Το σχήμα του Mazda2 έχει χρόνια στην πλάτη του. Στην έκδοση Homura καταφέρνει να δώσει σπορτίφ τόνο σε ένα τίμιο, ανθεκτικό, ζωντανό μικρό αυτοκίνητο πόλης. Βάλτε μέσα και κάμποσες στροφές. Αρκεί να στροφάρετε «ψηλά»
Παρά τη σχεδιαστική του ηλικία, το Mazda2 επικαιροποιείται με αισθητικές λεπτομέρειες και υπενθυμίζει τη σημασία τού να είσαι ελαφρύς στη ζυγαριά. Φήμες λένε πως η «ψευτοκάρμπον» μεμβράνη στην οροφή δίνει μερικά επιπλέον χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας (sic)
Τι λέει το 4D | Μαζεμένο, ευέλικτο και παραδοσιακό. Έχει ξεπεραστεί σε ορισμένους τομείς, υπενθυμίζει άλλους αξεπέραστους |
Μας αρέσει | «Καρτίστικη» οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, τιμή αγοράς, αξιοπιστία, αισθητικές λεπτομέρειες έκδοσης Homura, γνήσιο ''made in Japan'' |
Όχι και τόσο | Kουραστική απόσβεση στην πόλη, μικρός πίνακας οργάνων, θόρυβος κινητήρα σε υψηλούς ρυθμούς, μέτριοι χώροι |
Τιμή | €16.976 |
Κανονικά, στις εκθέσεις της Mazda δεν πρέπει να είναι δίπλα-δίπλα το Mazda2 με το Mazda2 Hybrid. Ξέρετε ποιο είναι το δεύτερο. Με εξαίρεση το σήμα και τα λογότυπα, είναι το ιδιαίτερα επιτυχημένο και νεωτεριστικό Toyota Yaris
Και ο λόγος που δεν πρέπει να είναι δίπλα-δίπλα είναι προφανής. Είναι θέμα ηλικίας. Το Mazda2 που βλέπετε, έχοντας πολλά ένσημα στην καριέρα του, μοιραία θα φανεί παλαιάς κοπής.
Ωστόσο, από την άλλη, αυτή ακριβώς η πετατημένη αναδεικνύει μερικά ξεχασμένα στοιχεία.
Tα ωραία και (ψιλο)ξεχασμένα
Το χαμηλό του βάρος, ελάχιστα πάνω από τα 1000 κιλά, μια αμεσότητα που θυμίζει τετραθέσιο καρτ, ένας ατμοσφαιρικός 1.5 e-Skyactive που έχει να «γράψει» εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μπροστά του και ένα στριφτερό προφίλ που, αν δεν το φοβηθείς, μπορείς να διαγράψεις με χαρακτηριστική ενάργεια τις καμπές. Ακόμα και τις πατημένες.
Μάλιστα στην έκδοση Homura της δοκιμής έχει γίνει αξιόλογη προσπάθεια να επικεντρωθεί το μάτι σε λεπτομέρειες που το κλικάρουν. Για παράδειγμα, στην κυψελοειδή μάσκα, στην κόκκινη «γλωσσίτσα» της γρίλιας, στους μαύρους καθρέφτες, στις επενδύσεις αλκαντάρα σε όλο το πλάτος του ταμπλό, στα καθίσματα επίσης. Μέχρι και αυτό το μικρό fin, τύπου «πτερύγιο», έβαλαν στην οροφή, θυμίζοντας την πρώτη διδάξασα BMW
Μαζί με το τελευταίο έβαλαν και μία μεμβράνη «τύπου κάρμπον». ΟΚ, μάλλον θα ήταν καλύτερα με μια πανοραμική οροφή που θα έδινε αέρα στη μικρή γενικώς καμπίνα.
Για το μπλοκέ στο Mazda MX-5 ND 1.5. Συστήνεται;
Σόρι, όμως
Ναι, σόρι, γιατί με τιμή λίγο πάνω από τα €16.000 τέτοια παράπονα καταλήγουν υποχονδριακά.
Άλλωστε ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του Mazda2 e-Skyactive 90 PS Homura είναι ξεκάθαρος. Διαφέρει. Είναι «ατμόσφαιρα», στροφάρει, έχει μακριά κλιμάκωση, έναν πυκνωτή αντί για μπαταρία στην υβριδική του διάταξη, στρίβει, φρενάρει και δε δίνει λογαριασμό για τα πίσω ταμπούρα του. Με την ευκαιρία, σταματούν ακαριαία. Ελαφρότης, κύριοι
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι ένα πολύ ευέλικτο, με αίσθηση αμεσότητας, με ένα εύχρηστο 6-άρι κιβώτιο που δέχεται αδιαμαρτύρητα ακόμα και κανιβαλιστικές επιθέσεις σε γρανάζια και τίμιο ως συναρμογή και αντοχή μικρό αυτοκίνητο. Α, ναι! Έχει και οθόνη από το MX-5
Tα ντεφό
Για να τα λέμε όλα, το τίμημα του Mazda2 έρχεται στην επιφάνεια, κυρίως, σε τρεις τομείς.
Πρώτον, στη μάλλον κουραστική κύλιση εντός ελληνικών χαρακωμάτων μέσα στην πόλη.
Δεύτερον, στη συχνή ανάγκη να κατεβάσεις μία, μερικές φορές και δύο, σχέσεις στο κιβώτιο για να προσπεράσεις, αν είσαι ήδη σε χαμηλές rpm.
Και, τρίτον, το σχεδιαστικό lay out στο εσωτερικό. Ας πούμε, ο λιλιπούτειος πίνακας οργάνων κάνει κάποια άλλα υπερμίνι να δείχνουν δεκαετία νεότερα. Ονόματα δε λέμε, όμως φήμες λένε πως υπάρχει ένα τέτοιο στις εκθέσεις της Mazda
Συμπέρασμα
Το Mazda2 1.5 90 PS Homura ανανεωμένο, στριφτερό και, αν θέλετε, σπορτίφ αισθητικά και οδηγικά, είναι ακόμη εδώ.
Στα μεγάλα του θετικά; Στοχεύει στο να μην επιβαρύνει τσέπες και λογαριασμούς.
Καίει ελάχιστα (μέση ζωηρής δοκιμής στα 5,6 lt αλλά κατεβαίνει κάτω από 4 λίτρα στον ανοιχτό δρόμο), δεν έχει τέλη κυκλοφορίας, δε σπάει όσο κι αν το πιέζεις, σε ωθεί να βρεις εκείνο το ανοιχτό κομμάτι και να νιώσεις το κλείσιμο της τροχιάς με το γκάζι, ελίσσεσαι στην πόλη. Είναι καθαρόαιμη αστική γιαπωνεζίλα. Και κάποιοι, ξέρετε, συνεχίζουν να την εκτιμούν
Κινητήρας | 1.5 lt, βενζινοκίνητος, τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός, άμεσος ψεκασμός, υβριδικό σύστημα |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 90 PS |
Ροπή | 151 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 9,8'' |
Τελική ταχύτητα | 183 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,6 lt/100km |
Βάρος | 1.050 kg |
Τιμή | €16.976 |
Info: mazda.gr / Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.