Δοκιμή: Η «τεθλασμένη» γοητεία της Alfa Romeo Junior Ibrida

Post date:

Author:

Category:

Οδηγούμε ένα από τα πιο όμορφα B-SUV της αγοράς, την ήπια υβριδική Alfa Romeo Junior Ibrida των 145 PS. Πώς είναι η εμπειρία στους ελληνικούς δρόμους και τι προσφέρει στα «στρατόπεδα» των alfisti αλλά και των νέων πελατών της φίρμας;

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Καμπύλες και συναίσθημα στα B-SUV. Η προσθιοκίνητη Alfa Romeo Junior Ibrida κερδίζει άμεσα τις οπτικές εντυπώσεις

Τι λέει το 4DΤο υβριδικό Β-SUV σε μία από τις πιο καλαίσθητες εκτελέσεις. Σπορτίφ και ζωηρή. Ζητούνται νέοι «πιστοί»
Μας αρέσειΣχεδίαση, κατευθυντικότητα, αμεσότητα συστήματος διεύθυνσης, κινητήρας, ωραίο flow στις μεσαίες rpm, ικανές επιδόσεις, θέση οδήγησης, σπορτίφ κόκπιτ, εξοπλισμός, χώρος αποσκευών
Όχι και τόσοΕνοχλητική κύλιση και κραδασμός από τον πίσω άξονα, μεγάλες πλαστικές επιφάνειες, αίσθηση τιμονιού, δύσχρηστο infotainment
Τιμήαπό €28.900 (με προωθητική ενέργεια)

Ξεκάθαρα και ντόμπρα: Η Αlfa Romeo Junior διχάζει πιστούς αλλά έλκει ένα γενικότερο κοινό. Το ζήτημα στην περίπτωσή της είναι η ανθρωπογεωγραφία. Δηλαδή, οι οδηγικές σου καταβολές. Η παλαιότερη σύνδεσή σου με τη μάρκα. Κοινώς, οι κλασικές Giulia, τα GTV, τα αρχετυπικά Junior, ακόμα και τα νεότερα Alfa 156 ή η υπέροχη και νεότερη «Ιουλία».

Με άλλα λόγια, μοντέλα της Alfa Romeo όταν λειτουργούσε ως αυτόνομος οργανισμός. Όχι υπό την επίβλεψη «αλλοθρήσκων» – βλέπε, Stellantis.

Να το πούμε απλά: αν έχεις μεγαλώσει με τις κλασικές Romeo, αν θυμάσαι ακόμα το χωστό ξύλινο τιμόνι, τον ήχο που κροτάλιζε από τα καρμπιρατέρ της Weber, την πίσω κίνηση και άξονες transaxle, αν είσαι κι εσύ ένας alfista της παλιάς ιταλικής Σχολής, η Junior θα σε κάνει να φιλολογείς για το πόσο ιταλικό είναι ένα προϊόν που φτιάχνεται στην Πολωνία και για το οποίο οι ίδιες οι ιταλικές Αρχές δεν του επέτρεψαν να λέγεται Milano καθότι φτιάχνεται εκτός της γείτονος χώρας.

Όμως τα χρόνια περνούν και όσοι λοιπόν διαβάζουν ιστοσελίδες αυτοκινήτου, γνωρίζουν από τα αποδυτήρια πως η Alfa Romeo Junior αποτελεί σύμπραξη υπό την αιγίδα ενός Ομίλου που έχει πολλά και διάφορα υπό μάλης.

Γνωρίζουν, επίσης, πως ουσιαστικά είναι Peugeot 2008, με κάποιες διαφοροποιήσεις.

Από την άλλη, όσοι απέχουν σύνδεσης με το παρελθόν, είναι βέβαιο πως με το που θα το δουν στην έκθεση, θα γοητευτούν κατακούτελα. Ναι, επί 2025, πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα B-SUV στην αγορά. Ο θυρεός, οι καμπύλες, οι υπέροχα σχεδιασμένοι τροχοί και οι αναφορές αλά ιταλικά, όλα δημιουργούν οπτική εντύπωση που σε κερδίζει

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Προσθέστε και τον διάβολο στις λεπτομέρειες

Δηλαδή, τα διακριτικά κόκκινα σιρίτια, τη μαύρη γραμματοσειρά Speciale στα εμπρός φτερά, τις διαφορετικά φωτιζόμενες λεπτομέρειες στους αεραγωγούς ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και διάφορα άλλα που καλείστε να τα ανακαλύψετε αν το δείτε από κοντά, και έχετε την απαραίτηση διαφοροποίηση εντός του γκρουπ.

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Εδώ υπάρχει η σημειολογία που δείχνει ότι δεν έγινε ένα απλό copy paste και αλλάχτηκε ένα σήμα. Η προσπάθεια διαφοροποίησης που μαγνητίζει τα βλέμματα όντως υφίσταται

Όσο βέβαια μπορεί να διαφοροποιηθεί

Γιατί από κάτω υπάρχει το ίδιο σασί, η ίδια αρχιτεκτονική αναρτήσεων και ένας ημιάκαμπτος άξονας (σ.σ. πολλαπλούς συνδέσμους έχει μόνο η τετρακίνητη έκδοση) που με τις επιλογές σε ελατήρια, πιθανόν και σε παρεμβύσματα, έχουν διαφοροποιήσει την κύλιση.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής, σε συνδυασμό με τους τροχούς 18 ιντσών, νιώθεις να υποφέρει στις χαμηλές ταχύτητες, τουλάχιστον στους κακούς ελληνικούς δρόμους

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Περί ορέξεως ουδείς λόγος, όμως ίσως αυτοί να είναι οι ομορφότεροι τροχοί σε B-SUV. Αριστερά, μία άλλη εφαρμογή του κύκλου με τους φωτειζόμενους αεραγωγούς αναλόγως προγράμματος χαρτογράφισης


Μάλιστα σε χαμηλές ταχύτητες, αν δεν αποφύγεις με περίτεχνα σλάλομ έμπειρου σκιέρ φρεάτια και λοιπές ασφάλτινες εγκληματικές πράξεις, θα ακούσεις έντονο κραδασμό από τη δυσκολία της ανάρτησης να τις διαχειριστεί, παρά το 55άρι προφίλ.

Αναλόγως εργολαβικού κακουργήματος, θα ακούσεις και κάποια από τα σκληρά πλαστικά να κάνουν ηχητικά αισθητή την παρουσία τους. Οκέι, συνδέσου με το CarPlay και ανέβασε μερικά κλικ τα αγαπημένα σου τραγούδια. Ή γίνε πιο ικανός στα σλάλομ

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Κοντράστ με κόκκινες λεπτομέρειες σε ένα αμάξωμα που ξεχωρίζει


Όμως, όμως, όμως…

Κάτω από το όμορφο και ελαφρύ καπό υπάρχει ένα ήπια υβριδικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον και δοκιμασμένο μοτέρ.

Είναι το γνωστό τρικύλινδρο Puretech, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, μάλιστα, το οποίο καταφέρνει να κινεί ζωηρά το αυτοκίνητο.

Δουλεύοντάς το στα «οικονομικά» προγράμματα, ο υβριδικός χαρακτήρας κάνει αισθητή την παρουσία του. Έχει επίσης ικανή ανάκτηση και έναν χαρακτηριστικό ήχο – κάτι μεταξύ συριγμού τουρμπίνας και ηλεκτρικής παρουσίας. Είναι χαρακτηριστικός και ευχάριστος

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.2 λίτρων θα χρειαζόταν ένα άλλο καπάκι, κάτι σε Alfa Romeo. Ουσιαστικά όμως είναι απόλυτα συμβατός με τον χαρακτήρα ενός B-SUV


Χρειάζεσαι μεν κάποια προσαρμογή στον τρόπο που θα διαχειρίζεσαι το πεντάλ του φρένου, ειδικά εντός πόλης.

Όμως τόσο η δυνατότητα να κινείσαι για μερικά εκατοντάδες μέτρα μόνο με ρεύμα όσο και οι διαφοροποιήσεις στα 3 προγράμματα οδήγησης προσφέρουν μία πιο διευρυμένη οδηγική εμπειρία στη Junior

Μου αρέσει, επίσης, που μαζεύονται εύκολα χιλιόμετρα καθώς η Alfa Romeo Junior Ibrida δείχνει πιο γρήγορη από το τυπικό των προδιαγραφών της.

Κάποια 150 με 160 χιλιόμετρα έρχονται σβέλτα στο ταχύμετρο, η κατευθυντικότητα είναι ιδιαίτερα άμεση και έχεις την αίσθηση πως οδηγείς ένα ικανό και σπορτίφ B-SUV που μπορεί να σου μεταφέρει κάτι από την παραδοσιακή εσάνς των Alfa Romeo


Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Oι λεπτομέρειες

Βασικός παράγοντας στην παραπάνω εμπειρία αποτελεί το σύστημα διεύθυνσης.

Με γρήγορη απόκριση γύρω από τη θέση της ευθείας, πιθανόν το γρηγορότερο «λόγο» σε ηλεκτρική κρεμαγιέρα της κατηγορίας, συνεχίζει την παράδοση της φίρμας για αμεσότητα στις αλλαγές κατεύθυνσης.

Δεν ισχύει το ίδιο ακριβώς όσον αφορά αυτήν καθαυτήν την αίσθησή του.

Αν δεν οδηγείς στο πρόγραμμα Dynamic, η διάδραση με τα ακροδάχτυλά σου είναι στα επίπεδα ενός πανάλαφρου συστήματος διεύθυνσης που δεν συνάδει με τα ιστορικά γονίδια της φίρμας.

Μην ψάχνεις τόσο για αίσθηση ή γραμμικότητα βάρους καθώς στρίβεις. Είναι όμως μια χαρά για την οδήγηση στην πόλη και εύκολο χειρισμό στο παρκάρισμα. Φήμες λένε πως οι κυρίες θα το εκτιμήσουν σφόδρα.

Από την άλλη, με το που κινήθηκα πιο σβέλτα, το Dynamic ήταν μονόδρομος. Με αυτή τη χαρτογράφιση, βέβαια, ο θερμικός δουλεύει σόλο καριέρα και χάνεις τα οικονομικά οφέλη των άλλων προγραμμάτων. Ας είναι. Υποτίθεται οδηγώ μία Alfa Romeo και δεν θα κάτσω να υπολογίσω τρεις στο λάδι και τρεις στο ξύδι για κάθε στροφή που γουστάρω

Στρίβοντας

Η εμπλοκή των paddles γίνεται το επόμενο μέρος της οδηγικής εμπειρίας σε ζωηρούς ρυθμούς.

Σωστά τοποθετημένα στο όμορφο τιμόνι, αρχίζεις να αλλάζεις από τις μαύρες μανέτες, αυτές που ξεπερνούν σε ικανό βαθμό τις μάλλον αργές αλλαγές του 6τάχυτου κιβωτίου eDCT (διπλού συμπλέκτη), ειδικά στα κατεβάσματα

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Σωστή θέση οδήγησης και βολικές μανέτες για «χειροκίνητες» αλλαγές στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη


Σε πιο κλειστές διαδρομές, βασίζεσαι στην άφθονη πρόσφυση των ελαστικών. Αν δεν γλιστράει η άσφαλτος, σπάνια θα δεις υποστροφή.

Η Alfa Romeo Junior δεν είναι το πιο συνολικά συγκροτημένο B-SUV όσον αφορά τη διαχείριση των καμπών (όπως, για παράδειγμα, ένα Ford Puma), όμως υπάρχει ένα στιβαρό σασί που κινείται με χάρη στις υψηλές ταχύτητες μεταφέροντας την αίσθηση ενός ικανού και ευέλικτα σεταρισμένου πλασίου

Ζώντας (για μία εβδομάδα) στο κόκπιτ

Μπορείς να ρυθμίσεις τη θέση οδήγησης πραγματικά χαμηλά και να νιώσεις ενσωματωμένος μέσα στην Alfa Romeo Junior.

Οι πόρτες κλείνουν με ένα μάλλον σκληρό, θα ‘λεγα τρόπο, ωστόσο σφραγίζουν πειστικά την καμπίνα.

Το κόκπιτ είναι καλοσχεδιασμένο, οι επενδύσεις προσεγμένες, τα μπουτόν είναι στιβαρά τοποθετημένα και υπάρχουν μπουτόν για τον κλιματισμό.

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή

Η αλήθεια είναι πως θα περίμενες μικρότερες επιφάνειες με σκληρά πλαστικά απ’ όσο συνοδεύουν τα €31.500 του αυτοκινήτου δοκιμής, ωστόσο το γενικότερο περιβάλλον καταφέρνει ωστόσο να γίνεται ένας ευχάριστος σύντροφος με σπορτίφ χαρακτήρα και ευκολίες

«Πόσο Alfa Romeo είναι;»

Η ειλικρινής απάντηση είναι «όσο Alfa Romeo μπορεί να είναι». Τέλος και όποιος κατάλαβε.

Το να εξηγήσεις την οικονομική νομοτέλεια που οδήγησε την Alfa να γίνει μέρος πολυεθνικού χαρτοφυλακίου θέλει σελίδες. Και θα βαρεθείτε.

Στο διαδίκτυο υπάρχει όλη η εξέλιξη του είδους.

Η Alfa Romeo έκανε ό,τι μπορούσε, το προσπάθησε μέχρι τέρμα με περιπτώσεις όπως η εξαιρετική Giulia, αλλά στο τέλος μιλούν οι αριθμοί. Και αυτοί, όπως πάντα, έχουν δίκιο.

Η Alfa Romeo Junior Ibrida εκφράζει την τεθλασμένη πορεία μιας φίρμας με μοναδικό χαρακτήρα. Προσαρμοσμένη στους καιρούς και τις νεότερες εποχές. Αν μου επιτρέπετε, αυτές που δίδαξαν οι Γερμανοί όταν, για παράδειγμα στα χρόνια της χρηματιστηριακής κραιπάλης του 2004, αν έλεγες σε κάποιον που οδηγούσε Porsche Cayenne ότι «από κάτω» βρισκόταν ένα Volkswagen Tuareg, θα νόμιζε ότι μόλις διέπραξες το αδίκημα της λόγω εξύβρισης


Αυτός που πούλησε τις Porsche του για τρεις Alfa Romeo GTA

Ιδανικά;

Θα θέλαμε πιο ενδοτικό σετάρισμα ανάρτησης ενώ θα είχε ενδιαφέρον η επιλογή μικρότερης διαμέτρου τροχών.

Να είχε και έναν κινητήρα καθαρά ιταλικό; Όχι απαραίτητα.

Σύμφωνοι, αν είχε ένα προσεγμένο καπάκι εκκεντροφόρων με το σωστό λογότυπο, θα περνούσετις οπτικές «εξετάσεις».

Αυτό που χρειάζεσαι από ένα ζωηρό B-SUV το έχεις, καθώς με το υβριδικό σύνολο της Stellantis η Junior δεν προσβάλλει τις καταβολές της στη συγκεκριμένη κατηγορία

*Αντί υστερογράφου

Μακάρι το γκρουπ να πριμοδοτήσει την Alfa Romeo αντίστοιχα με το παρελθόν της. Με χρήμα.Κι έτσι, ακόμα και οι αμύητοι να γίνουν μυημένοι, πιστοί. Όντως, θέλει χρόνο το συνολικό εγχείρημα αλλά το DNA της Alfa υπάρχει.

Alfa Romeo Junior Ibrida δοκιμή
Database
Κινητήρας1.2 lt, τρικύλινδρος, ήπια υβριδικός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
ΚιβώτιοΑυτόματο Διπλού Συμπλέκτη 6 σχέσεων (eDCT)
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς145 PS
Ροπή230 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,9''
Τελική ταχύτητα206 km/h
Στροφές τιμονιού2,6
Κατανάλωση (δοκιμής)7,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ44 lt
Διαστάσεις4.173/1.781/1.505 (Μ/Π/ Υ σε mm)
Βάρος1.305 kg
Χώρος αποσκευών415 lt
Εγγύηση αντιπροσωπείας4 έτη (ή 60.000 χλμ)
Τιμήαπό €28.900 με προωθητική ενέργεια / Αρχική τιμή τιμοκαταλόγου: €29.900 / Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: €31.500

Info: alfaromeo.gr / Photo: 4Drivers


Alfa Romeo GTAm Μοσχούς

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει