Δοκιμή: MG ZS EV 72 kWh. Εντός και εκτός των τειχών

Post date:

Author:

Category:

Το MG ZS EV δεν είναι χτισμένο σε αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Είναι παραλλαγή του θερμικού MG ZS. Κινείται δηλαδή μεταξύ των «τειχών» της ηλεκτροκίνησης και της παραδοσιακής αίσθησης ενός SUV, όπως τα ξέρουμε μέχρι σήμερα. Και αυτό το κάνει πιο «εύπεπτο» σε μια κατηγορία κοινού που είναι «ανορεξική» με τα πρώτα. Μαζί με έναν εντυπωσιακό ρεαλισμό αυτονομίας

Δοκιμή MG ZS EV photo 1

Το MG ZS EV με τη μεγάλη μπαταρία των 72 kWh και την ισχύ των 156 PS συμπληρώνει τη γκάμα της κινεζικής εταιρείας στο άνω τιμολογιακό άκρο του μοντέλου. Στα €40.650 χωρίς την επιδότηση

Τι λέει το 4DΒασιζόμενο σε θερμική πλατφόρμα, ισορροπεί επιτυχημένα ανάμεσα στην αίσθηση oδήγησης ενός προσθιοκίνητου ICE και τη χαμηλή κατανάλωση ενός EV
Μας αρέσειΡεαλιστική αυτονομία, χώροι, άνετη κύλιση, ευκολία χειρισμών, ποιοτική συναρμογή, 7ετής εγγύηση
Όχι και τόσοΜη ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικά τιμόνι, μη επίπεδος χώρος φόρτισης, απουσία δυναμικών στοιχείων
Τιμή€40.650 ( €31.650 με την επιδότηση)

Αν επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα της MG στην Ελλάδα, το MG ZS EV είναι θεαματικά ακριβότερα από την «εκκίνηση» του μοντέλου, το θερμικό MG ZS, των €18.950. Διπλά χρήματα. Ειδικά εάν δεν συνυπολογιστεί η επιδότηση των €9.000 του σχετικού προγράμματος

Φυσικά στην περίπτωση αυτή, το θερμικό MG ZS στην πιο βασική μορφή του έχει ένα ξεπερασμένο 5άρι κιβώτιο, μόλις 106 ίππους και 141 Nm ροπής στα 1.231 κιλά.

Το προαναφερόμενο παίζει το ρόλο του εισαγωγικού μοντέλου στα B-SUV, με τιμή όντως χαμηλή, ατμοσφαιρικό κινητήρα (που δείχνει λίγος) και λογική ξεκάθαρου value for money.

Επίσης να προσθέσουμε πως με επιπλέον λίγα χρήματα υπάρχει η χρυσή, ίσως, τομή του MG ZS, στην έκδοση Luxury Pack με τον 1000άρη turbo κινητήρα, το 6άρι κιβώτιο, τους 111 ίππους και, κυρίως, τα 160 Nm ήδη από τις 1.800 rpm. Συγκεκριμένα, στα €23.950.

Συγκριτικά, το MG ZS EV της δοκιμής είναι σαφώς πιο γρήγορο και άμεσα ροπάτο. Αποδίδει 156 PS, 172 Νm και επιταχύνει σε 8,6” έστω κι αν ζυγίζει 1.620 κιλά

Δοκιμή MG ZS EV photo 6

Ωστόσο τα σημαντικότερα στοιχεία του MG ZS EV είναι άλλα

Το πρώτο είναι η φιλική, ως οδηγική εμπειρία, αίσθηση.

Καθώς αποτελεί την προσθιοκίνητη εκδοχή ενός θερμικού μοντέλου με ηλεκτροκινητήρα που στήθηκε επάνω σε μία ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα των λοιπών MG ZS, μεταδίδει μια πιο οικεία, αν επιτρέπετε, λογική.

Μάλιστα, καθώς το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερα τοποθετημένο και μικρότερο στη «μουσούδα», η απόκρισή του στην είσοδο της καμπής είναι πιο άμεση σε σχέση με τα «ομόσταυλα» MG ZS.

Τα ηλεκτρονικά δεν παρεμβαίνουν με τον μερικές φορές άγαρμπο τρόπο που συχνά συνηθίζεται σε EV, μπαίνεις στο κόκπιτ και πρέπει να πατήσεις μπουτόν εκκίνησης, το lay out του ταμπλό παραπέμπει σε θερμικό και όχι στον άκρατο μινιμαλισμό πολλών νέων ΕV και η αίσθηση του τιμονιού παραπέμπει σε μια κλασικά σεταρισμένη EPS. Έστω κι αν η κολώνα δε ρυθμίζεται σε βάθος

Τα παραπάνω στοιχεία το κάνουν πιο βατό ως αλλαγή εμπειρίας σε σχέση με ένα EV που έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ως τέτοιο. Για κάποιους που δεν θέλουν να βιώσουν μια πιο ριζική μετάβαση, το MG ZS EV είναι ακριβώς αυτό που υπονοεί ο τίτλος του άρθρου. Κινείται μεταξύ των νέων «τειχών» της αυτοκίνησης

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο του

Δεν είναι άλλο από μια, επιτέλους, ρεαλιστική αυτονομία.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το MG ZS EV μπορεί να κινηθεί μέχρι 440 χιλιόμετρα, κατά το πρωτόκολλο WLTP.

Όπως έχουμε γράψει, σε πολλές περιπτώσεις (η αλήθεια είναι σε βαρύτερα και ισχυρότερα EV) υπάρχει μεγάλη απόκλιση από την τυπική τιμή που συνήθως ανακοινώνεται.

Εδώ, ωστόσο, είδαμε με ευχάριστη έκπληξη μετά από μία εβδομάδα συμβίωσης μαζί του ότι το MG ZS EV έφτασε σχεδόν ακριβώς στα όρια της αυτονομίας που ανακοινώνεται. Μάλιστα, αν κινούμασταν αποκλειστικά εντός πόλης, θεωρούμε πως η αυτονομία θα έφτανε και τα 460 χλμ. Εξαιρετική απόδοση

Ταυτόχρονα η μερική φόρτισή του που επιχειρήσαμε σε ταχυφορτιστή DC ολοκληρώθηκε σε χαμηλούς χρόνους καθώς το Σύστημα Διαχείρισης Μπαταρίας (BMS) επιτρέπει ισχύ έως 92 kWh.


Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο MG3 Hybrid+

Πώς είναι οδηγικά στην πράξη;

Είναι φιλικό, εύκολο και ουδόλως ενθουσιώδες.

Το MG ZS EV δεν έχει κάτι από το οδηγικό ενδιαφέρον, για παράδειγμα, του πισωκίνητου MG 4 που μας άρεσε, ειδικά με τη λογική μιας πιο ενθουσιώδους οδηγικής προσέγγισης.

Πιέζοντάς το θα εμφανίσει κάποιες κλίσεις, με το ελαφρύ τιμόνι θα ακολουθήσεις, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης θα επέμβει για τα διαδικαστικά, τα ελαστικά Μaxxis είναι εμφανώς low budget επιλογή και το σύνολο θα σου «ψιθυρίσει» πως ακόμα και στο πρόγραμμα Sport δεν είναι στο στοιχείο του όταν το πιέζεις άσκοπα

Δοκιμή MG ZS EV photo 10

Το πεντάλ του φρένου είναι ομαλό, η ανάρτηση ικανοποιητική αλλά χωρίς κάποιο σοφιστικέ τρόπο απόσβεσης.

Τις κακοτεχνίες τις διαχειρίζεται με επιτυχία, δεν τρίζει τίποτα και βρίσκεσαι σε ένα εσωτερικό προσεγμένο που κάνει την προσπάθειά του (μαλακές επιφάνειες, κόκκινες ραφές κ.ά.) να μεταφέρει μια πιο premium αίσθηση.

