Είχαμε καιρό να δούμε ένα υβριδικό υπερμίνι με ισχύ ανάλογη των πάλαι ποτέ hot hatch, σε ένα πακέτο τιμής και πλεονεκτημάτων που «συμμαχεί» με την ελληνική αγορά στα €20.450 Ανέλπιστα ίσως, η πόλις εάλω με το MG3 των 195 PS και 420 Nm

Το ΜG3 Hybrid+ στο τέλος μιας πολυήμερης δοκιμής επί ελληνικού εδάφους. Πώς είναι στην πράξη;
Τι λέει το 4D | Γκολ από τα αποδυτήρια με ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά και ολοκληρωμένο υπερμίνι που αλλάζει τα δεδομένα επιδόσεων στην κατηγορία. Τώρα και με νέο λογισμικό |
Μας αρέσει | Απόδοση υβριδικού συστήματος, κορυφαίες επιταχύνσεις από στάση και ρεπρίζ, ηχομόνωση, οδηγική συμπεριφορά, κατανάλωση, κομψό εσωτερικό, συναρμογή, τιμή, 7 χρόνια εγγύηση |
Όχι και τόσο | Για κάποιους, μικρή γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων. Θα μπορούσε να είναι πιο ιδιαίτερο σχεδιαστικά - περί ορέξεως |
Τιμή | Από €20.450 |
H πρώτη επαφή με το MG3 Hybrid+ είχε γίνει προ μηνών στην επίσημη δημοσιογραφική παρουσίασή του. Ήταν τότε, σε μία σύντομη αλλά αρκετά ενδεικτική εμπειρία, στου Σουνίου τα λημέρια, όπου ήταν αντιληπτό πως είχαμε κάτι φρέσκο και διαφορετικό στην κατηγορία
Όχι, κυρίες και κύριοι, το MG3 δεν υποδήθηκε πως συνιστά την αναβίωση της πάλαι ποτέ και νυν μαραζομένης κατηγορίας των hot hatch.
Ωστόσο οι 195 ίπποι και τα συνδυαστικά 420 Nm ροπής είναι εδώ, ικανά να ανταγωνιστούν αντίστοιχες τιμές τεχνικών χαρακτηριστικών αγαπημένης κατηγορίας.
Πόκειται για ένα πολυχρηστικό υπερμίνι που κινείται σχεδόν κατά 70% ηλεκτρικά, έχει επιδόσεις που δε βρίσκεις στην αγορά και έντιμα τοποθετημένο σε μία κατηγορία τιμής που το καθιστά προσιτό χωρίς να δείχνει προϊοντικά φθηνό. Μόνο σε αυτόματο με στάνταρ τοποθέτηση, πλέον με αναβαθμισμένο λογισμικό που έδωσε επιπλέον ανάσα σε κινητήρα και λειτουργία κιβωτίου

Α, ναι. Ειδικά για τα M/Y 2025, πλέον με τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενη κολώνα τιμονιού. Όντως, σε εκείνη τη δημοσιογραφική παρουσίαση είχε εντοπιστεί, οι άνθρωποι της MG ξέρουν να ακούν προσεκτικά τον ειδικό Τύπο και διαθέτουν ένα σύνολο αχτύπητο στη σχέση ”cost/benefit”

Με €20.450 και 7 χρόνια εγγύησης (που συνοδεύεται από 7 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο), το MG3 ένα σωστό προϊόν που σε αφήνει να εκτιμάς το πόσο σωστά χειρίστηκαν οι Κινέζοι το ιστορικό βρετανικό λογότυπο
Το «οκτάγωνο» έχει και roadster (βλ. MG Cyberster) στο μενού, όμως το υβριδικό MG3 ήρθε για να φέρει την πραγματική χαμηλή κατανάλωση (συνολική μέση δοκιμής, με όλα «μέσα», στα 4,8 λτ/100 χλμ.), τις κορυφαίες επιδόσεις (0-100 χλμ/ώ. σε 8,0 δευτερόλεπτα), το καλαίσθητο εσωτερικό και τις τεχνολογίες ασφάλειας στο ευρύ κοινό – εκεί όπου κρίνεται η αγορά.

Πώς είναι στην πράξη;
Σφιχτοδεμένο, χωρίς τριγμούς ή ενοχλητική κύλιση.
Με τόση ροπή μπορείς να έχεις μία αίσθηση πραγματικά σβέλτου αυτοκινήτου – είτε στην πόλη είτε όταν αποφασίσεις να το πιέσεις

Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια από μία μεγάλη για υβριδικό μοντέλο μπαταρία (τάσης 350V και χωρητικότητας 1,83 kWh) και κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για μεγάλες αποστάσεις, έως τα 80 χλμ./ώρα.
Πίσω δισκόφρενα (σ.σ. ακούν μερικοί ανταγωνιστές του;), σωστός έλεγχος στην πίεση, ανοχή του πίσω άξονα στη ρυθμισιμότητα με το γκάζι, 3 προγράμματα χαρτογράφισης, σωστό off-center στην ηλεκτρική κρεμιαγιέρα και, πολύ σημαντικό κατά την ταπεινή γνώμη του γράφοντος, ενδοτική κύλιση. Στο τυπικό ελληνικό οδόστρωμα, με όποια κακοτεχνία το περιβάλλει, το MG3 Hybrid+ κινήθηκε υποδειγματικά – το εννοώ

Είτε στα χαρακώματα με μικρές ταχύτητες, εκεί όπου συχνά αναρτήσεις σε υπερμίνι, και όχι μόνον, πάσχουν είτε σε φόρτιση της ανάρτησης σε ορεινές διαδρομές.
Χωράει πέντε επιβάτες, οι δε μπροστινοί κάθονται με μεγάλα περιθώρια, όπως επίσης και με γενναιόδωρο πλάτος καμπίνας.

Ο πολύ παρατηρητικός ίσως εντοπίσει πως οι εξωτερικές διαστάσεις είναι στο άνω άκρο της κατηγορίας και πως το πίσω κάθισμα θα έπρεπε να είναι διαιρούμενο. «Δεν ήταν» – παρελθοντικός χρόνος. Πλέον είναι «σπλιταρισμένο» σε 60:40
Oι καταναλώσεις
Κινούμενοι σε πάσης φύσης διαδρομές, το MG3 Hybrid+ αποδείχθηκε φειδωλό σε καύσιμο, παρότι είναι ένα αυτοκίνητο που συνήθως λόγω ροπής σε ωθεί να κινείσαι πιο γρήγορα απ΄ό,τι συνηθίζετει σε υβριδικά υπερμίνι.
Κοινώς, προσπερνάς με μεγάλη ευκολία, δε μένεις από γκάζι και ενώνεις στροφές με απρόσμενη ζωηράδα.
Όπως είναι αντιληπτό, τέτοιου είδους μετακινήσεις δεν είναι, γενικά, υπέρ των εμμονικών χαμηλών καταναλώσεων. Το MG3 διαπρέπει κι έτσι. Στον αυτοκινητόδρομο έδειξε κάποια 6,1 λτ/100 κινούμενοι περίπου στα 130 με 150 χλμ/ώ. ενώ με προσεκτική οδήγηση εντός και πέριξ της πόλης έβλεπες κάποια 4,6 λίτρα – έστω κι αν δεν υπάρχει σύστημα start/stop

Με διαφορετικές φάσεις λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, έχεις πάντα ικανή ροπή, αναλόγως πίεσης του πεντάλ γκαζιού.
Όπως είπαμε, συνήθως έχεις την ηλεκτρική λειτουργία που εναλάσσεται ή συγχρονίζεται με τον θερμικό (κατασκευής SAIC και όχι από έτοιμα «ράφια» της GΜ με την οποία υπάρχει κάποια συνεργασία).
Ανοίγεις το καπό και βλέπεις τη διάταξη με το στενό σε πλάτος και ψηλό κιβώτιο τριών σχέσεων χωρίς συμβατικό συμπλέκτη.
Οι σχέσεις είναι κοντά κλιμακωμένες και το σύστημα είναι έξυπνα σχεδιασμένο για να μην έχει κενά απόδοσης.

Κάποια πιο έντονα ντεσιμπέλ που ακούγονταν από τον τετρακύλινδρο (για παράδειγμα, πατώντας απότομα και βαθιά το γκάζι σε ανηφορικές διαδρομές), είναι πλέον φιλτραρισμένα, πιθανόν ως αποτέλεσμα του νέου λογισμικού. Το οποίο, εννοείται, όσοι ήδη είναι κάτοχοι του MG3 μπορούν να απευθυνθούν στην επίσημη MG ώστε να εγκατασταθεί δωρέαν
Στο εσωτερικό
Κάθεσαι αρκετά χαμηλά σε αρκούντως αναπαυτικά καθίσματα.
Μπροστά σου το δίμπρατσο τιμόνι με σπορτίφ σχεδίαση, η οθόνη ενδείξεων και στο κέντρο το σύστημα infotainment.
Η πλοήγηση είναι εύκολη και βατή ενώ, για όποιον ενδιαφέρεται να απενεργοποιεί τις σχετικές παρεμβάσεις, η διαδικασία γίνεται γρήγορα με απανωτά μπλε μπουτόν.

Το γενικότερο φινίρισμα του ΜG3 Hybrid+ είναι σύγχρονο και χωρίς περιττούς εντυπωσιασμούς. Προσεγμένο το «τύπου καρό» φιλέτο στο ταμπλό, χειριστήρια σε εργονομική θέση και δεμένη συναρμογή χωρίς ενοχλητικούς ήχους ακόμα και όταν διασχίζεις κακό οδόστρωμα

Υπάρχουν τρία επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Στο «Ισχυρό» η διαδικασία όχι μόνο γίνεται έντονα αισθητή, αλλά ο ψαγμένος οδηγός μπορεί να τη χρησιμοποιήσει ως μέρος της τοποθέτησης του αυτοκινήτου στην καμπή ως μίας άλλης μορφής lift off

Η εφαρμογή MG iSMART Lite σάς βοηθά να εντοπίζετε γρήγορα το όχημά σας και να ελέγχετε εύκολα την κατάσταση του για να βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλές για οδήγηση και έτοιμο για αναχώρηση. Επιπλέον, μπορείτε να προρυθμίσετε από απόσταση τον κλιματισμό σε μια άνετη θερμοκρασία πριν καν μπείτε στο αυτοκίνητο

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μπροστά από τον οδηγό παρέχει πολλαπλή πληροφόρηση. Κάποιοι εντόπισαν τη μικρή γραμματοσειρά. Θα μπορούσε… Προσωπικά δεν με ενόχλησε

Η επιμέρους ρύθμιση του κλιματισμού γίνεται μέσω της οθόνης. Στα πολύ θετικά ότι υπάρχουν συντομεύσεις για κάποιες λειτουργίες του και μέσω φυσικών μπουτόν
Συμπέρασμα
Το MG3 Hybrid+ έκανε μία απρόσμενη απόβαση στην αγορά.
Σωστό σαν κατασκευή, με χώρους για πέντε επιβάτες, ικανοποιητικά 293 λίτρα αποσκευών, πλούσια εξοπλισμένο (μεταξύ άλλων, με 8 συστήματα υποβοήθησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας από τη βασική έκδοση), ξεκούραστο αλλά διασκεδαστικό, καλά μονωμένο, φουλ υβριδικό, καλοσχεδιασμένο και με εξαιρετική τιμή.
Δεν περιμένεις από ένα προσιτό, σύγχρονο αυτοκίνητο να σου κατευνάζει μα ρομαντική επιφύλαξη του ιστορικού παρελθόντος. Κορυφαίες επιδόσεις, αίσθηση άλλης κατηγορίας σε ισχύ και ροπή, η λεγόμενη ”feel good” οδήγηση και ένα προσεγμένο συνολικά πακέτο που αρκεί να κάνεις ένα test drive για να πεισθείς ότι το οκτάγωνο σήμα της MG όχι μόνο διασώθηκε από την ιστορική αχρησία αλλά τιμάται

Κινητήρες | 2 κινητήρες (θερμικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt και ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 1,83kWh) |
Κιβώτιο | Αυτόματο 3 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 195 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 425 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,0'' |
Τελική ταχύτητα | 175 km/h |
Μέση κατανάλωση | 4,8 lt/100km |
Βάρος | 1.285 kg |
Τιμή | από €20.450 |
Info: mgmotor.gr / Photo: 4Drivers / Δημήτρης Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.