Δοκιμή: Mercedes-AMG A 35 (2024). Τσαμπουκάς με κοστούμι

Post date:

Author:

Category:

Όπως λέει το γνωστό κλισέ, «παίρνεις πολύ αυτοκίνητο» με τα €62.000 του AMG A 35 της Mercedes. Όχι ότι είναι ευκαταφρόνητα, αλλά το 2024 δύσκολα πλέον έχεις πρόσβαση σ’ ένα τόσο πλούσιο συνολικό πακέτο ταχύτατου και ιδιαίτερα ικανού hot hatch. Πλέον και με υβριδική υποστήριξη – αν και αυτό λίγο ενδιαφέρει το οδηγικά τσαμπουκαλεμένο κοινό που μόλις ξεκίνησε να διαβάζει τούτες τις αράδες

Το AMG A 35 4Matic τοποθετείται ως χαρακτήρας περισσότερο «απέναντι» σε προτάσεις τύπου Audi S3 και BMW M135i και λιγότερο σ’ αυτές των GR Yaris και Honda Type R. Για πολύ κόσμο, ξέρετε, αυτό είναι πλεονέκτημα

Τι λέει το 4DΣτιβαρό, ταχύτατο, αποτελεσματικό hot hatch με στρώσεις πολυτέλειας. Εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε ακρότητες και κοστίζει €22.450 λιγότερα από το A 45 S. Σε πραγματικές συνθήκες δρόμου δεν θες περισσότερο και έχεις ρέστα
Μας αρέσειΕύρος κινητήρα, ευελιξία, φρένα, ταχύτατο για να καλύπτεις αποστάσεις, πρακτικό αμάξωμα, μετάδοση με έντονη αίσθηση στα Sport προγράμματα, αισθητικές λεπτομέρειες, πολυτέλεια, ρεαλιστική τιμή για το συνολικό πακέτο
Όχι και τόσοΜέτρια κύλιση σε κακό οδόστρωμα, τεχνητά βαριά αίσθηση κρεμαγιέρας, υψηλή κατανάλωση υπό πίεση
Τιμή€61.999

Χωρίς πολλούς προλόγους, το Mercedes-AMG A 35 4Matic MHEV είναι αυτό που λέμε «πακέτο». Ολοκληρωμένο, με επιθετική εικόνα, φαρδύ, χαμηλό, ικανό και σίγουρο. Ταυτόχρονα «εκτελεί» εμπνέοντας εμπιστοσύνη και ένα σχεδόν ατρόμητο αίσθημα σε δρόμο, ακόμα κι αν δεν είναι ο πιο φιλικός

Ναι, δεν είναι το πιο ακραίο hot hatch της εταιρείας.

Φυσιολογικά υπάρχει εύλογη απόσταση (σε χρήμα, κωδικό κινητήρα, Drift Mode, torque vectoring στον πίσω άξονα και άλλα τεχνολογικά) από το AMG A 45 S.

Όμως ενσωματώνει τόσα θετικά που θα μπορούσες να το πεις τιμολογιακά ρεαλιστικό. Σύμφωνοι, ίσως σας ακούγεται εκκεντρικό όταν μιλάμε για αυτά τα χρήματα.

Ωστόσο αφ’ ης στιγμής άλλες προτάσεις, ακόμα και FWD, έχουν ξεφύγει δυσθεώρητα, τουλάχιστον στην ελληνική αγορά, το AMG A 35 προσθέτει στις ήδη θετικές εντυπώσεις της δοκιμής της προ-facelift έκδοσης μερικούς ακόμη άσους στο μανίκι.

Προ και μετά facelift. Bρείτε τις διαφορές


Με «διαβατήριο» by Mercedes-Benz

Μετράει πολύ για ένα μεγάλο μέρος της αγοράς. Δικαιολογημένα.

Το AMG A 35 4Matic είναι ξεκάθαρα premium, αισθάνεσαι ωραία και σφιχτοδεμένος μέσα στο κόκπιτ, έχεις γύρω σου πολύ tech, έναν από τους πιο εύχρηστους περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι για να εναλάσσεις άμεσα, χωρίς χρονοτριβές ψαξίματα σε οθόνες, τη χαρτογράφιση που θες και μαζί μια συνολική αίσθηση πως οι άνθρωποι έχουν βάλει τα δυνατά τους για να μη δείχνει το AMG A 35 φτωχός συγγενής του Α 45 S.

Πολύ δύσκολα το ξεχωρίζεις από τον μεγάλο του «αδελφό». Ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, ωραία νέα κάθετα «νεύρα» στο καπό, επιθετικής σχεδίασης τροχοί, φωτιστικά σώματα, κάποια γραφικά σε οθόνες, σημαντικό νέο ψυγείο κινητήρα για καλύτερη διαχείριση θερμοκρασιών και άλλες λεπτομέρειες που, αφενός, το δείχνουν οπτικά αυτό που λέμε ”macho” και, αφετέρου, φρέσκο παρά τα χρονάκια του.

Ως γνωστόν, κάτω από το καπό βρίσκεται ο δίλιτρος των 306 PS, συνοδεία προσθήκης επιπλέον 14 PS απ΄το υβριδικό σύστημα. Μην κάνετε την πρόσθεση. Η συνολική ισχύς είναι ίδια με πριν. Το ίδιο και η ροπή στα γενναιόδωρα 400 Nm

Αυτό που άλλαξε στην ανανέωση του AMG A 35 είναι ότι το ήπια υβριδικό σύστημα των 48V προσθέτει καλύτερη απόκριση «χαμηλά» και μία μικρά χείρα βοηθείας στην κατανάλωση. Το τελευταίο, αν είστε και εσείς ήπιος με το δεξί πεντάλ.

Αλλιώς η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί από τα φιλικά περίπου 11 λίτρα μέχρι και τα 19 λτ/100 χλμ.

Αν πάντως είστε αποφασισμένος για ήρεμο ταξίδι χωρίς πολλά-πολλά, θα δείτε και κάτω από 9,5 λίτρα.

Κωδικός κινητήρα

Το τετρακύλινδρο σύνολο δεν είναι το ίδιο με του Α 45 S.

Ο κωδικός του είναι ο ”M260”. Για την ιστορία, του «μεγάλου» είναι ο ”AMG M139”.

Ουσιαστικά αποτελεί την ανώτατη εξέλιξη του ίδιου κινητήρα που φοράει το Α250 αλλά με σοβαρές εσωτερικές αναβαθμίσεις, τουρμπίνα twin-scroll, μπήκε και το MHEV σύστημα και ο κινητήρας έφτασε στο απώγειό του.

Λοιπόν, την παραπάνω πρόταση μπορείτε να τη διαβάσετε με δύο τρόπους: Ο πρώτος είναι να πείτε κάτι τύπου «Α, δεν έχει τον πραγματικό AMG…».

Ξέρετε, με τη γνωστή πλακέτα και την υπογραφή του μηχανικού και, κυρίως, όλο το μηχανολογικό ιδιαίτερον.

Ο δεύτερος (τρόπος) είναι στην πράξη να εκπλαγείς με το πόσο εύρος, ενέργεια και προθυμία έχει να «τραβάει» μέχρι βαθιά μέσα στο στροφόμετρο ένα ούλτρα εξελιγμένο μοτέρ που συναντάται και σε μικρότερες εκδόσεις. Και επιτρέψτε μου να έχω την αίσθηση ότι προς την άνω περιοχή του στροφόμετρου ο Μ260 δείχνει πιο δυνατός από 306 PS

Στην πίεση

Εκεί όπου πρόκειται για ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο ως στήσιμο και δυνατότητες σε σχέση με άλλα A-Class, είναι οι ενισχύσεις σε ανάρτηση, πίσω υποπλαίσιο και ρυθμίσεις. Προφανώς και ελέω τετρακίνησης.

Το A 35 είναι πραγματικό AMG όπου οδηγώντας το σε πραγματικές συνθήκες [δε λέω για πίστα όπου δεν δόθηκε η ευκαιρία] νιώθεις την ευρεία «βεντάλια» ικανοτήτων.

Αν δεν είσαι στο πρόγραμμα ”C”, όπου στο απότομα πάτημα του γκαζιού το κιβώτιο δεν είναι τόσο ακαριαίο (λογικό για θέση Comfort), όλες οι υπόλοιπες επιλογές μεταδίδουν νεύρο, αμεσότητα και ένα σχεδόν καταιγιστικό τρόπο να μαζέψεις χιλιόμετρα.

Όχι εύκολα, πανεύκολα, βλέπεις «160άρες» στο ταχύμετρο. Πρόκειται για ξεκάθαρα ταχύτατη point to point πεντάθυρη περίπτωση που μαζεύεις αποστάσεις, καταπίνεις με ατρόμητη ευκολία ανοιχτές και μεσαίες καμπές και νιώθεις μια αίσθηση ασφάλειας και «σφιχτοδεμένου» που δε συναντάς πλέον συχνά

Τη δε πρώτη φορά που θα ‘ρχεσαι με φόρα για μια στροφή, τα τετραπίστονα φρένα ίσως απαιτήσουν να αναθεωρήσεις το σημείο που αρχικά πάτησες.

Παίρνεις το μάθημά σου και στην επόμενη καμπή επαναλαμβάνεις τη διαδικασία λίγα μέτρα πιο βαθιά πριν το apex. Αλλά και εντός αυτού. Το πλαίσιο θα γλιστρήσει προοδευτικά, θα μείνεις στο γκάζι και έφυγες. Χαιρετίσματα…

Με ένα έντονα δεμένο σασί, σφιχτή απόσβεση (στα όρια του ενοχλητικού στις χαμηλές ταχύτητας και κακό οδόστρωμα πόλης), με ενισχυμένα υποπλαίσια και σχετικά μικρές διαστάσεις (4,4 x 2,7 x 1,9 μέτρα), το AMG A 35 δείχνει ευέλικτο, άμεσο και πολύ φιλικό.

Τι θα πρέπει να διαχειριστείς;

Βασικά έναν λιγότερο απ’ το ιδανικό ρυθμίσιμο πίσω άξονα.

Καθώς το «35άρι» δεν έχει το torque vectoring του 45 S, χρειάζεται να το «βοηθάς» εσύ λίγο περισσότερο.

Κυρίως με μια μικρή αρχική τιμονιά προς το εσωτερικό της καμπής. Εννοείται σε φάση πολύ γρήγορης οδήγησης σε κλειστές καμπές.

Σ’ αυτήν τη θέση συνεχίζει να μη είναι το αυτοκίνητο που θα ζωντανέψει ιδιαίτερα πίσω. Άλλωστε σε φάση τροχασμού είναι FWD που μεταδίδει μέχρι 50:50.

Ποτέ των ποτών δε θα νιώσεις ανεπιθύμητο σπινάρισμα ή απώλεια τροχιάς. Αν είσαι ήδη πάνω από τις 3.000 rpm και με επιθετικό πρόγραμμα (Sport / Sport+) στις επιλογές οδήγησης, το «πράμα» βεντουζάρει (sic) και αρμέγει την πρόσφυση. Παντού, πάντα και ανεξαρτήτως καιρού

Την ίδια στιγμή ο ήχος, τεχνητός μεν πορωτικός δε, αλλάζει και ακούς κάπου από πίσω το έντονο μπάσο στις αλλαγές των σχέσεων.

Όχι κάτι προκλητικό ή καγκουράδικο, αλλά αρκετό για να σου υπενθυμίσει και ηχητικά πως έχει μπει σε mode επιθετικής οδήγησης.

Προσωπικά δεν μου άρεσε η αίσθηση του τιμονιού, ειδικά γύρω από τη θέση της ευθείας και το self centering.

Θα σας εκμυστηρευτώ πως καθώς γράφω αυτήν την πρόταση, ψάχνω τη σωστή απόδοση. Νομίζω πως το «τεχνητά παχύρευστη και βαριά» ίσως μεταδίδει περισσότερο το ζητούμενο. Ωστόσο αναγνωρίζω πως είμαι δύσκολος στο κεφάλαιο «τιμόνι». Μπορεί η αίσθηση της κρεμαγιέρας να σας είναι οκέι. Ή και να σας αρέσει κιόλας

Ταυτόχρονα μόνο θετικά μπορώ να αναφερθώ στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Άμεσο, με άψογη κατευθυντικότητα και «συγχωρητικό». Το «τεχνητά παχύρευστο και βαρύ» που λέγαμε βοηθά σ’ αυτό – έχει μεγαλύτερη ανοχή σε λιγότερο συγκεντρωμένους οδηγούς


Περί αίσθησης τιμονιού Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Ζώντας στο κόκπιτ

Θα προσπεράσω τα περί οθονών, νέων γραφικών και γενικότερης ψηφιακής διάδρασης. Μπαίνετε σε μία έκθεση και τα περιεργάζεστε.

Όμως ο «αέρας» που αποπνέει το κόκπιτ αξίζει προσοχής κατόπιν μίας εβδομάδας συμβίωσης με το AMG A 35 4Matic.

Κατ΄αρχάς κάθεσαι αρκετά χαμηλά. Όχι τόσο όσο σε ένα coupe της γκάμας της Mercedes-Benz όπου οι βάσεις είναι πιο κάτω, αλλά ικανοποιητικά χαμηλά.

Το κάθισμα, με συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρα, σε συγκρατεί στιβαρά στη θέση σου. Ποτέ δεν αισθάνθηκα ότι, σε συνδυασμό με το foot rest, χρειάστηκα κάτι παραπάνω για δρόμο.

Το αφρώδες είναι σφιχτό και ξεκάθαρα σπορ ως απορρόφηση. Οι κόκκινες ζώνες πανέμορφες. Τα χειριστήρια για την ηλεκτρική ρύθμιση είναι, όπως παλαιότερα σε πολύ ακριβά μοντέλα της Mercedes, στις πόρτες. Επίσης πολύ βολικά και βρίσκεις εύκολα τη γωνία που θες, ενώ δεν απομακρύνεται αισθητά και το χέρι σου απ΄το τιμόνι

Ο μοχλοδιακόπτης για τις βασικές λειτουργίες του κιβωτίου (P/D/R) πολύ εύχρηστος.

Τα μεταλλικά paddles στη σωστή απόσταση απ΄το τιμόνι. Κλικάρεις θετικά, τ’ ακούς μ’ αυτόν τον ωραίο διακριτικό ήχο.

Μπροστά σου ένα τιμόνι με σωστό πάχος στεφάνης και εκατέρωθεν της κάθετης ακτίνας, οι δύο περιστροφικοί διακόπτες.

Από τον δεξιό ρυθμίζεις το πρόγραμμα οδήγησης. Από τον αριστερό εναλάσσεις την εμπλοκή του ESP, την άμεση πρόσβαση στο AMG Dynamic και τον ήχο του κινητήρα. Πιο βολικό δεν γίνεται.

Μόνη γενικότερη παρατυπία ότι η σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί 19 ιντσών με το 35άρι προφίλ αφήνουν να περνούν στο εσωτερικό, βασικά κάπου απ’ την περιοχή του πίσω καθίσματος, κάποιοι μικροί τριγμοί.

Το όλο περιβάλλον «φωνάζει» ποιότητα. Άψογα σχεδιασμένοι αεραγωγοί, head-up display, κρυφός φωτισμός, ένα σωρό παραλλαγές στην οθόνη, χρήσιμη θερμοκρασία λαδιού, χρονόμετρο της IWC, καλοφτιαγμένο κόκπιτ πολυτελές, «εμπορικό». Το εσωτερικό του AMG A 35 έχει τον τρόπο του για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Μετά συγχωρήσεως, αλλά έχει της Παναγιάς τα μάτια

Συμπέρασμα

Μην το υποτιμήσεις επειδή δεν έχει την ανώτατη «πλακέτα».

Ούτως ή άλλως για να αξιοποιήσεις το Drift Mode του μεγάλου «αδελφού» θες περισσότερο χώρο απ΄όσο έχεις στη συντριπτική πλειονότητα των δημόσιων δρόμων. Και οι επιδόσεις με τα 0-100 σε μόλις 4,7” και τη ροπή έως ψηλά, ικανοποιούν με το παραπάνω. Γνώμη.

Το πιέζεις και είναι «εκεί». Δεν αποσυντίθεται. Ίσα-ίσα νιώθει περισσότερο στο στοιχείο του. Δεν το συναντάς πλέον συχνά ως στοιχείο συμπεριφοράς.

Το Mercedes-AMG A 35 ναι μεν θα ωφελούνταν από μια πιο ενδοτική ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες και ένα ραφινάρισμα σε αίσθηση κρεμαγιέρας, ωστόσο πρόκειται για ολιστικό hot hatch, απ’ αυτά που σπανίζουν πλέον, χτίζοντας εμπιστοσύνη σε μια μεγάλη μάζα οδηγών που θέλει να εξερευνήσει τη σπορ οδήγηση.

Για δε τα όσα προσφέρει σ’ αυτό το τμήμα της αγοράς, θα μπορούσες να το πεις και «πακέτο». Οδηγικός τσαμπουκάς και καλοραμμένο κοστούμι σε τιμή που πλέον, καλώς ή κακώς, δεν προσβάλλει. Νo joke… Πολυδιάστατο, έξυπνα μπρούτο, ταχύτατο και πολυτελές. Φτάνουν για πολύ κόσμο

Database
Κινητήρας2.0lt, βενζινοκινητήρας, τετρακύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός 48V
ΚιβώτιοΑυτόματο (διπλού συμπλέκτη) 8 σχέσεων
ΜετάδοσηΤετρακίνηση
Ισχύς306 PS (+14 PS)
Ροπή400 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 4,7''
Τελική ταχύτητα250 km/h
Μέση κατανάλωση11,6 lt/100km (δοκιμής)
8,3 lt/100 km/h (εργοστασιακή μικτή)
Βάρος1.645 kg
Τιμή€61.999

Info: mercedes-benz.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος / Quattroruote


«Οπλοκατοχή»: Οδηγώντας το Mercedes 190 E 2.5-16 Cosworth

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει