενα. Παρένθεση: Να το κοιτάξουν κάποιοι αυτό που επιμένουν ακόμη σε ταμπούρα σε πολύ ακριβότερες κατασκευές
Οδηγώντας
«Δεμένο», με συμπαγή απορρόφηση των ανωμαλιών και λειτουργικό.
Πέραν των προαναφερομένων, θετικό επίσης σημείο η αίσθηση του πεντάλ του φρένου.
Διακατεχόμενος από μία προσωπική «αλλεργία» στον συχνά αφύσικο τρόπο που μεταφέρεται η ανάκτηση ενέργειας στο πέλμα, εδώ είναι γραμμικά σεταρισμένη ενώ υπάρχουν και 5 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης. Επιπλέον «μπόνους» ότι μπορείς μέσω του αριστερού paddle να φρενάρεις το αυτοκίνητο πλησιάζοντας το προπορευόμενό σου στο φανάρι


Μαζί του φέρει και αυτές τις ηλεκτρικού τύπου ευκολίες που θέλει το αντίστοιχο κοινό.
Όπως, για παράδειγμα, την όλο και πιο διαδεδομένη πλέον Vehicle-to-Load.
Αυτή, δηλαδή, που ένας μετατροπέας συνδέεται στην εξωτερική θύρα φόρτισης ή μπορείς να χρησιμοποιήσεις την εσωτερική πρίζα για να τροφοδοτήσεις ή φορτίσεις οποιαδήποτε συσκευή. Για την ιστορία, και οι δύο παρέχουν ισχύ έως 3,6 kW.

Επίσης η Hyundai, έχοντα πλέον «ένσημα» στην ψηφιακή διασύνδεση, εξόπλισε το Inster με το σύστημα Hyundai BlueLink, μέσω του οποίου μπορείς να ελέγχεις εξ αποστάσεως λειτουργίες του αυτοκινήτου από «έξυπνο» κινητό


Το Inster είναι καλοσχεδιασμένο, δουλέμενο μέσα-έξω και δεν έχει καμία σχέση με κάποια “troley bag” που βγήκαν σεργιάνι «μισοτιμής». Φέρνει το μικρό ηλεκτρικό στην αγορά με εκείνα τα στοιχεία που σε συνδέουν μαζί του και δείχνει σαν ένα πολύ σωστό EV πόλης
Πρακτικά δε αν φορτίσεις σε AC 11 kW, θα χρειαστείς 4 ώρες και 35 λεπτά για την έκδοση Long Range που οδηγήσαμε και αν το πριζώσεις σε DC 120 kW, ανεβαίνεις την ισχύ της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά της ώρας.

Αν, τέλος, τα πακέτα του “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3” δεν στερέψει και δε μείνουν κάποιοι με το «περίμενε» στο χέρι, το Hyundai Inster δείχνει σαν μία πολύ προσιτή, έξυπνη, πολύ cute (επιτρέψτε μου το αγγλοσαξωνικό) πρόταση για να κάνεις τη δουλειά σου και μάλιστα με μεγάλη αυτονομία που φτάνει έως τα 370 χλμ – προφανώς με προσεκτική χρήση.
Είσαι «κροσάς»;
Τότε υπάρχει και το Hyndai Inster Cross.



Ναι, ακόμα πιο ιδιαίτερο, έτοιμο για περιπέτειες, να φορτώνεις σανίδα, ποδήλατα ή ό,τι άλλο, με μαύρες ανθεκτικές λεπτομέρειες, προστατευτική «ποδιά», ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες και το μοναδικό εξωτερικό χρώμα Amazonas Green Matte.
Η «εντουράδικη» (sic) παραλλαγή του Inster έχει τη δική της προσωπικότητα αλλά μαζί ανεβαίνει και το τιμολόγιο στα €29.290
Συμπέρασμα
Το τελείως νέο Hyundai Inster προέρχεται από σοβαρό «σπίτι», από ένα πολύ μεγάλο όνομα της αυτοκινητοβιομηχανίας και μία εταιρεία που σέβεται το προϊόν, τον πελάτη και βάζει πλάτη στα δύσκολα.
Δείχνει πολύ φρέσκο, πρωτοποριακό, δεν πέφτει στην παγίδα της low budget σχεδίασης και οι άνθρωποι ασχολήθηκαν σοβαρά μαζί του. Ευχάριστο, κάτι περισσότερο από σβέλτο, ευρύχωρο και «πολυμορφικό», φέρνει νέο αστικό «αέρα» και πείθει ένα κοινό που έχει αναφυλαξία με τα ηλεκτρικά

Μέχρι να κάνει τη δουλειά του μέσα στην πόλη με ένα τέτοιο και να επαναπροσδιορίσει το πόσο «περισσότερο αυτοκίνητο» χρειάζεται για της πόλης τα στενά. Μπορεί και παραέξω. Tο νέο case study για τα μικρά ηλεκτρικά είναι εδώ. Προσοχή, μην κοπιάρετε
Κινητήρας | 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 49 kWh (Μπαταρία Ιόντων Λιθίου) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 115 PS |
Ροπή | 147 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 10,6'' |
Τελική ταχύτητα | 150 km/h |
Μέση κατανάλωση | 14,9 kWh/100 km (δοκιμής) |
Αυτονομία | 330 km (δοκιμής) |
Φόρτιση | AC: 4 ώρες & 35 λεπτά DC: 30 λεπτά |
Βάρος | 1.410 kg |
Τιμή | Από €24.790 (49 kWh / 115 PS) / Έκδοση Style Από €22.390 (42 kWh / 97 PS) / Έκδοση Style |
Info / Photo: hyundai.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.