H άλλοτε βρετανική MG όσο πάει και ενισχύει τη θέση της στην αγορά με το MG ZS MAX να πείθει το κοινό στο οποίο απευθύνεται προσφέροντας εξελιγμένο υβριδικό πακέτο, με ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις καυσίμου και αρχικής τιμής αγοράς

Εν μέσω μίας κατηγορίας που γεμίζει από προτάσεις, το MG ZS MAX Hybrid+ είναι αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν του και μεταφέρει την πραγματική -και όχι mild- υβριδική τεχνολογία του MG3 σε SUV αμάξωμα
Τι λέει το 4D | Αποτελεσματική συνύπαρξη θερμικής και υβριδικής τεχνολογίας με έμφαση στη χαμηλή κατανάλωση και τις επιδόσεις |
Μας αρέσει | Επιδόσεις από στάση, ροπή, χαμηλή κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, κύλιση, φιλική συμπεριφορά, προσεγμένη καμπίνα, επταετής εργοστασιακή εγγύηση |
Όχι και τόσο | Μη ρυθμιζόμενη σε απόσταση κολώνα τιμονιού. Θόρυβος κινητήρα όταν ζητηθεί το σύνολο της ισχύος του |
Τιμή | Από €24.600 |
Eίναι το MG ZS MAX Hybrid+ το αντίστοιχο MG3 Hybrid+σε πιο ψηλό του; Αν το δεις τεχνικά, ναι. Είναι η SUV εκδοχή του, στη σχετική κατηγορία των B-SUV
Αν το δεις ως ρύθμισή του για το πώς συμπεριφέρεται στο δρόμο, όχι και τόσο.
Αν το MG3 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, πολύ σβέλτο και, θα έλεγα, αρκετά συμμετοχικό οδηγικά, το ZS είναι σεταρισμένο από αναρτησιακή άποψη ξεκάθαρα προς τις προτιμήσεις του κοινού που θέλει τέτοια αμαξώματα.
Είναι πολύ πιο άνετο, μεγαλύτερο, με σχετικές κλίσεις και χωρίς εκείνο το ιδιαίτερα σπορτίφ πάτημα στο δρόμο που έχει το μικρό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον MG3.


Το εν λόγω κοινό, κακακομαθημένο πλέον και στην πιο αμέτοχη οδηγικά εκδοχή του (το λέω κομψά), συνεχίζει να θέλει επιδόσεις. Ε, λοιπόν, με 197 ίππους και τόση ροπή, οδηγώντας το ακόμα και ο πιο μέσος απ΄τους μέσους οδηγούς που κινούνται στην πόλη θα πάρει αυτό που ζητά
Κάτι παραπάνω από σβέλτο, με άφθονο στιγμιαίο γκάζι για να προσπεράσει με ασφάλεια ή να αλλάξει λωρίδα, το MG ZS MAX δίνει το δικό του πειστικό προβάδισμα στο δρόμο της κατηγορίας.
Πώς μεταφέρεται η υβριδική απόδοση στην άσφαλτο
Να σας πω: σε χαμηλές ταχύτητες πόλης, στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι σα να οδηγείς ηλεκτρικό. Το ίδιο και στην όπισθεν λειτουργία: δεν μπαίνει ποτέ ο βενζινοκινητήρας.
Γενικά, σε χαλαρούς ρυθμούς δεν ακούς κάτι θερμικό, η τετρακύλινδρη ΜΕΚ είναι αυτή, μαζί με τη γεννήτρια, που υποστηρίζουν τον ηλεκτροκινητήρα και έχεις την «εδώ και τώρα» ροπή να μετακινεί το αμάξωμα των 1.415 κιλών

Για την ιστορία, ο 1.5 τετρακύλινδρος είναι βασικά δικής τους σχεδίασης, κινεζικής δηλαδή, χωρίς να είμαι σε θέση να γνωρίζω τυχόν επιπλέον συνέργεια, ας πούμε με τη General Motors ή τη VW, με τις οποίες η Saic Motors διατηρεί συνεργασίες
Για να επανέλθουμε στο προκείμενο, η διαχείριση τόσο υψηλών (για την κατηγορία) τιμών απόδοσης γίνεται ομαλά ενώ καθώς βρίσκεσαι σε ένα SUV με κύκλο στροφής 10,5 μέτρων κινείται πανεύκολα στης πόλης τα στενά, στο παρκάρισμα και γενικώς στην αξιοποίηση κενών.
Ταυτόχρονα η κύλιση είναι ομαλή, η απόσβεση προς το άνετο, όχι τόσο σπορτίφ όσο, ας πούμε του Ford Puma, με έμφαση στο NVH.
Eπί του τελευταίου (NVH) συμβάλλει και η πολύ ομαλή επικάλυψη των αλλαγών σχέσεων, στοιχείο που έχει προκύψει από τη ραφιναρισμένη συνεργασία των μονάδων κίνησης

Σε πιο υψηλές ταχύτητες, στον αυτοκινητόδρομο ή πιο «κλειστές» διαδρομές, παρατηρείται μερικές φορές μία, έστω και μικρή, αναμονή μέχρι να δώσει το παρών ο βενζινοκινητήρας, διαλέξει τη σωστή σχέση στο κιβώτιο των τριών σχέσεων και δώσει την επιπλέον ώθηση.
Μαζί συνοδεύεται από πιο έντονο ήχο εντός της καμπίνας, κάτι που ίσως διαταράσσει για λίγο την πιο «ζεν» προσέγγιση του MG ZS MAX.
Ωστόσο επειδή ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που βασικά βγάζει τα κάστανα της επιτάχυνσης από τη φωτιά, η παραπάνω παρατήρηση αποτελεί εξαίρεση και όχι κανόνα.
Σε κάθε περίπτωση, οι επιδόσεις δεν έχουν κενά και καλύπτεις σβέλτα τα χιλιόμετρα. Η αίσθηση του τιμονιού είναι τυπικά ηλεκτρική, με αρκετά δυνατή επαναφορά και ικανοποιητική ακρίβεια.


Πόσο καίει;
Α, εδώ υπάρχει επιπλέον ενδιαφέρον.
Οδηγώντας το αυθημερόν πήγαινε-έλα σε ταξίδι περίπου 800 χιλιομέτρων σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο, δεν έκαψε περισσότερο από 5,3 λίτρα/ 100 χλμ.
Σε κάποια δε σημεία της εθνικής όπου ήταν φρόνιμο να κινηθώ εντός ορίων, η κατανάλωση κυμαινόταν στις χαμηλές περιοχές των 4 λίτρων. Χάος σχολίων κάτω από το σχετικό ποστάρισμα στη σελίδα του 4Drivers στο FB.
Ας είναι. Η δυσπιστία είναι καλό πράγμα αν δεν είναι αμετακίνητη, ίσως να ‘λεγε ο Κύριος, μέρες που ‘ταν. Όμως όντως η διαχείριση ενέργειας που κάνει το MG ZS MAX είναι αξιοθαύμαστη και μπορείς στην πραγματική ζωή με προσεγμένα χαμηλό φορτίο γκαζιού να γλιτώσεις χρήμα από το βενζινάδικο
Πώς είναι μέσα;
«Συγγνώμη, δηλαδή, πόσο κοστίζουν τα μαλακά πλαστικά ή έστω οι επενδεδυμένες με δερματίνη επιφάνειες και δεν τις έχουν όλοι στην κατηγορία;», αναρωτιόμουν καθώς περιεργαζόμουν το ταμπλό του MG ZA MAX Hybrid+.
Η συνολική εντύπωση δεν φτάνει το επίπεδο μίας εις βάθος premium πρότασης, ωστόσο δεν δείχνει και budget. Kαι τούτο για την αρχική τιμή του MG είναι θετικό πρόσημο.
Έτσι, λοιπόν, οι περισσότερες επιφάνειες είναι επενδεδυμένες, στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται αυτός ο μεγάλος και τόσο βολικός και ντιζαϊνάτος επιλογέας ενώ το παράπονο εστιάζεται στη μη ρυθμιζόμενη τηλεσκοπικά κολώνα του τιμονιού



Για τα προσωπικά μου γούστα θα ‘θελα το προσκέφαλο να μη δημιουργεί τόσο μεγάλη απόσταση από το κυρίως σώμα του καθίσματος και η θέση να ρυθμιζόταν ακόμα πιο χαμηλά.
Ωστόσο, όσο για το πρώτο, πολύς κόσμος ρυθμίζει την πλάτη πιο ξαπλωτά απ΄όσο ο γράφων ενώ, όσο για το δεύτερο, μάλλον αυτό δεν είναι ζητούμενο σε πολύ κόσμο, ειδικά των SUV.
Η εργονομία είναι χωρίς προβλήματα και έχοντας οδηγήσει στο back 2 back το MG3 η εξοικείωση με το σύστημα πολυμέσων και την οθόνη των 12,3 ιντσών ήταν άμεση. Όχι ότι αν δεν είχα το «μικρό» την περασμένη ακριβώς εβδομάδα θα υπήρχαν θέματα


Η πλοήγηση στα μενού είναι βατή και μένει μόνο να απενεργοποιείς μία σωρεία υποβοηθήσεων. Αν θες κιόλας…
Μέσα στην καμπίνα θα καθίσουν άνετα τέσσερις επιβάτες ενώ έχει πλάκα να βλέπεις αυτούς τους οριζόντιους αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό που θυμίζουν κάτι από Lamborghini Huracan. Mέχρι εκεί.
Πρακτικότητα και άλλα πεζά
Με μήκος στα 4,4 μέτρα και πλάτος στα 1,81 μέτρα, το MG ZS MAX έχει γενναίους χώρους παρά το μαζεμένο του «αποτύπωμα».
Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια των επιβατών είναι σίγουρα ένα δυνατό σημείο για το MG ZS, με άφθονο χώρο για ψηλούς σωματότυπους και σε συνδυασμό με τον άνετο χώρο για τα πόδια κάτω από τα μπροστινά καθίσματα και τον άνω του μέσου όρου χώρο για το κεφάλι για ένα αυτοκίνητο αυτού του τύπου, είναι ένα πραγματικά ευρύχωρο B-SUV.

Θα εντοπίζαμε ότι τα σημεία πρόσδεσης Isofix είναι κάπως «θαμμένα» μεταξύ των επάνω και κάτω επιφανειών των καθισμάτων, επομένως δεν είναι τόσο εύκολη η πρόσβαση σε αυτά.
Τέλος, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 443 έως 1.457 λίτρα και το «κατώφλι» φόρτωσης είναι αρκετά χαμηλό διευκολύνοντας τη διαδικασία.
Συμπέρασμα
Θεαματικά βελτιωμένο, με πολύ δυνατές επιδόσεις για την κατηγορία και πλούσιο εξοπλισμό, το MG ZS MAX Hybrid+ δείχνει γιατί οι Βρετανοί, παραδοσιακά φίλοι της MG, πρέπει μάλλον να ευχαριστούν τους Κινέζους.
Το να έχεις τάση λειτουργίας στα 350V, με μία γεννήτρια που τροφοδοτεί μέσω πολλών modes το σύνολο (εξ ου και δεν μένεις σχεδόν ποτέ χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση) και ένα κιβώτιο που κρύβει τις 3 σχέσεις του καθώς αυτό το ίδιο έχει ενταχθεί στην υβριδική αρχιτεκτονική, αποτελούν έξυπνες εφαρμογές και δη σε ένα B-SUV αυτής της τιμής
Προσθέστε και τον ξεάγχωτο παράγοντα από την πολυετή εργοστασιακή εγγύηση και υποστήριξη της MG στην Ελλάδα και έχετε ικανούς λόγους να εξηγήσετε γιατί βλέπετε όλο και περισσότερα MG ZS MAX ανάμεσά σας.

Κινητήρες | 2 κινητήρες (θερμικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 lt και ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 1,83 kWh) |
Κιβώτιο | Αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 197 PS (συνδυαστική) |
Ροπή | 408 Nm (συνδυαστική) |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 8,7'' |
Τελική ταχύτητα | 168 km/h |
Μέση κατανάλωση | 5,8 lt/100 km |
Βάρος | 1.420 kg |
Τιμή | Από €24.600 (Βασική έκδοση Excite) Από €29.700 (Έκδοση δοκιμής Luxury) |
Info: mgmotor.gr / Photo: Δημήτρης Μανώλαρος
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.