Δεν την κατακτά, ειδικά με τη σχετική τιμή αγοράς, αλλά είναι προφανές πως βρίσκεσαι στην ακριβότερη εκδοχή της γκάμας.

Το MG ZS EV αποδίδει σε μια εκλογικευμένη χρήση όπου μπορείς εύκολα να πετάγεσαι από στάση (0-50 χλμ/ώ. σε 3,8”), να μην έχεις περίεργες ή διασκεδαστικές τάσεις μεταφοράς ροπής σε πίσω άξονες και να βγάζεις χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Σημαντικό ατού για ένα μεγάλο μερίδιο καθημερινών κατόχων


Έχει το «απλό» MG4 το πιο fun to drive σύστημα ανάκτησης;

Οι λεπτομέρειες

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μία μείξη μεταξύ αναλογικού lay out και ηλεκτροκίνητων παραμέτρων.

Στο πρώτο ανήκει η συνολική σχεδίαση, με ένα βατό περιβάλλον από συνδυασμό οθονών και μπουτόν.

Στο δεύτερο ο διακόπτης Kers που ρυθμίζει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας.

Δεν υπάρχει λειτουργία One Pedal Drive και, ακόμα και στην πιο έντονη ρύθμιση του Kers, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις το πεντάλ του φρένου για πλήρη ακινητοποίηση.

o 9

Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, οι δε πίσω έχουν σημαντικό περιθώριο για τα πόδια τους.

Οι τιμές του χώρου αποσκευών κινούνται από 448 lt έως 1.166 lt και ικανοποιούν αντίστοιχες ανάγκες, έστω κι αν το σταθερό έδρανο του πίσω καθίσματος δεν προσφέρει τη δυνατότητα επίπεδου πατώματος.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, η παλέτα των συστημάτων ασφάλειας είναι πλήρης, η μεγάλη οθόνη αφής 10,1’’ δεν είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό κυκλοφορεί στον ανταγωνισμό αλλά διαθέτει ενσύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και ασύρματη Apple CarPlay.

Δοκιμή MG ZS EV

Συμπέρασμα

Το MG ZS EV είναι ένα νέο ηλεκτρικό ανέλπιστα έντιμο ως ικανότητα αυτονομίας.

Στα €31.650 (με την κρατική επιδότηση) ικανοποιεί αυτόν που θέλει να γευτεί την εμπειρία ενός ιδιαίτερα χρηστικού, πρακτικού και ξεάγχωτου EV χωρίς να καταφεύγει στην πρίζα τόσο συχνά όσο συνηθίζεται.

Το ότι η εμπειρία οδήγησής του βρίσκεται στο μεταίχμιο μεταξύ των τειχών ενός ξεκάθαρου ως σχεδίαση ηλεκτρικού και ενός θερμικού, ίσως διευκολύνει το κοινό που θέλει να πειραματιστεί με τα EV αλλά δεν θέλει και να περάσει τελείως στην απέναντι όχθη. Ωστόσο, ειδικά για EV, υπάρχουν περισσότερο premium προτάσεις με μεγαλύτερο βάθος

Δοκιμή MG ZS EV photo 11
Database
Κινητήρας1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 72,6 kWh (ωφέλιμες 68,3 kWh)
Κιβώτιο1 σχέσης
ΜετάδοσηΣτον εμπρόσθιο άξονα
Ισχύς156 PS
Ροπή280 Nm
Επιτάχυνση0-100 km/h σε 8,4''
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση17,0 kWh
Αυτονομία δοκιμής410 km
Βάρος1.620 kg
Τιμή€40.650 (€31.650 με την επιδότηση)

Info: mgmotor.gr / Photo: 4Drivers / Ναυσικά Βασιλειάδου / Δημήτρης Μανώλαρος


USA vs Κίνα αυτοκίνητα

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει