Δοκιμή: Mercedes GLB 200. Ανανεωμένo 7θέσιο υβριδικό «αστέρι»

Post date:

Author:

Category:

H έξυπνα ανανεωμένη Mercedes GLB χωράει επτά επιβάτες αλλά δεν έχει υπερβολικές αισθητικές αναλογίες. Οδηγούμε το ολοκληρωμένα πολυτελές SUV που κρύβει μερικούς άκομα άσσους στο «μανίκι»

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Διακριτική Mercedes GLB 162 ίππων, ήπια υβριδική και με ιδιαίτερα γραμμική απόδοση στην εκφορά της, είτε στην πόλη είτε σε ταξίδι. Πλέον και με «ελευθέρας» στον Πράσινο Δακτύλιο

Τι λέει το 4DPremium επταθέσιο αλλά χωρίς μέγεθος αεροσκάφους. Με το πακέτο AMG παίρνει και σπορτίφ «πόντους»
Μας αρέσειΚομψή σχεδίαση, χώροι, λειτουργικότητα, θέση οδήγησης, γραμμική αίσθηση τιμονιού, οδηγική συμπεριφορά, ήπια υβριδική τεχνολογία με τα σχετικά οφέλη
Όχι και τόσοΜέτρια κύλιση σε χαμηλές ταχύτητες, 2 χρόνια εγγύηση
Τιμήαπό €53.000

Κάποιος αμύητος με το downsizing των κινητήρων δυσκολεύεται να πιστέψει ότι κάτω απ’ το καπό της αναβαθμισμένης Mercedes GLB 200 βρίσκεται ένα σύνολο μόλις 1.3 lt. Αυτή τη φορά ήπια υβριδικό με απόδοση 162 PS και 270 Nm

Πρόκειται για τη νέα προσθήκη στα ατού της Mercedes GLB 200 που επωφελείται από την υβριδική υποστήριξη, τόσο ως έξτρα ώθηση 14 ίππων από τον ηλεκτροκινητήρα όσο και ως ελαφρά μείωση κατανάλωσης.

Το κινητήριο σύνολο, καταβολών της κοινοπραξίας Μercedes / Renault / Nissan, έχει τη γερμανική προσθήκη της απενεργοποίησης κυλίνδρων (2ου και 3ου) ενώ διατηρεί το σβέλτο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Να σας πω τη μαύρη αλήθεια, την προτιμώ από την plug-in GLA, αν τουλάχιστον ο στόχος δεν είναι η απόλυτη δυνατή οικονομία με ένα πολυτελές, ποιοτικό, ολοκληρωμένο SUV.

Πολύ ομαλή διαχείριση ισχύος, χωρίς τα γνωστά σκαμπανεβάσματα στην ανάκτηση ενέργειας που εμφανίζουν τα plug-in, χωρίς την περίεργη αίσθηση στο πεντάλ του φρένου, πιο «κοντά» σ’ αυτό που ´χεις μάθει τόσα χρόνια. Σύμφωνοι, με λίγο πιο αυξημένη κατανάλωση σε σχέση με την «πριζάτη», στα 8,2 λίτρα. Είμαι οκέι με το νούμερο με αντάλλαγμα μία μη «συνθετική» εμπειρία οδήγησης

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Ναι, εννοείται, αν θες κατεβάζεις σημαντικά πιο κάτω την κατανάλωση. Ας μην ξεχνάμε ότι στα πλαίσια πιο ρεαλιστικής προς την πραγματική ζωή χρήσης -και όχι τόσο «δημοσιογραφικής» όπου τα αυτοκίνητο θα κινηθεί και με υψηλότερες μέσες ωριαίες- μπορείς να δεις περιοχές των 6,6 λίτρων

Στον ανοιχτό δρόμο, κάτω από 2.500 σ.α.λ έχεις κάποια 135 χλμ/ώ. και «γράφεις» σβέλτα χιλιόμετρα σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο με την όμορφη GLB mHEV.

Eντός

Κάθεσαι χαμηλά, γύρω σου το καλοσχεδιασμένο κόκπιτ που ήδη ξέρουμε με μικρές διαφοροποιήσεις (όπως η κατάργηση του ευαίσθητου pad στη βάση της κονσόλας).

Τα καθίσματα στηρίζουν με ένα τυπικά τευτονικό τρόπο τα σώματα των επιβατών. Δεν με κούρασαν ποτέ, παρά τα συνεχή χιλιόμετρα.

Πρόκειται για ένα «έξυπνο» εσωτερικό που μειξάρει με σωστές, για την κατηγορία και το κοινό στο οποίο απευθύνεται, το ψηφιακό και το καθαρά πρακτικό στοιχείο

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Στο σύστημα ΜBUX έχεις πρόσβαση με πολλαπλούς τρόπους, είτε με χειριστήρια στο τιμόνι είτε μέσω της οθόνης αφής είτε με τις αναβαθμισμένες φωνητικές εντολές.

Γενικά, τουλάχιστον στο αυτοκίνητο δοκιμής, με τις επενδύσεις αλκαντάρα και δέρματος, τις κόκκινες ραφές και σε συνδυασμό με τον ιδιαίτερο εσωτερικό φωτισμό, νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα ακριβό και αυτό που λέμε ”premium” περιβάλλον.

Στο δρόμο

Η Mercedes GLB 200 είναι υποδειγματική.

Δεν υποδύεται ότι είναι σπορ αλλά εμφανίζει μια σωστή ισορροπία μεταξύ ραφιναρίσματος και οδηγικής συμπεριφοράς, ακόμα και υπό πίεση. Την οδήγησα σε στενές διαδρομές προς την ορεινή Κορινθία, πατημένα «κομμάτια» στο εθνικό δίκτυο και, φυσικά, στην πόλη. Παντού και πάντα εμφάνιζε την ομοιογένεια ενός SUV που αφενός δεν κουράζει και αφετέρου μεταδίδει εμπιστοσύνη στον οδηγό της να πιέσει

Το τιμόνι, με τρεις στροφές απ΄άκρη σ΄άκρη, έχει θετική αίσθηση, είναι ακριβές ενώ έχει διακριτή διαφοροποίηση ειδικά στο πρόγραμμα Sport.

Δεν γίνεται τεχνητά βαρύ ενώ δεν «ψάχνεται» να βρει τη συμπαγή διάδραση γύρω από τη θέση της ευθείας.

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Κάποιες επιφυλάξεις υπάρχουν για την απορρόφηση κακοτεχνιών σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, τουλάχιστον με το σετ τροχών της δοκιμής. Είναι στοιχείο που διαταράσσει προσωρινά την αίσθηση συνολικής ποιότητας που ήδη έχει η GLB

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Το κιβώτιο στα πιο οικονομικά προγράμματα αλλάζει σχετικά αργά, στο Sport αποκτά ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με πολύ ομαλό και βελούδινο τρόπο.

Τα δε paddles λειτουργούν άψογα και βρίσκονται στις σωστές αποστάσεις από τη στεφάνη του τιμονιού.

Το σύνολο σαφώς, παρότι προσθιοκίνητο, λόγω και των γωνιών των τροχών σε σχέση με το αμάξωμα, δείχνει ικανό και σε light χωματόδρομους. Για κάποιους, μετράει.

Συμπέρασμα

Με αυξημένη τιμή σε σχέση με την προ-face lift έκδοση, η Mercedes GLB 200 προσθέτει τον εξηλεκτρισμό, τις μειωμένες τιμές κατανάλωσης και έναν ακόμα πιο ολοκληρωμένα ποιοτικό χαρακτήρα.

Παρότι ο κυβισμός υμνεί το downsizing, «καταπίνει» με υποδειγματική ευκολία ταξιδιάρικα χιλιόμετρα, εμπνέει εμπιστοσύνη και φροντίζει να διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες.

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV

Πλέον, ως υβριδική, μπαίνει με «ελευθέρας» στον Πράσινο Δακτύλιο. Εν προκειμένω με το πακέτο AMG προσθέτει και σπορτίφ στοιχεία, δυνατή πέδηση και ωραίες στυλιστικές λεπτομέρειες.

Και, βέβαια, το ότι είναι ικανή να χωρέσει επτά επιβάτες σε ένα αμάξωμα που δεν παραπέμπει σε αεροσκάφος με τροχούς είναι ένα ιδιαίτερο προσόν για όσους ενδιαφέρονται. Σωστό SUV από καλό και premium «σπίτι»

Δοκιμή: Mercedes GLB 200 mHEV
Database
Κινητήρας1.3 lt, τετρακύλινδρος, βενζινοκίνητος, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, ήπια υβριδικός
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς162 PS
Ροπή270 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 9,3''
Τελική ταχύτητα208 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής8,3 lt/100 km
Βάρος1.570 kg
ΤιμήAπό €52.000

Info: mercedes-benz.gr / Photo: 4Drivers


Οδηγώντας το αυτοκρατορικό Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC


«Οπλοκατοχή»: Οδηγώντας το Mercedes 190 E 2.5-16 Cosworth

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει