Επιχειρεί το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV επαναφορά στο προσκήνιο του κινητήρα Wankel, ενός εκ των ιερών τοτέμ της σκληροπυρηνικής πλευράς της αυτοκίνησης, και μάλιστα για «φιλανθρωπικό» σκοπό;
Όντως είναι γεγονός πέρα για πέρα αληθινό και σε κάθε περίπτωση καλοδεχούμενο, έστω κι αν πρόκειται για μία light παραλλαγή του θρύλου, έστω κι αν δεν συναρπάζει όπως άλλοτε…
«Η επιτυχία δεν είναι οριστική, η αποτυχία δεν είναι μοιραία. Αυτό που μετράει είναι το κουράγιο να συνεχίζεις» Ουίνστον Τσόρτσιλ
Αν υπάρχει μία εταιρία που επαληθεύει 100% το προαναφερόμενο απόφθεγμα, δίχως δεύτερη σκέψη, αυτή είναι η Mazda.
Στα 104 χρόνια ύπαρξής της, δεν έπαψε ποτέ να θέλγεται από κάθε τι καινοτόμο δίνοντας του σάρκα και οστά. Ασχέτως κόστους, δεν έχει πει όχι στο ρίσκο, προσφέροντάς μας κάποιες ξεχωριστές δημιουργίες, που όντως προκαλούν στο διηνεκές άκρατο θαυμασμό από πάσης πλευράς όπως τα: Cosmo Sport, RX-2, RX-3, RX-4, RX-7, RX-8, μα και για τους φανατικούς των αγώνων αντοχής το 787Β (ο νικητής των 24 ωρών του LeMans του 1991).
Κοινός τόπος όλων ανεξαιρέτως των προαναφερομένων; Μα φυσικά ο περιστροφικός κινητήρας Wankel, η ψυχωμένη «καρδιά» κάτω από τα αμαξώματά τους, δηλαδή, και βέβαια η οδική συμπεριφορά τους. Η οποία εννοείται πως ήταν κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του βαθύ γνώστη!
Από το 1967, οπότε και παρουσιάστηκε το πρώτο Mazda με περιστροφικό κινητήρα, το Cosmo Sport με άλλα λόγια, μέχρι και το 2012, οπότε και έπεσε η αυλαία με το RX-8, η ιαπωνική εταιρία δεν έχασε το κουράγιο της παρά τα εγγενή προβλήματα (βλ. αξιοπιστία, κατανάλωση) των εξαιρετικών κατά τα λοιπά κινητήρων Wankel.
Διαβάστε τη συνέχεια στο autotypos.gr πατώντας εδώ
Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.