Μερικά πράγματα είναι απίστευτα και αν δεν τα ζήσεις, δεν μπορείς να τα καταλάβεις. Κάπως έτσι είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο από το τμήμα N της Hyundai. «Σπάει» κάθε νόρμα και «παντρεύει» το χθες με το σήμερα με έναν τρόπο που δε θα μπορούσαμε ούτε να διανοηθούμε. Το Hyundai Ioniq 5 N έχει ήχο εξάτμισης, κιβώτιο ταχυτήτων και αγωνιστικές καταβολές
Με το Ioniq 5 Ν η Hyundai ήθελε να μπορεί να προσφέρει 20 λεπτά αγωνιστικής οδήγησης σε πίστα, να φορτίσει τα επόμενα 20 λεπτά και μετά να είναι σε θέση να κάνει άλλα 20 λεπτά οδήγησης. Έτσι γεννήθηκε το «20/20/20» και το πέτυχε
Ίσως είναι δύσκολο να το πιστέψουμε, αλλά το i30 N μετράει ήδη 7 χρόνια ιστορίας. Και τι ιστορία είναι αυτή για το hot hatch που άλλαξε τα δεδομένα και έβαλε τη Hyundai στον παγκόσμιο χάρτη των σπορ αυτοκινήτων παραγωγής αλλά και σε άμεση σύγκριση με μια παρέα από εκλεκτά μοντέλα στα οποία ποζάρουν εμβληματικά σήματα
Η χαρά βέβαια δεν κράτησε και πολύ.
Τα διθυραμβικά σχόλια και τα ρεκόρ δεν αρκούσαν και η Ε.Ε «κέρδισε», αφού η παραγωγή των θερμικών μοντέλων από το τμήμα N της Hyundai τελείωσε άδοξα για τη Γηραιά Ήπειρο φέτος.
Μα πόσο κρίμα για τα δύο συγκλονιστικά σπορ μοντέλα, με το αγωνιστικό DNA της Hyundai Motorsport που σηκώνει τρόπαια στο WRC από το 2012 και την καθαρόαιμη, σκληροπυρηνική φιλοσοφία που τα χαρακτηρίζει
Η ιδέα ότι ελέω ηλεκτροκίνησης αυτή η φιλοσοφία αλλά και τα πραγματικά σπορ και διασκεδαστικά στην οδήγηση αυτοκίνητα οδεύουν προς την εξαφάνιση σε κάνει να βουρκώνεις.
Μέχρι τουλάχιστον να οδηγήσεις το νέο μοντέλο τους, το Ioniq 5 N, το οποίο εκ πρώτης όψεως, όντας ογκώδες, ψηλό και χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης, το μόνο κοινό που έχει με τα προηγούμενα δύο «GTI» είναι το χρώμα
Μακάρι μερικές χιλιάδες λέξεις να μπορούσαν να σας δώσουν να καταλάβετε τι πραγματικά δημιούργησε το τμήμα N της Hyundai με το Ioniq.
Ίσως η πιο δύσκολη αποστολή μου μέχρι σήμερα.
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Κινητήρας | 2 ηλεκτροκινητήρες, μπαταρία 84 kWh (ωφέλιμες 80 kWh) |
Κιβώτιο | 1 σχέσης |
Μετάδοση | Τετρακίνηση |
Ισχύς | 650 PS |
Ροπή | 770 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 3,5'' |
Τελική ταχύτητα | 260 km/h |
Μέση κατανάλωση | 24 kWh/100 km (μέση δοκιμής) |
Αυτονομία | 448 km (WLTP) 380 (μέση δοκιμής) 150 (pedal to the metal) |
Βάρος | 2.200 kg |
Τιμή | από €74.900 (χωρίς την κρατική επιδότηση) |
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.